Käynti paikan päällä

TyttiTyötön

Nyt olisi vinkit tervetulleita. Olen tullut siihen tulokseen, että paras keino itselleni työllistyä on käymällä paikan päällä opiskellun alani yrityksissä. Olen kyllä laittanut avoimia hakemuksia yritysten nettisivujen kautta, mutta jotenkin on tullut sellainen kuva, että cv:ni pohjalta kuvittelevat minun olevan joku maailmaa kiertänyt kosmopoliitti. Toisekseen puhelimessa puhuminen on vähän töksähtelevää. Parhammillani olen, kun saan puhua ihmisten kanssa kasvotusten. Eikä tässä tilanteessa ole mitään menetettävää...

Suosittelisitteko printtaamaan cv:n mukaan myös erillisen hakemuksen vai riittääkö cv muistoksi?

Kuinka sitten lähestyä palvelutiskin henkilökuntaa? Menen suoraan asiaan ja tiedustelen mahdollisesti rekrytoinnista enemmän tietävän paikalle? Millainen olisi hyvä ensirepliikki tilanteessa?

Tämän jälkeen toivottavasti asiat lähtevätkin rullaamaan omalla painollaan toivottuun suuntaan :)

Ensi kertaa lähden tavoittelemaan paikkaa suorakäynnillä, joten kaikki vinkit ovat tervetulleita, ja kumarran syvään niistä! Voin käydä ensi viikolla laittamassa feedbackia, kuinka meni...

6

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Työantajan edustaja

      Yksi vinkki. Jos oikeasti aiot käydä näissä potentiaalisissa työpaikoissa, niin varaa etukäteen palaveriaika. Älä vain tupsahda jo valmiiksi kiireisen ihmisen huoneeseen ja sitten ihmettele, kun hänellä ei ole aikaa istua alas kanssasi tai vaihtaa kahta sanaa enemää, kun hänen pitää jo porhaltaa ennalta sovittuun palaveriin, jos ylipäätään hän edes on paikalla, kun tupsahdat taloon.

      Muistathan lisäksi, että kesäloma-aika on nyt Suomessa kuumimmillaan, joten monessa paikassa ei ole moneen viikkoon paikalla sellaista henkilöä, joka oikeasti olisi tekemässä niitä rekrytointipäätöksiä.

    • Ei oo helppoo

      Kirjoitit, että CV:si pohjalta työnantajat kuvittelevat sinun olevan "joku maailmaa kiertänyt kosmopoliitti". Mistä näin päättelet? Kannattaisiko sinun siinä tapauksessa panostaa enemmän sekä avoimen hakemuksesi sisältöön että CV:hesi.

      Vaikka arvostankin aktiivisuutta, olen erittäin skeptinen sen suhteen, että onnistuisit pääsemään rekrytoijien puheille edes palaveriaikaa sopimalla. Jos sinulla olisi (yritykselle tuttu) suosittelija, niin tilanne saattaisi olla aivan toinen.

      Onnea matkaan!

    • TyttiTyötön

      Kiitos avartavista pointeista! Tosiaan ajankohta ei kyllä ole paras mahdollinen ja kun ajattelee, että esim. kesää varten paikat ovat jo kutakuinkin täytetty. Mikä olisi sitten paras tapa lähestyä? Nettisivuilta ei löydy juuri tietylle henkilölle suunnattuja yhteystietoja. Tai sitten täytyy väljentää hakukriteereitä ja yrittää muita toimialoja.

    • Nimijamerkki

      No mikset korjaa CV:täsi, jos se mielestäsi antaa väärän kuvan? Mulla sekä nykytyöpaikassa että edellisessä otetaan vain nettihakemusten perusteella. Mutta ei kaikkia hakijoita voi edes haastatteluun kutsua, niitä on paljon! Sama juttu pomon paikalla lon suhteen, on ehkä 25 % työajasta paikalla ja silloin on kyllä tekemistä. Itse sain työpaikkani nettihakemuksella.

      Ei tässä muuta neuvoa ole, kuin että hae ahkerasti. Sekä korjaa nyt se CV:si, kyllä se pitää osata tehdä, jos töitä osaa tehdä. Niitä voi sitä paitsi tehdä erilaisia, eli painottaa eri asioita eri alan firmoihin. Korosta hakemuksissa mitä osaat ja mitä teet mielelläsi, sillä tavalla minun nettihakemukseni toivat tämän nykyisen ja edellisen määräaikaisen paikkan. Ei ollut mitään suhteita kumpaankaan paikkaan ennestään.

    • Se on minustakin vielä parempi, kuin tämä Internet..

    • ovesta sisään

      Riippuu alasta, pomosta ja työpaikasta kumpi on parempi. Joihinkin paikkoihin saa kontaktia parhaiten netitse, toisissa hommissa paikanpäälle saapuminen on ainoa toimiva keino.
      Vähän savolainen vastaus, mutta kysyjäkään ei kertonut minkälaisiin hommiin olisi pyrkimässä. Itsellä on kokemusta raksalta, varastotöistä, kuorma-auton kuljettamisesta, tutkimuskeskuksesta ja myyntihommista. Paras tapa tosiaan vaihtelee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2670
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      93
      1987
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1518
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      272
      1048
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      68
      946
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe