Mistä johtuu, että jotkut muovipurkit ja muovikulhot ovat tahmeita? Kaikki muoviastiani eivät ole tahmeita, mutta osa purkeista ja kulhoista pysyy tollasina vaikka miten niitä liottaisin, harjaisin ja tiskaisin uudestaan ja uudestaan.
Onko koko muovin koostumukselle tapahtunut jotain? Eli onko koko materiaali pilaantunut? Heitänkö pois? Ei siis luulisi enää johtuvan liasta tai rasvasta kun muutkaan purkit eivät ole tahmeita.
Tahmeat muoviastiat, apua.
3
4018
Vastaukset
- lautasella
olen miettinyt samaa itsekin, ja epäilen vahvasti että muovi on alkanut muuttua tai hajota ja siitä siksi erittyy rasvaista nestettä pintaan...itse heitän ne varmuuden vuoksi pois
- Testattu on
Jos peset käsin, et ole pessyt tarpeeksi kuumalla. Konepesussa rasva/tahmeus lähtee pois. Et voi pestä käsin astioita 55/65 asteisessa vedessä mitä useimmat astianpesukoneet käyttää pesulämpötilana.
Kiehauta vettä kattilassa tai vedenkeittimessä, laske puhtaaseen pesualtaaseen muutama sentti hanasta niin kuumaa vettä kuin saat ja laita kiehuvaa vettä litra-pari sekaan. Astianpesuainetta ja muoviastiat likoon. Rasva lähtee. Kiehuvan veden määrä riippuu altaan koosta ym. Muoviastioissa on yleensä merkittynä maksimilämpötila mitä ne kestää.- Testattu on
Se jäi sanomatta että tahmaisuus riippuu siitä mitä astiassa on säilytetty. Jos laitat muovirasiaan jääpaloja se on ihan eri asia kuin jos laittaisit hieman lämmintä jauhelihaa tai jos laitat kylmää ruokaa/lämmintä ruokaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851374Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 55758
- 101731
- 33702
- 60699