Mihin maahan muuttaisit ja mikä olisi valinnan perusta?
Mitä(jokin tuote/tavara) jäisit kaipaamaan Suomesta?
Jos sinun olisi pakko muuttaa Suomesta pois...
59
230
Vastaukset
- .....
Voipi olla niin, että tulee vielä pakko.
- .
Anna vähän lisää infoa. Olisiko työpaikka odottamassa? Asunto? jne.
- Teijo T
Laitetaan asunto kaupan päälle....jos helpottaa....ihan perusasunto.
- .
Teijo T kirjoitti:
Laitetaan asunto kaupan päälle....jos helpottaa....ihan perusasunto.
Anna vähän lisää infoa. Olisiko työpaikka odottamassa?
Ei se suurin huolenaihe ollut, mutta esim. Nykiin en muuttaisi ilman asuntoa. Oon ainakin kuullut, että siellä on vaikee löytää sellaista.
Että kyllä nuo enemmänkin vaikuttaisivat ilmansuuntiin mihin lähdetään. - Teijo T
. kirjoitti:
Anna vähän lisää infoa. Olisiko työpaikka odottamassa?
Ei se suurin huolenaihe ollut, mutta esim. Nykiin en muuttaisi ilman asuntoa. Oon ainakin kuullut, että siellä on vaikee löytää sellaista.
Että kyllä nuo enemmänkin vaikuttaisivat ilmansuuntiin mihin lähdetään.Laitetaan työpaikka vielä ylimääräisenä bonuksena....joko nyt helpottais?
- Teijo T
Teijo T kirjoitti:
Laitetaan työpaikka vielä ylimääräisenä bonuksena....joko nyt helpottais?
Ja voin vielä lähtee oppaaksi....
- .
Teijo T kirjoitti:
Laitetaan työpaikka vielä ylimääräisenä bonuksena....joko nyt helpottais?
Ei helpota, kun siitä ei ollut kysymys, vaan se vaikuttaisi valintoihin.
Duunin/ja tai jonkun muun suunnitelman kanssa voisin lähteä mielentilasta riippuen
Kanada, Thaimaa (tms. lämmin maa Aasiassa), Australia, Uusi Seelanti tms. joku maa sillä suunnalla (tänne ei edes taida päästä ilman duunia), Jonnekkin saarelle valtamerellä.
Olisiko muutto pysyvä? yms. asiat vaikuttaisivat oleellisesti myöskin. En minnekkään Robinson Crusoe saarelle lähtisi, jos siellä pitäisi loppuikä viettää.
Jos taas lähtisin pelkkä reppu selässä vailla tietoa mistään, niin pysyisin silloin euroopan akselilla, koska olisi helpompi tulla toimeen. Pohjoismaat, Saksa, Espanja nyt ensimmäisenä tulisivat mieleen.
Oppaaksi en sinua ottaisi, mutta siivoajaksi pääsisit mukaan. - Teijo T
. kirjoitti:
Ei helpota, kun siitä ei ollut kysymys, vaan se vaikuttaisi valintoihin.
Duunin/ja tai jonkun muun suunnitelman kanssa voisin lähteä mielentilasta riippuen
Kanada, Thaimaa (tms. lämmin maa Aasiassa), Australia, Uusi Seelanti tms. joku maa sillä suunnalla (tänne ei edes taida päästä ilman duunia), Jonnekkin saarelle valtamerellä.
Olisiko muutto pysyvä? yms. asiat vaikuttaisivat oleellisesti myöskin. En minnekkään Robinson Crusoe saarelle lähtisi, jos siellä pitäisi loppuikä viettää.
Jos taas lähtisin pelkkä reppu selässä vailla tietoa mistään, niin pysyisin silloin euroopan akselilla, koska olisi helpompi tulla toimeen. Pohjoismaat, Saksa, Espanja nyt ensimmäisenä tulisivat mieleen.
Oppaaksi en sinua ottaisi, mutta siivoajaksi pääsisit mukaan.Joo siivoojan pestin otan vastaan;)
Pysyvä muutto kyseessä....kyllä oot sitten hiukkasen vaativa tapaus:)
Jakomäkeen....varma pesä.....Nokian laturit.
Ruotsiin varmaan. Samantien sitten eteläiseen osaan sinne. Kulttuuri lienee valinan tärkein peruste. Suomesta jäisn kaipaamaan kieltä. Tuote/tavara? Sieltä saanee kaikkea samaa aikalailla.
Tietysti jos muuttais Haaparantaan, niin on ku ei ois Suomesta lähtenytkään, mutta kuka siellä haluais asua.
hahmotelma kirjoitti:
Tietysti jos muuttais Haaparantaan, niin on ku ei ois Suomesta lähtenytkään, mutta kuka siellä haluais asua.
Taidan tässä nyt sanoa, että mieluummin Ruotsiin kuin lappiin... Sitä luulen että nyt sanon.
Sellaiseen vapaaseen maahan, missä olisi hyvä ilmapiiri hyvä jos ilmastokin olisi lämmin.
Ehkä Saksaan.
En minä mitään tavaraa jäisi kaipaa.- Unohit
tv-lupatarkastajaa....
Unohit kirjoitti:
tv-lupatarkastajaa....
Niin no joo yhdysvalloissa se on vapaa, sisko asuu siellä ja se vähän repes nauraa kun kerroin tätä sille skypessä.
Siellä ei ole tunneta lupia, ja se on asunut siellä jo 20-vuotta.
Australiaan. Melbourneen tai Sidneyhyn. Englantia puhuvaan suurkaupunkiin, jossa on lämmintä. Ja muutankin, jos eläkkeellä terveys antaa myöten tai voitan lotossa. Suomesta jäisin kaipaamaan kavereita, en niinkään mitään yksittäistä tuotetta.
Luulin aikoinaan kaipaavani ruisleipää, salmiakkia ja ties mitä muuta, mutten koskaan niin paljon, että olisin merimieskirkolle asti vaivautunut, vaikkei kaukana ollutkaan.- Ratikan vihannes
HK:n sinistä kaipaat!
Ratikan vihannes kirjoitti:
HK:n sinistä kaipaat!
Minä en syö kasvissyöjien ruokia. Makkarassa pitää olla lihaa.
Välimerelle mieluiten sen ilmaston ja ympäristön vuoksi. Mutta ei Sveitsikään paha olis. Sveitsissä näyttäs olevan taas parempi politiikka, vakavaraisuutta. ;-) Tietysti myös opiskelisin uuden kotimaani kielen. Espanjaa ois tarkoitus lähteä syksyllä opiskelemaan. Kreikkaa ei ollut tarjolla, ehkä sitäkin joskus jos tarjolle tulee.
En usko, että mitään tuotetta tai tavaraa tulisin kaipaamaan.- Teijo T
Et edes ruisleipää?
Teijo T kirjoitti:
Et edes ruisleipää?
Espanjassa ainakin on ruisleipääkin suomi kaupassa. x-D
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Espanjassa ainakin on ruisleipääkin suomi kaupassa. x-D
Jälkkäriäkö?
Teijo T kirjoitti:
Jälkkäriäkö?
En tiedä, limppua kai. :-)
Mä syön muutenkin vaaleata leipää useinmiten.- Teijo T
teevadit kirjoitti:
En tiedä, limppua kai. :-)
Mä syön muutenkin vaaleata leipää useinmiten.Tuolla Sveitsissähän vois valita mitä kieltä puhuis...alueittain...4 kieltäköhän siellä puhutaan?
Teijo T kirjoitti:
Tuolla Sveitsissähän vois valita mitä kieltä puhuis...alueittain...4 kieltäköhän siellä puhutaan?
Saksaa, Italiaa, Ranskaa ja Retoromaniaa. :-)
Saksa ja Italia vois tulla kyseeseen opiskella.- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Saksaa, Italiaa, Ranskaa ja Retoromaniaa. :-)
Saksa ja Italia vois tulla kyseeseen opiskella.Noitten kieliselle alueelle....vai ossaako jo retoromaniaa?
Upeita maisemia siellä....telkkarista ja lehistä nähnyt:) Teijo T kirjoitti:
Noitten kieliselle alueelle....vai ossaako jo retoromaniaa?
Upeita maisemia siellä....telkkarista ja lehistä nähnyt:)Etelä puolelle missä olis se välimeren ilmasto. En osaa kun hiukan saksaa. :-)
- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Etelä puolelle missä olis se välimeren ilmasto. En osaa kun hiukan saksaa. :-)
Upee luonto siellä. Meikäläiseltä menis varmaan taju jos sinne joskus pääsis:(
Nojatuolimatkailulla voi päästä. Tsau...olikos tuo italiaa?
Ich möcte ein Apfelkuchen...jäänyt saksan kielestä mieleen:) Teijo T kirjoitti:
Upee luonto siellä. Meikäläiseltä menis varmaan taju jos sinne joskus pääsis:(
Nojatuolimatkailulla voi päästä. Tsau...olikos tuo italiaa?
Ich möcte ein Apfelkuchen...jäänyt saksan kielestä mieleen:)Ihan katseltavaa. :-)
Tsau eli Ciao juu. Heh, haluat omenapiirakkaa?
En ole opiskellut päivääkään saksaa, mutta mulle jää mieleen herkästi sanoja ja lauseita. :-)
Mutta nyt taas aika toivotella iltoja ja vetäytyä tonne pesueen pariin.
Buona notte.- Teijo T
teevadit kirjoitti:
Ihan katseltavaa. :-)
Tsau eli Ciao juu. Heh, haluat omenapiirakkaa?
En ole opiskellut päivääkään saksaa, mutta mulle jää mieleen herkästi sanoja ja lauseita. :-)
Mutta nyt taas aika toivotella iltoja ja vetäytyä tonne pesueen pariin.
Buona notte.Iltoja teille:)
En jäis ilman "ruokaa" saksankielisillä alueilla....vois alkaa pitemmän päälle tympiin omenapiirakka;)
- No mutta
iliman muuta The Palstalle. Saattaisin jäädä kaipaamaan Elämää The Palstan ulkopuolella...
- Joo, tänne
vois muuttaa asumaan. Mikäs täällä vemputtaessaan. Aika menis ku siivillä...
http://www.youtube.com/watch?v=CVjroMi15DI
- teewarit
Oljhan meitin faareilla pakko muuttaa Siperijaan.
Stalin maksoi junalipukkii menosuuntaan...
Onnex piäs karkuun pien porukka.....Orimattilaan
hahmiksen ja miun farburit
Ja joteskii kulakki Ratikakuskin faari Jos totta puhutaan, niin en minä koskaan muuttaisi pois suomesta.
Meillä on asiat oikeasti hyvin.
Mutta lomailisin kernaasti välillä pitkiäkin aikoja lämpimässä, lähinnä noi talvet.
Kotimaatani en kykenisi hylkää, kokeiltu on sitäkin 2 kertaa olen asunut ulkomailla ja oli ihanaa palata suomeen.- Niin,
täällä sosiaaliturva pelittää paremmin kun monessa muussa maassa.
Niin, kirjoitti:
täällä sosiaaliturva pelittää paremmin kun monessa muussa maassa.
Lääkkeet, ilmainen terveydenhuolto, koulutus on suomessa ilmasta ja en jaksa luetella mitä niitä onkaan, mutta toi telkkarin katselu on kallista kyllä.
- Niin,
sue.ellen kirjoitti:
Lääkkeet, ilmainen terveydenhuolto, koulutus on suomessa ilmasta ja en jaksa luetella mitä niitä onkaan, mutta toi telkkarin katselu on kallista kyllä.
jossain muualla joutuu tekemäänkin jotain henkensä pitimiksi.
- suomessa...
sue.ellen kirjoitti:
terveydenhuolto ja lääkkeet ei ole ilmaisia...
- ...
Niin, kirjoitti:
jossain muualla joutuu tekemäänkin jotain henkensä pitimiksi.
Just kattelin hinnastoa ja käyntimaksu näky olevan yli 13 €, vuosimaksu 27 €, sairaalamaksut jokaiselta yöltä 20-35 €.
lääkkeiden hinta,joka vaan nousee. (tai siis korvattavuus pienenee)
Niin millä lailla suomessa on ilmainen terveydenhuolto??? ei mee jakeluun ja oon ihmetelly tätä kauan! - 4+9
suomessa... kirjoitti:
terveydenhuolto ja lääkkeet ei ole ilmaisia...
Ei ole ilmaista
Terveydenhuolto maksetaan verovaroista. Jokainen, joka on maksanut veroja rahoittaa myös terveydenhuoltopalveluja joten viimekädessä taitaa olla noiden käyntimaksujen lisäksi todella kallista ja palvelu melko keskinkertaista.
Suomessa ei tosiaan ole mitään ilmaista terveydenhuoltoa. ... kirjoitti:
Just kattelin hinnastoa ja käyntimaksu näky olevan yli 13 €, vuosimaksu 27 €, sairaalamaksut jokaiselta yöltä 20-35 €.
Niin millä lailla suomessa on ilmainen terveydenhuolto??? ei mee jakeluun ja oon ihmetelly tätä kauan!Onhan meillä ilmaista kaikki neuvolat ja lasten seurannatkin.
Tosin unohdin noi terveysasemat koska en ole heidän palvelujaan paljoa käyttänyt.
Mä olem suomalainen ja nautin kaikista etuukista mitä saan, tosin joutuuhan sitä omavastuun maksaa.
Mutta olen nähnyt mitä on olla suomessa, vailla mitään perusturvaa..kun ei pääse lääkäriinkään kuin vasta silloin kun henki ei kulje.- Minusta Suomessa
4+9 kirjoitti:
Ei ole ilmaista
Terveydenhuolto maksetaan verovaroista. Jokainen, joka on maksanut veroja rahoittaa myös terveydenhuoltopalveluja joten viimekädessä taitaa olla noiden käyntimaksujen lisäksi todella kallista ja palvelu melko keskinkertaista.
Suomessa ei tosiaan ole mitään ilmaista terveydenhuoltoa.on hienoa se, että tällä on mahdollisuus elättää itsensä ja on olemassa myös toistaiseksi vielä se tukijärjestelmäkin, mikä auttaa silloin kun tulee tiukka paikka. Perseestä on se hyvän järjestelmän hyväksikäyttö. Joskus se loppuu, jos sieltä vaan viedään eikä mitään anneta sinne takaisin. Siinä olis monelle sossupummille miettimistä...
- !
Minusta Suomessa kirjoitti:
on hienoa se, että tällä on mahdollisuus elättää itsensä ja on olemassa myös toistaiseksi vielä se tukijärjestelmäkin, mikä auttaa silloin kun tulee tiukka paikka. Perseestä on se hyvän järjestelmän hyväksikäyttö. Joskus se loppuu, jos sieltä vaan viedään eikä mitään anneta sinne takaisin. Siinä olis monelle sossupummille miettimistä...
päivärahoista maksetaan veroa!
- Päivärahat
! kirjoitti:
päivärahoista maksetaan veroa!
maksetaan verovaroilla ja lainoilla. Ja siinä sivussa työllistetään varo- ja lainavaroila aika monta virkamiestä, joiden palkka maksetaan julkisista varoista...
- Siis..
Päivärahat kirjoitti:
maksetaan verovaroilla ja lainoilla. Ja siinä sivussa työllistetään varo- ja lainavaroila aika monta virkamiestä, joiden palkka maksetaan julkisista varoista...
vero- ja lainavaroilla.
- la isla bonita
... kirjoitti:
Niin millä lailla suomessa on ilmainen terveydenhuolto??? ei mee jakeluun ja oon ihmetelly tätä kauan!Terveydenhoito
Espanjan julkinen terveydenhuolto on maksutonta ja kaikkien käytettävissä, minkä vuoksi esimerkiksi erillistä ylioppilasterveydenhuoltoa ei ole.
Eurooppalainen sairaanhoitokortti
Tilaa ennen lähtöäsi Kelalta maksuton Eurooppalainen sairaanhoitokortti, joka oikeuttaa välttämättömään sairaanhoitoon kaikissa EU- ja ETA-maissa.
Espanja laskuttaa Kelaa jälkikäteen sen mukaan, miten sairaanhoitopalveluita on korttia vastaan käytetty, joten ilmaisesta terveydenhoidosta ei ole kyse. Kortti tunnetaan Espanjassa nimellä Tarjeta Sanitaria Europea.
Äkillinen sairastuminen
Espanjassa ei potilasta laskuteta suoraan terveyskeskus- tai sairaalakäynneistä, kuten esimerkiksi Suomessa. Äkillisessä sairastapauksessa hoitoon hakeudutaan sairaalan ensiapuun (Urgencias), jossa hoitoa saa päivystävältä ensiapulääkäriltä.
Terveyskeskuksessa (centro de salud tai ambulatorio) voi hakeutua joko päivystävän lääkärin hoitoon tai varata ajan omalääkärille. Omalääkäriä anotaan lähinpänä sijaitsevasta terveyskeskuksesta. Mukaan tulee ottaa passi ja eurooppalainen sairaanhoitokortti sekä kopiot molemmista. Paikan päällä täytetään kaavake ja valitaan omalääkäri listasta. Tämän jälkeen voi varata ajan omalääkärilleen. Omalääkärin kirjoittama resepti oikeuttaa tuntuvaan alennukseen reseptilääkkeistä.
Selvitä myös etukäteen, tuletko pysymään Suomen sosiaaliturvan piirissä Espanjassa oleskelusi ajan, vai siirrytkö Espanjan sosiaaliturvaan. Lisätietoa saat Kelasta.
http://www.maatieto.net/espanja/yleista/terveydenhoito - pärjäile
viestitään paremmin kun olet maisemissa
- lisäystä
kun:sä elät täälä:kin turun rouva, ÄLÄ tuo muualta kirjoituksia, ÄLÄ vedä omiin juttuihisi vihaamiasi ihmi:siä
- Haluisin olla aussei
.
Mie niin * HALUISIN * olla ausseissa
Koska siellä sanotaan G'DAY!!!!1!1!!1!!!!!1!!
Har!
. - yks vaan
Muuttaisin viroon. Siellä on kauniita naisia joilla ei ole pissaa päässä ja niihin on helppo tutustua. Suomi horot vit.tuilee heti kun niille juttelee jotain.
- ~cissi~
Mä muuttasin kans Viroon, vit.tuilemaan...
- Siberian junakuski
Viroon ovat eläkeläiset muuttaneet jo 20 vuotta hintatason vuoksi
Thaimaassa on vielä hintataso sitä luokkaa, että jotkut 600€/kk
pieneläkkeellä pärjäävät hyvin ja jo 1000-2000€ saava on Ratikkakuskiakin äveriäämpi thaikkulassa.
Onneksi auringon kuumuus ehkäisee kalmankalpeitten ja pumppuvikaisten udmurttilaisten yksikönpäälliköiden invaasiota
pilaamaan hintatasoa, kuten kävi Hawaiilla silloin, kun liitettiin
USA:n imperialistien valtioksi ja lomakohteeksi.
Terveydenhuolto on pielessä--tuttu 7kymppinen pappa kirosi
kun joutui rollaattoripotilaksi ja oli muutettava takaisin Suomeen
Ihmetteli, miksi kaikki tavara maksaa älyttömiä hintoja
pitihän EU:n ja Euron parantaa suomen elintasoa - kusi kaikki
virolaisten miesten päissä
Viroon. Tallinnasta ois helppo käydä Suomessa, jos siltä alkais tuntua ja työasiatkin olisi helposti järjestettävissä.
- Hi-acekuski
Helsinkiläisiä työttömiä asuu Tallinnanlautoilla
Asuminen ja täysylöspito halvempaa pikku tuontiyritys
40vol% Talu vin saa trokareilta 5-10€/litran flinda
ja Kataisen jengiltä jää alkoholiveroa saamatta paaaaaaljon
Luultavasti Ruotsi tai USA. Ja siksi koska kuvittelisin parhaiten pärjääväni näissä maissa. Kanada, Australia ja Uusi-Seelanti on myös vaihtoehtoja.
Pohojammaan murretta ja Suomen kieltä kaipaisin.Englantiin. Niin samanlainen huumori ja mieltymykset kuin minulla.
Fatzerin sinistä.- Ola Norman
Norjaan. Muutin tänne 16 vuotta sitten ja täällä pysyn!!!
Suomesta en kaipaa mitään. Kolmea paikkaa olen miettinyt:
Ruotsi - Kulttuuri ja kieli olisivat tuttuja. Etelä-Ruotsissa hiukan parempi ilmasto kuin Suomessa.
Kanada - Hyvät työmahdollisuudet, ja mutukuvitelmieni mukaan ehkä pienempi kulttuurishokki kuin USA.
Espanja, tjm. välimeren maa. - Lähinnä ilmaston takia.
Suomeen ei jäisi mitään mitä ei saisi kauempaakin.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082575
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411741Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431345Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3211221Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3361194Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen241111Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571083- 55956
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H13932Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21863