Alkuperäinen "oivallus" ja esitelmöiminen siitä näytti aidolta kiinnostukselta löytää joku itseään viisaampi kelkkaan osoittamaan oman "keksinnön" selitysvoimasta. Nyky esitelmöiminen näyttää totaalisen turhautuneen ihmisen trollaukselta kun ei omassa "keksinnössä" ollutkaan järjen hiventä. Juur tässä toisella palstalla kertoili kuinka miljardi potenssiin miljardi todistelua oikeasta nyky teoriasta ei saisi hänen mieltään muuttumaan. Joten älkääpä nyt vaivautuko enää vuoropuheluun, hermothan siinä menee ja se lienee tarkoituskin tällä mielenvikaisella. Joo.. Psykologia tms palstalle tämäkin olisi aiheensa puolesta kuulunut, mutta kun objekti hörhöilee täällä. Myös väärällä palstalla.
Mister heh in hermo menny
17
103
Vastaukset
- Heh !
>
Niin, ei jo murskatut "teoriat" enää voi kaatua. Se on kaatunut jo - ja Savorinen itse on rähmällään sen alla.
>
Juuri tässä menee uskonnollisluonteisen harhaluulon raja: edes tieto siitä, että on väärässä, ei saa tuota harhaa poistumaan.
Vähän aikaa ollaan häpeälomalla kun ajatuu umpikujaan kuvitelmineen ja sitten sama levy pyörähtää taas käyntiin.- Vanellus (ei kirj.)
Mr. Ikuinen Jankkaaja on itse useaan otteeseen todennut, että vaikka jokin hänen ajatuksistaan osoitettaisiinkin epätodeksi, ei se silti tarkoita OSP:n virheellisyyttä. Hän on tällöin vain tulkinnut OSP:n suurta totuutta väärin. Itse OSP on erehtymätön, absoluuttinen totuus. Mr. Ikuinen Jankkaaja on vain välikäsi, joka yrittää parhaansa mukaan tulkita tätä vain hänen vastaanottamaansa totuutta meille tavallisille kuolevaisille.
Muutenkin on aivan turhaa yrittää kaataa tätä houruisen mielen tuotetta fysiikalla ja havainnoilla. OSP kun ei perustu kumpaankaan eikä toisaalta edes yritä kuvata fysikaalista, havaittavaa todellisuutta. OSP on vain mielen tuottama vääristymä todellisesta havaintomaailmasta. - Heh !
Vanellus (ei kirj.) kirjoitti:
Mr. Ikuinen Jankkaaja on itse useaan otteeseen todennut, että vaikka jokin hänen ajatuksistaan osoitettaisiinkin epätodeksi, ei se silti tarkoita OSP:n virheellisyyttä. Hän on tällöin vain tulkinnut OSP:n suurta totuutta väärin. Itse OSP on erehtymätön, absoluuttinen totuus. Mr. Ikuinen Jankkaaja on vain välikäsi, joka yrittää parhaansa mukaan tulkita tätä vain hänen vastaanottamaansa totuutta meille tavallisille kuolevaisille.
Muutenkin on aivan turhaa yrittää kaataa tätä houruisen mielen tuotetta fysiikalla ja havainnoilla. OSP kun ei perustu kumpaankaan eikä toisaalta edes yritä kuvata fysikaalista, havaittavaa todellisuutta. OSP on vain mielen tuottama vääristymä todellisesta havaintomaailmasta.>
Niin. Tietysti asian tekee humoristikseksi se, että hän itsehän tuon "teorian" päällä seisoo ja suoltaa "teoriaansa".
>
Niinhän se taitaa olla. OSP on vain harhaisen mielen kuva (tai malli) eikä varmaan edes yritys mihinkään fysiikan suuntaan.
Niinhän sitä uusien uskontojen keksimisen jälkeisistä vaikeuksista todetaan, että se ensimmäinen opetuslapsi on se vaikein vakuuttaa puolelleen. Tämäkään ei ole varmaan Savoriselta vielä onnistunut, onhan hänellä örveltäjän kirjallinen karisma.
OSP-uskolla on vielä pitkä ja kivinen tie kuljettavanaan.- Astrodamus
Luulen OSP:n puolustamisen olevan Savoriselle elämän kestävä uskonsota.
Liput liehuen ja pasuunat soiden länsimaista rämettynyttä tiedemaailmaa ja sen väärää tiedettä vastaan aina viimeiseen hengenvetoon. Ainakin minun on vaikea kuvitella, että Mr. OSP äkkiä kokisi ilmestyksen tai järkiinsä tulon ja tunnustaisi olleensa väärässä.
Hänen sinnikkyytensä pähkähullujen väitteiden puolustamisessa ja kyky valehdella ilmeisesti myös itselleen on ainakin minulle aivan ennen näkemätöntä. - vhhjiprrrr
Astrodamus kirjoitti:
Liput liehuen ja pasuunat soiden länsimaista rämettynyttä tiedemaailmaa ja sen väärää tiedettä vastaan aina viimeiseen hengenvetoon. Ainakin minun on vaikea kuvitella, että Mr. OSP äkkiä kokisi ilmestyksen tai järkiinsä tulon ja tunnustaisi olleensa väärässä.
Hänen sinnikkyytensä pähkähullujen väitteiden puolustamisessa ja kyky valehdella ilmeisesti myös itselleen on ainakin minulle aivan ennen näkemätöntä.Hyviä tarkennuksia. Kaikki löytyi kuitenkin tuosta aloituksesta. Mutta nyt siis on.... Tieättekö muuten mitä? Ajan kysymys kun juttu alkaa, "ikuisesti olemassa olevat tihentymät... Ja ....todistakaa (jtk mikä on tehty usein) jne. Hmh..
- Heh !
Astrodamus kirjoitti:
Hänen sinnikkyytensä pähkähullujen väitteiden puolustamisessa ja kyky valehdella ilmeisesti myös itselleen on ainakin minulle aivan ennen näkemätöntä.>
Hän kuitenkin tietää olevansa väärässä, niin kait tuollainen tieto ainakin jossain ajassa vähän vaikuttaa intoon saarnata vääräksi tietämäänsä asiaa. Väärässä olemisen tunnustaminen lienee kuitenkin mahdoton tehtävä.
>
Et ilmeisesti poikkea koskaan kreationismipalstalla. Siellä on kyllä vastaavia hahmoja: tosiasiat on väärin, jos ne osoittavat uskomuksen vääräksi. - Heh !
vhhjiprrrr kirjoitti:
Hyviä tarkennuksia. Kaikki löytyi kuitenkin tuosta aloituksesta. Mutta nyt siis on.... Tieättekö muuten mitä? Ajan kysymys kun juttu alkaa, "ikuisesti olemassa olevat tihentymät... Ja ....todistakaa (jtk mikä on tehty usein) jne. Hmh..
- AstroD
Heh ! kirjoitti:
>
Hän kuitenkin tietää olevansa väärässä, niin kait tuollainen tieto ainakin jossain ajassa vähän vaikuttaa intoon saarnata vääräksi tietämäänsä asiaa. Väärässä olemisen tunnustaminen lienee kuitenkin mahdoton tehtävä.
>
Et ilmeisesti poikkea koskaan kreationismipalstalla. Siellä on kyllä vastaavia hahmoja: tosiasiat on väärin, jos ne osoittavat uskomuksen vääräksi."Et ilmeisesti poikkea koskaan kreationismipalstalla. Siellä on kyllä vastaavia hahmoja:. "
En. En poikkea kreationismipalstoilla. Heihin törmää tahtomattaankin useilla eri foorumeilla ja jopa skepsiksen keskustelupalstalla. Tai törmäsi ainakin ennen kuin sinne tuli rekkautumispakko.
" tosiasiat on väärin, jos ne osoittavat uskomuksen vääräksi"
Sama päti aikanaan oikein tiukan linjan komukoihin. Sitä oppia kutsuttiin silloin sosialistiseksi realismiksi. - Heh !
AstroD kirjoitti:
"Et ilmeisesti poikkea koskaan kreationismipalstalla. Siellä on kyllä vastaavia hahmoja:. "
En. En poikkea kreationismipalstoilla. Heihin törmää tahtomattaankin useilla eri foorumeilla ja jopa skepsiksen keskustelupalstalla. Tai törmäsi ainakin ennen kuin sinne tuli rekkautumispakko.
" tosiasiat on väärin, jos ne osoittavat uskomuksen vääräksi"
Sama päti aikanaan oikein tiukan linjan komukoihin. Sitä oppia kutsuttiin silloin sosialistiseksi realismiksi.>
Jep, tämä uskomuksellisiin kuvitelmiin kritiikittä uskominen ei rajaudu mitenkään pelkästään uskontojen piiriin: poliittiset järjestelmät on ihan samanlaisia tai erilaiset salaliittoharhat - tai vaikka ravitsemuksesta itselleen uskonnon tekeminen jne. Lista tuntuu lohduttoman loputtomalta.
- Avot Hoitoon
JB11 on toinen samanmoinen. Eilen jo asiasisällöltään loppuun kaluttu aloitus, johon peräti kahdeksan omaa vastausta. Kaveri keksii ihan omaa fysiikkaa, astronomiaa, kosmologiaa eriskummallisella kyökkifilosofialla höystettynä, ja jankkaa väitteitä, jotka on kumottu jo useita kertoja.
Sama kaveri uskoo kemikaalivanoihin, kuusalaliittoihin ja ties mihin hömppään.
Mistä näitä apukoululaisen tiedoilla ja megalomaanikon itseluottamuksella fysiikasta kirjoittavia oikein sikiää? PISA tutkimuksen mukaan maailman paras koululaitos ja kaikki. Vai johtuneeko laitospaikkojen muuttamisesta avohoitopaikoiksi?
Harry Lime, kolmas mies on sitten tämä sielunlaki Kuksaa2, joka on joko täysiverinen trolli tai sitten jo niin kaukana hämärän rajan tuolla puolen, ettei sinne normaalin ihmisen ajatuksenjuoksu yllä.- huumorkukka
HAH HA HAA...:) On näissä epeleissä aina jotain hauskaakin. Varsinkin sivustakatsojan/ kuuntelijan roolissa saa usein hyvät huumorit irti näistä varsin totisena esitelmöidyistä mielipuolisuuksista. Savorisen youtube videot painii ihan omassa sarjassaan. En o monesti saanu niin hyviä nauruja kun ensimmäisiä näitä katsoessani. Yhdessä kreikan kielen tulkki yrittää suorastaan ryöstää pääroolin jukalta.
>
Kognitiivisen kehityksen pysähtyminen noin 6-vuotiaan tasolle ja tähän vielä kylkiäiseksi sopiva mielenterveydellinen ongelma, niin kyllä siinä PISA-palkittu koululaitos on aseeton.
Ensimmäiseen viittaa se, ettei Mr. Ikuinen Jankkaaja pysty omaksumaan vähänkään abstrakteja käsitteitä vaan ajattelee kaiken koostuvan konkreettisista partikkeleista, joilla on ihmimillisiä piirteitä.
Jälkimmäiseen viittaa täysin ylikorostunut minä, käsitys omasta häikäisevästä ylivertaisuudesta ja ainutlaatuisuudesta verrattuna muihin. Mr. Ikuinen Jankkaaja on "the chosen one". Hänellä on messiaaninen pyrkimys pelastaa koko maailma harhaopilta, polttaa matematiikka pahimpana syntipukkina roviolla ja tämän jälkeen yhdistää kaikki muut tieteenalat (uskonto, fysiikka, kemia, biologia, lääketiede..) yhdeksi universaaliksi "tonttuhiukkaset sitä - tonttuhiukkaset tätä" -tieteeksi.
Tämä siis minun veikkaukseni.- Heh !
>
Jep. Minulla on sellainen tunne, ettei hän ihan tarkasti edes ymmärrä, mitä hänelle kirjoitetaan, että mikä hänen virheensä koko idiotismissaan on.
Säälittävä hahmo.
>
Katselin hänen viestihistoriaansa profiilista, niin kaveri näyttäisi olevan ihan puhdasverinen sekopää: sellainen sata viestiä päivässä erilaisille palstoille ja ilmeisesti ihan täsmälleen tuota perusteetonta "sielunlain mukaan..." -vammailua. Hänen viestejä ilmeisesti poistetaan aina silloin tällöin, joten viestihistoria muuttuu varsin rivakkaa tahtia radikaalisti (jos itse käytte tsekkaamassa).
>
Eipä tuollaiset mentaalitapaukset kuitenkaan ole vaaraksi itselleen (tai muille), joten mikäs siinä, että purkavat harhojaan jossain. Tosin tämä palsta on vaan väärä paikkaa. Jonkinlaista hoito osa näistä hörhöistä varmasti saakin (esim. lääkitys).
- Kaunis kukka
Onhan se noinkin.
Savorisen kohdalla tulee vaan mieleen juttu vanhasta kaveriporukasta, joka tunsi toistensa jutut jo niin hyvin, että piti vain sanoa vitsin numero ja kaikki nauroivat.
Hyvätkin jutut kuluvat puhki, kun niitä tarpeeksi kauan jankuttaa.
Tosin tuosta kreikan tulkista en ole kuullutkaan. Ihanko kielille on käännetty?- heko
Kreikka, intia, venäjä muistaakseni löyty ainakin. Haulla, etsi liturgi to sympan, saa tuon kreikan. Huippuminuutit alkaa siinä hetkohta 5min jälkeen.
- Järviäkki
En ole tutustunut nähin sepustuksiin kuin hyvin vähän, mutta heitän arvauksen että kyse on kreationismin oikeuttamisesta kosmologian osalta? Se tarkoittaisi että kyse on kiihkouskovaisesta joka pohjimmiltaan yrittää pelastaa ihmisiä helvettiin joutumiselta, joten se selittäisi myös miksei faktoilla ja logiikalla ole väliä. Siltä varalta jos joku ei tiedä, yhden kristillisen dogman mukaan kristillisyyteen ei-uskovat joutuvat helvettiin, eli jos mielipide ei ole yhteensopiva sen kanssa mitä tämän dogman keksijä 2000-3000 vuotta sitten määritteli, tulee valtava rangaistus. Dogma on eräänlainen väite. Ei ole pienintäkään syytä pitää tätä 2000-3000 vuotta vanhaa väitettä uskottavana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2052394
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo401582Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1351232Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2881028Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56982Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis302963Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen20912- 55906
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19774Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58763