Hei,
Mistä saa Helsingistä ostaa isossa purkissa sitä tahnaa, jota on kaikissa kiinalaisissa ravintoloissa pöydissä valmiina?
Tulinen chilikastike
4
615
Vastaukset
- jooh....
tahnaa? En tiedä mitä tahnaa tarkoitat. Malmin prismasta saa ainakin blair'sin pure death soosia, jossa on chiliä, etikkaa ja suolaa. Sitten yläkerrassa on karkkikauppa (en muista kummalla puolella junarataa) jossa on enemmänkin noita sooseja. Tai ostat haluamaasi chiliä, heität tehosekoittimeen ja lisäät vähän etikkaa sekaan että säilyy. Poppamiehen verkkokaupasta saa ostaa kilon purkissa habaneropureeta.
- helmet kaulassa
Chilikastike kyl säilyy hyvin ilman etikkaakin kuhan se on riittävän tulista.
Mut se on makuasia.
Monissa kaupoissa on vaik mitä chilikastikkeita, mä oon tykänny eniten pohjois-afrikkalaisesta harissta, esim Al Fez-sarjan harissatahna on tosi hyvää.
Etnisiin kauppoihin vaan, esim Hakaniemeen, siel on chilitahnoja, -kastikkeita ja sörsseleitä pilvin pimein. - china girl
Ilmeisesti se chilikastike, jota tarkoitat, on chiliöljyä (la jiao jou). Luulen että se on suhteellisen samaa kuin etnisissä kaupoissa sellainen jossa lukee englanniksi "Chili oil". Siinä on vain chiliä ja öljyä, se ei oikeastaan ole tahnaa.
Sitten on tahnamaisempi chilikastike, jossa on myös paputahnaa (engl. Chili Bean Paste tai sauce). Jos siinä vielä lukee edellä Sichuan (tai Sechuan) se on vielä stydimpää chilikastiketta (= Setshuanin maakunnasta).
Tarkista sekä lasipurkit että säilykepurkit aasialaisessa kaupassa. Voi olla kummassa vaan merkistä riippuen.
Jos haluat helpon vaihtoehdon, kokeile K-kaupasta saatavaa makeaa chilikastiketta Blue Dragon (se merkki) Sweet Chili Dipping Sauce. Se on dippausta varten mutta toimii myös ruoanlaitossa. Ei ihan sama kastike siis mutta sinne päin. - -mari
Billy's chili
Tässä Hong Kongista olevan kokki ystäväni ohje. Hyväksi todettu.
Billy's CHILI
3 kpl sipulia ( isoa )
Tee itse on hyvää,
200 g valkosipulia
60 g kuivattuja chlipalkoja (Vietnam kaupasta)
200 g hoi sin kastiketta "
1 l öljyä
2 dl ketsuppia
2dl sokeria
1 tl suolaa
Hienonna sipulit ja chili monitoimikoneessa.
Laita öljy kattilaan ja lisää sipuliseos siihen. Keittele n. 1.5 tuntia koko ajan sekoittaen. Lisää loput aineet ja keittele vielä puolituntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2802621Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772453SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis552195Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj761877- 1201628
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591554- 1341406
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731308Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.881130Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761099