Uuden pyörän kiero vanne?

Artisti maksaa??

Tilasin merkkiliikkeestä uuden pyörän. Pyörällä on ajettu 20km ja huomasin että etuvanne hipaisee jarrupaloja. Nospin pyörän pystyasentoon ja pyörittelin eturengasta, niin näkyy selvästi että vanteessa on kiero kohta.

Meneekö takuun piikkiin, vai kuuluuko pyörälle tehdä ns. ensihuolto jonka ostaja maksaa?

5

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NNM

      Liikkeen olisi pitänyt tehdä pyörälle luovutushuolto jossa tarkastetaan että kaiiki on varmasti kunnossa. Tässä tapauksessa ilmeisesti jäänyt ainakin osittain tekemättä.
      Ei muuta kun pyörä takaisin liikkeeeseen vaatimaan vanteen oikaisua.

      • Artisti maksaa??

        Joo pitää huomenna soitella myyjäliikkeeseen. Pyörä on tilattu toiselta puolelta suomea, että pitää varmaan lähettää matkahuollon kautta. Pitää pakata ja teippailla suojat takaisin, huhhuh...

        Olisi tietysti hyvä jos saisi tehtyä huollon esim. paikallisessa intersportissa tai vastaavassa...En tiedä suostuuko myyjäliike tähän...


      • näinkinvoiolla
        Artisti maksaa?? kirjoitti:

        Joo pitää huomenna soitella myyjäliikkeeseen. Pyörä on tilattu toiselta puolelta suomea, että pitää varmaan lähettää matkahuollon kautta. Pitää pakata ja teippailla suojat takaisin, huhhuh...

        Olisi tietysti hyvä jos saisi tehtyä huollon esim. paikallisessa intersportissa tai vastaavassa...En tiedä suostuuko myyjäliike tähän...

        Kai tuolla pyörällä on maahantuoja? Yleensä maahantuojilla on huoltoliikkeitä ympäri Suomea ja takuut hoituu niissä, ei siis tarvise viedä välttämättä myyjälle.


      • Kysyn vain ;)
        näinkinvoiolla kirjoitti:

        Kai tuolla pyörällä on maahantuoja? Yleensä maahantuojilla on huoltoliikkeitä ympäri Suomea ja takuut hoituu niissä, ei siis tarvise viedä välttämättä myyjälle.

        Et kai ole mennyt ostamaan polkupyörää Intersportista?


      • Artisti maksaa?? kirjoitti:

        Joo pitää huomenna soitella myyjäliikkeeseen. Pyörä on tilattu toiselta puolelta suomea, että pitää varmaan lähettää matkahuollon kautta. Pitää pakata ja teippailla suojat takaisin, huhhuh...

        Olisi tietysti hyvä jos saisi tehtyä huollon esim. paikallisessa intersportissa tai vastaavassa...En tiedä suostuuko myyjäliike tähän...

        Koko pyörän lähettäminen yhden kiekon takia tuntuu yliampuvalta hommalta. Ei se pyörä kuljetuksessa parane. Hyvällä tuurilla joutuu tappeleen kuljetuksessa tulleiden vikojen selvittelyssä.

        Jos sen soikeen(?) kiekon normaalisti rihtaa uudelleen 200..500km ajon jälkeen, niin ei tuosta ihmeempää lisäkulua tule vaikka tekee rihtauksen jo heti. Hyvin tehtynä kiekkoja ei tarvitse sisäänajaa ja rihtailla uudestaan, mutta ilmeisesti tässä tilanteessa se kuuluu tehdä sisäänajon jälkeen (ja kulut on ajateltu ostajalle?).

        Kannattaa rihtailla molemmat kiekot kerralla, niin ei tule kahta käyntiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe