Hei,
Mistä saa Helsingistä ostaa isossa purkissa sitä tahnaa, jota on kaikissa kiinalaisissa ravintoloissa pöydissä valmiina?
Tulinen chilikastike
4
629
Vastaukset 4
- jooh....
tahnaa? En tiedä mitä tahnaa tarkoitat. Malmin prismasta saa ainakin blair'sin pure death soosia, jossa on chiliä, etikkaa ja suolaa. Sitten yläkerrassa on karkkikauppa (en muista kummalla puolella junarataa) jossa on enemmänkin noita sooseja. Tai ostat haluamaasi chiliä, heität tehosekoittimeen ja lisäät vähän etikkaa sekaan että säilyy. Poppamiehen verkkokaupasta saa ostaa kilon purkissa habaneropureeta.
- helmet kaulassa
Chilikastike kyl säilyy hyvin ilman etikkaakin kuhan se on riittävän tulista.
Mut se on makuasia.
Monissa kaupoissa on vaik mitä chilikastikkeita, mä oon tykänny eniten pohjois-afrikkalaisesta harissta, esim Al Fez-sarjan harissatahna on tosi hyvää.
Etnisiin kauppoihin vaan, esim Hakaniemeen, siel on chilitahnoja, -kastikkeita ja sörsseleitä pilvin pimein. - china girl
Ilmeisesti se chilikastike, jota tarkoitat, on chiliöljyä (la jiao jou). Luulen että se on suhteellisen samaa kuin etnisissä kaupoissa sellainen jossa lukee englanniksi "Chili oil". Siinä on vain chiliä ja öljyä, se ei oikeastaan ole tahnaa.
Sitten on tahnamaisempi chilikastike, jossa on myös paputahnaa (engl. Chili Bean Paste tai sauce). Jos siinä vielä lukee edellä Sichuan (tai Sechuan) se on vielä stydimpää chilikastiketta (= Setshuanin maakunnasta).
Tarkista sekä lasipurkit että säilykepurkit aasialaisessa kaupassa. Voi olla kummassa vaan merkistä riippuen.
Jos haluat helpon vaihtoehdon, kokeile K-kaupasta saatavaa makeaa chilikastiketta Blue Dragon (se merkki) Sweet Chili Dipping Sauce. Se on dippausta varten mutta toimii myös ruoanlaitossa. Ei ihan sama kastike siis mutta sinne päin. - -mari
Billy's chili
Tässä Hong Kongista olevan kokki ystäväni ohje. Hyväksi todettu.
Billy's CHILI
3 kpl sipulia ( isoa )
Tee itse on hyvää,
200 g valkosipulia
60 g kuivattuja chlipalkoja (Vietnam kaupasta)
200 g hoi sin kastiketta "
1 l öljyä
2 dl ketsuppia
2dl sokeria
1 tl suolaa
Hienonna sipulit ja chili monitoimikoneessa.
Laita öljy kattilaan ja lisää sipuliseos siihen. Keittele n. 1.5 tuntia koko ajan sekoittaen. Lisää loput aineet ja keittele vielä puolituntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1491215Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191038Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset214780En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765- 63725
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25716- 135696
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622- 44621
Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss58554