Siis jos menee jonnekkin mansikkatilalle poimimaan. Missään ei lue litrahintoja. Onko myös eri paikoissa eri hinnat? Kyseessä olisi pk-seudun mansikkatilat.
Kiitos vastauksista :)
Mikä on litrahinta itsepoimituista mansikoista?
9
670
Vastaukset
- mansikka.fi
No onks sillä väliä kummalla tavalla hinnoteltu, ei se lopputulokseen vaikuta kumminkaan.
- Amelia_äiti
No jos maksaa 4e/l niin mielummin ostan kaupasta. Kelasin et säästääkö sillä rahaa ku poimii itse vai tuleeko kalliimmaksi?
- halvempaa
Halvemmaksi tulee itsepoimien, hinnat suurinpiirtein samat. Kannattaa soittaa pariin paikkaan ja kysyä hintaa. Itsepoimimalla saa kyllä parhaimmat marjat!
- uusmaalaisilta
- 0po+iålå
Ei kannata itse mennä kyykkimään, ostaa valmiiksi poimitut tuoreet marjat ja sillä siisti. Jos siinä nyt muutaman euron häviää, niin so not.....
- paljon poiminut
"Ei kannata itse mennä kyykkimään, ostaa valmiiksi poimitut tuoreet marjat ja sillä siisti. Jos siinä nyt muutaman euron häviää, niin so not..... "
Ei siinä kyse olekaan hinnasta, vaan laadusta. Ei tarvitse ostaa kuljetuksessa littaantuneita ja kenties edellisenä päivänä poimittuja. Kun itse poimii, on laadunhallinta hanskassa. - rt76y8u9i0o+p
paljon poiminut kirjoitti:
"Ei kannata itse mennä kyykkimään, ostaa valmiiksi poimitut tuoreet marjat ja sillä siisti. Jos siinä nyt muutaman euron häviää, niin so not..... "
Ei siinä kyse olekaan hinnasta, vaan laadusta. Ei tarvitse ostaa kuljetuksessa littaantuneita ja kenties edellisenä päivänä poimittuja. Kun itse poimii, on laadunhallinta hanskassa.Kun osaa suunsa avata ja kysyä, saa samana päivänä poimittuja. Ja ei ole moneen vuoteen ollut kuin muutama hassu huono marja valmiiksi poimittujen joukossa. Eli ei maksa vaivaa mennä sinne marjamaalle per*e pitkällä nysväämään.....
- paljon poiminut
En tiedä pk-seudun marjatiloista, mutta muualla itsepoimitut mansikat on hinnoiteltu kiloittain, mikä on reilumpi systeemi, kun ei tarvitse maksaa ilmasta.
Litra mansikoita on yleensä n. 0,5 - 0,6 kg riippuen marjojen koosta ja vesipitoisuudesta. Tuolta pohjalta voi suhteuttaa itsepoimintamarjojen hinnan torilta ostettuihin. - Eeva S
Mansikoiden itsepoiminta 4 - 4,5e/kg lajikkeesta riippuen, ainakin täällä Hausjärvellä. 1kg = 2 litraa. Ja mansikat ovat juuri nyt parhaimmillaan!
Eeva Sammalisto
Aallon Marjatila
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1076788KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3826428Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei623223Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521172728Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082360- 1251824
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211687Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341535Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821357- 741247