Viimeistään tätä palstaa lukiessani olen tajunnut, että Suomessakin miehen ujous on lähes yksinomaan negatiivinen luonteenpiirre naisten taholta.
Itse olin nuorena erittäin ujo ja olen kai vieläkin monessa tilanteessa. Mutta en ikinä tähän päivään mennessä ole niin selvästi tajunnut, että kyseessä on suoranainen vika miehessä. Mielestäni minut on vanhempieni, koulun ja median taholta kasvatettu siihen, että on ihan OK olla ujo. Se on vain erilaisuutta, mutta ei sen pahempi tai parempi kuin muutkaan. Ei minua ole kukaan ikinä yrittänyt tietoisesti kasvattaa ulos ujoudesta, auttaa ongelmissani. Lähinnä muistan tätien "voi kun se on ujo, onpa sööttiä" - jutut. Niistähän sai kuvan, että Ok, ujous voi olla positiivinen ja suloinen piirre. Mutta ei se niin juuri koskaan parisuhdemarkkinoilla ole. Sitäpaitsi vaikka nainen tykkäisikin ujosta miehestä, täytyisi ujon miehen tehdä aloite, mikä ei tule tapahtumaan.
Toivoisinkin siis, että ujous nostetaan Suomessakin vastaavaan asemaan kuin se on esimerkiksi USA:ssa, jossa ujot teinit viedään pakkohoitoon. Suomenkin ujoja teinipoikia tulisi auttaa, jotteivat sitten aikuistuttuaan joudu huomaamaan, että luonteessaan syvällä oleva ominaisuus on varsinainen kirous varsinkin naisten keskuudessa, mutta myös työelämässä.
Jos teillä palstalaisilla on lapsia, niin rangaiskaa heitä heti ankarimman mukaan pienestäkin ujostelun osoittamisesta..
Ujojen poikien kasvattaminen
8
180
Vastaukset
- N27V.
Mikä ihmeen itseisarvo elämälle se parisuhteen löytyminen on? Ruikuti ruikuti ja kuitenkin paljon parempi olla yksin kuin paskassa suhteessa.
- mies32
Jos se sinulle ei ole, niin ole hyvä ja keskustele jostain niistä tuhansista muista aiheista, joita S24:kin tarjoaa.
Taitaa se kuitenkin olla, kun piti tulla ruikuttamaan.
Ainakin suurimmalle osalle ujoista pojista parisuhde ja naiset on yksi tärkeimmistä asioista elämässä. He vaan eivät vielä teineinäkään tajua, että ujolla tulee olemaan suuria vaikeuksia. Heidät tavallaan ajetaan vanhempiensa ja yhteiskunnan taholta suoraan päin puuta. Törmäys iskee päin pläsiä aikuisena, kun lopulta oppii, että enhän minä tämän ujouteni takia mitään naista saa, eikä siitä kukaan viitsinyt edes varoittaa silloin nuorena kun tälle ongelmalle olisi vielä voinut jotain tehdä. Tietysti voi sille aikuisenakin, mutta se on vaikeampaa. - M20V
Aina te naiset tulette tänne valittamaan, kun valitsette niitä renttumiehiä ja yritätte leikkiä niiden kanssa parisuhdetta. Saatte aina turpaan ja sitten leimaatte kaikki parisuhteet huonoiksi.
Kyllä minun kanssa parisuhteeseen pääsevä nainen tulee saamaan priimaa alusta alkaen. Mutta eipä ole hyvä parisuhde vielä kenellekään kelvannut, ilmeisesti nyrkki ja huono kohtelu maistuvat liian hyvin naisväestöllemme...
- Mies1985
Ujous on valitettavasti heikkous eikä mikään neutraali ominaisuus. Ihmisillä on tietysti oikeus olla ujo mutta ujo ihminen on aika tylsää seuraa.
En ole mitenkään puolueellinen tässä asiassa kun olen ilmeisesti itsekin tylsä ihminen.- mies32
wlfwd kirjoitti:
Ei se ujo välttämättä ole sen tylsempää seuraa, tutussa porukassa, kuin muutkaan.
Näinhän se on, mutta ensivaikutelma tuomitsee ujon tylsäksi. Suurimman osan kohtaamistamme naisista kanssa ei edes ole muuta kuin ensivaikutelma, toista tapaamista omalla porukalla ei tule. Nainen ei ikinä pääse näkemään, että se ujokin voi olla tutussa porukassa vaikka porukan rohkein hulluttelija.
mies32 kirjoitti:
Näinhän se on, mutta ensivaikutelma tuomitsee ujon tylsäksi. Suurimman osan kohtaamistamme naisista kanssa ei edes ole muuta kuin ensivaikutelma, toista tapaamista omalla porukalla ei tule. Nainen ei ikinä pääse näkemään, että se ujokin voi olla tutussa porukassa vaikka porukan rohkein hulluttelija.
Jep, liiankin tuttu aihe mulle.
- paska maailmankuva
Tärkeämpää varmaan ujolle nuorelle olisi tehdä selväksi että jos oma ujous alkaa ahdistaa niin siitä on mahdollista opetella ulos.
Jos se ei itseä ahdista ongelmaa ei ole.
Luulisi että lapset kannattaa opettaa itsenäisiksi ja vahvoiksi eikä olemaan hädissään siitä että muut eivät hyväksy ja naiset eivät lämpeä jos on oma itsensä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.8810063Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli662885Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä202316- 1582079
Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️222037Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381961Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?311833- 521826
- 1031522
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411286