Asuuko omakotitaloissa parempia ihmisiä kuin vaikka rivitaloissa tai kerrostaloista puhumattakaan? Onko niin, että rivitaloasukkaat on kerrostaloasukkaita parempia, mutta omakotitaloasukkaat näitä kumpiakin paljon parempia? Ja eikö teekin ihmisestä paljon muita paremman jos omistaa sen asuntonsa missä asuu, eikä vain loisi siinä vuokralla? Ajattelin vain vanhoja naapureita siellä vuokrakerrostalossa, nyt kun itse asutaan leveästi itse ostamassamme omakotitalossa.
Onko omakotitaloasukkaat parempia kuin muut?
221
3586
Vastaukset
- tä mitä
Niin onko tuolla nyt väliä asutko vuokralla kerrostalossa tai
velkahelvetissä ok-talossa.- Lähinnä säälittää
kun katselin omakotialueen hienoja taloja, joiden ikkunoita koristivat keskellä päivää kiinni olevat sälekaihtimet, ettei naapurit näe sisään. Millaistahan siellä on asua, vähän niinkuin hyvässä putkassa vai?
- mk
Siinä on se ero kun vuokralainen muttaa 20v päästä niin om maksanut viinä ajassa yhden asunnon hinnan vuokrina mutta kun omsitusasuja muttaa vaikka rivarista niin saa tupplaten mitä on maksanut ainakin pääkaupunkiseudulla jos on sopivasti rempannut asuntoaan että arvo säilyy. Itse en ole koskann ollut velkahelvetissä koska ole lainan määrän saanut sellaiselle tasolle ettei asunmismenot ole koskaan olleet kuin 1/3 perheen nettotuloista niin ei ole velkahelvettia. Velka pitäää ottaa tulojen mukaan eikä siten että ostetaan asunto tarpeen mukaan ja liian iso velka tuloihin nähden. Vaikka asun rivaarissa suomen kalleimmalla seudulla niin ei oli koskaan ollut edes 100000€ velkaa kun ostin asunnon oikeaan aikaan.
- Omakotikullankallis
Lähinnä säälittää kirjoitti:
kun katselin omakotialueen hienoja taloja, joiden ikkunoita koristivat keskellä päivää kiinni olevat sälekaihtimet, ettei naapurit näe sisään. Millaistahan siellä on asua, vähän niinkuin hyvässä putkassa vai?
"Kun katselin omakotialueen hienoja taloja"
"Millaistahan siellä on asua"
VASTAUS:
Juuri sinun kaltaisia kyttääjiä varten ne kaihtimet ovat siten että et näe sisälle. - Hävetkää työntekijät
Omakotikullankallis kirjoitti:
VASTAUS:
Juuri sinun kaltaisia kyttääjiä varten ne kaihtimet ovat siten että et näe sisälle.Tottakai omakotitalo on paras, ja vuokralaiset on tavallaan yksiä irtolaisia. Mutta täytyy sekin mainita, että on työntekokin säälittävää (ja noloa). Ja moni ei niissä omakotitaloissaan asuisi ellei tuhlaisi koko ikäänsä työhönsä.
Paras olis omakotitalo ilman työn orjuuttamaa elämää. - no joo
mk kirjoitti:
Siinä on se ero kun vuokralainen muttaa 20v päästä niin om maksanut viinä ajassa yhden asunnon hinnan vuokrina mutta kun omsitusasuja muttaa vaikka rivarista niin saa tupplaten mitä on maksanut ainakin pääkaupunkiseudulla jos on sopivasti rempannut asuntoaan että arvo säilyy. Itse en ole koskann ollut velkahelvetissä koska ole lainan määrän saanut sellaiselle tasolle ettei asunmismenot ole koskaan olleet kuin 1/3 perheen nettotuloista niin ei ole velkahelvettia. Velka pitäää ottaa tulojen mukaan eikä siten että ostetaan asunto tarpeen mukaan ja liian iso velka tuloihin nähden. Vaikka asun rivaarissa suomen kalleimmalla seudulla niin ei oli koskaan ollut edes 100000€ velkaa kun ostin asunnon oikeaan aikaan.
Köyhät ja kirjoitustaidottamat, asuvat velkarahalla hankitussa omakotitalossa, josta ei ole loppupeleissä muuta kuin harmia. Velkaista omakotitaloa pitää laitella milloin mistäkin, pihakin on haittana, eikä muuttaminen olekaan niin yksikertaista, kuin vuokralla olevilla. Oletkos ajatellut, että monet oikeasti rikkaatkin asuvat vuokralla, maailmalla ? Suomi on ainut maa missä kuvitellaan, että oma talo pitää olla.
- Pelle-Spede
Provo aloitus, mutta tosissaan, esim Spede oli rikas ja asui hienostoalueella, muttei mielestäni mitenkään toisia parempi ihminen, päinvastoin. Hänhän esim piti asianaan moukkamaisesti haukkua köyhempiä ihmisiä ja asuinseutuja. Muistan sellaisia "hauskoja" sketsejä, joissa mollattiin vaikkapa Jakomäkeä ja annettiin kuva, että se vasta onkin tyhmien ja köyhien asuinpaikka. Kun itsekin siellä asuin olosuhteiden pakosta nuorena, jäin miettimään, miten leimaaminen tahahtui niin täysin ilkeästi ja tuntematta ollenkaan asuinlähiötä. Oma kokemukseni oli, että 99 prosenttia jakomäkeläisistä perheistä kävi ahkerasti töissä, hoiti lapsensa kunnolla ja olivat muutenkin erittäin fiksua ja urheilullista väkeä. Pieni osa oli otsikoissa toistuvasti ja teki uudesta lähiöstä leimatun. Se pieni, näkyvä häirikköporukka oli muuttanut esim Savosta Helsinkiin, kuten Spedekin.
- Militantti Antti
Ihan selvästi kateellisen puhetta! Ei todellakaan tarvitse sääliä omakotiasujia. Jos haluavat olla rauhassa tuollaisilta luusereilta, kuten esim "Lähinnä säälittää" kin on, niin pidän takuulla talossani verhoja kiinni just silloin kun haluan! Ei omakotiasuminen välttämättä tuo onnea, mutta silloin tuo, jos kerta kaikkiaan pitää siitä asumismuodosta, kuten minäkin. Asuin toki sen verran nuorempana kerrostalokolhoosissa, että tiedän mitä se on. Ja- jopa vuokralla! Mitä sitten tarkoittaa aloittaja tuolla " paremmalla ihmisellä ? " Ainakin omakotiasujat ovat yritteliäämpiä ja itsenäisempiä kuin kerrostaloasujat, jotka eivät halua tehdä mitään ylimääräistä ja jotka YLEENSÄ ovat alempaa sosiaaliluokkaa. Onhan se monesti tutkittu, että varsinkin kerrostaloissa asuu heikoimmassa asemassa olevat ja sellaiset, joita yhteiskunta tukee eniten. Ei omakotiasuminen sinänsä tee "hyvää ihmistä", mutta "hyvät ihmiset" muuttavat kerrostaloista yleensä joko rivi- tai omakotitaloihin. Eri asia on sitten, kun ihmiset ikääntyvät eivätkä jaksa tehdä pihatöitä ym. Sitten muutetaan takaisin kerrostaloihin tai palvelutaloihin.
- Tai heppoinen
VASTAUS:
Juuri sinun kaltaisia kyttääjiä varten ne kaihtimet ovat siten että et näe sisälle.onni ei kestä päivänvaloa. Piiloitellaan alko, velka ja perhe-ongelmia. Kulissit on pidettävä kunnossa;) Opetin pojalleni, että täällä asuu velkaisimmat ihmiset, vähintään 400 000e velkaa ja autosta aina 30 000 lisää. Aina on mentävä ansioon, kun käsky käy, mutta siitä kerron sitten vanhempana lisää. Mutta poikani, mennään me vaan rannalle viettämään kiva päivä, yhdessä koko perheen kanssa.
Ja oli meillä muuten mukavaa.. - mk
no joo kirjoitti:
Köyhät ja kirjoitustaidottamat, asuvat velkarahalla hankitussa omakotitalossa, josta ei ole loppupeleissä muuta kuin harmia. Velkaista omakotitaloa pitää laitella milloin mistäkin, pihakin on haittana, eikä muuttaminen olekaan niin yksikertaista, kuin vuokralla olevilla. Oletkos ajatellut, että monet oikeasti rikkaatkin asuvat vuokralla, maailmalla ? Suomi on ainut maa missä kuvitellaan, että oma talo pitää olla.
Sen verran hyvin pitää asiat hoittaa että itsellänikin nettovarallisuus on 50 ikävuoteen hankittuna 200000€ ja ne jotka vielä 50v asuu vuokralla asuvat siellä hamaan loppuun saakka eivätkä ole saanut elämänsa aika mitään aikaan. Minäkin tunnen pari hyvätuloista jotka asuvat vuokralla mutta se on heidän valinta. itsekki kerrostalossa joskus asuneena en viihtynyt ollenkaan koska haluan kesäisin aamukahvit juoda terassilla ulkona ja grillata pihalla kun siltä tuntuu mutta kerrostalossa se ei onnistu ja jos vähn prätkää tai utooa laittelee niin aina joku valittamassa mutta ei rivarissa.
- velaton
Ei kaikilla ole velkaa
- ....................
ne eivät olekaan omakotitaloja. Omakotitalossa on omaa pihaa.
- töihin siitä
Tai heppoinen kirjoitti:
onni ei kestä päivänvaloa. Piiloitellaan alko, velka ja perhe-ongelmia. Kulissit on pidettävä kunnossa;) Opetin pojalleni, että täällä asuu velkaisimmat ihmiset, vähintään 400 000e velkaa ja autosta aina 30 000 lisää. Aina on mentävä ansioon, kun käsky käy, mutta siitä kerron sitten vanhempana lisää. Mutta poikani, mennään me vaan rannalle viettämään kiva päivä, yhdessä koko perheen kanssa.
Ja oli meillä muuten mukavaa..mitäs sitä töihin menemään, kun sossu maksaa joutenolosta... kai senkin pojallesi opetit? lisää vaan sosiaalipummeja, niin sitä pitää!
- Hyasin residenssistä
no joo kirjoitti:
Kirjoitustaidosta: subjektin ja predikaatin väliin ei tule pilkkua. Kuin-konjunktion eteen ei pilkkua, jollei se aloita lausetta. Tämä looginen neuvo kaikille hyville omakotiasujille ja luusereille kerrostaloihin ynnä muille immeisille. Pitäkää kiinni tasostanne ja sosiaalisesta luokastanne!
- mk
Hyasin residenssistä kirjoitti:
Kirjoitustaidosta: subjektin ja predikaatin väliin ei tule pilkkua. Kuin-konjunktion eteen ei pilkkua, jollei se aloita lausetta. Tämä looginen neuvo kaikille hyville omakotiasujille ja luusereille kerrostaloihin ynnä muille immeisille. Pitäkää kiinni tasostanne ja sosiaalisesta luokastanne!
Itsellni keskikoulu loppui jo -70 luvulla ja nyt voin kirjoitella ihan niinkuin itse huvittaa eikä tartte pikkua fiilata. Tuollaiset subjektit ja muut ovat unohdettu joaikaa sitten kun sitöä tietoa ei tarvita missään kun on kirjoitus ja lukutaitoinen.
- N
VASTAUS:
Juuri sinun kaltaisia kyttääjiä varten ne kaihtimet ovat siten että et näe sisälle.En asu oma kotitalos.
- kimawi
mk kirjoitti:
Sen verran hyvin pitää asiat hoittaa että itsellänikin nettovarallisuus on 50 ikävuoteen hankittuna 200000€ ja ne jotka vielä 50v asuu vuokralla asuvat siellä hamaan loppuun saakka eivätkä ole saanut elämänsa aika mitään aikaan. Minäkin tunnen pari hyvätuloista jotka asuvat vuokralla mutta se on heidän valinta. itsekki kerrostalossa joskus asuneena en viihtynyt ollenkaan koska haluan kesäisin aamukahvit juoda terassilla ulkona ja grillata pihalla kun siltä tuntuu mutta kerrostalossa se ei onnistu ja jos vähn prätkää tai utooa laittelee niin aina joku valittamassa mutta ei rivarissa.
"Eivätkä ole saanut elämänsä aika mitään aikaan" suora lainaus mk:lta, kirjoitusvirheineen. Kerrostaloluuserina minä olen päässyt eläkkeelle "täysin palvelleena" enkä ole koskaan ollut sossulla. Sanotaan, että lapsen koulutus maksaa omakotitalon verran, minä olen kouluttanut kaksi maisteria, joten olisin saanut 2 oktaloa, sehän on niin että jokainn satsaa, siihen mikä on elämässä tärkeintä. Oon kai sitten pummi. Olen silti tyytyväinen valintoihini. Minulla on jopa uusi auto, vaihdan joka kolmas vuosi.
- miunmaunmukkaan
Hävetkää työntekijät kirjoitti:
Tottakai omakotitalo on paras, ja vuokralaiset on tavallaan yksiä irtolaisia. Mutta täytyy sekin mainita, että on työntekokin säälittävää (ja noloa). Ja moni ei niissä omakotitaloissaan asuisi ellei tuhlaisi koko ikäänsä työhönsä.
Paras olis omakotitalo ilman työn orjuuttamaa elämää.Ihmisestä tulee yhdessä päivässä paljon parempi ihminen mitä oli edellisenä päivänä vielä vuokralla asuessa?? Outo yhtälö ja asia.
Minä asun vuokralla ihan omasta tahdosta. Siinä on KOTINI johon kutsumattomilla ei ole asiaa. Olen asunut velkaisessa "omassakin". Ei se sen kummemmpaa ollut. Irtolainen en ole.
Elätän itseni palkallani jonka saan työstä. Tukia en nosta. En saa verovähennyksiä niinkuin velka-asunnossa asuvat. Vuokra on kohtuullinen n. 400 euroa saunallisesta kaksiosta. Rahaa riittää muuhunkin kun asumiseen. - :))
mk kirjoitti:
Jotkut tykkää hankkia varallisuutta. Ei siinä mitään....
- Täysi vuokra anarkia
miunmaunmukkaan kirjoitti:
Ihmisestä tulee yhdessä päivässä paljon parempi ihminen mitä oli edellisenä päivänä vielä vuokralla asuessa?? Outo yhtälö ja asia.
Minä asun vuokralla ihan omasta tahdosta. Siinä on KOTINI johon kutsumattomilla ei ole asiaa. Olen asunut velkaisessa "omassakin". Ei se sen kummemmpaa ollut. Irtolainen en ole.
Elätän itseni palkallani jonka saan työstä. Tukia en nosta. En saa verovähennyksiä niinkuin velka-asunnossa asuvat. Vuokra on kohtuullinen n. 400 euroa saunallisesta kaksiosta. Rahaa riittää muuhunkin kun asumiseen.Jotkut vannovat sen olevan ratkaisu lähes kaikkiin maailman ongelmiin, että tavallinen henkilö ei saisi omistaa asuntoa, eikä vuokrata sitä, vaan jos kaupungit tai valtiot tai mikä lie hoitaisi kaiken sen, niin sitten ois ihanaa.
Mutta se olisi täysi eläintarha jossa kukaan ei pidemmän päälle välittäisi mistään, kun ei se ole oma eikä oikein kenenkään, tavalliset entiset hyvät kansalaiset kuseksisivat suoraan olohuoneen lattialle, känniset pistäsi kaiken palasiksi ilman mitään harkitsemasta, ja lapset piirtelesivät joka pinnan täyteen pillun ja pippelin kuvia, jne jne jne....
Sellainen ei ole käytössä koska se ei toimi. - miunmaunmukkaan
Täysi vuokra anarkia kirjoitti:
Jotkut vannovat sen olevan ratkaisu lähes kaikkiin maailman ongelmiin, että tavallinen henkilö ei saisi omistaa asuntoa, eikä vuokrata sitä, vaan jos kaupungit tai valtiot tai mikä lie hoitaisi kaiken sen, niin sitten ois ihanaa.
Mutta se olisi täysi eläintarha jossa kukaan ei pidemmän päälle välittäisi mistään, kun ei se ole oma eikä oikein kenenkään, tavalliset entiset hyvät kansalaiset kuseksisivat suoraan olohuoneen lattialle, känniset pistäsi kaiken palasiksi ilman mitään harkitsemasta, ja lapset piirtelesivät joka pinnan täyteen pillun ja pippelin kuvia, jne jne jne....
Sellainen ei ole käytössä koska se ei toimi.Joillakin voi olla tarve rikkoa kaikki mitä ei itse omista.
Itse asun vuokra-asunnossani samalla tavalla kun asuisin omassa. Lattialle kuseminen, paikkojen palasiksi pistäminen ja pintojen täyteen piirtäminen luulisi vaikuttavan asumismukavuuteen omistaa asunnon kuka tahansa. Kodissa on viihdyttävä vaikkei seiniä omistaisikaan.
Minun asumistyyliin ei vaikuttaisi vaikka yksikään ihminen Suomessa ei saisi omistaa asuntoa. Tuskin kotiini tulisi sittenkään kukaan lattialle kuseksimaan. - japsilapsi
N kirjoitti:
En asu oma kotitalos.
Asuin alunperin jonohimassa, sitten kasahimassa, sitten omahimassa ja nyt taas huolettomassa kasahimassa.
- Voihan maisteri heh
kimawi kirjoitti:
"Eivätkä ole saanut elämänsä aika mitään aikaan" suora lainaus mk:lta, kirjoitusvirheineen. Kerrostaloluuserina minä olen päässyt eläkkeelle "täysin palvelleena" enkä ole koskaan ollut sossulla. Sanotaan, että lapsen koulutus maksaa omakotitalon verran, minä olen kouluttanut kaksi maisteria, joten olisin saanut 2 oktaloa, sehän on niin että jokainn satsaa, siihen mikä on elämässä tärkeintä. Oon kai sitten pummi. Olen silti tyytyväinen valintoihini. Minulla on jopa uusi auto, vaihdan joka kolmas vuosi.
Hehehe. Yhteiskunta ne sinun lapsesi on maksanut. Koulutuksen ja kaikenmuunkin.
Itse et ole maksanut mitään. Päinvastoin, lapsesi ovat tulleet yhteiskunnalle hyvin, hyvin kalliiksi. Terveydenhoito, koulutus, lapsilisät jne...jne......
Tämä on se totuus.
Kaikenlisäksi maistereita, tyhjänpäiväisiä kalliita tuottamattomia parasiitteja.
Turha ammattikunta nämä maisterit. - kommunistivaltio
töihin siitä kirjoitti:
mitäs sitä töihin menemään, kun sossu maksaa joutenolosta... kai senkin pojallesi opetit? lisää vaan sosiaalipummeja, niin sitä pitää!
Mihin töihin, vuoden päästä suomessa ei ole yhtään teollisuutta ja julkisen sektorin hommissa sekoaa pää peukaloiden pyöritykseen.
http://www.hs.fi/talous/Nokia Yt-neuvottelut jatkuvat vielä useissa yksiköissä/a1305587326492 - Eriihminen
mk kirjoitti:
Itsellni keskikoulu loppui jo -70 luvulla ja nyt voin kirjoitella ihan niinkuin itse huvittaa eikä tartte pikkua fiilata. Tuollaiset subjektit ja muut ovat unohdettu joaikaa sitten kun sitöä tietoa ei tarvita missään kun on kirjoitus ja lukutaitoinen.
Itsellänikin loppui koulu jo ajat sitten, niin nyt saan syödä ihan niinkun huviottaa. Vaikka ryystää keitot lautasen reunalta ja syödä käsin haarukan ja lusikan sijasta. Mäskätä potut pöydälle ja mussuuttaa ne siitä kuin possu. Tuollaiset lusikat ja haarukat on aikaa sittsn unohdettu. Kyllä se syöminen ilman pöytätapojakin onnistuu!
Aikusten oikeesti, ei oikeinkirjoituksessa ja pilkuttamisessa ole kyse mistään muutsaa kuin toisten huomioimisesta, ellet sitten ole täysi debiili. Joka ikinen täydspäinen ihminen oppii ihan vain lukemaan oppiessaan myös käyttämään pilkkua mallin mukaan. - Sietää hävetä
Hävetkää työntekijät kirjoitti:
Tottakai omakotitalo on paras, ja vuokralaiset on tavallaan yksiä irtolaisia. Mutta täytyy sekin mainita, että on työntekokin säälittävää (ja noloa). Ja moni ei niissä omakotitaloissaan asuisi ellei tuhlaisi koko ikäänsä työhönsä.
Paras olis omakotitalo ilman työn orjuuttamaa elämää.Sitä sietää hävetä kun maksattaa sossulla vuokran, välttelee työtä ja elää yhteiskunnan kustannuksella. Sitten me, jotka raadamme maksamme loisten laiskottelun.
- joopa joo
mk kirjoitti:
No otatko sen talosi hautaan mukaan ? Minä en omaisuutta haali, kun on sama lopputulos, kuoleman jälkeen ei paljon omaisuutta tarvitse.
- Velaton OK mies
no joo kirjoitti:
No voi hitto, tännehän kirjoittelee kaikenmoiset luuserit jotka asuvat kaupunkien vuokraluuluissaja joiden vuokran maksavat veromaksajat. Näillä "yhteiskunnan tukipylväillä" on aikaa roikkua netissä ja ottaa kantaa joka halvatun asiaan. Töihin näistä ei ole kun on liian hyvät sosialiedut käytössä. Jos näiden arvostelioiden kämppiä mentäis katsomaan sisältä niin voi kauhustus mitä sikolättejä. Aina ovat vaan vaatimassa etuisuuksia....oikeuksia on kylllä vaan ei velvollisuuksia. Olis kirveellä töitä.
- Kaikki vaikuttaa
Joillakin voi olla tarve rikkoa kaikki mitä ei itse omista.
Itse asun vuokra-asunnossani samalla tavalla kun asuisin omassa. Lattialle kuseminen, paikkojen palasiksi pistäminen ja pintojen täyteen piirtäminen luulisi vaikuttavan asumismukavuuteen omistaa asunnon kuka tahansa. Kodissa on viihdyttävä vaikkei seiniä omistaisikaan.
Minun asumistyyliin ei vaikuttaisi vaikka yksikään ihminen Suomessa ei saisi omistaa asuntoa. Tuskin kotiini tulisi sittenkään kukaan lattialle kuseksimaan.Tästä huomaa kuinka heikosti pystyt hahmottamaan asioita kun kerrot: "Minun asumistyyliin ei vaikuttaisi vaikka yksikään ihminen Suomessa ei saisi omistaa asuntoa. "
Tottakai se vaikuttaisi sinuun koska olet tekemisissä muidenkin ihmisten kanssa. Vaikka sinä ja joku muu jonka tunnet "ei tekisi jotain", niin moni muu tekisi, se vaikuttaa moneen muuhun henkilöön, siitä eteenpäin koko väestöön ja sinuun ja sinun käytökseesi.
Se että ihmiset omistavat asioita tekee paljon hyvää sille yleiselle asenteelle että kaikkea ei tarvi rikkoa ja tärvellä kokoajan. - Hävetkää työntekijät
Sietää hävetä kirjoitti:
Sitä sietää hävetä kun maksattaa sossulla vuokran, välttelee työtä ja elää yhteiskunnan kustannuksella. Sitten me, jotka raadamme maksamme loisten laiskottelun.
Pääomatulotkin on keksitty ja niin maksattekin.
Voihan maisteri heh kirjoitti:
Hehehe. Yhteiskunta ne sinun lapsesi on maksanut. Koulutuksen ja kaikenmuunkin.
Itse et ole maksanut mitään. Päinvastoin, lapsesi ovat tulleet yhteiskunnalle hyvin, hyvin kalliiksi. Terveydenhoito, koulutus, lapsilisät jne...jne......
Tämä on se totuus.
Kaikenlisäksi maistereita, tyhjänpäiväisiä kalliita tuottamattomia parasiitteja.
Turha ammattikunta nämä maisterit.Mahtaako pieni kateuden poikanen kurkistella olkasi takaa?
- miunmaunmukkaan
Kaikki vaikuttaa kirjoitti:
Tästä huomaa kuinka heikosti pystyt hahmottamaan asioita kun kerrot: "Minun asumistyyliin ei vaikuttaisi vaikka yksikään ihminen Suomessa ei saisi omistaa asuntoa. "
Tottakai se vaikuttaisi sinuun koska olet tekemisissä muidenkin ihmisten kanssa. Vaikka sinä ja joku muu jonka tunnet "ei tekisi jotain", niin moni muu tekisi, se vaikuttaa moneen muuhun henkilöön, siitä eteenpäin koko väestöön ja sinuun ja sinun käytökseesi.
Se että ihmiset omistavat asioita tekee paljon hyvää sille yleiselle asenteelle että kaikkea ei tarvi rikkoa ja tärvellä kokoajan.Asuuhan nytkin vuokralla muitakin kun minä. Edelleen...... jossakin rikotaan asuntoja parhaillaankin. Minä en riko jatkossakaan.
Siis miten se vaikuttaa käytökseeni? Miten muutun käytännössä?
Jospa ihmisillä muuttuisikin asenteet positiiviseen suuntaan kun kukaan ei omistaisi vaikkapa asuntoja. Kaikki olisi samassa asemassa. Mitään kilpailua ei olisi asumismuodon suhteen. Nyt ostetaan asuntoja ihan senkin takia kun on olevinaan noloa asua vuokralla. Sitten vedetään velkarekeä perässä. - Olet väärässä
Asuuhan nytkin vuokralla muitakin kun minä. Edelleen...... jossakin rikotaan asuntoja parhaillaankin. Minä en riko jatkossakaan.
Jospa ihmisillä muuttuisikin asenteet positiiviseen suuntaan kun kukaan ei omistaisi vaikkapa asuntoja. Kaikki olisi samassa asemassa. Mitään kilpailua ei olisi asumismuodon suhteen. Nyt ostetaan asuntoja ihan senkin takia kun on olevinaan noloa asua vuokralla. Sitten vedetään velkarekeä perässä.Miten niin ei vaikuttaisi sinuun?
Koko yhteiskuntarakenne muuttuisi mutta se ei vaikuttaisi sinuun, koska sinä asut jo vuokralla, pelkästään niiden elämät muuttuisi jotka eivät asu vuokralla?
Ai jos vaikka olisi todella vakava maailmanlaajuinen ruokapula niin se ei vaikuttaisi sinuun jos sinulla olisi pakastearkkuja täynnä ruokaa?
Kaduilla mellakoitaisiin ja tehtäisiin henkirikoksia pienten ruoka annosten vuoksi, mutta sinä voisit mennä piknikille kaupungin puistoon kun olet jemmannut ruokaa.
Kyllä kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä nykyinen maailma ole mikään kokeilu, vaan parhaaksi muodostunut vaihtoehto. - Olet väärässä
Asuuhan nytkin vuokralla muitakin kun minä. Edelleen...... jossakin rikotaan asuntoja parhaillaankin. Minä en riko jatkossakaan.
Jospa ihmisillä muuttuisikin asenteet positiiviseen suuntaan kun kukaan ei omistaisi vaikkapa asuntoja. Kaikki olisi samassa asemassa. Mitään kilpailua ei olisi asumismuodon suhteen. Nyt ostetaan asuntoja ihan senkin takia kun on olevinaan noloa asua vuokralla. Sitten vedetään velkarekeä perässä.Miten niin ei vaikuttaisi sinuun?
Koko yhteiskuntarakenne muuttuisi mutta se ei vaikuttaisi sinuun, koska sinä asut jo vuokralla, pelkästään niiden elämät muuttuisi jotka eivät asu vuokralla?
Ai jos vaikka olisi todella vakava maailmanlaajuinen ruokapula niin se ei vaikuttaisi sinuun jos sinulla olisi pakastearkkuja täynnä ruokaa?
Kaduilla mellakoitaisiin ja tehtäisiin henkirikoksia pienten ruoka annosten vuoksi, mutta sinä voisit mennä piknikille kaupungin puistoon kun olet jemmannut ruokaa.
Kyllä kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä nykyinen maailma ole mikään kokeilu, vaan parhaaksi muodostunut vaihtoehto. - miunmaunmukkaan
Olet väärässä kirjoitti:
Miten niin ei vaikuttaisi sinuun?
Kyllä kaikki vaikuttaa kaikkeen, eikä nykyinen maailma ole mikään kokeilu, vaan parhaaksi muodostunut vaihtoehto.Vähän turhan kaukaa haettu esimerkki tuo ruokapula. :D Eipä voi verrata alkuperäiseen asiaan. Hyvä esimerkki jos tuollainen tilanne oikeasti on. Mulla olisi paljon ruokaa jemmassa ja toisilla ei.
Kokonaan asunnottomiakin on. Ei he valtaa toisten koteja sen takia kun itsellä ei ole ja muilla on.
En ole väittänytkään että nykyinen vaihtoehto on huono. Olen esittänyt vaan oman asumismuotoni ja sen että en hajota kotiani kappaleiksi enkä kuseksi lattioille vaikka en omista asuntoa. - Älyä piisaa kyllä
kwima kirjoitti:
Mahtaako pieni kateuden poikanen kurkistella olkasi takaa?
Ei, ei sinne päinkään. Ruukaan sanoa aina vain suoraan toduuden nuoleksimatta ketään tai mitään.
Pyrin vastustamaan vääryyttä. Aina ja iankaikkisesti.
En pyri keräämään suosiota enkä plussia.
En ole kovin tykätty tiettyjen henkilöiden taholta. Sen parempi. Näinhän se on hyvä minulle. Kuljen omia polkujani.
Harvoin se suorasanainen ja puolueeton onkaan kaikkien mieliksi.
Miksi kadehtisin. En ole kade luonne ollenkaan. Kaikkea on sitäpaitsi tarpeeksi. On mammonaa. On henkistä pääomaa vaikka muille jakaa. - pääoma rules
no joo kirjoitti:
Oletkos ajatellut, miksi oikeastikin rikkaat asuvat vuokralla? Eivät todellakaan siksi, että elinikäinen oman asunnon omistaminen olisi typerää, vaan siksi, että heidän tarpeensa ja kykynsä ansaita lisää rahaa ovat erilaiset verrattuna tavan pulliaiseen.
Rikas tietää, että ei kannata ostaa esimerkiksi Nykistä kallista arvoasuntoa pariksi vuodeksi, koska siitä voi olla vaikea päästä eroon ja pääoma on silloin kiinni vaikeasti myytävässä asunnossa, eikä pääomaa voi sijoittaa tuottavammin. Jos he ostavat itselleen pysyvän kodin, siihen kannattaa sijoittaakin, koska tarkoitus on asua siinä todella pitkään, jolloin pitkällä aikavälillä asunnon arvo todennäköisesti nousee - ja ainakin siihen saa tehdä tarvittavat muutokset.
Rikkailla on myös huomattavasti tuottoisampia sijoituskohteita kuin asunto, joten pääomaa ei kannata sitoa kehnosti tuottavaan omaisuuteen, kuten asuntoon. Mihin tavallinen pulliainen "sijoittaa" "ylimääräiset" rahansa, jos asuu vuokralla? Aivan, elämiseen. Ei sijoituskohteisiin.Tällöin tavalliselle pulliaiselle kannattavin sijoitusmuoto on oma asunto. Asuttava on jossain ja tällä tavalla on sentään edes pieni mahdollisuus kerätä itselleen omaisuutta vanhuuden varalle. Vuokralla asujalle ei käteen jää mitään. - djfäspaäå<
Älyä piisaa kyllä kirjoitti:
Ei, ei sinne päinkään. Ruukaan sanoa aina vain suoraan toduuden nuoleksimatta ketään tai mitään.
Pyrin vastustamaan vääryyttä. Aina ja iankaikkisesti.
En pyri keräämään suosiota enkä plussia.
En ole kovin tykätty tiettyjen henkilöiden taholta. Sen parempi. Näinhän se on hyvä minulle. Kuljen omia polkujani.
Harvoin se suorasanainen ja puolueeton onkaan kaikkien mieliksi.
Miksi kadehtisin. En ole kade luonne ollenkaan. Kaikkea on sitäpaitsi tarpeeksi. On mammonaa. On henkistä pääomaa vaikka muille jakaa.Mikset sitten käytä sitä?
- Hugh! Tyhmät.
djfäspaäå< kirjoitti:
Mikset sitten käytä sitä?
Joo. Se totuus kirvelee kyllä.
Kestää teille tyhmille vääntää rautalankaa.
Ette käsitä kuitenkaan mitään.
Turhaa työtä selitellä. Samakuin puhuisi puille. Olette debiilejä. Yeah! Ugh! Jep!
Menkää paskalle tyhjentämään päänne.
Yeah! - mobilis
Vähän turhan kaukaa haettu esimerkki tuo ruokapula. :D Eipä voi verrata alkuperäiseen asiaan. Hyvä esimerkki jos tuollainen tilanne oikeasti on. Mulla olisi paljon ruokaa jemmassa ja toisilla ei.
Kokonaan asunnottomiakin on. Ei he valtaa toisten koteja sen takia kun itsellä ei ole ja muilla on.
En ole väittänytkään että nykyinen vaihtoehto on huono. Olen esittänyt vaan oman asumismuotoni ja sen että en hajota kotiani kappaleiksi enkä kuseksi lattioille vaikka en omista asuntoa.Moni maalainen kuvitttelee olevansa turvassa jos kriisi puhkeaa.
Ei pidä paikkaansa. Maalla ihmiset ovat yhtä paljon junalla ja rekoilla tehtävien elintarvikekuljetusten varassa kuin kaupunkilaisetkin. Siinä ei muutaman jäniksen ampuminen tai hauen nostaminen auta.
Sitä paitsi, maalla ei liikuta minnekkään jos menovesi loppuu. Maallahan kukaan ei enää nykyään kulje omin voimin. - ..kaksi pistettä
Hugh! Tyhmät. kirjoitti:
Joo. Se totuus kirvelee kyllä.
Kestää teille tyhmille vääntää rautalankaa.
Ette käsitä kuitenkaan mitään.
Turhaa työtä selitellä. Samakuin puhuisi puille. Olette debiilejä. Yeah! Ugh! Jep!
Menkää paskalle tyhjentämään päänne.
Yeah!Seli seli.....
- mulle kanssssss
Velaton OK mies kirjoitti:
No voi hitto, tännehän kirjoittelee kaikenmoiset luuserit jotka asuvat kaupunkien vuokraluuluissaja joiden vuokran maksavat veromaksajat. Näillä "yhteiskunnan tukipylväillä" on aikaa roikkua netissä ja ottaa kantaa joka halvatun asiaan. Töihin näistä ei ole kun on liian hyvät sosialiedut käytössä. Jos näiden arvostelioiden kämppiä mentäis katsomaan sisältä niin voi kauhustus mitä sikolättejä. Aina ovat vaan vaatimassa etuisuuksia....oikeuksia on kylllä vaan ei velvollisuuksia. Olis kirveellä töitä.
Ou nou! Miksi minun vuokraa ei koskaan maksa joku toinen taho kuin minä itse?
Opasta kiltti velaton ok mies kun tiedät että niinkin voi tehdä. Pitääkö olla ihan varaton ja ilman työtä? Sulla varmaan omakohtaista kokemusta. Itse en älyä tuollaisia asioita kun käyn kiltisti töissä ja maksan laskuni ja vuokrani.
Siis mitä kannattaa tehdä että pääsisi mahdollisimman helpolla vuokran- ja muidenkin juttujen maksussa?
Olisiko kaupungin vuokraluukku plussaa? En asu sellaisessa ja olen pitänyt asunnosta huolta vaikkei ole oma. Väärä tyyli? En asu kyllä kenenkään yksityisenkään asunnossa.
Miten itse pääsit siihen asemaan että muut maksaa vuokrasi? Varmaan kannattaa yrittää päästä työpaikasta eroon. Nytkin on mentävä iltavuoroon.
Jään odottelemaan hyviä vinkkejäsi...... - vvvv-v
pääoma rules kirjoitti:
Oletkos ajatellut, miksi oikeastikin rikkaat asuvat vuokralla? Eivät todellakaan siksi, että elinikäinen oman asunnon omistaminen olisi typerää, vaan siksi, että heidän tarpeensa ja kykynsä ansaita lisää rahaa ovat erilaiset verrattuna tavan pulliaiseen.
Rikas tietää, että ei kannata ostaa esimerkiksi Nykistä kallista arvoasuntoa pariksi vuodeksi, koska siitä voi olla vaikea päästä eroon ja pääoma on silloin kiinni vaikeasti myytävässä asunnossa, eikä pääomaa voi sijoittaa tuottavammin. Jos he ostavat itselleen pysyvän kodin, siihen kannattaa sijoittaakin, koska tarkoitus on asua siinä todella pitkään, jolloin pitkällä aikavälillä asunnon arvo todennäköisesti nousee - ja ainakin siihen saa tehdä tarvittavat muutokset.
Rikkailla on myös huomattavasti tuottoisampia sijoituskohteita kuin asunto, joten pääomaa ei kannata sitoa kehnosti tuottavaan omaisuuteen, kuten asuntoon. Mihin tavallinen pulliainen "sijoittaa" "ylimääräiset" rahansa, jos asuu vuokralla? Aivan, elämiseen. Ei sijoituskohteisiin.Tällöin tavalliselle pulliaiselle kannattavin sijoitusmuoto on oma asunto. Asuttava on jossain ja tällä tavalla on sentään edes pieni mahdollisuus kerätä itselleen omaisuutta vanhuuden varalle. Vuokralla asujalle ei käteen jää mitään.Kaikilla ei ole oikeasti tarvetta tulla rikkaaksi.
Tietenkin sitä voi arvostella niinkuin sitäkin että toiset tahtoo rikastua. Useimmiten vaan sitä arvostellaan ankarammin kuka ei välitä rikkauksista.
- Ei sen kummempia
Mikä ne olisi muuttanut. Ei ainakaan paremmaksi.
Kusipäitä ja paskahousuja kaikki.
Elukka mikä elukka. Ihminen on eläin. - Surkea olet
Asu vain leveästi sen leveäperseisen thaikkuvaimon kanssa, mutta älä jaksa tulla tänne leveilemään.
Kuten aloittajan kirjoitus osoittaa, paremmuus ei tule asumuksen kautta eikä paksun rahatukon kautta, se nostaa vain kusta päähän. - Vaikka..
minä asun omakotitalossa tunnen itseni silti surkeaksi idiootiksi, köyhäksi lättäpääksi, kamalan näköiseltä paskalta haisevaksi luuseriksi ja märkään hikisukkaan ikiaikaisesti joutuneeksi napanöyhdäksi...
- Köyhä rikas.
Surkea ja nälkäinen idiootti olen minäkin, muutenkin huono ihminen! Asun yksin omakotitalossa, pidän koko talon lämpimänä ja saunonkin kolmesti viikossa, että energiaa kuluu varmasti paljon. Omistan vielä autonkin, se se vasta hävettääkin, mutta ajan kuitenkin. Kaikkeen tähän menee julmetusti rahaa, mutta onneksi on tuo eläke, kun syö vain vähän ja harvoin, niin sitten pystyy kaiken muun maksamaan. Naapurit ovat kateellisia ja luulevat rikkaaksikin, olen antanut luulla, enkä kerro homeisesta kaurapuurosta, laihasta aamukahvista mitään. Jos kaikella tällä olen parempi ihminen, niin sitten vain olen, mutta siltä vain ei itsestä tunnu.
- N
Et ole ainut.
- ÄLLITÄLLI
Voihan vee, mikä juttu! "Nyt kun itse asutaan LEVEÄSTI..! Hei haloo, onko kaikki kotona? Onko polla nyt sokaistunut jostain -velkataakastako? Vastaan kuitenkin: EI ASU, kulunut sanonta "tiilitalossa asuu onnellisempi perhe" EI pidä paikkaansa. Onni on siellä mihin sen tekee riippumatta asunnon tasosta/rahan määrästä/etelänmatkoista ym.. Muista, elämä kaikkinensa ei mene niin kuin suunnittelee, se tuo odottamattomia asioita eteesi -halusit tai et.
- GAGS AIN PARAS
AINA OMISTUSASUNNOISSA ASUU PAREPIA IHMISÄ
VAIN TOLLOT,LOOSERIT,JUOPOT,NARKKARIT,HUORAT,ALEMPAAN LUOKKAAN KUULUVAT JA VÄHÄ-ÄLYISET ASUVAT VUOKRALLA VARSINKIN KERROSTALOISSA
VAIN TODELLA TYHMÄT MAKSAA VUOKRAA
OMISTUSASUNNOSSA (OSAKE, OMAKOTITALO) ASUU SUOMESSA PAREMMAN ÄLYN OMAAVAA JA PAREMPAA VÄESTÖLUOKKAA OLEVIA IHMISIÄ- voi noita porvareita
mites esim. opiskelijat? hekin kaikki tolloja, luusereita, juoppoja ym..???
- jokusolomu
.....ja taas mentiin provolankaan.....
- Provoja lähes kaikki
En minä ainakaan mennyt mihinkään lankaan. Johan sen heti näkee keksityn aloituksen. Voihan siihen vastata omalla "provolla".
Tämäkin ketju olisi lopahtanut heti alkuunsa jos meitä provonjatkajia ei olisi.
No eipä siinä mitään vahinkoa olisi tullut silti. Pjoo.
Eikä nyt hyötyäkään vaikka ketju jatkuu. - ghfghfghfghh
ghjhgjghjghjghjghjgj
- star amis
Noo,Helsingissä,Monacossa,Lontoossa ym ym ym ollaan varmaan toista mieltä.
Parempi väki omakotitaloissa lienee suomessa synonyymi merkitykselle korviaan myöten veloissa.
Ehkä jollain pikkupaikkakunnalla perähikiällä asia onkin näin.
Muualla ei niinkään.- velkalainen
JUSTIINSA.
Termi on juuri se, koska tämä kansa on niin s tanan kateellinen kansa.
Ainakin suuri osa tietämättömistä kirjoittajista täällä, tai osa nauttii kirjoittaa pa kaa ja sitten kun muutama fiksu kommentoi mielestäni (HUOM; MIELESTÄNI), niin johan herää hirviöt ja joko loukkaantuvat ja heittävät lokaa kahta kauheammin. Onneksi se ei hetkauta mua. Panostan vain tähän kommenttiini.
Synonyymi on tietenkin juuri velka, omistamiselle???
Tosiasiahan on se, että omistat jotain VASTA sitten kun olet maksanut sen viimeistä latia myöten.
Tai jos muutat pois ja myyt, niin saat oman osuutesi pois.
Mutta helkkarin hyvä pointti, star amis.
Nimimerkilläni näytän kuinka pikkumaisia suurin osa kirjoittajista on.
Fiksut tunnistaa itsensä. Velka ei varmaankaan ole suorassa suhteessa älykkyysosamäärään, mutta ensisijaisesti suotavaahan olisi jos olisi maksukykyä!!!
Se taas vaatii pysyvän työsuhteen. Uskon että moni vuokralla asuvakin on vakkarityösuhteissa=) - velkalainen
velkalainen kirjoitti:
JUSTIINSA.
Termi on juuri se, koska tämä kansa on niin s tanan kateellinen kansa.
Ainakin suuri osa tietämättömistä kirjoittajista täällä, tai osa nauttii kirjoittaa pa kaa ja sitten kun muutama fiksu kommentoi mielestäni (HUOM; MIELESTÄNI), niin johan herää hirviöt ja joko loukkaantuvat ja heittävät lokaa kahta kauheammin. Onneksi se ei hetkauta mua. Panostan vain tähän kommenttiini.
Synonyymi on tietenkin juuri velka, omistamiselle???
Tosiasiahan on se, että omistat jotain VASTA sitten kun olet maksanut sen viimeistä latia myöten.
Tai jos muutat pois ja myyt, niin saat oman osuutesi pois.
Mutta helkkarin hyvä pointti, star amis.
Nimimerkilläni näytän kuinka pikkumaisia suurin osa kirjoittajista on.
Fiksut tunnistaa itsensä. Velka ei varmaankaan ole suorassa suhteessa älykkyysosamäärään, mutta ensisijaisesti suotavaahan olisi jos olisi maksukykyä!!!
Se taas vaatii pysyvän työsuhteen. Uskon että moni vuokralla asuvakin on vakkarityösuhteissa=)Niin piti jatkaa lausetta --kun muutama fiksu kommentoi mielestäni ---ASIALLISESTI JA ILMAN TUNNEKUOHUJA --, oli aloitteessa perää tai ei.
Voi hyvinkin olla.
Ihmisissä on eroja, ja meitä on moneen junaan, ja juna meni joitenkin kohdalla ajat sitten...
- 52545344523
No tottakai! Ihan samoin kuin miljoonan lotossa voittaneet ovat parempia ihmisiä kuin ne jotka eivät ole voittaneet.
- No ei vaan
parempia ihmisiä ovat ne jotka ovat omalla fiksuudellaan ja ahkeruudellaan menestyneet. Fiksuudella ja lottovoitolla ei ole mitään tekemistä keskenään.
- juntteja
No ei vaan kirjoitti:
parempia ihmisiä ovat ne jotka ovat omalla fiksuudellaan ja ahkeruudellaan menestyneet. Fiksuudella ja lottovoitolla ei ole mitään tekemistä keskenään.
Täällä olevien viestien perusteella fiksuutta ei tuo ainakaan se talon omistaminen.
Päinvastoin.. kakka noussut entistä enemmän päähän.
- Oma ja soma
Itse olen asunut sekä vuokralla, että omassa (maksetussa) ja ehkä joku juttu on tullut huomattua. Ainakin tässä missä nyt asumme, naapurit ovat fiksuja eikä ongelmia ole ollut. Karmaiseva kokemus meillä on vuokralla asumisesta, kun PK-saudulla yläkerran pzzamyyjien kanssa tuli kärhämää. Lisäksi seinän takana (viereinen rappu) tehtiin murha ja kytät tuli meitäkin jututtamaan. Vuokralla asuttaessa usein törmää juoppoihin, maahanmuuttajiin, epäsosiaalisiin tapauksiin yms.
Mutta liian yksioikoisiin johtopäätöksiin ei kannata ryhtyä. Voi joutua sellaiseen omistusasuntohelvettiin, että oikein rukoilee pääsyä pois. Omistusasunto on siitä hankala, että sen joutuu myymään tai anatmaan muille vuokralle jos haluaa pois. Vuokralta pääsee helpommin pois. - 17+12
Kun kusi nousee päähän sitä luulee tulleensa paremmaksi mutta muut huomaavat tapahtuneen aivan päinvastoin.
- vuokralainen
Asuin 30 vuotta kaupungin vuokratalossa ennen eläkkeelle pääsyäni. Oli hyviä ihmisiä, mukavia naapureita, joiden kanssa tuli hyvin toimeen, ja joihin pidän yhteyttä vieläkin.
Toisaalta talossa asui maahanmuuttajia, moniongelmaisia ja kotimaisia ja huumeveikkoja. Oli aikoja, jolloin mellastettiin taukoamatta, oltiin vähän aikaa hiljaa ja alettiin taas. Monet maahanmuuttajat aiheuttivat, lapsilaumat ravasivat edestakaisin portaikossa ja välillä yöllä imuroitiin ja pestiin pyykkiä.
Mitkään toimet isännöitsijille ja muille tahoille eivät tuoneet paljon apua asiaan. Tiedotettiin kaikilla kielillä ja moneen otteeseen, mutta mikään ei auttanut. Roskis on aina kuin kauhutarinasta, ei kunnioitettu toisten saunavuoroja ja pyykkivuoroja. Revittiin istutuksia, tärveltiin aitoja. Korostan että tätä tekivät kaikki asukkaat, ei vain yksi ryhmä.
Eläkkeelle päästyäni muutin yksityisen vuokrataloyhtiön asuntoon. Ensin minun oli vaikea tottua hiljaisuuteen, joka täällä vallitsi. Ensimmäisenä talvena oli ihan aavenmaisen hiljaista. Saattoi myös johtua siitä että joudin kuuntelemaan ääniä enemmän kun olin kotosalla.
Rappukäytävä pysyy aina siistinä,samoin sisäpiha, vaikka ollaan ihan kaupungin keskustassa. Kaikki on tällä hetkelläkin ihan hiljaista.
Pointtina se, että vuokralla asumistakin on niin monen sorttista. MInä olen aina asunut vuokralla ja aion asua vastakin, vaikka juuri ja juuri saisin oman pienen kämpän ostetuksi. Viihdyn näin. Enkä ota enää yli kuusikymppisenä velka enkä sitä varmaan saisikaan enää.
Lapsilla on jo hyvät ammatit ja omistusasunnot, ettei perintökään ole tarpeen.
Kaiken kaikkiaan olen hyvin onnellinen
- tipu21
Totta kai te olette parempia. Rivitalossa asun, kun ei ole varaa omakotitaloon. Olen huonompi ihminen.
- Talo maksettu
Hölynpölyä..Omakotitalo on kiva, jos on kertynyt niin paljon kaikkea romua, ettei rivitalon pihaan mahdu. Muuten omakotitalon pitäminen on kyllä aika vaivalloista, ja minä kyllä muuttaisin rivitaloon jos en pihaa tarttis.
- ympäristötäti
Talo maksettu kirjoitti:
Hölynpölyä..Omakotitalo on kiva, jos on kertynyt niin paljon kaikkea romua, ettei rivitalon pihaan mahdu. Muuten omakotitalon pitäminen on kyllä aika vaivalloista, ja minä kyllä muuttaisin rivitaloon jos en pihaa tarttis.
Asut varmaan korvessa kun pihaa saa pitää romuvarastona.
- isontilanisäntä
Hyyryläinen on hyyryläinen, velttoine elämäntapoineen ja saunavuoron kyttäämisineen.
Normaali-ihminen haluaa omistaa itse pesänsä eikä munia toisten luukkuihin kuin käki.- joooooo...
Ihanko ison tilan?
Mulla on kyllä ihan henk.koht. sauna asunnossani vaikka olen vuokralla. Se on tuo osakkeen omistaminenkin sitä että omistaa vaan osakepaperit. Ei asuntoa. Taloyhtiö omistaa kiinteistön. Asukas vaan hallitsee asuntoaan.
- kartanossa kelpaa
No Helsingissä tuo ei varmasti päde, koska monella ei ole varaa ostaa omakotitaloa Helsingistä. Toisekseen helsinkiläiset kerrostalot kantakaupungissa ovat monet arvoasuntoja, jotka voivat maksaa enemmän kuin 50km päässä oleva omakotitalo. Monella ei siis vaan välttämättä ole varaa ostaa asuntoa, minkäänlaista, Helsingistä vaikka saisikin sellaisen jostain pienemmästä kaupungista.
- juntti einari
Kerrostalossa asuva ei tiedä paremmasta mitään. Omakoti asuminen on mukavaa. Asuin itse kerrostalossa ja aina oli valittajia. Nyt asun omakoti talossa vieläpä korvessa. Nyt varsinkin kun polttaa tupakkia ulkona niin ei ole kukaan valittamassa savusta. Grillailen OMASSA GRILLI katoksessa saunomisen jälkeen ja kuuntelen linnun laulua ja mitä parasta ei itikoita eikä naapuria valittamassa.
Talvella ajelen traktorilla lumia sivuun kaikessa rauhassa aamuisin ja sen jälkeen kahvit juon ja lähden töihin. Lapset haetaan taksilla kouluun omalta piha maalta ja tuodaan koulun jälkeen takas koti ovelle. Mopoilla saa pärtsätä rauhassa omalla maalla. En todellakaan kaipaa kerrostalo asumista ehkä se käy jollekkin geelitukalle se kerrostaloasuminen mutta ei meille. Mukavaa olla ihan juntti ei vituta eikä tarvitse olla ahdistuneisuuden ihmisten ympäröiminä.- Näinhän sen pitäisi
olla. Mutta valitettavasti pk-seudilla ollaan kolmen suojan eristäminä, aidan, pensasaidan ja sälekaihtimien takana. Nauti nyt siinä sitten.
- hyvä näin
Olet ja puhut totta juntti einari , meillä on ihan samanlaista on asuttu kerrostalossa nuorena omakotitalossa vuokralla kun lapset oli pieniä se hyvä puoli oli jos vesi hana särkyi niin vuokranantaja toi uuden samoin maksoi perusmaksut vesi ja sähkölaskuista kun joka tapauksessa hän olisi ne joutunut maksamaan vaikka ei olis vuokralla.Samoin kiinteistöverot maksoi.Että aina monta saturaista säästi niissä.Nyt kun on oma velalla tehty maksettu lainaa 25v. nyt on omakoti joka nurkka.Lapset haettiin taksilla pihasta , tosiaan sai polttaa nykyisin en polta Grillata saa ja laulaa saa ei näy naapuri pihaan ohi ajavat ja katsovat.Mukava laittaa Ei tälläinen asumis muoto kiireisille ihmisille käy , omakoti talossa on jotain laittamista silloin tällöin.Oma - auto täytyy olla mutta ihana on olla kun työpaikka on 18km päässä ei matka eikä mikään on ne kaupungissakin pitkät matkat kulkea .Mutta en vaihtaisi takaisin sellaiseen asumiseen Juntti en ole mutta ei ressi ole joka painaisi. En kehu mutta oma on aina oma.
- COMA
Niin makaat kun petaat.Näin se menee.Tän sortin keskustelu jokseenkin turhaa.
- yäkkk
En jaksais asua omakotitalossa. Pitää olla helppoa.
- elm street
hyvä näin kirjoitti:
Olet ja puhut totta juntti einari , meillä on ihan samanlaista on asuttu kerrostalossa nuorena omakotitalossa vuokralla kun lapset oli pieniä se hyvä puoli oli jos vesi hana särkyi niin vuokranantaja toi uuden samoin maksoi perusmaksut vesi ja sähkölaskuista kun joka tapauksessa hän olisi ne joutunut maksamaan vaikka ei olis vuokralla.Samoin kiinteistöverot maksoi.Että aina monta saturaista säästi niissä.Nyt kun on oma velalla tehty maksettu lainaa 25v. nyt on omakoti joka nurkka.Lapset haettiin taksilla pihasta , tosiaan sai polttaa nykyisin en polta Grillata saa ja laulaa saa ei näy naapuri pihaan ohi ajavat ja katsovat.Mukava laittaa Ei tälläinen asumis muoto kiireisille ihmisille käy , omakoti talossa on jotain laittamista silloin tällöin.Oma - auto täytyy olla mutta ihana on olla kun työpaikka on 18km päässä ei matka eikä mikään on ne kaupungissakin pitkät matkat kulkea .Mutta en vaihtaisi takaisin sellaiseen asumiseen Juntti en ole mutta ei ressi ole joka painaisi. En kehu mutta oma on aina oma.
Arvaatteko muuten mitä?
tajusin tuossa että kerrostalossakin voi asua omistusasunnossa, jos omistaa asumisosakkeen!
Oho, ja rivitalossakin voi asua esim. osaomistusasunnossa!
Ai niin, eihän ne olleetkaan ihmisiä.
Mä asun ok-talossa. Anteeks.
Olen siis caccapää ja ilkeä, mutta ei ole miljoonia tilillä.
- Näin meillä .
Miksi tyytyä vain omakotitaloon ?
Kunnon kansalainen omistaa kokonaisia taloyhtiöita ja rivitalonpätkiä.
Kymmeniä omakotitaloaj .Muutaman lostoristeilijän.
Turkissa on sata lomaosaketta vuokralla .
Lisäksi kunnon kansalainen ostaa vuosittain uuden luxus luokan
omakotitalon koko suvulleen .
Vain luuseri tyytyy vanhaan omakotitalo rämään ja velkakierteeseen - OK_ASUKAS
Ei asu. kusipäisiä naapureita löytyy ihan kaikista asumismuodoista.
- WIFE
MUTTA ME EMME OLE NIITÄ NAAPUREITA=)
- riistajavouti
No tottakai ne on parhaita. Alivuokralaiset ovat taas kaikkein alinta kastia.
:) - rivariasukkiblues
siltä tuntuu kun esim. verrataan kotitalousvähennys asioita rempan yhteydessä - tasan ei käy onnen lahjat. ei ymmärrä ei. mut joo ei oikeesti onnee mitata rahalla tai asumismuodolla !
- Jenni Kitsonga
Omakotitalossa asuminen on rasismia.
Kyllä jokaisen suomalaisen tulisi saada monikulttuurinen naapurusto jotta saataisiin kitkettyä "persu-junttius" pois suomalaisista. Kansainvälisyys on elintärkeää tulevaisuudessa ja siellä ei ole rasistisille omakotitaloasukkaille mitään tilaa.
Minusta olisi hyvä jos omakotitaloasukkaat maksaisivat jonkinlaista ylimääräistä veroa korvauksena rasistisuudestaan viattomia maahanmuuttajia kohtaan.- HAH HAH
"Jenni Kitsongalle", jo sukunimesi antaa viitteet siitä minkävärisen muija olet, sulla varmaan räkä roiskuu kun miehesi puolesta kirjoitat rasismit sun muut. Mene itse sinne Afrikkaan. Minä en ainakaan halua monikulttuuria naapurustooni, koska silloin ongelmat on varmasti taattu. Kuka raiskaa suomalaisia naisia eniten, lue lehtiä niin tiedät, ei ainakaan suomalaine mies, värissä löytyy, ja turha syyttää rasismiksi. Täysin itse aiheutettua näillä veronmaksajien piikissä elävillä. Suomalaisilla alkaa mitta olemaan täysi näiden luusereiden elättämisessä, kun omakin kansa on ajettu kyykkyy, ja vielä pitäisi tuollaiset elättää.
- persun kahdet kasvot
HAH HAH kirjoitti:
"Jenni Kitsongalle", jo sukunimesi antaa viitteet siitä minkävärisen muija olet, sulla varmaan räkä roiskuu kun miehesi puolesta kirjoitat rasismit sun muut. Mene itse sinne Afrikkaan. Minä en ainakaan halua monikulttuuria naapurustooni, koska silloin ongelmat on varmasti taattu. Kuka raiskaa suomalaisia naisia eniten, lue lehtiä niin tiedät, ei ainakaan suomalaine mies, värissä löytyy, ja turha syyttää rasismiksi. Täysin itse aiheutettua näillä veronmaksajien piikissä elävillä. Suomalaisilla alkaa mitta olemaan täysi näiden luusereiden elättämisessä, kun omakin kansa on ajettu kyykkyy, ja vielä pitäisi tuollaiset elättää.
Jenni ja HAH : persu väittelee itsensä kanssa, tätä on nähty muillakin palstoilla.
Taidat pitää suomalaisia tyhminä? - tönö
HAH HAH kirjoitti:
Uskotko heti mitä joku keksii?
Menisit Turkuun lopettamaan sen tumman tyypin joka ei päässyt viimeistelemään raiskausta kun nainen onnistui saamaan ulkopuolisen pelastamaan itsensä.
Vai elätätkö mieluummin raiskaajia?
Ei kun netissä valehtelevat ovat pahimpia........
- Ex ok as
MihinKöhän perustuu ajattelu, että kun ikänsä maksaa vuokria, vuokriin käytetyllä rahamäärällä maksaisi yhden omakotitalon? Niin kai se käytännössä menee, vaan meneekö teoriassa? Kun asut vuokralla, maksat asumisesta vain vuokran, muttamutta... omakotitaloon laitat rahaa myös sen jälkeen ja lisäksi kun / jos ikinä olet sen ihan omaksesti saanut. Vai saatko koskaan? Tuleeko avioero, meneekö talo jakoon siinä kohdassa? Asutko ikäsi siinä samassa omakotitalossa? Tuleeko tarve vaihtaa suurempaan / pienempään? Onko työpaikka varmasti aina sama, vai joudutko muuttamaan työpaikan perässä muualle? Tässä näitä muutamia mainitakseni. On se vuokralla olo mukavaa! On vapaa lähtemään mihin tahansa milloin tahansa. Jos tuleekin ero, kumpikin lähtee omaan suuntaansa jne. Jos liesi tai jääkaappi hajoaa, vuokranantaja ostaa uuden. Omakotitalossa ostat ja korjaat kaiken kiltisti omalla kustannuksella... Tekeekö se ihmisestä huonomman jos haluaa asua vapaasti vailla velkataakkaa. Sillä asumiseen menee ihan varmasti rahaa joka kuukausi asuu sitten omassa tai vuokralla.
- Tässä vastaus
Eihän se ekonominen ja harkitseva rahankäyttö tässä ollutkaan ideana siinä että mikä tekee kenestäkin hyvän tai huonon, vaan se että kalliissa omakotitalossa on "siistimpää" asua, ja siitä tulee paremmuusjärjestys.
Onhan se valitettavasti totta, ja jos joskus itselläni on rahaa laittaa hyvään omakotitaloon niin sitten laitan. - :D
Sitten kun on maksanut sen omakotitalon ja vähän ylimääräistä korkoina ja remonttikuluina niin on valmis hautaan. Suunnilleen niin se aikataulu menee. Talo mukaan multiin.. ?
- Kis-kis mur-mur
Ainakin rauhallisempia koska yöunia ei häiritse hissit eikä naapurit. Kissoja ja koiria voi pitää ilman naapurin valituksia yksin haukkuvasta koirasta ym ym. Suosittelen kaikille! Ja oma kasvimaa :)
- jaa??
Tiheästi asutulla omakotitalo alueella on pahimmat kyttääjät ja valittajat. Naapurin kissat teki sitä ja sitä jne. Taas ruohonleikkuri huutaa.. pennut pelaa tiellä palloa....
- Näin on
Vuokrakerrostaloissa on ja on aina ollut enemmän häiriöitä kuin omistuspohjaisissa kerrostaloissa. Siitä voi varmaan päätellä jotain.
- jk
kyllä on
- millizle
Asun kerrostalossa, ei kova vuokra koska olen asunut siinä kauan enkä vuokrannut nyt kun vuokraasuntoja ei meinaa löytyäkkään allke 800€/kk, on varaa ostaa hyvää ruokaa, ei tarvi miettii mikä on halvin vaihtoehto, on varaa käydä ulkomailla lomalla ja välillä jopa hemmotella itseäni ihanilla asioilla esim. merkkilaukuilla ja kengillä. en ole veloissa, ei ole lainaa. ihana elämä.
- koppeli
Miettikää "omakotitalo" ja velkaa silmät korvat täynä.
- Talo maksettu
Mulla asuminen omakotitalossa maksaa vuodessa noin 5000€, siis vesi, sähkö ja kiinteistövero.
Vuokrattuna maksaisin vuodessa noin 20 000 €. Kyllä tässä jotain jää itsensä hemmotteluun. - huoletonna
Talo maksettu kirjoitti:
Mulla asuminen omakotitalossa maksaa vuodessa noin 5000€, siis vesi, sähkö ja kiinteistövero.
Vuokrattuna maksaisin vuodessa noin 20 000 €. Kyllä tässä jotain jää itsensä hemmotteluun.Mullakin asuminen maksaa 5000 vuodessa. Siinä on myös korjausrahat mukana.
En huolehdi korjauksista, en tee lumitöitä, en tee pihatöitä. Asunto on aina lämmin. Jos tulee ongelmia, huoltomies tulee ja huoltaa. Minä asun vain. Huoletonta. Jää jopa aikaa siihen hemmotteluun. Kerrostalossa. - Talo maksettu
huoletonna kirjoitti:
Mullakin asuminen maksaa 5000 vuodessa. Siinä on myös korjausrahat mukana.
En huolehdi korjauksista, en tee lumitöitä, en tee pihatöitä. Asunto on aina lämmin. Jos tulee ongelmia, huoltomies tulee ja huoltaa. Minä asun vain. Huoletonta. Jää jopa aikaa siihen hemmotteluun. Kerrostalossa.No, voin minä ainakin laittaa pihaan uima-altaan tai grillikatoksen jos haluun.
Jos tupakkaa polttaisin, niin ei siitä paljon suuta soitettaisi.
Keräilen parhaillaan pihatöillä (harrastuksilla) aikaansaatua noin 35 litran mansikkasatoa. Myöhemmin tulee vadelmat. Lapset tykkää kovasti tolla lumella leikkiä. Ja saanpahan noi kaikki romuni pihaan mahtumaan. Kyllä kerrostalokin on hyvä. Itse voisin ajatella jotain Tampereen keskustan jugend-taloa - ei velkaa mullakaan
Talo maksettu kirjoitti:
No, voin minä ainakin laittaa pihaan uima-altaan tai grillikatoksen jos haluun.
Jos tupakkaa polttaisin, niin ei siitä paljon suuta soitettaisi.
Keräilen parhaillaan pihatöillä (harrastuksilla) aikaansaatua noin 35 litran mansikkasatoa. Myöhemmin tulee vadelmat. Lapset tykkää kovasti tolla lumella leikkiä. Ja saanpahan noi kaikki romuni pihaan mahtumaan. Kyllä kerrostalokin on hyvä. Itse voisin ajatella jotain Tampereen keskustan jugend-taloaEn viihtyisi jos piha on romuvarastona.
- Huippuhetki .
Mites sitten suu pannaan ? .Vanhuus tulee vaivaisen ukon kera.
Nakkaa omakotitaloasukkaan kerrostaloon vaivoineen päivineen.
Tästä sitten tulee siirto yleiselle vuode osastolle kolmanteen kerrokseen.
Terveyskeskuksessa syöt samasta kupista mitä pummit ja luuseritkin.
Katsot samoista ikkunoista ulos .
Käytät samoja lakanoita pummien ja luuserien kanssa.
Vanhemmiten töpöttelet portaita taasen alaspäin.
Nuorena luulet päässeesi omakotitalon huipulle .
. - Käyttäkääpäätä
Ei se tee ihmistä huonompaa tai sen parempakaan ihmistä, jos asuu vuokralla/omistus asunnossa. Vaan se, millaisia me muuten olemme.
- Havukkaho
Niin aihan se on paras ja parhaat ihmiset missä itse asuu.
- Jodlaaja...
Niin kuka mitäkin haluaa. Asun omakotitalossa Espoossa 250 m2 asuinkustannukset 1200 Euroa per kk. (lyhennykset sähkö vesi yms), voisin toki asua halvemmalla esim kerrostalokolmiossa, vuokra noin 1000 E per kk.
Suurin ero taitaa olla siinä vaiheessa kun laina on maksettu, omakotitalon kustannukset putoaa suuruusluokkaan 300 E per kk. Vuokralaisella edelleen se 1000 E per kk. Itsellä talosta noin 80 % maksettu, jos tulee ero, asunnon voi myydä ja siitä huolimatta jää rahaa...- kosteuspesäke
Kun laina on maksettu, alat maksamaan remppoja. ;)))))))))))))))))))))))))))
- Soiros !
Ihmisillä on ihmeellinen luulo, että omakotitalossa ei ole varaa syödä tai lomailla...jos itsellä ei ole varaa asua omakotitalossa, ei se sitä tarkoita ettei muilla ole siihen varaa.
Tänä vuonna olen matkustanut Uudessa Seelannissa, Australiassa, Malesiassa, Indonesiassa, Philippiineillä, Englannissa jne
Terv. Omakotitaloasukas - mk
kosteuspesäke kirjoitti:
Kun laina on maksettu, alat maksamaan remppoja. ;)))))))))))))))))))))))))))
Kun pitää sen talon kunnossa niin ei siihen isoja remontteja tule kun talo on kunnollatehty. Tunne yhden jonka talo rakennettu 1990 luvun alussa ja asukas itse rkentanut. Talo on ihan uusen talon kunnossa koska siitä pisetään huolta ja hoidetaan normaalit huollot eli maalaukset ja muut pikkuaskareet. Kun on saunaosato ttehty kunnolla niin se kestää 20-50 vuotta että silleen. Äidilläni on 40 vuotta vanha kesämökki ja sitäkään ei tarvitsisi muuten rempata mutta haluttaan nostaa mökin tasoa ja muttaa pikkuhiljaa talviasuttavaksi.
- .
Soiros ! kirjoitti:
Ihmisillä on ihmeellinen luulo, että omakotitalossa ei ole varaa syödä tai lomailla...jos itsellä ei ole varaa asua omakotitalossa, ei se sitä tarkoita ettei muilla ole siihen varaa.
Tänä vuonna olen matkustanut Uudessa Seelannissa, Australiassa, Malesiassa, Indonesiassa, Philippiineillä, Englannissa jne
Terv. OmakotitaloasukasIhan kiva.
- aurinkoarmaas
Kyllä luulevat olevansa parempia. Eivätkä saa mahtumaan kalloonsa, etteivät kaikki halua asua omakotitalossa. En ole nähnyt montaa omakotitaloa, joko miellyttäisi sijainniltaan ja olemukseltaan. Mutta jollain on aina pönkitettävä itseään muita paremmaksi, pönkittäkööt minun puolesta omakotitaloasumisellaan jos saavat tyydytystä.
Keskustassa kerrostaloasunto merenrannalla on omaan makuuni (ulkomailla), mutta en silti pidä muita ihmisiä asuinpaikan tai muillakaan kriteereillä huonompina tai parempina. Kehä kolmosen ulkopuolella sisämaassa asuvat Suomen kaikki kateusongelmaiset. - Omakotitalotesti
Voit myös testata itsesäsi tällä tavoin .
Asut omakotitalossa vuoden .
Asut rivitalossa vuoden
Asut kerrostalossa vuoden.
Muututko ihmisenä asumismuodon mukaan -)- mk
Kyllä muuttuu ja itsekkin kerrostalossa asuneena olen sitä mieltä että kerrostalo ei ole ihmismäistä asumista ja siksi ostin rivarin pätkä ja monet kauhistelvat pieniä lumitöitä ja sehän on kivaa hyötyliikuntaa jos ei ole hirveetä asennevammaa kaikenlaisiin pikku puuhasteluihin.
- kerrostalopätkä
mk kirjoitti:
Kyllä muuttuu ja itsekkin kerrostalossa asuneena olen sitä mieltä että kerrostalo ei ole ihmismäistä asumista ja siksi ostin rivarin pätkä ja monet kauhistelvat pieniä lumitöitä ja sehän on kivaa hyötyliikuntaa jos ei ole hirveetä asennevammaa kaikenlaisiin pikku puuhasteluihin.
Minä en tykkää rivitaloelämästä. Asun rauhallisessa kerrostalossa ja saa asua enemmän rauhassa kun rivitalossa. Olen asunut aika isossa rivitaloyhtiössä. Naapurit juoruaa ja kyttää toinen toistaan.
- elämä on laiffii
mk kirjoitti:
TÄH?
ei oo kaikki kotona niillä jotka kauhistelee pieniä lumitöitä, SUURIKSI VAI PIENIKSI??
rivarin pätkällä ei voi olla kovin suurta lumimäärää, riippuu tietty LUMEN VUOTUISESTA SADEMÄÄRÄSTÄ x)
Mulla kihahti heti virtsa päähän kun muutin vantaalta pois, ok:sta ok:oon.
Heti oli varaa matkustaa ihan kuule lentokoneella, viikoksi etelään joululomalla.
Niin paljon muutuin.
Lumitöitä on sen verran että avulias naapuri avaa pihatien joka vuosi sovittua maksua vastaan, koska se kuuluu sen työhön. Loput me kolataan omassa pihassa.
Emme valita, mutta kusta on päässä koska asumme siis ok-talossa. On hyvä olla vakkarityössä että pystyy maksaa velkaa lääkärikuluja, on meinaan välillä jostain syystä kusen maku suussa. Retkievään syöminenkin luonnossa rupee jo haittaa.
- Niin se menee
Rasismia on monenlaista.
Joku luokittelee asunnon mukaan, toinen ulkonäön kolmas verokalenterin, neljäs suoritettujen tutkinnon, viides työtehtävien kuudes aviopuolison, seitsemäs elämänkatsomuksen kahdeksas siviilisäädyn yhdeksäs matkailumäärien ja kymmenes poliittisen näkemyksen perusteella.
On paljon muutkain luokittelua, typeräähän se on mutta jokisella täytyy olla jotain jonka avulla pitää itseään muita parempana.- coop market
KATEUTTAHAN SE ON JA JOTKUT EI EES OSAA OLLA SITÄ, JA JOTKUT YRITTÄÄ KOKO AIKA KEKSII MITÄ NASEVAMPIA JA TYPERÄMPIÄ KOMMENTTEJA. T. OK-ASUKKI
- ei ok-asukki
coop market kirjoitti:
KATEUTTAHAN SE ON JA JOTKUT EI EES OSAA OLLA SITÄ, JA JOTKUT YRITTÄÄ KOKO AIKA KEKSII MITÄ NASEVAMPIA JA TYPERÄMPIÄ KOMMENTTEJA. T. OK-ASUKKI
Niin. Jotkut voi kadehtia sitä maallista mammonaa.
Jos minä jotain kadehtisin ihmisiltä niin mielenrauhaa. Onneksi se on itsellänikin.. eli ei tarvitse kadehtia sitäkään.
Läheskään kaikilla sitä ei ole vaikka omistaisi mitä.
- jepa jee
Tyhmä aloitus ja kysymys.
EI se asut sitten millaisessa lukaalissa tahansa tai millaisessa vuokra-asunnossa tee KENESTÄKÄÄN parempaa. Vaikka omistaisitkin omakotitalon ET OLE muita parempi ja piste. Todennäköisemmin olet vaikka omistaisit maat ja mannut niin A hole että et edes tajua keskittyä siihen olennaiseen. Se kel onni on se onnen kätkeköön. Vuokralla asujat sitten taas voivat paremminkin olla kiinnostuneita myös MUISTA IHMISISTÄ.
Tälläiset ihmiset on yleensä niin nokka pystyssä ja olevinansa ettei mitään rajaa
Mutta kuten sanotaan niin mitä korkeemmalla se nokka on sitä korkeemmalta tiputaan kun eletään pilvilinnoissa. Kannattaa varoa ettei nokkaa sada kun alkaa satamaan ;D
Ei se että omistat omakotitalon takaa onnea ja ne jotka asuu vuokralla päinvastoin ole välttämättä onnettomia. Kukin tyylillään ja jokaisen oma valinta. KAIKKI ei edes halua omistaa kämppäänsä....Have you think about that?? - Arschloch aus FIN
Vain vitun tyhmä Suomessa asuja voi kuvitella noin. Onneksi minä en asu Suomessa.
- luuleva..
Eli, haluatko kysyä kansalta oletko nyt parempi ihminen kun asut omakotitalossa, vastaus on että : ET, yhtään parempi kun kukaan meistä. Älä elättele sellaisia toiveita.
Sitähän sinä kysyit ?- Kuuno Kurkinen
Omakotitalossa asuminen vaatii enemmän rahaa eli todennäköisesti ok asukas on paremmin ansaitseva ja paremmin koulutettu, ja tästä johtuen todennäköisesti keskimäärin myös älykkäämpi. Ja edelleen tutkimusten mukaan koulutetut ihmiset ovat terveempiä ja onnellisempia
Eli vastaus kysymykseesi omakotitalo asukkaat ovat keskimäärin parempia ihmisiä. - Hanne Puuppa
Kuuno Kurkinen kirjoitti:
Omakotitalossa asuminen vaatii enemmän rahaa eli todennäköisesti ok asukas on paremmin ansaitseva ja paremmin koulutettu, ja tästä johtuen todennäköisesti keskimäärin myös älykkäämpi. Ja edelleen tutkimusten mukaan koulutetut ihmiset ovat terveempiä ja onnellisempia
Eli vastaus kysymykseesi omakotitalo asukkaat ovat keskimäärin parempia ihmisiä.Tämä on totta.
Fiksut = koulutetut menestyvät ja voivat otstaa OK-talon.
Kun taas tyhmät tekevät hanttihommia ja asuvat vuokralla.
Hgi:n keskustassa tämän ei päde, mutta ei siellä OK-talojakaan ole ;D - tavantallu
Eli vastaus kysymykseesi omakotitalo asukkaat ovat keskimäärin parempia ihmisiä.Koulutushan tarkoittaa vaan asioiden ulkoa oppimista. On opeteltu asioita. Näillä palstoilla ainakaan älykkyys ja sivistys ei näy mitenkään.
Ehkä omakotitalo asukkaat ovat KESKIMÄÄRÄISTÄ herkempiä arvostelulle ja pelkäävät herkemmin mitä muut ihmiset ajattelevat heistä. - ploha
Eli vastaus kysymykseesi omakotitalo asukkaat ovat keskimäärin parempia ihmisiä.Onko se sinun vastauksesi vai jonkin hölmön tutkimuksen?
- vulgaari ja brutaali
tavantallu kirjoitti:
Koulutushan tarkoittaa vaan asioiden ulkoa oppimista. On opeteltu asioita. Näillä palstoilla ainakaan älykkyys ja sivistys ei näy mitenkään.
Ehkä omakotitalo asukkaat ovat KESKIMÄÄRÄISTÄ herkempiä arvostelulle ja pelkäävät herkemmin mitä muut ihmiset ajattelevat heistä.ja vuokralla asujat ovat KESKIMÄÄRÄISTÄ tahdittomampia ja röyhkeämpiä sekä pelkäävät herkemmin mitä muut ihmiset ajattelevat heistä.
Koulutus todellakin tarkoittaa asioiden ulkoa oppimista.
Täällä vaan jotku haluaa ilmoittaa kuinka suorasanaisia ja asiallisia he ovat. Kun lokaa heitetään, sen voi ottaa myös vastaankin. Lukekaa pökiöt rivien välistä jos riittää äly ja jaksaminen. - tavantallu
vulgaari ja brutaali kirjoitti:
ja vuokralla asujat ovat KESKIMÄÄRÄISTÄ tahdittomampia ja röyhkeämpiä sekä pelkäävät herkemmin mitä muut ihmiset ajattelevat heistä.
Koulutus todellakin tarkoittaa asioiden ulkoa oppimista.
Täällä vaan jotku haluaa ilmoittaa kuinka suorasanaisia ja asiallisia he ovat. Kun lokaa heitetään, sen voi ottaa myös vastaankin. Lukekaa pökiöt rivien välistä jos riittää äly ja jaksaminen.Ai vuokralla asujat? :D Se omakotiasujien sivistyksen puute näkyy juuri siinä ihmisten nimittelynä ja alaspäin katsomisena. Ei tahdikkuudesta tietoakaan. Korkeintaan muita omakotiasujia kohtaan ollaan tahdikkaita. Jos asuvat VAAN kerrostalossa niin sekin on aika alhaista heidän mielestään. Vai teeskentelyäkö se vain on?
Ihmiset hankkii useimmiten oman asunnon ja velkataakan sen takia ettei suku naura heille vuokralla asumisen takia. He pelkäävät muiden ajattelevan heistä alentuvasti. Kulissit on oltava kunnossa. - olenkin viisas
Eli vastaus kysymykseesi omakotitalo asukkaat ovat keskimäärin parempia ihmisiä.Siis näinkö kuitenkin.. Omakotitalossa asuminen vaatii enemmän rahaa? Senhän piti olla ylivoimaisesti halvin asumismuoto!
- Koira mies
Sulla on selvä asennevamma.
Kannattaa kuunnella Veikko Lavin "Jokainen ihminen on laulun arvoinen" ja sen jälkeen mennä miettimään omaa ihmisyyttään peilin ääreen.
Kun oikein pitkään ajattelet ja funtsit asioita, niin tulet varmaan toisiin ajatuksiin. Myös ikä tuo viisautta, joten varmaankin ymmärrät sitten myöhemmin, kun tulet vanhemmaksi. - OmaValinta
Eiköhän tuo ole jokaisesta itsestä kiinni, mitä 'elämässä' arvostaa? Olen korkeasti koulutettu, hyvässä työssä, ansiotaso hyvä, omistanut omistusasuntoja ja myynyt, koska nekin korkoerät, kunnossapitomaksut, remppaukset, yllättävät jopa kymppitonnien ylim. menot yms., voi käyttää joka kuukausi siihen oikeaan elämiseen. Matkustaa, nähdä maailmaa, harrastaa, säästää jos siltä tuntuu, jne. Eipä tarvitse miettiä velka-asioita tms. Jotkut ystävät asuvat vuokralla juuri tästä syystä, vaikka omakotitalon saisivat, jos sen haluaisivat.
Se, onko parempia ihmisiä vuokralla vai omakotilalossa.. Naurattaa jo kysymyskin.. Eiköhän vuokralla asuvat ole monasti fiksumpiakin, osa haluaa elää niin.. Osa joutuu, mitä sitten.. Varmasti heillä on asiat paremmin, koska ei tarvi tuollaisia itsekkäitä provo-viestejä kirjoitella. Loppuunsa, paljonpa täältä jää käteen, kun lopulta päätyy matojen ruuaksi :).. ?
Suomalaisen yhteiskunnan odotusarvot 'hyvälle elämälle': Kouluttaudu 17v., osta omakotitalo, haali materiaalia, jotta voit tuntea 'onnistuneeksi' elämässä, perusta perhe, avioudu, eläköidy pitkän raatamisen myötä (hyvällä tuurila vielä saman puolison kanssa), maksoi mitä maksoi (henkisesti, fyysisesti, taloudellisesti, oman/perheen hyvinvoinnin, ystävien, jne.).
Mutta eiköhän nuo ollut itsestäänselvyyksiä, mitä kirjoitin. Hyvää kesää! - Oma tupa, oma lupa
Asuin reilu kolme vuotta omistusasunnossa rivitalossa. Maksoin lainanlyhennyksiä ja vastikkeita yhteensä suunnilleen saman verran, kuin vuokra olisi ollut vastaavassa asunnossa. Myydessä sain 16000 euroa enemmän, kuin itse aikanaan maksoin. Nyt asutaan uudehkossa paritalossa, ei hirmu isossa tai hirmu hienossa, mutta ihan riittävässä meidän tarpeisiin. Ja juuri mieluisessa! Jos olisin koko pienen ikäni asunut vuokralla, todennäköisesti asuisin pian nelihenkisen perheeni ja koiran kanssa edelleen vuokralla ahtaasti enintään kolmiossa, laskien joka kauppareissulla ostoksiin kuluvia senttejä... Ei tarvitse enää kuunnella naapurien ja niiden kavereiden känniörvellystä ja öistä mekkalaa. On oma rauha ja kodille saa tehdä ihan mitä haluaa, kyselemättä keltään lupia. Ei todellakaan olisi varaa asua vuokralla vastaavassa talossa, jossa nyt asutaan. Lainaa toki on, mutta ei järettömiä summia.
Jos siis olisin tuon kolme vuotta asunut vuokralla, olisin "heittänyt rahaa hukkaan" noin31500 euroa vuokrina, kun taas omasta pois muuttaissa olin laittanut omaan taskuun 16000 euroa... En koe olevani muita parempi, mutta ehkä tarkempi mihin rahani laitan. Ja miestäni ainakin harmittaa, että "vasta" nyt osti ensimmäisen omistus asuntonsa.- yksin kaunihimpi
Minä maksan kohtuullista vuokraa asumisesta. Käytän asuntoa normaalisti elämään kuuluvine asioineen. En todellakaan maksa 31500euroa kolmessa vuodessa. :D
Ei tarvitse laskea kauppareissulla ostoksiin kuluvia senttejä.. juuri sen takia koska velkaa ei ole. Ruuan ostamisen suhteen en yleensäkään edes katso hintoja.
Mitään mekkalaa ei naapureista kuulu. Pienkerrostalo jonka asukkaat ovat työssäkäyvää porukkaa. Asuntoni ei ole yksityisen vuokranantajan omistama.
Tykkään asua "helposti" eli ei tarvitse nähdä asian takia vaivaa. Säästän palkastani kuukausittain mutta käytän myös niitä säästöjä matkusteluun jne. Haluan elää nyt eikä sit..... Sit voi olla jo mullan alla kun asuntolainat maksettu. Kaksi ihmistä maksaisi tietysti lainaa helpommin mutta en ukkoa ota pelkän asumisen takia.
- xxxmen
Varsinainen PROVO koko juttu
- Voi "hyvä" ihminen.
Asun mukavasti vuokralla. Omistan kesämökin minne vkl ajelen.
En kaipaa omakotitaloa ,siinä olisi liikaa kiinni .
Isoissa omakotitaloissa on hirvee siivoominen. - 23,4399
Ihmisiä ja asumismuotoja on erilaisia. Itsekin tiedän erään juopon naisen, joka asuu lastensa ja kulloinkin vaihtuvan miehen kanssa omakotitalossa upealla tontilla, jonka hän on perinyt vanhemmiltaan. En tiedä onko onnellinen, mutta ei ainakaan masennuksen ja paniikkihäiriön takia pysty tekemään töitä. Viina kyllä maistuu siitä huolimatta (tai sen takia).
Esimerkiksi pätkätyöläinen ei saa helposti asuntolainaa. Samoin jos ei löydä sellaista seurustelukumppania, joka haluaisi sitoutua asuntolainaan. Jos sössii raha-asiansa esim. pikavippien takia, niin asuntolainahaave siirtyy kauemmaksi.
Kannattaa myös muistaa, että kaunis hyvinhoidettu omakotitalo vaatii myös pirusti työtä. Rikkaruohojen kitkentää, kastelua, lumitöitä, rännien puhdistusta, talon maalaamista, pikkuremppoja, haravointia ja siihen päälle vielä normaalit työt kuten siivous ja ruoanlaitto, jotka pitää tehdä missä tahansa kodissa.
Ei kaikista ole omakotitaloasujiksi. Osa selviää huomattavasti helpommalla esimerkiksi paritalossa. Itselläni tällä hetkellä kerrostalo ja vaatimaton mummonmökki 30 km:n päässä, jonne pääsee vaikka skootterilla. Kumpikin helppohoitoisia paikkoja, joissa ehtii nautiskella elämästä.
Omakotitaloasujalla tod.näk. on raha-asiat kunnossa ja halua sitoutua pitkäaikaiseen lainaan. Harvemmalla kai nykyään on rahaa kuitenkaan ostaa omakotitaloa käteisellä, vaan suurin osa joutuu ottamaan asuntolainaa. Jossakin taisi lukea, että lainojen suuruus vaan kasvaa ja yli 100.000 e/hlö on arkipäivää.
Sen sijaan asumismuoto ei tee ihmistä sen paremmaksi/huonommaksi olipa asumismuoto mikä hyvänsä. Myöskään varallisuudesta se ei välttämättä kerro yhtään mitään. Esimerkiksi vauraita eläkeläisiä asuu paljon kerrostaloissa, joissa elämä on huoletonta - Huippuhetki
Omakotitaloissa asustaa monen kirjavaa väkeä.
On rätöstelyä .Omakotitaloja ryöstetään omaisuuden toivossa.
On perhesurmaa ja väkivaltaa .
Pahuus muuttaa aina ihmisen mukana.
Täytynee asua melkoisessa korven kätkössä välttyäkseen pahalta maailmalta.
Mikään asumismuoto ei poista yhteikunnallisia ongelmia paremmin kuin
asukkaan oma elämäntapa.
Kun, asuu toiset asukkaat huomioon ottaen ja järjestyssääntöjä noudatten.
Kenelläkään ei pitäisi olla aihetta asukkaan yksityiselämän hulvattoman hauskaan
levittämiseen.Ilman asukkaan suostumusta.
Omia ykstyisiä ja henkilökohtaisia asioita saa levittää muiden asukkiaden tietoon.
Tulee näin ihan omasta takaa todistaneeksi puheensa todeksikin. - zara84
Kyseessä on makuasia!
Minua ei ole luotu hoitamaan ikiomaa pihaa, vaan minulle riittää 40neliön yksiö vuokralla tai omistuksella Stadin keskustasta koska elämänaika kuluu muualla kuin kotona hölläillessä!!! :D - OKT
Kell onni on se onnen kätkeköön..
Itsellä ei olisi varaa asua vuokralla. - noh nohhhhH
Eihän se kerro ihmisestä mitään, missä ja minkälaisessa asunnossa asuu. Pääasia on, että on onnellinen joko perheensä kanssa tai yksin eläessä. Jos tarkastellaan asumismuotojen eroja, niin kaikissa on omat ja -.
Kerrostaloasunnoissa vuokralla asuttaessa etuja ovat se, että jos jotain menee vanhuuttaan rikki, niin taloyhtiö/ vuokraisäntä maksaa korjauksen. Muuttaminen on helppoa kun ei omista asuntoa ja kuoleman jälkeen kenellekään ei jää riippakiveä asunnosta eikä asunnon arvosta tarvitse stressata elämänsä aikana kun ei sillä tee bisnestä.
Miinuksia ovat naapureiden meteli ja se, että omistaja viimekädessä päättää remonttien ajankohdasta, vuokran suuruudesta, yksityinen vuokraaja voi häätää asunnosta pois jos tahtoo myydä asunnon tai muuttaa itse siihen.
OK-talojen etu riippuu sijainnista. Mielestäni niissä ei ole mitään järkeä, jotka sijaitsevat naapurin vieressä vieläpä ilman aitaa. Se on aivan sama, kuin asuisi rivarissa tai kerrostalossa. Yksityisyyttä ei ole. Ok-talon täytyy sijaita yksin pellolla jotta siinä on mitään järkeä. Silloin saisi kulkea vaikka ilkosillaan pihalla ja viljellä omia perunoita kesäisin. Silloin yksinolosta täytyy myös nauttia. Ei sovi sosiaalisille tyypeille jotka kaipaavat hektistä elämää. Etu on se, ettei kukaan kulje esim. yleisavaimella sisään tarkastelemaan asunnon kuntoa jne. Täydellinen itsevaltius siis. Etuja on tietty oma sauna jne. jne
Miinuksia ovat viemäröinnin ja lämmityksen vaikeus johtuen yksinäisestä sijainnista. Olo voi ajoittain tuntua orvolta ja tylsältä, ainakin lapsille ja nuorille. Remontit täytyy myös itse kustantaa ja asunnon arvosta ja remontoinnista on jatkuva huoli. Töihin on sidottu koko nuoruuden ajan jotta talon saa kustannettua. Sopii siis viihtyä työpaikallaan....... aika harva viihtyy ja nykyään työpaikan pysyvyys on epävarmaa. - kaukana naapureista
Kaipa se riippuu missä se omakotitalo sijaitsee.
Jos on ihan limittäin taloja toisissa kiinni.
Itse halusisn ehdottomasti maalta. - Omaa rauhaa???
Omakotitalo hankittiin, kun haluttiin elää omissa oloissa, muka rauhassa. Mutta, naapurit tahtovat viettää laatuaikaa koko kylän kesken ja kattotaan pahalla, kun ja jos ei seura pahemmin kiinnosta. Ne kaikki 15 alle kouluikäistä tenavaa leikkii keskellä ajotietä, vaikka olisi omat pihat (ja sitä vartenhan vanhemmat ovat talonsa laittaneet, että lapsilla olisi tilaa leikkiä). Siitä huolimatta siis kadulla mennään ja naapureita, jotka kehtaavat autoillaan sitä tietä pitkin ajaa, kattotaan pitkillä. Kyllä lapsiperheille ennenkaikkea kerros- tai rivitalo olsi paras paikka asua. Olsi lapsia samalla pihalla ja sosiaaliset taidot parantuisivat. Vanhemmat voisivat yhdessä istua ja kattoa jälkikasvunsa perään eikä kukanenkin oman mökkinsä portailta karjuisi niille, että auto tulee. Niin, vissiin voisi itte alkaa kattelee jotain mörskää keskeltä korpea, jossa saisi olla möyröttää rauhassa. Sillä eikö omakotitalo tarkoita omassa rauhassa oloa ja asumista???
No, jo on keskustelunaihe! Olen itse asunut elämästäni 15 v omakotitalossa ja maksanut velat siitä pois. Myin voitolla ja muutin rivariin. Asuin 6v ja myin voitolla. Nykyään asun kerrostalossa, jonka parvekkeella nautin kahvista ja aurinkosta. Multaa saan sormien alle tarvittaessa parvekukista. Ja huom! matkustelen ympäri maailmaan ilman huolen häivää ajamattomista nurmikoista ja kolaamattomista lumista. Eri elämänvaiheisiin vaan sopii eri asiat!
- Wanha Isäntä
Ehdottomasti ihmistä jalostaa kun ostaa huijarirakentajaltä omakotitalon.
Seinät naulailtu 10 mm päreistä, ikkunat noin vaakasuorassa ja säännöllisesti 10cm sovitusvaralla, jotka sitten peitetään samoilla päreillä. Ja takka sen olla pitää, hormi 0,01 mm pellistä, on komeaa kun se sitten hehkuu punaisena. Perustukset kyhätty valaen talvipakkasella, keväällä on syytä ankkuroida ettei lähde kevätpurojen matkaan. Sieltä se sitten on hyvä tirkistellä naapurin uudenkarheaa Audia, oma Skodan ruppana on tuttavan tuttava autonasentajalla autotallissa korjattavana. - Omakotitalon asuja
Tuskin se nyt ihmisestä sen parempaa tekee asuu missä tahansa. Kertoo lähinnä niistä arvoista mitä omakotitalossa tai muualla asuvalla on. Joku arvostaa enemmän omaa rauhaa jota on enemmän omakotitalossa, vaikka se vaatii omakotiasujalta enemmän huolta ja varallisuutta.
Toinen arvostaa huolettomuutta joka on kerrostalossa, ei pihoja huolehdittavana eikä talon korjaamisia. Rivitaloasuminen sopii myös monelle, pieni oma piha jonka jaksaa vielä hoitaa on tärkeä hyvin monelle. Jotkut valitsee varallisuudesta huolimatta helpomman asumismuodon. On myös elämän laitapuolen kulkijoita tai muuten ongelmaisia ihmisiä jotka tarvitsee valmiita ja helppoja asuntoratkaisuja. - Entäs...
Ne ihmiset,jotka joutuvat myymään omakotitalonsa taloudellisten vaikeuksien vuoksi ja muuttavat sitten asumaan vuokralle? Ovatko he typeryyksiä,kun maksavat sitä kallista vuokraa?Hehee
- kjsäfhjsr
ei se nyt parempaa tee, mutta varmasti normaalia kerrostaloasukasta puuhakkaampi... Perustelen sen sillä että itse asun okt:ssa, ja koko ajan saa olla tekemässä jotain. Tänä kesänä ei ole kertaakaan televisiota aukaistu, ei sen puoleen sitä ole kyllä kaivattukkan. Tämä elämäntyyli sopii tällasille vähän adhd ihmisille, jotka tykkää jatkuvasta pienestä puuhastelusta.
Sitten se että enemmänhän siellä kerrostalossa saa anonyyminä olla... tällä okt asuinalueella ei kyllä ole sosiaalisista suhteista puutetta! Olen oikein tyytyväinen tästä meidänomasta kommuunista täällä. Naapuria/reita autetaan aina kun on mahdollista. Työkaluja lainataan tai ostetaan puoliksi. Tossa just oma mies ajelee naapurin nurtsia, kun naapurin isäntä meni ja katkaisi jalkansa. Tota läheisen talon leskimummoa käytetään karran viikossa kaupassa ja yhteistuumin muiden kanssa autellaan häntä puutarhahommissa. Jos joku naapuri on reissussa, niin katsellaan talon perään ja tyhjennellään postilaatikkoa ja sita rataa.. Lapsia meillä ei ole, eipä varmaanniitä tartte itse hankkia kun monet naapurin muksut juoksee meillä eläimiä katsomassa. (koiria ja kissoja).Tälleen meillä on täällä vantaalla. ihanaahan tämä on! Vaikka aina aidan yli huudellaankin ja vaihdellaan kuulumisia, niin kyllä sitä silti joskus toivoisi olevansa näkymätön.... - näin on marjat
Kysymyksen asettelu ontuu ja pahasti. Asumismuotohan on monesti arvovalinta. Rikkaitakin asuu kerrostaloissa ja köyhiä asuntolainansa maksajia okt:ssa.
Sensijaan kerrostaloissa, joissa asuu asuntonsa omistavia verrattuna vuokrakerrostaloihin - siinä kohtaa on valtavat erot! Käytäntö on näin osoittanut varsin selvästi. Valitettavasti. - pankki1
Ei ne omakotiasujat asuntojaan itse omista!
Pankki ne omistaa! Ihan turhaa puhetta tuo, että itse omistetaan talo.
Miten velkainen omakotitalo on parempi kuin velkainen rivitaloasunto tai velkainen osake? Miksi sitten toiset haluaa ostaa kerrostaloasunnon, jos kerta omakotitalo olis jotenkin parempi?- Haittaakse sua?
Pankki omisti vielä jokunen vuosi sitten silloisen talomme pienen osan. Ei enää. Ja tämä talo on alle vuoden vanha.Ihana koti, valoisa, hyvin rakennettu, erinomaisesti suunniteltu juuri meille, meidän kolmelle lapsellemme ja koiralle/kissallekin. Ja Oma.
- kokemus..
Haittaakse sua? kirjoitti:
Pankki omisti vielä jokunen vuosi sitten silloisen talomme pienen osan. Ei enää. Ja tämä talo on alle vuoden vanha.Ihana koti, valoisa, hyvin rakennettu, erinomaisesti suunniteltu juuri meille, meidän kolmelle lapsellemme ja koiralle/kissallekin. Ja Oma.
Just normi perhe. Normiperheissä tulee useimmiten avioerot ja muut normijutut yhteisten normivuosien jälkeen.
Mies lähtee vieraisiin kaikkeen normeihin kyllästyneenä jne.
- 4
Oma kerrostalohuoneisto on kaikkein paras vaihtoehto. On vapaata mennä mihin haluaa eikä huolia. Kesämökki sitten erikseen meren rannalla. Ei lumitöitä eikä nurmikonleikkauksharmeja.
- Uskovainen usko
Olet langennut ylpeyden syntiin kuvittelemalla olevasi parempi ihminen kuin vuokralla asuja. Olet tyhjä tynnyri ja vietät ikuisuutesi helvetissä.
- vuokralainen
Ei se ole asumismuodosta kiinni, kuka on parempi ja huonompi ihminen. Säälittävä ajatus. Esim. minä: toimistoalan ihminen, en ole koskaan tehnyt mitään raskaita töitä. Olen eronnut ja lähtenyt omakotitalosta. Haluan , että kotiympäristö on siisti, mutta itse en kykenisi pitämään isoa omakotitaloa ja pihaa siistinä, kesällä ja talvella. Osakkeessa ne asiat tekee talonmies tai huoltoyhtiö, ei tarvitse miettiä pääsenkö autolaa talvella pois pihasta/tallista, huoltomiehet ovat tehneet ne työt jo kuntoon ajoissa. Olen asunut myös rivitalossa, siinäkin yleensä asukkaat huolehtivat ruohinleikkuusta ja lumitöistä, kukin vuorollaan. Ei sovi minulle. Asun osakkeessa, tällä hetkellä vuokralla. Talo on osaketalo, olen yksityisellä vuokralaisena. Ja hyvä ratkaisu. Jos joku haluaa tehdä ympäri vuoden pihatöitä ja huoltaa taloa, niin se on oma ratkaisu. Paremmuus on kyllä ihan eri asia. Onkohan eräs käräjäoikeuden tuomarikin niitä huonompia ihmisiä, kun asuu myös vuokralla komeassa osakkeessa kaupungin keskustassa.
- ei muuta
Kopeloi päätäsi.
- vainnaa..
mikäs tässä on omassa asua ja illalla ulukosaunaan pallit heiluen käpötellä pihanpoikki ja ei kukaan häiriinny sekä mutenkin voi elellä vapaammin, tietysti eihän kaikki asu omassaan nenen kuin pankinjohtaja soittaa että tää on nyt siun eikä menny kun 35 vuotta ja nyt vit eläkepäiviäs siinä vietellä nämä viimeset 2 viikkoo eikes teissä ookkii jokin tappava tauti..jotta kivaahan se olis..
- JonesHenry
Viisainta olisi olla asumatta Suomessa ollenkaan, jossa ruuan verotus on noin 25%, bensiinin 50% ja kinteistöveroihin muihin maksuihin esim sähköstä en edes viitsi mennä.
Viisas ei ota lainaa. Viisas muuttaa pois.- smith..
mihin päin meinasist pyihkästä?
- Olet oikeassa mutta
kivahan täällä on käydä kesällä pyörähtämässä vaikka kuukaudessakin saa aina tarpeekseen tästä sosialistisestä hel vetistä.
- Mahdollinen sarkasmi
Totta kai me omakotitaloihmiset olemme ylempiarvoisia kuin muut asujat. Olemme ykkösluokan kansalaisia ja rivitaloasukkaat kakkosluokan kansalaisia. Pohjalla onkin sitten nämä kerrostalojen loispummikuivahuikkalaisasukkaat kolmannessa paskaluokassaan. He ovat kaikki alkoholisteja vaikka eivät sitä myönnä.
Rehvastelen aina omalla takapihallani olutta maistellen sivistyneen hitaasti ja naureskelen kerrostalospurguille ja muille köyhille.- nimetönnn
Asun vuokralla mutta en voi juoda alkohoooooolia. Saan siitä migreenin joka voi kestää kolme päivää. En yleensä myönnä tätä kenellekään.
- lentoEMÄNTÄ.
luin ton ketjun läpi... huh huh, sanon minä!!! Joten kaipa minä sitten myös kirjoitan oman haisevan mielipiteeni.
Olen itse asunut varmasti ihan kaikissa asumismuodoissa... maalaistalosta pieneen soluasuntoon, sitten kerrostalon (vuokralla) kautta omaan rivarinpätkään ja siitä sitten omakotitaloon. En kyllä ole missään vaiheessa kuvitellut olevani muita parempi, tai että edes asuisin nk. velkahelvetissä, vaikka tota velkaa vielä on maksettavana. Jokainen asumismuoto, nyt ja aikanaan oli siihen elämäntyyliin sopiva. Sitä mitä nuorempana halusi, oli se kaupungin syke, ja taas tänä päivänä nautin puutarhanhoidosta, linnunlaulusta ja rauhallisuudesta. Sitä en taas sitten tiedä mitä haluaa eläkeiässä. Pääasia että saa elää niin että nauttii siitä olemisesta.
Matkailutkin tulee hoidettua tässä lentoemännän ammatissa. Tällä hetkellä kyllä tämä omassa asuminen tulee halvemmaksi, toki tässä talossa pikku remppaa pitää tehdä, mutta käsillä tekevänä ihmisenä nautin siitä uskomattoman paljon. Tällä hetkellä korkojen ollessa alhaalla lyhennämme lainaa 750e/kk tietty muut kulut, eli kahdelta ihmiseltä pyöreesti 1000e/kk, ja ikävä kyllä sillä rahalla täältä ruuhkasuomesta ei kovin kummosta vuokraasuntoa saa sillä rahalla =(
Oli sitten vuokralla tai siellä (pankin) omassa, asuminen maksaa suomessa maltaita, joten tollanen puolelta toiselle lällättely on suoraan sanoen tyhmää!!! Ei voi käsittää!!! Kellekkään se ei ilmaista ole! Ihan sama missä tai miten asuu, kunhan on vaan itse tyytyväinen, se mikä sopii toiselle, ei taas toiselle sovi. Eikö ole vaan parempi kun ne jotka haluaa asua siellä kerrostalossa saavat asua siellä, ja ne jotka haluavat asua okt:ssa tai vastaavassa, saavat asua sitten siinä!?? - omako valinta
Ei asu yhtään parempaa väkeä omakotitaloissa, samanarvoisia ihmisiä ollaan kaikki.
Meillä keski-iän ylittäneillä oli helpompaa aloittaa tyhjästä kuin tämän päivän nuorten. Ei tarvinnut työpaikoista taistella, oli minimipalkkalaki,orjatyötä ei teetetty, eikä tarvinnut kahlata koulusta kouluun, työn kun työn kyllä oppi tekemällä.
Työsopimukset olivat laidastaan pysyviä, uskalsi tehdä velkaa ja rakentaa.
Nyt me ikääntyneet omakotiasujat taataan jälkikasvun asuntolainat, hoidetaan lapsenlapset ja avustetaan kaikin keinoin muutenkin, kun ei näillä tulevaisuuden varmuutta ole.
Samat ongelmat kaikilla on, turha kadehtia tai sormella osoitella ketään.- Takaajaxi
Hyvin sanottu -ja taitaapi olla tottakin.
- Pervoprovoporvari
Kyllä ehdottomasti. Ihmisen "hyvyys" on nimenomaan suoraan verrannollinen lompuukin paksuuteen ja maallisen mammonan määrään.
- rikasnainen
Oon hyvä ihminen. Lompsa täynnä kolikoita. Niin paksu ettei perse paskalle taivu.
- tyytyväinen asukki
Asuttiin kaupungin vuokrakerrostalossa 80- luvulla. Muuten oli melko rauhallinen rappu, mutta yläkerrassa asui nainen lapsineen.
Ei se lasten meteli meitä häirinnyt, mutta tämän naisen yölliset touhut kylläkin. Vähintään kolme kertaa viikossa (arkisin) hän tuli miesystävänsä kanssa yöllä kapakasta ja sitten radio täysille, pihvin hakkausta, hetki hiljaisuutta (ateriointi) ja sitten petihommat sängyn narinoineen ja voihkimisineen.
Tää sessio kesti aina vähintään kahteen asti yöllä.
Siitä sitten korkeintaan neljän tunnin yöunilla töihin.
Valittetuamme asiasta tilanne vain paheni.
Väsyttiin ihan täysin.
Lopulta tehtiin päätös ja alettiin säästää omaa asuntoa varten.
Se päätös oli paras, mitä koskaan ollaan tehty. Rivitalon kautta päädyimme omakotitaloon.
Työlästä on omakotitalossa asuminen, mutta yörauhaa ei voita mikään. - 78558ölk
suomessa aina laitetaan vastakkain omistusasujat ja vuokralaiset. tuttu asuu saksassa niin niistä suurin osa asuu vuokralla. kun toi euro kaatuu omaan mahdottomuuteensa sakemannit voi selvitä kohtuu kuivin jaloin kun niille ei pääse syntyyn mitään asuntokuplia.
- Antuanette34
Kyllä, se on vain niin, että omakotitaloissa asuvat paremmpiä ihmisiä... Jos on aivoja on myös rahaa ja taloja ja autoja. Apinat saavat itkeä...
- Tri.Sorbus
Sinun aivosi ei riitä edes oikeinkirjoitukseen.
- fcg7fyy
Kyllä,minunkin omakotitaloni on myynnissä 25000 euron hintaan.Tontti 5000 neliötä.Parempia ollaan.Omistava luokkaa.
- Ostetaan ehkä
fcg7fyy kirjoitti:
Kyllä,minunkin omakotitaloni on myynnissä 25000 euron hintaan.Tontti 5000 neliötä.Parempia ollaan.Omistava luokkaa.
Miksi niin halpa? Onko vikoja ja vanha?
Missä? Minä ostan.
- Ei ole!
Ei ne ole sen parempia, mutta yrittää olla. . .
- Kerrostelija
Kerrostalossa kun asuu, niin on kuin lomalla olisi: Ei pihatöitä, ei jatkuvaa remontointia kuten oma- tai rivitalossa tai kesämökillä. Lisäksi kerrostaloasunnon voi jättää huoletta viikoiksi pitkänkin loman ajaksi itsekseen. Ei pursuile postilaatikko, eikä tartte miettiä ovatko varkaat tulleet ikkunoista ja ovista ja vieneet kaiken mikä parempaan elämään tarvitaan :-))))))))))))))) Oikeasti, eivät kaikki edes halua asua omakotitaloissa ja olla sitten niitä "parempia" ihmisiä.
- öl'n'
tottahan se on mitä sanot kerrostalosta. Mutta ikävä kyllä minä touhukkaana ihmisenä turhautuisin!!!!!!!!! Olen siisaikanani kerrotalossa asunut, en viihtynyt siellä alkuunkaan. Toinen itselleni isoksi kasvanut ongelma oli nukkuminen, Tein sillon pelkkään yötyötä, nykyään epäsäännöllistä työtä... no, aikanaan kun töistä tulin kotiin, tietenkin hiipien piti mennä, suihkussa ei voinut käydä, vaikka kuinka paskanen olo oli. Puhumattakaan siitä että mitään olis voinut tehdä. Ja tietenkin kerrostalo elää elämäänsä päivällä, sehän on selvä.. mutta koita siinä nukkua sitten herkkäunisena.. olin jatkuvasti niin väsynyt että meinasin pystyyn nukkua. Joten hyvä että nyt on jo vuosia ollut se asumismuoto mistä nautin. Ja loistavaa että sinulla "kerrostelija" on se sinulle sopiva asumismuoto, näin sen pitääkin mennä!!! ;-))))))))))))
- Kerrostelija
öl'n' kirjoitti:
tottahan se on mitä sanot kerrostalosta. Mutta ikävä kyllä minä touhukkaana ihmisenä turhautuisin!!!!!!!!! Olen siisaikanani kerrotalossa asunut, en viihtynyt siellä alkuunkaan. Toinen itselleni isoksi kasvanut ongelma oli nukkuminen, Tein sillon pelkkään yötyötä, nykyään epäsäännöllistä työtä... no, aikanaan kun töistä tulin kotiin, tietenkin hiipien piti mennä, suihkussa ei voinut käydä, vaikka kuinka paskanen olo oli. Puhumattakaan siitä että mitään olis voinut tehdä. Ja tietenkin kerrostalo elää elämäänsä päivällä, sehän on selvä.. mutta koita siinä nukkua sitten herkkäunisena.. olin jatkuvasti niin väsynyt että meinasin pystyyn nukkua. Joten hyvä että nyt on jo vuosia ollut se asumismuoto mistä nautin. Ja loistavaa että sinulla "kerrostelija" on se sinulle sopiva asumismuoto, näin sen pitääkin mennä!!! ;-))))))))))))
Näin se vain taitaa mennä tässäkin asiassa: makuasioista ei yksinkertaisesti voi kiistellä. Jokaisella asumismuodolla on ihan varmasti omat kannattajansa. Toivottavasti jokainen vain voi vapaasti valita itselleen sen mieluisimman :-))))))))))))
- öl'n'
Kerrostelija kirjoitti:
Näin se vain taitaa mennä tässäkin asiassa: makuasioista ei yksinkertaisesti voi kiistellä. Jokaisella asumismuodolla on ihan varmasti omat kannattajansa. Toivottavasti jokainen vain voi vapaasti valita itselleen sen mieluisimman :-))))))))))))
totta turiset "kerrostelija" terkuin: öl'n'
:-))))))))
- Asfalttipiha
En ostasi omakotitaloa vaikka lottovoiton saisin. En ole piha ihminen en tarvi enkä halua mitään loputonta työmaata niinkuin omakotitalot ovat, lapsuuteni sellaisessa vietin. Rivari on hyvä ei tarvi tonttia koristella jos ei tahdo kunhan pitää ruohon lyhyenä. Tosin nyt asun kerrostalossa (vuokralla) kaupungissa se on paras asumismuoto mulle, mutta kukin tavallaan ja varoillaan.
- ----
Olen asunut kaikissa aloittajan mainitsemissa asunnoissa.
Kaikki asunnot on olleet omia.
Ensin kerrostalossa, sitten omakotitalossa sen jälkeen rivitalossa. Nyt uudelleen kerrostalokolmiossa.
En ole parempi enkä pahempi asuinpa vaikka vuokrayksiössä.
Vaihdoin kerrostaloon syystä että tämä on helpoin asumismuoto, naapurit ovat vähän vanhempaa porukkaa kuten olen itsekin.
Jos tekee mieli pihahommia on asunto maalla. - Vuokralla
Asun itse kerrostalossa. Kerrostalossa on ihan mukava asua. Ainoa haitta ovat juoruilijanaapurit ja öinen melu. Naapurit ovat ottaneet asiakseen juuri minun kyyläämiseni. Ikään kuin he itse olisivat jotenkin parempia. Joka tapauksessa aion asua kerrostalossa heistä huolimatta.
Asuin lapsuuteni pienrivitalossa. Se oli mukavaa. Omakotitalokin voi olla ihan mukava, mutta totta on että jos oman ostaa joutuu sitä makselemaan pois vuosikaupalla. Jos taas asuu vuokralla kuin nyt asun rahat tavallaan menevät hukkaan ja ehkä vuokranantajan oman talon lainan lyhentämiseen muun muassa. Mutta onhan se helpompaa eloa tietyllä tavalla. Molemmissa on puolensa.
Olen nyt ainakin toistaiseksi tyytyväinen vuokralla asuja. Sitten kun ehkä saan joskus parempi palkkaisen työn niin saatan harkita oman asunnon tai pienen talon ostamista. Kas kun sen talon ei tarvitse maksaa 200000 euroakaan välttämättä. Kun asuu yksin, pärjää pienemmällä neliömäärällä ja saattaa jo 150000e riittää, riippuu tietysti missä asuu. - lkottrt
Itsekehua selvästi.
Yli 60-vuotisen kokemukseni perusteella voin kuitenkin tehdä vissejä päätelmiä erilaisissa asumismuodoissa asuvista.
En tiedä ollaanko jossain sananmukaisesti parenpia, mutta vissiä mentaliteettieroa on.
Omistusasunnot on yleensä paremmin hoidettuja ja valvottuja (liikaakin). Jopa leikkiminen on kiellettyä. Vuokra-asunnoissa taas on suuria eroja. useimmat vuokralaiset ei välitä, miten asuntroa ja ympäristöä käytetään. Lähes poikkeuksetta huoneistot on remiontin tarpeessa muutaman kuukauden asumisen jälkeen.
Ei välitetä, kun ei ole omaa. "Nylkyri vuokrananataja saa tehdä edes jotain vuokran vastineeksi".
Omakotiasujat ei välttämättä ole mitään kermaa, mutta heidän pitää olla aktiivisimpia kaikista, jos aikovat pitää kämpän kunnossa. Toiset ehtii ja kykenee, toiset ei.
Monien vanhojen asukkaiden mökit rappeutuu ja lahoaa paikoilleen, kun voimat ja rahat loppuu. Olen nähnyt asuntoja, joiden joistakin huoneista on nähnyt öisen tähtitaivaan katon reijistä.
Lasten kannalta omakotiasuminen on ainut järkevä vaihtoehto, mutta tontin pitää olla niin iso, että siellä on myös leikkitilaa.
Kerrostalo ei sovi, kuin vanhoille eläkeläisille, opiskelijoille ja mahdollisesti yksinäisille työläisille, jotka käyttää asuntoa "vaatevarastona".
Aktiivisille yksilöille ja lapsille on kerrostalo vankila, jossa ei voi tehdä mitään muuta, kuin katsoa televisiota ja juoda kaljaa internetissä söhläämisen ohella.
Edes säilytystilaa ei ole yleensä riittävästi ja monet raahaa mopotkin olohuoneeseen. - TimppaTT
Ei ole. Ainoastaan velallisempia.
- TimppaTT
- TimppaTT
- kotkalainen59
Asiasta edes turha keskustella.Tottakai me omakotitaloissa asujat olemme parempia!
- Mitä kuuluu ?
Mielestäni asukkaan rauhaan kuuluu myös vapaus liikkua ja elää
omalla tavallaan .Henkiseen hyvinvointiin kuluu myös naapureiden
yksityiselämän kunnioittaminen.
Tätä puolta tulisikin taloyhtiöiden kokouksissa painottaa erikseen.
Voitaisiin sopia yhteiset säännöt juoramiseen liittyvästä yksityiselmän suojasta.
Kukaan ei halua levittää omia henkilökohtaisia asioitaan naapurin revittäväksi.
Todellaakaan toisille naapureille ei kuulu naapureidensa kulkemiset ja menemiset
tarkoituksenaan pahentaa naapurinsa elämän tilaa .
Ainoastaan omien asioiden levittäminen naapureiden korviin on rehellistä toimintaa.
Ylenpalttinen naapurin jahtaaminen ei tuta hyvinvointia taloyhtiössä.
Normirajoissa tapahtuvat puheet ovat asia erikseen .Jokainen täyspäinen
kyllä osaa arvioida .Milloin hän syyllistyy naapurinsa yksityiasioihin puuttu-
miseen .Tällaiset juoruamiset ovat tahallisia ja tarkoituksena onkin useimmiten
tehdä asukkaan asumisesta toisten silmissä "arvelluttavaa ".
Tai sitten muulla tavoin alentaa hänen asemaansa taloyhtiössä.
Tasaveritaisena asukkaana vuokralaisella tulisi olla oikeus elää omaa
elämäänsä.
Asukkaiden rajaton oikeus juoruiluun tulisikin saaada säädettyä kohtuulliselle
tasolle .
Liukkaat kielenkannat lonksuvat .Ei välitetä naapurin hyvinvoinnista
muulla tavoin kun parjaamisen kautta
Jokaisella on halutessaan mahdollisuus hiljentää himojuoruajien vauhtia. - Entinen okt-asukki
Ei okt-asujat välttämättä ole mitään sen parempia ihmisiä. Monet haluavat vaan eristäytyä muista ihmisistä. Tosin taajama ja haja-asutusalueen okt-asukeilla on eroja. Taajama-asukit ei välttämättä pääse karkuun v-mäisiäkään naapureita. Toisena pointina se kun haja-asutus alueella tarvitaan perheessä ainakin 1 auto. Monella on 2:kin kallista autoa, kun hyvällä paikalla keskustan kerrostaloasukki ei tarvitse lainkaan omaa autoa. Julkiset kulkuneuvot ja palvelut ovat niin lähellä.
Niin, että ei siellä hienoissa omakotitaloissa välttämättä niin onnellista ole, kun on kalliit rakentamiskustannukset vuosikymmeniä niskassa ja vielä autojen ylläpito sekä kiinteistön hoito ja kiinteistövero. Lisäksi saattaa se naapurin koiran räksytys yms.kuulua okt-taloonkin. - xx
Suksi vittuun ääliö!
- marko vm:75
asuttu reilu pari vuotta omakotitalossa ja ei kyl tuu ikävä rivarissa asumista no naapureita oli monenlaisia muutamista tuli hyviä ystäviä ja toisia ei haluais nähdä kyl ikinä onhan tässä paljo enempi työtä polttopuiden tekoa pihanhoitoa talvella pihojen aukasu mut se on pientämut mielellään tekee ei oo mitään häiriö tekijöitä mukava juoda kahvit ulkona aamusin ja kuunnella lintujen ääniä naapuri asuu noin 200m päässä sillekki tuli tehtyä polttopuuhommat nyt alkukesästä kohta täyttää 84v pitäähän sitä naapureita auttaa ku pystyy
- vuokralla. aina.
Omistathan sinäkin sen omakotitalosi sitten 25-30 vuoden päästä. Nythän se on pankin, kun olet vielä korviasi myöten veloissa. 30 vuoden päästä voi sinustakin tosin olla jo aika jättänyt... No, saitpa sentään asua työleirihelvetissä (=omakotitalossa).
"Oma tupa - oma lupa" -olen nähnyt omakotitaloja pihoineen, jotka on hamstrattu täyteen kaikkea p*skaa, että ihan hävettää niiden asukkaiden puolesta. Jos sytttyisi esim. tulipalo, niin kaikki palaisi iloisesti. Ettekö arvosta omaa omaisuuttanne?- Tässä tulee totuus
Mitä helvetin väliä sillä rahan arvostamisella on kunhan elää elämänsä suht laadukkaasti eikä köyhänä?
Joka ainoa ihminen kuolee aikanaan ja mielestäni se jos mikä on tyhmää, että kuoleman jälkeenkin olisi ollut vielä rahaa.
Jos se ylijäämä raha olisi ruokaa, niin se olisi pilalle menevää turhaa haaskattua ruokaa, tuossa tilanteessa se ylijäävä pilaantuva osapuoli on tosin ihminen itse.
Raha on yhtä paskaa, kun sitä tulee, meet kulta jaksan luo, laitat pieniä 20 sentin pelejä niin kauan että alkaa tuntumaan että nyt on jaksa antavana, alat nostaan panosta ja hyvällä tuurilla pääset sataseen.
No onhan rayn pelien palautusprosentti ihan paska mutta laittakkaa omia neuvoja tänne jos kerta tiedätte jotain.
- Näillä mennään.
Naapurissa asuu työtön pariskunta kera seitsemän lapsen. Omakotitalossa. Kummallakaan ei omien sanojensa mukaan aikomustakaan hakeutua töihin, ylpeinä siitä. Kai se jokaisella työssä käyvällä mielessä käy, josko pitkä työpäiväsi kantaa leivän heidänkin pöytään. Eihän se valhetta ole että verorahoista heidän asuminen maksetaan. Jos ihminen on tyytyväinen omaan elämäntyyliinsä noin, olkoon. Ei se minun elämästäni onnellisempaa tee, että siitä ressiä repisin. Vaan totta on sekin, ettei käy mielen vieressäkään vastata avunpyyntöön kun naapurin herra pummaa kyytiä kauppaan. Kai se joku aamu pyytää per**ensäkin pyyhkimään? :D
Jo kysymyksestäsi näkee, etä päinvastoin.
- katkera katka
Mä ainakin voin sanoa olevani kateellinen niille joilla on omakotitalo. En siks että ne olis jotenkin parempia ihmisiä vaan siksi, että niillä on vapaus tehdä. Mitä mäkin antaisin siitä että voisin rauhassa kutoo mattoja tai nikkaroida jotain. Mutta kerros- ja rivitalossa se on kaukainen haave. Aina joku valittamassa. Siksi mun hartain unelma on päästä johonkin vähän kauemmas ihmisistä ja ok-taloon, jotta saisin vihdoin toteuttaa niinkin pienet unelmani kuin mattojen kudonta ja puusta nikkarointi. Niinkin naurettavalta kuin se kuulostaa.
- make it work
Pääset helpommalla, kun liityt johonkin matonkudonta ja nikkarointi -kerhoon ja kudot mattoja ja nikkaroit sitten kerhon tiloissa.
Ei tarvitse tuhlata loppuelämää kateuteen ja katkeruuteen.
- MITÄ ON SARKASMI
Joo, tottakai, mitäs hulluja kyselet. Itse asuin elämästäni ensin 2-vuotiaaseen asti ok-talossa, sitten kt:ssa seuraavat26 vuotta, jonka jälkeen olen huomannut tulleeni tasaiseen tahtiin onnellisemmaksi muutettuani ok-taloon, asunut näin 13 vuotta, nyt olen 41v.
Katsos kun asumisjärjestelyllä ei väliä jos asuu ok-talossa (voihan yläkerran asukki olla vaikka puolison sisarus jonka tekemiset vaikuttivat myös meidän elämään, itsepähän tiesin mihin muutin!), koska ok-talo on vaan paras.
Lukuunottamatta kimppakämppiä ja sukukolhooseja, voin suositella ok-asumista.
Jos siinä asuu kaksi esim. mieleltään tervettä, maksukykyistä ja vaikkapa hedelmällistä eri sukupuolta olevia ihmisiä, niin tässä ollaan onnellisuuden ytimessä.
Lapsuuteni kerrostalon pihapiirissä oli rikas ja kasvuympäristö kaikin puolin ihanteellinen että en olisi osannut silloin parempaa toivoa, koska en paremmasta tiennyt. Minulla oli paljon kavereita, ystäviä joita muistelen kaiholla ja joitakuita heistä tapaan välillä käydessäni kotipaikkakunnassani.
Olen siis pois muuttanut.
Muuttaessani pois nuorena aikuisena kotikaupungistani toiseen kaupunkiin, jaoin kt-kämpän ystäväni kanssa. Puoli vuotta jaksettiin katsoa toisiamme, niin alkoi välit osoittaa rakoilun merkkejä. Hmmm....se muuten oli sen kerrostalon syytä kun meillä meni myöhemmin poikki, asuinkin jo siinä vaiheessa avomieheni kanssa ok-talossa ja aloin tulla paremmaksi ihmiseksi. Joo.
Jaksettiin toistemme lisäksi katsella miehen lähisukulaisen touhuja 8 v:n ajan.
Ooh, nyt on onni ylimmillään, 5 vuotta asuttu nykyisessä, vanhassa talossa, nurtsia ajettavana n.5000m2, yksi huone pitäisi rempata täydellisesti, maalaushommia, velkaa, talvisin lumitöitä, työmatkat 1,5 h/suunta jne jne. Välillä tekisi mieli muuttaa kerrostaloon.
NYT OLEN ONNELLINEN, AI NIIN JA PAREMPI KUIN MUUT. JOO.
Ajattelinpa vaan kirjoittaa ihan TOTUUKSIA omasta elämästäni koska pitäähän sitä ASIAA kirjoittaa.
Toista epäilen aloittajasta.- MITÄ ON SARKASMI
Ai niin piti vielä muistella ok-asumista.
Siinä asumisympäristössä (ekassa kaupungissa) oli ne pahimmat kyttääjät.
Kerrostalossa, ekassa itsenäisessä vuokrakämpässäni, oli ystävällisimmät naapurit jotka auttoivat hädässä, antoivat käyttää puhelintaan kun en omistanut silloin kännykkää.
Ok-pihapiirin naapurit pitivät huolen juoruista. Minua ei tuo kiinnostanut.
Ketkä valehteli ja ketkä oli pyhimyksiä ja sitä rataa. Jonkun puolelle piti mennä.
En valinnut kenenkään puolta, kun ei kiinnostanut. Minua kiinnosti omat, ei muiden asiat. Minun mielestäni se ei ollut huolenpitoa vaan kyttäämistä. - MITÄ ON SARKASMI
MITÄ ON SARKASMI kirjoitti:
Ai niin piti vielä muistella ok-asumista.
Siinä asumisympäristössä (ekassa kaupungissa) oli ne pahimmat kyttääjät.
Kerrostalossa, ekassa itsenäisessä vuokrakämpässäni, oli ystävällisimmät naapurit jotka auttoivat hädässä, antoivat käyttää puhelintaan kun en omistanut silloin kännykkää.
Ok-pihapiirin naapurit pitivät huolen juoruista. Minua ei tuo kiinnostanut.
Ketkä valehteli ja ketkä oli pyhimyksiä ja sitä rataa. Jonkun puolelle piti mennä.
En valinnut kenenkään puolta, kun ei kiinnostanut. Minua kiinnosti omat, ei muiden asiat. Minun mielestäni se ei ollut huolenpitoa vaan kyttäämistä.Vielä asumisesta.
Ei kuulu lentokoneiden ääni, tai pienkone hyvin harvoin. Autoja näkee ja kuulee (hemmetin komeita klassikkoautoja, jenkkejä ja muita makeita kulkuneuvoja), traktoreita, puimureita, prätkiä.
Joskus haukkuu jonkun koira. Tai naapuri huutelee ja haastaa jollekulle riitaa.
Lapsetkin pitää ääntä.
Luonnon ääniä. Lintuja, keväisin ja syksyisin kurkia, joutsenia, hanhia.
Nyt kesällä voi kuulla ja nähdä rastaita, naakkoja, pääskyjä, lehtokurppia, taivaanvuohia, töyhtöhyyppiä. Talvella tiaisia.
Kaikesta tästä nautin. Nyt muuten saattaa nimimerkki hämätä=)
- maatti33
Minä olen huomannut, että omakotitaloon muuttaa sellaiset hörhö-öykkärit. Niillä on usein koira ja ne tupakoi. Naapurit on valittanut kerrostalossa niiden koirasta ja niillä on sitten palanut pinna. Lopulta muuttaneet omakotitaloon. Se ei halua alistua yhteisiin sääntöihin. Omakotitalossa ne sitten kyttää koko ajan naapurin tekemisiä. Lisäksi ne on supernuukia. Eivät halua maksaa kerrostalossa 20€:n vesimaksua/nenä.
- onniomassa-omaonnes
Tuntuu välillä siltä että asunto ja asumismuoto on joillekin ihmisille suurempi asia kuin elämä, perhe, lapset, ystävät. Asunnon takia myös uhrataan ja riskeerataan nuo jälkimmäiset.
- Omakotitalo yliveto
Kiinnittyi huomio aloittajan tekstiin. Loisii vuokralla. Se on kaukana loisimisesta.
Saa maksaa vuokraa itsensä kipeäksi pienestä luukusta jne.
Parinkymmenen vuoden vuokrien hinnalla saa jo hyvän omakotitalon. (Uuden)
Käytettyjä vielä halvemmalla.
Saattaa siinä ihminen muuttuakin paremmaksi kun ei tarvitse tressata henkisesti sairaiden kolhoosinaapureiden kanssa.
Ihmistä ei ole tarkoitettu asumaan pieniin kolhoosilokeroihin läjään.
Siinähän mieli sairastuu. Pitää olla omaa rauhaa ja tilaa jne........ - Rakentaja
Ai muka parempaa väkeä. Ainakaan eivät tunnu järkeviltä nykyajan omakotitalon rakentajat. Rakennetaan valtavia kivilinnoja isoin ikkunoin. Kunhan vain on paljon neliöitä laadusta ei niinkään väliä. Uskomattomia säästökohteita löytyy kun ei ymmärretä rakentamisesta mitään. Ja ollaan vielä itse ammattimiesten pomona jolloin joudutaan tekemään päätöksiä mistä ei oikeasti tiedetä mitään. Mutta jokainen suomalainenhan luulee että omakotitalon rakentaja on seppä syntyessään. En minäkään menisi toimistoon valvomaan että työntekijät tekisävät työnsä hyvin ja antamaan neuvoja ja ohjeita heille kuinka työt tehdään. Varsinkaan kun en ole tehnyt sitä työtä.
- Naapurilisä .
Sanoisin ,etteivät naapurit aiheuta suoranaista mielen sairautta.
Mutta heillä on suuri mahdollisuus sanomisillaan pahoittaa kenen tahansa
mietä ?
Kannaattakin kysyä itseltään ?
Levittäessään naapurista yksityiselmää koskevia toisilta ihmisiltä keräämiään
uteliaisuustiedostoja ?
Mihin itse niitä saatuja mutu tietojaan käyttää ?
Mistä syystä ?
Jatkaako eteenpäin vai ymmärtääkö lopettaa ylenpalttisen naapurin asioiden
vatvonnan.
Toisaalta kyllä ylettömällä toisen ihmisen parjaamisella saadaan kenen tahansa
mielentila järkkymään tai ainakin pahoittumaan .
Voisi kysyä naapuriltaan lupaa jatkuvaan toisen ihmisen yksityiselämän
repimiseen pois jalustaltaan.
Käykääpä kysymässä moniko naapuri antaa teille siihen luvan ?
Tästä syystä puheet levitetäänkin selän takana.
Onnellista matkaa kulkee hän, ken ei saa itsestään levitettyä tietoa haltuunsa.
Mitäs sitten ihmisten yksitysielmää ylettömästi levittävä ihminen saa itselleen ?
Tällaisen ihmisen kerääntyvät muut uteliaat .
Jokaisesta ihmisestä halutaan saada jonkinlaista tietoa.
Kutsu naapurisi kylään niin hän voi halutessaan kertoa sen määrän yksityiselmästään kuin haluaa antaa.
Jos naapuri antaa sinulle yksityiselämästään ystävän tietoa ja pyytää sinua
olemaan vaiti .Kunnioita naapurisi tahtoa .
Voit muuten käyttää omaakin harkintaasi tässä asiassa .
Toisaalta voimallisen juoruamisvietin omaavat mutu akat-ja ukot .
Ovat hieman yksinkertaisella ajatuskannalla varustettuja -)
Moottori käy ylikierroksilla .
Moottori kaipaisikin aika ajoin päivitystä .Huoltajaa .
Henkisesti sairaiden ihmisten hoito kuuluu jo asiantuntijoille .
Monet naapurit ovat heitä hoitamassa pois silmistään -).
Jos henkisesti sairas henkilö tuottaa naapureilleen kohtuutonta häiriötä.
Yhteiskunnan tulee tarjota heille erilaisia hoito-asumismuotoja.
Moni saa asunnon vuokran yhteydessä usein omaan yksityiselmään
perehtyviä naapureita .
Alan asiantuntijoita .Vuosikausien kokemus .
Asuntoa vuokraava saakin kylkiäisiä kaupan päälle.
Pientä kylkiäislisää. Kylkiäishaitasta ei mainita vuokrasopimuksessa saati järjestyssäännöissä.
Saattavat aihettaa sinussa tosin verenpaineen -ja mielialan laskua -)
. - öööööööh
Loisia vuokralla? ÖÖh, kyllä se oman kodin ylläpito maksaa kans.
- 16+13
Mihin lokeroon sitten huoneistonomistajat putoavat? Minua ei ole ikinä kiinnostanut ok-talossa asuminen - lapsuuteni vietin paritalossa, ja jo pelkästään sen pihaläntistä huolehtiminen oli kamalaa pakkopullaa. Nyt on iso kaksio pk-seudulla, oma ja ihan kokonaan maksettu (viime vuonna maksoin viimeisen 15 000 euron erän). Sopii minulle erinomaisesti, kun ei kiinnosta mitkään remontointihommat tai puutarhanhoito.
- Parasta aikaa
Kohta sauna lämpiämään ja paljussa on vedet jo valmiina ,välillä lisään pari puuta kaminaan että pysyy vesi kuumana.
Saunotaan pari kolme tuntia,vilvoitellaan teranssilla ja pulahdetaan paljuun nauttimaan,vähän olutta ja sitten grillaillaan saunan jälkeen teranssilla.
Myöhemmin Kotkan meripäiville nauttimaan lämpöisestä kesä illasta.
Olen asunnut kerrostalossa,rivitalossa ja nyt ok-talossa ja nautin joka hetkestä minkä saan asua ok-talossa omassa rauhassa päättäen itse omista asioistani.
Lainaa on 80000€ ,perheen nettotulot 5000€/kk josta asumiseen n.1000€/kk(laina muut kulut)
En ole yhtään parempi ihminen kuin kukaan muukaan mutta ainakin olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni. - omakoti paras !
On parempia ! kyllä sen huomaa millasta porukkaa noissa vuokra asunnoissa nukkua ei voi ja sossu maksaa , tai niin laiskoja ja saamattomia että "helpompi" asua tollasessa vankilakommuunissa yök sanon
- Nimimerkki_
Onhan se selvää, että kun ihmiset asuu pienissä toisten omistamissa lokeroissa, niin ihmisellä on liian vähän omaa tilaa. Ja jos sekin pieni oma tila on vielä kaiken lisäksi muiden omistama niin tuntuuko siltä, että on tarpeeksi omaa tilaa elää ja olla? Ihan perus psykologisia juttuja joita ihmiset eivät tule ajatelleeksi. Nykyään on vähän erkaannuttu siitä tosiasiasta, että ihmiseen vaikuttavat ne asiat, mitkä ovat ihmiselle luontaisia. Ei ihmistä ole luotu asumaan toisten omistamassa lokerossa. Maalla asuessa on omaa tilaa, on lähellä luontoa ja on rauhallisempaa. Eli paljon lähempänä ihmiselle luontaista asuinympäristöä. Ja kyllä, tiedän että ennenkin on ollut kaupunkeja ja tiivistä asumista, mutta sillon ihmisten elo oli yhteisöllisempää, mikä toi ihmisten arkeen jotain sellaista mitä ei ole nykyään ja mikä yhdisti ihmisiä ja vähensi tiiviisti asumisen ahdistavuutta.
Niin ja lainaan liittyvä asia. Ihmiset selvästi ajattelevat, että onpas tosi kivaa kun on paljon lainaa, mutta lainaa maksaessa kaikki on vain takaisinmaksua pankille eikä sitä, että menetät rahat. Omasta omaisuudesta takaisin maksaminen luo eri olon kuin se, että annat toiselle jatkuvasti rahaa ja loppujen lopuksi et saa kuin sen, että saat asua lokerossa.
Itse näen kaupunkilaiset laiskoina ja käytännön asioissa osaamattomina, itseään parempina pitävinä ja ahdistettuina olentoina. Edellinen lause oli vaan oma mielipide sen mukaan, millaisen kuvan olen vuosien tarkkailun tuloksena saanut.
Olen asunut yli vuoden Espoossa tilavassa ja modernissa rivitalossa ja muuten maalla omakotitalossa. - Ovisilmä
Ei ihmistä ole luotu asumaan toisten omistamassa lokerossa
Ainahan se olisi ihanteellinen asia kun jokaisella oli taloudellista
varaa laajentaa omaa reviriään .Halutessaan voisi vuokrata tai ostaa
millaisen lukaalin tahansa .
On myös ihmisryhmiä joilla ei ole sairauksien tai avioerojen sekä työttömyyden myötä
mahdollisuutta ylläpitää entisenlasta asumistasoa yllä.
Ihmisille olisi kaiketi hyväksi tehdä töitä stressittömässä ,meluttomassa
ja saastettomassa ilmapiirissä.
Ja vielä halutessaan ostaa huvilan kotomaasta ja sijoittaa rahojaan ulkomaa-
matkailuun .
Kummasti ihmiset eälvät ja hengittävät pienimmissäkin tiloissa .Monet hakeutuvatki
luonnon helmaan kerrostaloista .
Kyllä sieltä kerrostalosta saa lähteä haistelemaan ulkoilmaa ja retkeilemään
luontoon viikonloppuisin Myös työpäivän päätteksi.
Lisäksi on puutarhamökkejä tarjolla ja voi jopa halutessaan vuokrata
pienen pläntin multaa kättensä iloksi.
Meren rantojen asukkaat voivat veneillä tai käydä purjehtimassa.
On tarjolla myös kesäaikaan erilaisia saaristoretkiä ,jollei ole omaa venettä
laittaa vesille..
Arkisin on tarjolla luontopolkuja ja talvella hiihtoladut ovat auki .
Suomessa on tosi hyvät mahdollisuudet liikkua luonnon helmassa .
Useimmilla on käytössään auto tai ainakin pyörä .
Sen kun kurvaisee luonnon helmaan paistelemaan makkaraa ja marjastamaan.
Uimahallit ja muut virikkeet ovat kaunpunkilaisen käden ulottuvilla .
Puistot ovat rehevät kesän aikana .Kunhan vain on terveyttä ja voimia
lähteä etsimään luonnon rauhaa .Sitä on saatavilla kerrostaloasukkaillekkin.
Kerrostaloasukkaan ei tarvitse jäädä neljän seinään sisään .Tuijottaamaan
pientä yksiötään tai kaksiotaan.
Monessa vuokrasunnoissa on lisäksi oma sauna. - hah a
Huono provo vuokraloinen.
- Ovisilmä
EI vuokraloinen vaan vuokralainen .
- Huano ihminen
Hih! Haukutaan täällä vuokralla asuvia huonoiksi ihmisiksi. Jollain näistä huonoista ihmisistä saattaa olla ihana arvokas mökki upealla paikalla, ja hiano vene laiturissa valmiina lähtöön ;-))))))
- etuja on...
kerrostalossa ei tarvii ostaa tupakkia, jos sattuu naapuriksi ketjupolttaja, ilmaset sauhut saa...
- possujumi
meillä ainakin naapurit on aina olevinaan rikkaampia kuin se toinen naapuri..(omakotitaloalue)...mutta ei haittaa,sillä juuri nyt kiikaroin bikinibeibejä naapurin altaalla.............hmmmmm
- grön
Typerys!
- 20cents
Oma ihana talo paras talo. ikinä en menisi vuokralle toisille koska on varaa maksaa omaakin :) jos ei ole varaa niin sitten vuokra on se vaihtoehto
- PAINU LUUKKUUS
TÄYDELLISEN FAIL PROVO.
- ALOITTAJAHAN
on TYHYMÄ. Provona mauton.
Että ihan itse ostettu omakotitalo, voi mahdoton kun mulla meni kesäloma nyt myttyyn kun pitää alkaa kadehtiin teitä, tai sitten ei.
Jos aloittajan henkisistä lahjoista ja eläytymiskyvystä pitäisi pistää ropoja likoon niin veikkaan ettei tuo kyllä itsekeskeisyydeltään ehdi miettimään vanhusten asioita kerrostaloissa. - Järjestys olla pitää
Kyllä omakotitalossa asuvat ovat kaikkein parhaimpia. Niin kuin Tiikeri Nalle Puhissa sanoisi: Me tiikerit olemme kaikessa parhaita!
- tärkeinjaparas puoli
Tuskin ollaan sen parempia,mutta omakotitalossa saa ainakin panna rauhassa huusholli ryskyen mihin kellon aikaan sitten haluttaakin.
- omarauha ja elämä
Ei kukaan ole toistansa parempi kerrostalossa kun asuu niin siellä vaan on aina joku naapuri joka haluaa olla kaikkien kanssa tekemisissä jos taas itse et halua niin vituttaa kun ei voi mennä ja tulla niin kun haluaa aina on joku utelemas vaikka yrität olla omissa oloissasi.Rivitalossa ei niin paljon tälläistä esiinny mutta taas esim naapurin parveke viedessä niin kuuluu kaikki mitä juttelee esim puhelimessa.Omakoti talossa näitä ongelmia ei oo kukaan ei tuu tontillesi luvatta voit olla ja elää elämääsi niin ku haluat omien ystäviesi ja tuttujesi kanssa.Naapurit ei yleensä tuki juttusille jos nyt joku sattuisi yrittöön voit lyhyesti tervehtiä ja mennä vaikka sisälle niin naapuri tajuaa että haluut elää omaa elämääsi. Minulla on paljon ystäviä ja sukulaisia enkä halua solmia uteliaitten naapurien kanssa mitään suhteita se et kerrostaloissa ja rivitaloissa asaujan pitää selostaa missä käy töis/koulus ym ei kuulu ulkopuolisille ja jos kiinnostaa mitä lähikaupassa on tarjouksia niin menkööt sinne katsomaan ei naapurin tarvitse kertoa mitä on ostanut jos vaikka yksinkin asuu niin joskus saattaa ostaa jotain enenmmän.Itse asuessani kerrostalossa yhellä akalla oli tapana jos näki et ajoin parkkipaikalle jäädä ulkoovelle kyttään et kun tuun niin hän kohteliaisuutta avaa oven kerran lähdinkin liikkeelle kävin ajelemas muutaman minuutin et pääsen rauhas meneen asuntooni niin eiköhän hänen ollut pitänyt oikein jättää ovi käytävälle auki ja kun ulkoovesta menin käytävään heti huuteli hei hei minkälainen ilma ulkona on vaikka justiin oli ulkona ollut ja hyvin tiesi.Tuollaiset pöllöt todellakin vituttaa joilla ei oo omaa elämää niin pitää kytätä toisia ettei saa rauhas kulkea.Ei todellakaa tee mieli mennä kerros ja rivitaloon jos tuollaisia naapuria on niin mieluummin tekee velkaa ja ostaa oman.SIKSI MONI SANOO ET OMAKOTITALO ON PARAS ASUMISMUOTO
- Teppo Gard
Eihän ne yhtään parempia ole. Mutta jos harrastaa aktiivisesti eri lajeja niin kerrostaloelämä ei kertakaikkiaan ole mahdollista - tai on älyttömän työlästä.
Kannappas fillarit joka kerta kerrostalokämppääsi (sen verran kalliita ettei yleiseen varastoon voi jättää). Ketjurasvaa ja mutaa on kämppä täynnä ja vie ne paljon tilaakin huoneen nurkasta.
Missä säilytät pätkää? Kerrostalon pihalla? Mutta kun ei oo autopaikkoja kuin kymmenen ja kaikki on niillä eläkeläisillä jotka vain säilyttää sitä vanhaa koslaansa siinä eikä sillä koskaan aja.
Entä missäs voitelet suksesi kun lähdet talvella hiihtämään? Vmäinen homma suojata lattiaa parafiinin roiskeilta ja kohta koko kämppä haisee suksivoiteelle.
Lenkin jälkeen treenikamat tietysti levitetään kuivumaan vessaan ja huomataan että vessa on kohta ahdas, vaatteita täynnä oleva haiseva koppi.
Lastenvaunut jätetään joko portaitten alle jotta joku älypää kuseee niihin tai jättää puoliksi syödyn kebabin vaunuihin tekeytymään. Tai roudataan kerrokseen jolloin ne vie eteisestä niin paljon tilaa ettei mahdu enää kumartumaan laittaakseen kengät jalkoihin.
Onhan noita syitä. Tila, tila, tila on ehkä ne tärkeimmät. Ostappas kerrostalo-asunto jossa on 215 neliötä. Saattaa pikkusen maksaa mut sellainen ehkä toimis meillä.
Ehkä kuitenkin tärkein syy on se että saa itse päättää mitä kämpälle tehdään ja mitä ei. Olen todistanut lukuisia kertoja tilannetta kun kaverini tuskailee miten heidän kerrostaloonsa käytiin tekemään jotain keleen kallista remonttia, juuri kunnostettu wc-menee uusiksi kuin myös keittiöstä puolet. Lisäksi homma maksaa 40000 euroa jota varten täytyy ottaa omaa lainaa tai maksaa korotettua vuokraa. Ja itse et voi vaikuttaa asfaltoidaanko piha uudelleen tai laitetaanko kymppitonni kiinni lasten leikkipaikkaan. - Omakotitalo paras!
Itse asun omakotitalossa rauhallisella alueella isolla tontilla, meillä on lisäksi rivarikolmio toisaalla ja talvella on asuttu ulkomailla kerrostalossa. Tietty tää omakotitalo on paras asustella kesällä, mutta tuo talvella kerrostalossa asuminen on mukavaa, ei tule käärmeet sisälle, eikä tule kerjäläisiä ovelle, ei lumitöitä tietenkään. Rivari huonoin, ei viitsitä edes itse asua siinä, on vuokrattu, menee hyvin kyllä vuokralle.
- Kolhoosit ryssään
Ottamatta kantaa missä asuu paremmat ihmiset, kyllä omakotitalo on ylivertainen muihin asumistapoihin verrattuna.
Pelkkiä etuja vain. Paratiisi verrattuna kolhoosiasumiseen. Asuntoyhtiöt ovat inhottavia riitapesäkolhooseja. Kallista, vailla vapautta kitumista muiden ehdoilla.
Omakotiasuminen tulee lisäksi halvemmaksi kuin mikään muu asumismuoto.
Helppoa ja vähätöistä asumista. Laiskat ne vain valittaa kaikesta.
Ei kolhita ja homostella autoa parkkipaikalla esimerkiksi....jne.
Tuhansia ylivertaisia etuja verrattuna inhottavaan lokerokolhoosiriitapesäasumiseen. - Pahempia ovat
Pahempia kun asuin pienkerrostalossa. Omakotitalo kun on niin eletään kuin pellossa niin ettei tarvitse ottaa naapureita huomioon. Ja vieläpä taajama- asutus alueella. Rakennetaan kakaroille pieneen pihaan joku huvipuisto ja siinä saa kiljua sielunsa täydestä kunhan kiljuu päiväsaikaan. Kukaan joka istuu viereisellä terasilla ei jaksa sellaista kuunnella kun haluisi linnunlauluakin kuunnella muutakuin kakaroiden kiljuntaa. olisi ihanaa ottaa päiväunet keinussa kuin ennen vanhaan kun penskana menin mummolaan nukuin piha keinussa ja oli ihanaa kuunnella koivupuiden lehtien suhinaa ja linnunlaulua. Vaikka naapureissa oli lapsiperheitä niin karmeaa kiljuntaa ei siihen maailmanaikaan kuullut mistään.
Monet kun saa sen omakotitalon niin kuvittelevat ettei tarvitse ottaa naapureita huomioon missään asiassa. Ympärivuorokauden saa metelöidä mitenkä lystää ja varsinkin päivisin ilman minkäänlaista syytä. Remontin ymmärrän ja rakentamisen mutta sitäkään ei tarvitse tehdä pyhäpäivisin. Meillä annettiin naapurille rakentamiselle rauha pyhäpäivisin ja illat sen ajan kun se kesti.
Minkä takia lasten leikit ovat muuttuneet niin äänekkäiksi ettei sitä kuuntele pirukaan? Ovatko he niin häiriintyneitä? Kiljumisen luokittelen hätähuudoksi ja entäs jos joku on tosissaan avun tarpeessa ja kiljuu hädässä niin kukaan ei reagoi? - Reino Puuronen
Omakotitalossa vanhana miehenä pornonkatselu satelliittikanavilta kunnon äänentoistolla on sellaista hupia mitä ei kerrostalossa voi harrastaa.
- Anonyymi
Löysin oman vanhan aloitukseni. Vielä tuohon aikaan oli Suomi24 kanavalla asiallista keskustelua ja ihmiset jaksoivat kirjoittaa ja lukea, mitä toiset olivat kirjoittaneet. Ennen kaikki oli paremmin, myös naapurit. Nyt naapureita ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?837111Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit267063Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1096168Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?455414Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik845238Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa635205Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?
Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus405108Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi
Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset274595Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv173477Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto
vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html3003390