Myyjäisiin

kesäleipuri

Moikkas !
Meillä on tulossa ulkomyyjäiset, johon pitäsi kikkailla myytäviä, sekä suolasta että makeaa. Semmosia jotka pitää valmistää edellisiltana tai yönä, myyjäiset alkaa aamulla, kestää 3 t, joten sen aikaa pitäisi
säilyä hyvänä.

Kaipailisin teiltä hyviä ideoita ystävät kalliit !

Pizza on jo niin kulahtanut juttu että tuskin menee kaupaksi varsinkin kun lähistöllä on parikin pizzeriaa.

Käytössä on myyntipöytä ja kymlälatikko (tai parikin) mutta ei mitään missä voi paistaa paikan päällä sitten. Ollaan vähän säiden armoilla...
Kiitoksia paljon jos tulee idiksiä ja jaatte ne kanssani

Ps: ei karjalanpiirakoita... uunia en saa riittävän kuumaksi niille

9

2872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kondiittori

      Miten olisi suolaisiksi jauhelija-tai kinkkupasteijat, makeiksi mokkapalat tai muffinit? Mokkapalat ainakin viedään käsistä, eli ei tarvitse mitään erikoista olla, että kelpaa. Näitä aion itsekin jossain vaiheessa tehdä myyjäisiimme. Jos sitten erikoisempaa haluaa, voi tehdä vaikka cake popseja, näitäkin olen nähnyt myytävän.

      • kesäleipuri

        Kiitos vinkistä, pasteijat voisi ollakkin jees. Samoin mokkapalat, niitä ei ole tullut tehtyä aikoihin.
        Kerrotko vielä mitä on cake popsit ja kuinka ne tehdään ?


      • Kondiittori
        kesäleipuri kirjoitti:

        Kiitos vinkistä, pasteijat voisi ollakkin jees. Samoin mokkapalat, niitä ei ole tullut tehtyä aikoihin.
        Kerrotko vielä mitä on cake popsit ja kuinka ne tehdään ?

        http://www.dansukker.fi/fi/reseptejä/joululeivonnaiset/cake_popsit.aspx

        Tuossa yksi esimerkki. Tähänkin on olemassa monia vaihtoehtoja, mutakakkuja, "liimaksi" tuorejuustoa, voikreemiä jne, kuorrutteeksi suklaata tai Candy Meltsejä. Ja sitten vain koristella miten haluaa. Eli suomennettuna ovat kakkutikkareita


      • olenko hysteerinen?
        Kondiittori kirjoitti:

        http://www.dansukker.fi/fi/reseptejä/joululeivonnaiset/cake_popsit.aspx

        Tuossa yksi esimerkki. Tähänkin on olemassa monia vaihtoehtoja, mutakakkuja, "liimaksi" tuorejuustoa, voikreemiä jne, kuorrutteeksi suklaata tai Candy Meltsejä. Ja sitten vain koristella miten haluaa. Eli suomennettuna ovat kakkutikkareita

        Kondiittorille kysymys

        Itse alaa jonkin verran opiselleena mietin vaihetta jossa pyöritetään pallot muru-tuorejuusto taikinasta. koska näitä ei tämän jälkeen enää kypsennetä. Eikö tämä vaihe kannattaisi tehdä kertakäyttöhanskat kädessä, varsinkin kun tekee muille. Tai ainakin pitää lapset poissa pyöritystalkoista koska varmasta sormi livahtaa vähän väliä suuhun, ja sitten taas pyöritetään palleroja muille.
        Vai tarraako taikina pahasti hanskoihin kiinni.

        En ole mikään bakteeri kammoinen mutta jotenkin hirvitää hieman vieraan ihmisen käsissä pyörittämät pallot jotka ei käy uunissa pyörittelyn jälkeen vaan suklassa :)

        Muutenhan nämä cake popsit on oivallista leivottavaa lasten kanssa kun on kaikkia kivoja työvaiheita. Mutta kyllä nämä myös sit syötäisiin tekijöiden kesken.


      • kesäleipuri
        olenko hysteerinen? kirjoitti:

        Kondiittorille kysymys

        Itse alaa jonkin verran opiselleena mietin vaihetta jossa pyöritetään pallot muru-tuorejuusto taikinasta. koska näitä ei tämän jälkeen enää kypsennetä. Eikö tämä vaihe kannattaisi tehdä kertakäyttöhanskat kädessä, varsinkin kun tekee muille. Tai ainakin pitää lapset poissa pyöritystalkoista koska varmasta sormi livahtaa vähän väliä suuhun, ja sitten taas pyöritetään palleroja muille.
        Vai tarraako taikina pahasti hanskoihin kiinni.

        En ole mikään bakteeri kammoinen mutta jotenkin hirvitää hieman vieraan ihmisen käsissä pyörittämät pallot jotka ei käy uunissa pyörittelyn jälkeen vaan suklassa :)

        Muutenhan nämä cake popsit on oivallista leivottavaa lasten kanssa kun on kaikkia kivoja työvaiheita. Mutta kyllä nämä myös sit syötäisiin tekijöiden kesken.

        Hanskojen käyttö on kyllä aika suotavaa, minulla on sekä tehdessä että myydessä hanskat. Sekä pihdit.
        Niin ne myyjäiset oli ja meni, ja hyvällä menestyksellä.
        Tein lihapiirakoita jotka suurinpiirtein vietiin käsistä, samoin riisipyöröset.
        Makeiksi herkuiksi raparperi- ananas- rahkapiirakkaa, kun sattui olemaan niille sopivat myyntirasiat.
        Cake popseja sitten seuraavalla kerralla, tuntuu hyvältä idealta !


      • kesäleipuri
        kesäleipuri kirjoitti:

        Hanskojen käyttö on kyllä aika suotavaa, minulla on sekä tehdessä että myydessä hanskat. Sekä pihdit.
        Niin ne myyjäiset oli ja meni, ja hyvällä menestyksellä.
        Tein lihapiirakoita jotka suurinpiirtein vietiin käsistä, samoin riisipyöröset.
        Makeiksi herkuiksi raparperi- ananas- rahkapiirakkaa, kun sattui olemaan niille sopivat myyntirasiat.
        Cake popseja sitten seuraavalla kerralla, tuntuu hyvältä idealta !

        Niin ja niitä mokkapaloja oli muuten myös (meinas unohtua) ja kun vuolin suklaata koristeeksi niin ei tarvinnut pitää mitään myyntipuheita, kaik män´t eikä piisannutkaan


    • Rig-79

      Kokeileppas ensi kerralla pienen pieniä munkkeja. Me teimme myyjäisiin niitä tosi iso määrä, ja kaikki myytiin ihan minuuteissa! Olisi saanut tehdä niitä enempi! :D Nykyään myös voi myyjäisiin laittaa myyntiin voisarvia\croisantteja, tottakai niitä perinteisiä mokkapaloja, suolaisia\makeita muffineja, ja tosiaan ne cakepopsit on nykyään pop! Myös vielä kun ostaa esim. irtokarkkeja, niin niistä voi tehdä itse pieniä karkkipusseja, teimme itse niitä viime kesänä, ja ne menivät hyvin kaupaksi muille! Tänä kesänä oltiin vähän myöhässä liikkeellä, niin ei keretty sitten tekemään mitään kovin erikoisuuksia. :\ Mutta niin, kannattaa kokeilla cakepopseja! Varmasti maistuvat niin pienemmille ja myös aikuisillekkin. Näin kerran yhdillä myyjäisillä ihan tavallista pannukakkua myytävä. En tiedä, onko se nyt niin kovin myyjäis-tavaraa, mutta kukin tavallaan! :D Kaikille varmasti maistuu myös mehut\vesi kuumalla kesähelteellä, ja varmasti myös silloinkin, vaikka sataisi vettä. Tässä jotain vinkkejä! :)

    • saalla
      • Anonyymi

        Mites kun se suklaa alkaa sulaamaan siinä myyjäiskojulla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe