Moi, ajattelin alottaa ratsastuksen :) Kuinka nopeesti siinä edistyy? Kertokaa mulle et esim. kuinka pitkään olitte ratsastanu kun hyppäsitte ekan esteen, menitte ekan kerran laukkaa jne. :)
Ratsastus ja edistyminen?! APUA!
10
706
Vastaukset
- Hemuli
Riippuu tallista. Joillain talleilla talutusta on kuulemma menty jopa vuosi (aargh) ja joillain talleilla mennään laukkaa melkein heti.
- AnSugar
itelläni oli noin kuukaus tai vähä yli talutusta, sai siis ite päättää millo oli valmis menee ilmataluttajaa. ekan esteeni hyppäsin kun olin ratsastanut 5kk..ekan kerran laukkasin neljännellä ratsastuskerralla:)
Edistyminen riippuu ihan opetuksesta ja sinusta..
Ite oon nyt ratsastanu 4vuotta, heB-A ja re80..oisin varmaan paljon edistyneempi, mut meiä tallilla opetellaa asiat hyvin ennenku siirrytään seuraavaan- Oikeesti?
Aika nopeesti oot edistyny 4 vuodessa! :Oo
- lsgÄHa
Riippuu ihmisestä ja hevosista ja tallista. Joillakin talleilla talutetaan, halusi tai ei. Ja toisissa paikoissa hepat on helpompia, kun taas muualla hankalempia. Se riippuu siitä aika paljon. Ja haluaako itse talutukseen. Itse en ole ollut talutuksessa ikinä.
Ratsastus on sellainen laji, että aina on uutta opittavaa, eikä siinä edisty kovin nopeasti. Työtä riittää kyllä!
Laukkasin, kun olin ratsastanut n. 2 kk. Esteitä menin, kun olin ratsastanut jotain 4-5 kk. Mutta ei siinä lajissa kannata kiirehtiä. Parempi, kun opettelee tietyn asian kunnolla, ennenkö jo koittaa toista. - assi
EI ESTEITÄ VOI HYPÄTÄ JOS ON RATSASTANUT VASTA 5KK! _HULLUA_
- paskanaama
mitävittua voipas mä hyppäsin toka ekal kerral jo 50cm
- Kehitys=yksilöllistä
Meidän tallilla ei talutettu ollenkaan. Ekalla tunnilla mentiin käyntiä, pysähdyksiä yms. toisella tunnilla alettiin ravata, harjoiteltiin keventämistä ja käynti ravi siirymisiä ja sillaista tehtiin noin 2-3 tuntia. sitten alettiin laukata. ensimmäisen esteen hyppäsin kun olin ratsastanu noin 4kk. kehityin aika nopeasti ja pääsin edistyneempien ryhmään. jotkut taas kehittyvät vähän hitaammin. esim yksi ystäväni aloitti ratsastuksen samaan aikaan kuin minä ja on vieläkin alkeisryhmässä. Olemme ratsastaneet nyt noin 4vuotta. hän on hypännyt 10cm ristikkoa, minä 100cm pystyä(korkeimmillaan)
- 5KK:))))
Ite en oo käyny ikinä missään ratsastustunneilla, oon lukenu netistä ja hevoskirjoista jonkuverran ratsastuksesta ja sitte joku kokenut ratsastaja on näyttäny ja neuvonu, sitte on ite lähteny kokkeileen ja pikkuhiljaa oppinut!
Ekalla ravauskerrallani en koittanu kevennystä, mutta toisella kerralla aloin opetteleen kevennystä, ensin se meni miten sattuun, mutta pikkuhiljaa sen rytmin alko oppia ja siitä eteenpäin ravasin jokakerralla, laukkaamista kokeilin ehkä kuukauden kuluttua kevennyksen osaamisen jälkeen, laukasta mulle ei kukkaa opettanu tai neuvonu mittää, oppiin vaan iten sen!
Esteistä mulla ei ollu suuremmin aavistustakaa, tiesin vaan että miten hypätään, olin maastoilemassa yhellä ponilla ja metässä oli ohuita,kaatuneita puita, ensin kävelin ponin kanssa puun yli, toisella kerralla ravattiin ja hypättiin puun yli!
Eli itselläni meni tuohon asti etenemiseen jotaki 5kk :P - ridausta 3-4 vuotta
Laukkaa pääsin kokeilemaan muutamien kertojen jälkeen ensin liinassa ja pikkuhiljaa itsenäisesti. Olin ensin varma, että tipun jos en pidä satulasta kiinni(joskus otin hanskatkin pois, kun ajattelin että ne luistaa ;) ) Huvittaa tämä jälkeenpäin. Nykyyän olen laukkaillut monet monet kerrat ja ilman satulaakin ja hyvin olen kyydissä pysynyt :) Taluttaja kulki vieressä ehkä muutaman tunnin ajan. Kyllä siinä edistyy.
En muista tarkalleen milloin hyppäsin ensimmäisiä esteitä, ehkä joskus vuoden jälkeen. Olen kyllä edistynyt ihan hyvin. Rohkeasti vaan ratsastamaan! - Heppatyttö
assi: esteitä voi hypätä koska tahansa, kaikki riippuu sun tasapainostas ja opetuksesta. Mut ite hyppäsin ekan esteen kun olin ridannu jonku vuoden :D ja kisasin ekaa kertaa tänä vuonna. oon nyt ridannu n. 2 vuotta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255