Voin terveellisyys?

`La`mer

Vaikuttaa siltä, että ainakin kaksi kertaa vuodessa voin terveellisyys
vaihtuu. On terveellistä, ei ole. Siis asiantuntijatkin kiistelevät asiasta.
Itse olen vuosi sitten siirtynyt voihin. Vielä elän ja olen tervekin.

Miten muilla

3

478

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voikkua leivälle

Minä olen aina käyttänyt voita enkä mitään kevytlevite-rasvaseoksia.

Voita ihmiset on käyttäneet jo satoja vuosia.

Voi on terveellistä kohtuudella käytettynä. Jos sitä syö ylenmäärin niin sitten se on epäterveellistä, mutta mikä tahansa ruoka on epäterveellistä jos sitä syö liikaa.

Kaupan hyllyt notkuvat kaikenlaisia kevyttuotteita, mutta ihmiset ovat silti ylipainoisempia kuin koskaan ennen.

• Voi voittamaton

Ihmisen aivoista suuri osa on rasvaa. Sitä täytyy saada ravinnostakin riittävästi, että toiminta kyky ja -kapasiteetti säilyy.

• EiMuutu

Ei se muutu.. Joku hömppä tutkimus aina välillä toteaa terveysetuja ja oikeat tutkimukset pysyvät samoina... Vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen..

Ei se voi terveellistä ole ja niin se vaan menee...

Itse valitsen voin kuitenkin siitä syystä, että sen maku ja paisto-ominaisuudet ovat aivan toista luokkaa kasvirasvasekotteiden kanssa. Pienempi määrä usein riittää.. Lisäksi minua ei huvita maksaa lisätystä vedestä ja erinäisistä ainesosista... Samasta syystä en käytä "ruokakermoja". Eineksiä en lainkaan.. jne..

Moni "rasvasta" nipottaja on varsin huonosti tietoinen siitä, kuinka paljon sokeria kevyt tuotteet edelleen sisältävät. Ja kuinka huonosti ne pitävät nälkää loitolla. Tai kuinka ne vaikuttavat kielteisesti terveyteen... Kuten vaikkapa hedelmällisyyteen jne...

Proteiinia,hyviä rasvoja ja kohtuudella,vähän hiilareita ja elämä hymyilee :) Veriarvot todella hyvässä kunnossa ja painoa pudonnut kymmenisen kiloa vuodessa. Jos tykkää vetää niitä hiilareita, niin sitten se voi on syytä unohtaa jos on yhtään painoa, koska kaikkea ei voi käyttää sekaisin ilman seurauksia... Silloin sitä painoa yritetään hallita "kevyt" tuotteilla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45251
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      123
      25996
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      325
      15677
    4. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11203
    5. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      171
      10805
    6. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9707
    7. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9691
    8. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8488
    9. 242
      6824
    10. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6491
    Aihe