Onko minua yritetty niinsanotusti kusettaa, vai hyvittävätkö autoliikkeet todella näin huonosti autosta? Kertokaapa viisaammat, kun itse en ole mikään asiantuntija.
Olen ollut aikeissa vaihtaa autoani. Katsoin netistä paljonko minun autostani pyydetään. Hain täsmälleen samanlaista autoa kuin minulla on, vuosimalli sama ja kilometritkin samaa luokkaa.
Totesin että samanlaisesta autosta pyydetään noin 22900 - 24900.
Sitten tarjosin omaa autoani autoliikkeeseen vaihdossa uudempaan. Lupasivat hyvittää 16000!! Siis noin 7000-9000 vähemmän kuin mitä samanlaisista pyydetään.
Ihmettelin tarjousta ja tyrmäsin sen heti.
Sitten kysyin toisesta liikkeestä. Sieltä tarjosivat 17000. Totesin että enpä teekään autokauppoja. Ovatko autoliikkeiden katteet todella noin suuria? Vai eikö minua vain haluta asiakkaaksi??
Autokauppojen väliraha?
72
7578
Vastaukset
- kylä näi o
Riippuu merkistä ja mallistakin paljon hyvitykset. Sehän on ihan tunnettu tieto että esimerkiksi jenkkejä, uudempiakaan, ei haluta koska niistä on vaikeampi päästä eroon ellei lähde halvalla. Sama juttu on muissakin kapeamman segmentin autoissa, kuten Alfa Romeo tai Subaru.
"Ihmettelin tarjousta ja tyrmäsin sen heti."
Tyrmäsit? Väliraha on neuvottelukysymys. Ei se ensimmäisenä tuleva tarjous tarkoita että se on ota tai jätä. Esitä vastatarjous tai jätä käyntikortti ja sano meneväsi syömään. (arvaan että saan miinusta kun vähänkin vihjaan psykologisesta pelistä). Yleensä kauppias soittaa kesken aterian paremmalla tarjouksella.- Tyhmä asiakas?
Tuo 16000 euron tarjous oli pelleilyä enkä sattunut olemaan pelleilytuulella. Siksi en jäänyt kysymään uutta tarjousta.
- jatka kyselyä
Tarjottu hyvitys (pyyntihintoihin nähden) on ollut ihan alakantissa. Toki liike pyrkii maksimoimaan voiton, sillähän ne kulut maksellaan ja tarkoitus olisi saada voittoakin.
- Tyhmä asiakas?
Ymmärrän toki että autoliikkeiden täytyy saada omat kulunsa pois kun myyvät autoa eteenpäin. Mutta onhan se kumma jos samanlaisia autoja myydään 45-55 prosenttia kalliimmalla hinnalla... On sentään Suomi-auto, huoltokirja jne.
Mutta eipä tässä kiirettä ole. Yritän löytää automyyjän joka oikeasti haluaa käydä kauppaa! - Merkistäkin riippuu
Tyhmä asiakas? kirjoitti:
Ymmärrän toki että autoliikkeiden täytyy saada omat kulunsa pois kun myyvät autoa eteenpäin. Mutta onhan se kumma jos samanlaisia autoja myydään 45-55 prosenttia kalliimmalla hinnalla... On sentään Suomi-auto, huoltokirja jne.
Mutta eipä tässä kiirettä ole. Yritän löytää automyyjän joka oikeasti haluaa käydä kauppaa!Se että katsoit netistä mitä vastaavanlaisista pyydetään, ei kerro vielä totuutta asiasta, koska olennaisempaa olisi jos tietäisi minkälaisilla summilla kaupat oikeasti ovat toteutuneet. Nimittäin jos sun autosi on jokin marginaali merkki/malli, niin ne myymättömät autot on sitten pyynniltään mitä on ja todelliset kaupat toteutuu aivan jollain muulla summalla.
- Väliraha-Veijo
Mutta eipä tässä kiirettä ole. Yritän löytää automyyjän joka oikeasti haluaa käydä kauppaa!Sellaiseksi on autokauppa mennyt 2010-luvulla. Ja autokaupat itkevät kun kauppa ei käy. Vaihtohyvitys on vain 2/3 liikkeen katteesta. Autyokauppa tekee muutaman tonnin tilin vaihdokilla ja muutaman lisää uuden myymällä. Vaihtoauton kera uudesta ei saa kummoista alennusta, vaikka jo 25 teuroa maksavan uuden hinnassa on löysiä takatukan tasolla 2000 e.
Itsellä on saman kaltainen tilanne. Voisin vaihtaa vaikka heti, jos väliraha olisi kohtuullisella tasolla. Mutta kun se ei ole, niin annan asian hautua. Autoverotuskin on kuin lapsen perse. Koskaan ei tiedä mitä sieltä tulee. Itse olen järkeillyt että nyt kannattaa odottaa ja katsoa miten autokaupan tilanne kehittyy. - oi.ipypppp
Mutta eipä tässä kiirettä ole. Yritän löytää automyyjän joka oikeasti haluaa käydä kauppaa!Sellaista automyyjää ei olekkaan joka miettii kauppaa sun näkökulmasta.
Kyllä se kauppias ihan oikeasti sulle sen tarjouksen teki,,,,,,ihan sama mihin menet,,,samansuuntainen on joka paikassa. - 18181836
oi.ipypppp kirjoitti:
Sellaista automyyjää ei olekkaan joka miettii kauppaa sun näkökulmasta.
Kyllä se kauppias ihan oikeasti sulle sen tarjouksen teki,,,,,,ihan sama mihin menet,,,samansuuntainen on joka paikassa.Seitsemisen vuotta takaperin uusia myyvälle liikkeelle riitti kun sai katteen uuden kaupasta. Oma entinen autoni tuli liikkeeseen myyntiin samalla pyynnillä, mikä minulle siitä oli nimellisesti hyvitetty. Eli liikkeen kate jäi jonnekin 3000 e haarukkaan. Toimituskulusta 600 ja loput uuden myyntiprovisiota.
- Totuus....
Ottamatta kantaa onko aloittajan saama tarjous hyvä vai huono, niin mielestäni aloittaja ei ymmärrä paria asiaa.
Ensinnäkin, mitä väliä sillä on, paljonko autokaupassa "saa" vanhasta autosta. Sillä on merkitystä, paljonko joutuu maksamaan riihikuivaa rahaa väliin. Myös se vaikuttaa vaihtohyvitykseen, minkä merkkistä/mallista autoa tarjoat. Vähemmän haluttavia autoja ei haluta nurkkiin pölyttymään.
Toisekseen, ei kannata tuijottaa jonkun nettiauton pyyntihintoja "samanlaisista" autoista. Pyyntihinta on pyyntihinta, toteutunut kauppahinta voi olla tuhansia alempi.
Eikä autotkaan ole "samanlaisia" vaikka kilometrit ja vuosimallit ovat erilaisia. Kunto, huollot, jne voivat tehdä autoista täysin erihintaisia.
Lisäksi jokaisen oma autohan on se "helmi", josta pitäisi maksaa maltaita. Todellisuus vaan ei ole semmoinen. Ostaja näkee auton autona, eikä näe sitä myyjän tunnearvoa.
Ja palatkseni alkuun: Kuten joku tuossa aiemmin sanoi, niin se myyjän tekemä tarjous on siis TARJOUS". Siitä se kaupanhieronta vasta alkaa. Tee vastatarjous, vaadi lisävarusteita, renkaita, vanteita, lohkolämmitintä kauppahintaan, ja laske vasta sitten, onko se myyjän lopullinen tarjous kannattava.
Ja lopuksi, jos olet varma, että se autosi on se markkinoiden helmi, niin mikä estää myymästä sitä itse? Silloinhan saat siitä sen, minkä haluat. Voi tosin tulla karu totuus vastaan autosi todellisesta arvosta,- millerZ
Ilmeisesti tarjosit uuteen vaihdossa. Ota huomioon että ilman vaihdokkia saat sen 10% halvemmalla. Esim, 40tuhannen auto 4 tonnia halvemmalla, Sinua siis yritettiin kusettaa todenteolla. Myy itse auto 18 tuhannella ja olet voitolla rankasti ( 6000e). Ei noista volkkareista saa lähellekään niiden pyyntihintaa.
- Itse myymällä
helmikään ei saisi maksaa yhtään enempää kuin Nettiauton halvin ja silti tulee kysymyksiä "mikä on tiukka hinta". Suomalainen autokauppakulttuuri on todellakin
p erseestä mutta itsehän siitä kärsitte. - yghui8j8ok0pl+å
millerZ kirjoitti:
Ilmeisesti tarjosit uuteen vaihdossa. Ota huomioon että ilman vaihdokkia saat sen 10% halvemmalla. Esim, 40tuhannen auto 4 tonnia halvemmalla, Sinua siis yritettiin kusettaa todenteolla. Myy itse auto 18 tuhannella ja olet voitolla rankasti ( 6000e). Ei noista volkkareista saa lähellekään niiden pyyntihintaa.
Ei todellakaan ole mikään sääntö että uudesta saa 10 pinnaa aina hinnasta pois. Joistakin maiilesta ja yksilöistä voi saadakin. Tosin joillekinhan puheidensa mukaan melkein maksetaan siitä että menevät ja tekevät kaupat juuri tietyssä firmassa.....ei kannata aina uskoa kaikkea mitä sanotaan.
- Tyhmä asiakas
Toki olisin jatkanut kaupankäyntiä, mutta hieman loukkaannuin saamastani tarjouksesta.
Ei kai minun pidä olettaa, että autoni on ilman muuta se Suomen paskin yksilö, jonka arvo on paljon alempi kuin kaikkien muiden.- Ap
Oikeassa olet, en aio jatkossakaan myydä autoani Suomen halvimpaan hintaan.
- nl8oohl nvt7
Ap kirjoitti:
Oikeassa olet, en aio jatkossakaan myydä autoani Suomen halvimpaan hintaan.
olen myynyt useammankin auton nettiauton halvimpaan hintaan, ei ole montaa päivää tarvinnut kaupitella, ja ilman vaihdokkia on huomattavasti helpompaa hankkia seuraava menopeli
- Mitä noita elättää
"Samanlainen" auto saattaa olla hiukan parempikin. Jos sen pyynti on 22900, siitä tehdään kaupat hintaan 21000 ja mukaan menee vielä jotain kylkiäistäkin. Lisäksi autoa on pitänyt hiukan laittaa ennen myyntiä. Jos sisäänostohinta on ollut 18000, ei kate enää kuulosta kovinkaan kohtuuttomalta, varsinkaan jos auto on odottanut ostajaa jo muutamia kuukausia.
Voithan myydä itse. Pistä hinnaksi 19900 ja ei kun odottamaan. Liikkeen pyyntihintaa et suoraan saa, koska siihen sisältyy myös kuluttajansuojalain mukainen vastuu. Et kuitenkaan tarvitse kuin yhden halukkaan ostajan. - nihilismi
Jäikö aloittajalle sellainen mielikuva että myyjää ei kauppa kanssasi kiinnostanut ? Huomaa kyllä kuinka markkinatalouden lait ovat vieras käsite. Tuhannen, kahden tai edes kolmenkaan tonnin katteella ei tuossa hintaluokassa kauppias tee yhtään mitään sijoitettuun pääomaan ja autokaupan kulurakenteeseen nähden. Mielestäni 16 tuhannen euron tarjous ei markkinoiden yleiseen hintatasoon suhteutettuna ole mitenkään epätavanomainen tai poikkeuksellinen, ottaen huomioon, että myös seuraava ostaja edellyttää useiden tuhansien eurojen "tiukan suorankaupan käteisalennusta" varsinkin kun mielikuva autokaupan katteista on se, että kaikki sataa "puhtaana laariin" liikkeiden kassoihin. Jos olet tarjoamassa omaa autoasi osana kauppasummaa, niin minkä takia elinkeinonharjoittajan pitäisi maksaa siitä markkinoiden yleisen hintapyynnin mukainen hinta, siten että se jää sitten myymättä tai että sillä pitäisi sitten ottaa tuhansia euroja takkiin? Eikö kauppias saisi enää tavoitella voittoa vaihdossa tarjoamallasi autolla ? Te puhutte kauppiaiden ahneudesta, mutta tosiassa kyseessä on kustannusten kasvu ja kilpailun koventuminen. Kaupan kannattavuus selviää vasta kun kaikkien "ketjun" autojen virhevastuu myyjän osalta on ajan myötä ohi ja alunperin sijoitetusta pääomasta, osamaksukaupan rahoitustuotosta ja välirahojen summasta on vähennetty markkinointikulut, korjauskustannukset, vakuutukset, alennukset, verot sekä muut kustannukset. Tämä ei tietysti kiinnosta ketjun aloittajaa pätkän vertaa, mutta seuraavaan kerran autokaupoilla ollessasi, kun myyjä mielestäsi "pelleilee", niin ehkä muistat tämän kirjoituksen.
- VW-BMW-MB-KIA oliko?
YEEEEP!
Juuri näin.
Ei autokauppa mikään rahasampo kultakaivos ole. Ja tosiaan se mikä näyttää laskennallisesti "puhtaana käteen" ahneelta voitolta, ei todellakaan ole sitä.
Yllä kerrottukin jo selkeästi ja totuudenmukaisesti mihin kuluihin tuota "voittoa" kuluu ja sulaa, virhevastuuasiat yllätyksellisempänä lisäkuluna ja niitä tulee ja sattuu ihan jokaiselle autoliikkeelle.
Siinä kun muutaman autonvaihdon ketjussa sattuu yksikin mätäpaise vahingossa sekaan, niin voi mennä useammankin auton katteet sen korjailuun.
Aloittajan saamat 16-17000 tarjoukset olivat ihan ok, merkkiä ja mallia tässä toki tietämättä. Arvaan kuitenkin, että kyseessä on jonkin valtamerkin (Saksa) bensakoneinen, ehkä jopa isohkomoottorinenkin malli?
Jokatapauksessa myyjät eivät yleensä pelleile, eikä aloittajaa ole yritettykään kusettaa. - lkjlkjsdafsa
"Tuhannen, kahden tai edes kolmenkaan tonnin katteella ei tuossa hintaluokassa kauppias tee yhtään mitään sijoitettuun pääomaan ja autokaupan kulurakenteeseen nähden."
Tuossahan se tuli, ja jäi varmaan monelta huomaamatta.
"Kulurakenne", siinä on sana, jossa on koko ketjun keskustelun ydin.
Suomalaiset autoliikkeet, nk. "lasipalatsit", ovat tuhoon tuomittuja kulurakenteensa vuoksi. Yksi uusi ketterä toimija, joka saa puristettua kulurakenteestaan turhat läskit pois, ottaa haltuunsa lähes koko Suomen vaihtoautokaupan.
Rinta-Jouppi, Laakkonen, ym. muut tunnetut, läskit, lasipalatsit: niitä emme kohta enää näe, emmekä muista niitä koskaan olleenkaan.
- vaihtari
Jos sää ostat kiskalta jonkun spiderman sarjakuvan, hinta 6 euroa, luet sen, ja viet saman tien divariin josta ko. käytetty lehti myydään ulos 3 eurolla, niin saat siitä vaihdossa 1,5 euroa ja jos haluat rahana niin 0,75 euroa.
Jos ostat kahvinkeittimen joka maksaa vaikka 30 euroa, ja viet sen kirpparille myyntiin avaamattomassa paketissa, niin et sinä siitä saa kuin 15 euroa. Jos olet hörpännyt keittimestä kerran sumpit niin sen jälleenmyyntiarvo on 10 euroa.
Jos olet ostanut 10 000 eurolla kotiisi kalusteita tai viihde-eletroniikkaa ja sitten jäät kuolet ja omaiset psitää sun kamat myyntiin niin ei eletroniikasta saavat muutaman satasen ja vanhoja huonekalut, vaikka olisivat maksaneet mitä, menevät kierrätyskeskuksessa kaupaksi muutamasta kympistä.
Autot ovat kodinkoneita siinä missä muutkin vatkaimet, vähän isompia ja kalliimpia, mutta kumminkin. Se että niihin upotetaan koko vuoden tulot tai enempi, ei tarkoita että rahat olisivat niissä tallessa. Ainoa syy miksi käytetyt autot menevät kaupaksi paremmin kuin käytetyt leivänpaahtimet on se että uusi auto maksaa niin pirusti. Kukaan ei halua ostaa kirpparilta jonkun vanhaa leivänpaahdinta kun marketista saa erikoistarjouksesta uuden kympillä.
Se että autosi arvo n nyt n. 23 000 euroa ja saat siitä hyvitystä 16 - 17 000 on ihan linjassa kaiken muunkin kulutustavaran arvon alenemisen kanssa.- hjkiuytt
Vaihtari varmaan myös ostaa uuden asunnon miljoonalla ja asuu siinä vuoden jonka jälkeen myy sen pois parillasadalla tuhannella.
Mistä kuopasta näitä sikiää?
A - nihilismi
hjkiuytt kirjoitti:
Vaihtari varmaan myös ostaa uuden asunnon miljoonalla ja asuu siinä vuoden jonka jälkeen myy sen pois parillasadalla tuhannella.
AVertailukohde ei ole oikea. Vaihtari ei ole tarjoamassa esimerkkitapauksessasi asuntoaan vaihdossa osana kauppasummaa toiseen asuntoon. Täytyy myös ottaa huomioon, että asunnoilla on monesti arvonnousua. Tietysti jos vaihtari on vuoden aikana tuhonnut asunnon hävyttömään kuntoon, niin voihan sen reaaliarvo satoja tuhansia euroja matalampi ollakin.
- mitäää sittteen
hjkiuytt kirjoitti:
AHei , kaikki täällä on vapaaehtoista , muista se.
Antaa vaihdossa tai ei , mutta älä itke ja hae olkapäätä aina ja iänkaikkisesti vaan ole mies ja tee jotain itsenäisesti edes joskus, reipas kauppa ja ole siihen tyytyväinen ei aina kaikki kuseta tai maksa liikaa tai liian vähän, elä ja nauti . - vaihtari
hjkiuytt kirjoitti:
AAsunto ei ole kulutustavaraa vaan kiinteistö.
Leivänpaahdin, kahvinkeitin, pesukone, tietokone ja auto ovat.
Jos haluattontin tai talon niin saat tyytyä siihen mitä rajoitetusti on tarjolla, maata ei valmisteta lisää.
Sen sijaan autoja tuotetaan joka vuosi uusia malleja, jos vanha ei miellytä niin aina voi hankkia seuraavan.
Luonnollisesti jos autot olisivat katoava luonnonvara, jos niitä ei valmistettaisi enää, niin niillä voisi olla arvoa ihan toisella tapaa. Kuten vaikka museoautoilla on tapana olla uniikkeja haluttuja yksilöitä.
- #vaihtaja#
Itse tuossa vähn aikaa sitten ihmettelin vastaavaa omalla kohdallani ja ihan niin kuin nytkin kauppurit kovasti koettaa puolustella toimintaansa mutta näin se vaan menee, eivät tyhmyyttään tajua että pienemmälläkin katteella useampi kauppa tuottaisi paremmin kuin muutama harva kauppa hirmukatteella. Itse jätin vaihtamatta ja samaa suosittelen sinullekin, suotta näitä alkaa rahoittamaan jos on ehjä kiesi alla, katsellaan sitten joskus myöhemmin josko olisi tullut bisnesälyä noille kauppureille.
Jos ihan välttämättä haluat vaihtaa myy suoraan ja katsele tuonne saksan suuntaan, luulisi että onnistuu tuonti kohtuukuluilla:
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/08/13/auton-saisi-saksasta-nyt-halvemmalla-kuin-koskaan/201235469/304 - ajat muuttuneet
Suomessa on siirrytty samaan kuin jo aikoja sitten esim. Saksassa: nyrkkisääntö on, että uuden auton listahinta puolittuu noin kolmessa vuodessa. Ja uuden auton kalliit erilaiset lisävarusteet menevät lisäksi suurin piirtein kaupan päälle eli niistä ei juurikaan muutamaa satasta enemmän hyvitetä käytettynä. Kovaa on meno takavuosiin verrattuna jolloin uusi auto oli mahdollista vaihtaa uuteen pienehköllä kohtuu välirahalla kahden - kolmen vuoden välein. Syynähän tähän on se, että käytettyjen autojen ostajat ovat tulleet todellakin hintatietoisiksi ja tarjontaa on paljon.
- myyjån markkinat
Niin juuri ja tätähän Tauno Takahikijältä ei niele, jänkyttää , kun tää on niin hyvä ja hyvin palvellut ei oo ollut mitään vikaa, "laitan vaikka verkonpainoksi mielummin kuin annan ilman" No koko ajan autosi arvo putoo ja kohta siitä ei saa sitäkään mitä nyt tarjotaan, totuus kirpaisee aina vain enemmän.
- "Mutta kun tää on pohjoisen suolattattomien teiden ruosteeton", no sehän selittää että sen hinta vaan nousee.....
Moniko näistä itkijäneideistä mene nyt oikeesti Saksaan hakeen muuta kuin halpaa kaljaa, mitäs luulette, eivät uskalla, eivät saa suutansa auki eivät osaa, siinä se lyhyesti, mutta ja jos...... - Maksamme velkaa!
Myyjät ne vaan tasottelee tappioitaan joita saivat tässä muutama vuosi sitten.
Uusien autojen hinnat pitäisi pudota vaikka Ruotsin tasolle. Käytettyjen hinnat eivät ole niin hirveen kaukana Ruotsin hinnoista tällä hetkellä, et jos ne tälleen putoo kuin nyt on pudonnut niin jälleen kerran Suomalainen autoilija ottaa takkiinsa taas paljon enemmän kun naapurimaan Karlson jos meinaa vaihdella uutta autoa muutaman vuoden välein.
Kunpa saisi hakea sen auton ilman veroja muista maista, niin olisihan se kivaa. Kun katselee toteutuneita autovero päätöksiä ja laskeskelee mitä porukat kuukaudessa maksavat valtiolle veroo niin se on hel...tin kova summa.
- kauppiassukua
"Onko minua yritetty niinsanotusti kusettaa, vai hyvittävätkö autoliikkeet todella näin huonosti autosta? Kertokaapa viisaammat, kun itse en ole mikään asiantuntija."
=> Ja kun jäljempänä sinulle viisaammat kertovat miten asiat tänäpäivänä ovat, sinä et usko, vaan vedät hernettä syvemmälle aivoihisi?
Alan toimijat (tässä autoliikkeet/myyjät/kauppiaat) tekevät työtään. Nyt kun ajat on mitä on, vain tarkimmin toimivat selviävät seuraavista parista huonosta vuodesta. Toki kauppaa saa tehdä minimaalisellakin katteella ylihyvittäen vaihdokeista, mutta voin vannoa, että hukka perii. Jos auton "ostaa" vaihdossa 20tonnilla ja pyytelee 21tonnia, vituiksihan se menee pitkässä juoksussa.
Välttämättä tuo 17tonnia ei siis ollut väärä hyvitys.
Jos auto sattuu olemaan yllä arvailtu ison-merkin-isomoottorinen-bensamalli, niin voi hyvinkin olla hinnanheittelyt 5tuhannen luokkaa puolessavuodessa.
Katsoppas, maksaako tuo "vastaava" ½-vuoden kuluttua edes 20tonnia vai onko lähempänä 15-18tonnia?
Jäljempänä kanssasisaresi #vaihtaja# itkee:
"Itse tuossa vähn aikaa sitten ihmettelin vastaavaa omalla kohdallani ja ihan niin kuin nytkin kauppurit kovasti koettaa puolustella toimintaansa..."
=> Teille molemmille tyttösille sellainen vinkki, että kun kysytte ja vastaus ei miellytä, ei se tarkoita sitä että muut on väärässä ja teidän mielipide on oikea. Saattaapi olla, että ne muut ovat oikeassa ja teillä on vääristynyt totuudenkuva. Eli elättä valheellisessa mielikuvitusmaailmassa.
Ja aina voi ja saa yrittää myydä ihan itse sen 24000euron auton käteiselläostajalle.
Niitä käteisostajia tuossa hintaluokassa kun on pilvinpimein...- #vaihtaja#
Heh, kukahan tytteli se täällä itkee hätäpaska housussa? Minä en käsittääkseni ilmaissut mitenkään epätoivoa kun totesin ajavani vanhalla, vaikka menisi useampi vuosi ei pääse epätoivo yllättättämään toisin kuin kuin sinulla tuntuu olevan, eihän muuten olisi selitettävissä tuollaiset agressiot pätöasiasta.
Jos kysyn ja vastaus ei miellytä voidaan minun puolesta koko asia unohtaa, mitä tuota suotta vääntämään, minulla kun ei ole pakkorakoa kuten eräillä tuntuu olevan tilastojen valossa. Voisnpa väittää että enemmän nuo faktat puhuu sen puolesta että itse elät mielikuvitusmaailmassa jos kuvittelet että kauppa virkistyy sillä että harvemmilta ostajilta vaadit entistä isompia välirahoja, veikkaan että harvenee entisestään. Otapa saksanmaalta mallia ja pistä kunnon ale pystyyn niin alkaa ovet lonksumaan, saattaa muussatapauksessa olla hiljainen syksy edessä. - Ap
#vaihtaja# kirjoitti:
Heh, kukahan tytteli se täällä itkee hätäpaska housussa? Minä en käsittääkseni ilmaissut mitenkään epätoivoa kun totesin ajavani vanhalla, vaikka menisi useampi vuosi ei pääse epätoivo yllättättämään toisin kuin kuin sinulla tuntuu olevan, eihän muuten olisi selitettävissä tuollaiset agressiot pätöasiasta.
Jos kysyn ja vastaus ei miellytä voidaan minun puolesta koko asia unohtaa, mitä tuota suotta vääntämään, minulla kun ei ole pakkorakoa kuten eräillä tuntuu olevan tilastojen valossa. Voisnpa väittää että enemmän nuo faktat puhuu sen puolesta että itse elät mielikuvitusmaailmassa jos kuvittelet että kauppa virkistyy sillä että harvemmilta ostajilta vaadit entistä isompia välirahoja, veikkaan että harvenee entisestään. Otapa saksanmaalta mallia ja pistä kunnon ale pystyyn niin alkaa ovet lonksumaan, saattaa muussatapauksessa olla hiljainen syksy edessä.Kiitos kommenteista. Joka tapauksessa 7000-9000 hintaerotus vastaaviin myynnissä oleviin on niin suuri, ettei minun kerta kaikkiaan kannata astua autokauppaan. Varsinkin kun hintaluokka oli vain tuo 22900-24900.
- Ihan sama
Ap kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Joka tapauksessa 7000-9000 hintaerotus vastaaviin myynnissä oleviin on niin suuri, ettei minun kerta kaikkiaan kannata astua autokauppaan. Varsinkin kun hintaluokka oli vain tuo 22900-24900.
Tänään totesin saman asian kun tarjosin autoani vaihtoon. Autoni vastaavasta mallista pyydetään n. 9000 €uroa ja myyjä lupasi mun oikeesti virheettömästä katsastetusta pelistä 4000 €uroa vaihdossa 13500 €uroa maksavaan saksantuonti peliin. Ei tartte paljoo vaihdella, täytyy myydä itse suoraan ja sitten haen varmasti sen uuden rajan takaa vaikka tulisi maksamaan saman kun täällä.
- kauppiassukua
#vaihtaja# kirjoitti:
Jos kysyn ja vastaus ei miellytä voidaan minun puolesta koko asia unohtaa, mitä tuota suotta vääntämään, minulla kun ei ole pakkorakoa kuten eräillä tuntuu olevan tilastojen valossa. Voisnpa väittää että enemmän nuo faktat puhuu sen puolesta että itse elät mielikuvitusmaailmassa jos kuvittelet että kauppa virkistyy sillä että harvemmilta ostajilta vaadit entistä isompia välirahoja, veikkaan että harvenee entisestään. Otapa saksanmaalta mallia ja pistä kunnon ale pystyyn niin alkaa ovet lonksumaan, saattaa muussatapauksessa olla hiljainen syksy edessä.Anteeksi jos loukkasin "tyttöseksi" kutsumalla... sukupuolta kun ei kirjoitetusta tekstistä voi tietää, niin sisällöstä päättelin kyseessä olevan sekä sinun "#vaihtaja#", että aloittajan "Tyhmä asiakas?" olevan naisia.
Tytöttely ei toki sovi silloinkaan, oli vaan tekstinne sitä luokkaa, että elämää ei ole nähty, eikä ole markkinatalouden realiteetit hallussa ja ehkä jopa "ne päivät" menossa... itkun määrästä päätellen.
Tsori, olkaa miehiä sitten. (Ei oikein haluaisi uskoa, mutta kun sanot niin uskottavahan se on...)
Ps.
Älä sinä ole huolissasi minun toimeentulosta, saati varallisuudesta... hyvin menee mutta menkööt!
Mallia ei kai kannata ottaa Saksanmaalta eikä muualtakaan, missä on hätä kädessä ja joillain housuissakin?
Miksi myydä alennuksella, kun kauppa käy (oikein hinnoitellen, pitkäjänteisesti rehtiä kauppaa tehden) hyvin muutenkin.
Hyvää alennuksien ja "Joulun" odotusta sekä sinulle "#vaihtaja#", että myös aloittajallekin. - #vaihtaja#
kauppiassukua kirjoitti:
Anteeksi jos loukkasin "tyttöseksi" kutsumalla... sukupuolta kun ei kirjoitetusta tekstistä voi tietää, niin sisällöstä päättelin kyseessä olevan sekä sinun "#vaihtaja#", että aloittajan "Tyhmä asiakas?" olevan naisia.
Tytöttely ei toki sovi silloinkaan, oli vaan tekstinne sitä luokkaa, että elämää ei ole nähty, eikä ole markkinatalouden realiteetit hallussa ja ehkä jopa "ne päivät" menossa... itkun määrästä päätellen.
Tsori, olkaa miehiä sitten. (Ei oikein haluaisi uskoa, mutta kun sanot niin uskottavahan se on...)
Ps.
Älä sinä ole huolissasi minun toimeentulosta, saati varallisuudesta... hyvin menee mutta menkööt!
Mallia ei kai kannata ottaa Saksanmaalta eikä muualtakaan, missä on hätä kädessä ja joillain housuissakin?
Miksi myydä alennuksella, kun kauppa käy (oikein hinnoitellen, pitkäjänteisesti rehtiä kauppaa tehden) hyvin muutenkin.
Hyvää alennuksien ja "Joulun" odotusta sekä sinulle "#vaihtaja#", että myös aloittajallekin.Heh, tekstistähän sitä sukupuolta ei tuolla aiemmissa ole pääteltävissä, taisit päätellä ihan sillä että kun on tullut annettua paska tarjous ja titämättömille naisihmisillehän niitä varmaan herkimmin jakelette, kusttajia kun olette. Nykyään kun vain näkyy olevan niin että miitä paskoja tarjouksia jakelette ihan jokaiselle, ei ihme että kauppa hyytyy. Omituista tuossa on että näet itkua siellä missä sitä ei ole, minä ainakin olen ihan hyvillä mielin kun ei tarvinnut ruveta vaihtamaan eikä edes miettiä asiaa, oikeastaan olisi turhan hankalaksi mennytkin jos olisi tullut asiallinen tarjous.
Joo sen uskon että hyvin menee, onhan se rohmuaminen onnistunutkin useampana vuonna, siksi vähän ihmettelenkin tuota itkun määrää kun vähän notkahtaa, eikö sitä tyhjässä hallissa himmailua voisi pitää ikäänkuin lomana kun ei ole asiakkaat häiritsemässä? Otat vaikka jonkun hyvän kirjan mukaan työmaalle niin aika kuluu rattoisasti lueskellessa.
Kiitosta vaan, ei tässä nyt niin kauheasti odotella kun linjaus tuleviksi vuosiksi on tehty ja entisen auton ylläpitoonkin tuli jo vähän panostettua, pitää koettaa noille löysille rahoille jotain muuta käyttöä keksiä kuin autonvaihtoa, vähän tyhmäähän se olisi tosiaan ollutkin autoon "sijoittaa", sikäli oli hyvä että kauppurit ohjasi oikealle tielle.
- Carfox
Jos kyseessä huono yksilö tai epäkaupallinen malli, niin hyvityshinta voi sapettaa...
Normaalikuntoisesta ja helposti jälleenmyytävissä olevasta 20.000e autosta hyvitys yleensä n.17000e. Jopa 18-20te jos omasta hyvä kate tai halutaan muuten eroon. - pidä varasi
Monikohan tässä keskustelussa ollut on AUTONMYYJÄ käsi ylös. Käy sääliksi jos niin on, ensin kokeillaan kepillä jäätä jos vaikka kauppaa pukkaisi. Mutta onneksi on ohi (vai onko) ne ajat jolloin autonmyyjä istui vaan kopissaan kun meni katsomaan autoja eikä kukaan tullut kysymään että voisiko auttaa jotenkin. Kai niitäkin "hyvinmeneviä" autoliikkeitä vielä löytyy........jotka ei asiakkaita tarvitse????
- ent automyyjä
Juu, onhan noita tarinoita joka lähtöön...
Joskus 2000-luvun alkupuolella sattui itselleni tapaus, joka jäi mieleen. Perhe tuli vaihtamaan kakkosautona ollutta pikkaria pieneen henkilöautoon. Ajettiin autot puolin ja toisin ja asetuttiin tarjouksen tekoon. Katselin vastaavien autojen tarjontaa netistä ja myyntipäällikön kanssa mietittiin vaihdokille sellaista ostohintaa, että ainakin omille päästäisiin se myytäessä. Samassa kaupungissa oli autoliikkeessä myytävänä täysin identtinen auto samoilla kilometreillä ja varusteilla, hintalapussa lukemat 7 900 euroa. Tosin toiselta puolelta suomea löytyi kolmaskin vastaava auto, jolla pyyntihinta olikin jo hulppeat 12 900€.
Kummankos mukaan veikkaatte asiakkaan oman autonsa hinnoitelleen? Aivan oikein: taskusta löytyikin yllättäen sen 13 000 euroa maksavan vastaavan auton netistä tulostettu ilmoitus, eikä se 7000 euron hyvitykseni johtanut kauppaan, ihme kyllä!
Sellaista se on, kun ollaan käytettyä autoa ostamassa, netistä katsotaan se halvin vastaava ja tingataan hintaa sillä perusteella, ja kun taas omaa vaihdokkia hinnoitellaan autotalli.comissa, sieltä kalliimmasta päästä yleensä löytyy se auto, joka on "just samanlainen kun mulla!"- nihilismi
Niimpä. Monesti omasta pitää saada vielä mielellään enemmänkin, koska se on niin paljon "parempi" kuin muut vastaavat ja "katsastusmieskin kehui".
- g4tghe5her
nihilismi kirjoitti:
Niimpä. Monesti omasta pitää saada vielä mielellään enemmänkin, koska se on niin paljon "parempi" kuin muut vastaavat ja "katsastusmieskin kehui".
"Katsastusmies kehui" on kyllä sen verran BS-juttu että sillä ei ole mitään merkitystä. Kyllähän katsuri kehui minunkin -70 Fordia, koska auto oli ikäisekseen hyvässä kunnossa. Millään objektiivisella mittarilla se ei ollut hyvä auto, vaan ainoastaan suhteessa ikäisiinsä, koska oli alkuperäisasussa ilman vuosikymmenien takaisia "tuning" modauksia.
- Talous nousuun
Paskaakos sitä täällä itkemään, hautaan et saa rahojasi mukaan, osta se mikä miellyttää ja maksa väliraha, ei siinä sen kummempia tarvita, autot on vaan peltiä ja kauppiaat niitä myy, toiset tekee mitä osaavat ja toiset mitä haluavat. Minä syydän rahani kotimaahan, enkä ulkomaille, ei elämä saa olla muutamasta tonnista kiinni.
Yhtä autokauppaa olen elämäni aikana harmitellut ja sekin oli sellainen jossa itse myin autoni yksityiselle, halvalla meni, mutta toisaalta ostaja oli varmaan iloinen, eli hän muistaa varmaankin sen yhden kaupan koko ikänsä ;)) - peruspertti
heh
kävin näin
otin uuden auton pakasta
kysyin kuukauden päästä paljonkos siitä saisi vaihdossa 20.000 kalliimpaan autoon
autoliike tarjosi - 12.000 eurn hyvitystä
aika paljon , siis 12.000 putosi auton hinta- DaciaSandero
Daca Sanderon ostit uutena , 9 900 €, ja jouduit maksamaan 2 100 €, että pääsit yleensä tekemään uutta kauppaa. Ihmeellinen on maailma sano lehmä kun sonnin näki
- pienempi paha?
On laskettu että käytetyn auton "kierrättäminen" maksaa liikkeelle 2 000 euroa eli heidän pitäisi netota tuo summa että homma lyö leiville.
Ideahan on se, että suoran kaupan pelko estää monasti myymästä autoa yksityisille sillä jengissä on myös näitä kiukkuilijoita ja käräjillä uhkailuja vaikka esim. itselleni ei tulisi edes mieleen tietoisesti huijata ostajaa. En edes möisi autoa jonka arvelisin leviävän tielle lähimmän puolen vuoden aikana.
Tässä tulee pulma. Jos tuunaat auton myyntikuntoon ei se nosta auton arvoa. Jos taas et sitä tee et tuomarin pelossa uskolla edes harkita myyntiä. Käräjöiminen on kallista. Siksi en myy yksityiselle. Olen lahjoittanut oman autoni pojalleni. Ja käynyt autokauppaa liikkeen välityksellä vaikka tiedän toki häviäväni siinä aina vähintäin pari tonnia. Minun nyt vain tiedän niin paljon näistä käräjöinneistä ja siitä mitä on jos saa ansiotta jonkun ihmisen vihamiehekseen. Se tulevaisuus ei kiinnosta minua. - Sontiaismolottaja
Voit laskea ns. Nettoarvon autollesi ottamalla uuden hinnasta 20% heti pois ja sitten 15% per vuosi. Varusteista ei saa mitään hyvää vaihdossa, ne menee täysin ensiomistajan piikkiin. Nettoarvosta liike vähentää mahdolliset korjauskustannukset, nämä saattavat olla suuriakin tiettyjen merkkien ja mallien kohdalla. Tietysti kokemus ko mallin kierrosta vaikuttaa myös.
Ei kannata tuijottaa hintoja nettiautossa, laske nettoarvo ja laita sen päälle tinkausvara. Yleinen harhaluulo on oman auton arvon yliarvioiminen. - kkklllppp
Samoin. Maksoin autostani vuosi sitten 25.000 ja haluasin vaihtaa tuoreempaan (32.000.-) ja kysyin välirahaa tarjosivat autostani 18.000.- netissä myydään samaa ja samanlaista 23-24900.- siis vetävät molemmilla käsillä. Kauppa olisi ollut uuteen autoon ja nyt vaihdan merkkiä ja mallia.
- Sontiaismolottaja
Autosi nettoarvo liikkeelle oli silloin kun ostit sen noin 22-23t€. Tuosta nettoarvosta vähennät 15% ja liikkeen korjausvara, niin ollaan lähellä tuota 18t€. Jos sattuu olemaan vielä moottori mallia 1.4/1.8/2.0 TSI/TFSI tai vaihteisto DSG/S-Tronic niin heidän tarjoama hyvitys ei ole mitenkään outo.
- rthwrthwth
Sontiaismolottaja kirjoitti:
Autosi nettoarvo liikkeelle oli silloin kun ostit sen noin 22-23t€. Tuosta nettoarvosta vähennät 15% ja liikkeen korjausvara, niin ollaan lähellä tuota 18t€. Jos sattuu olemaan vielä moottori mallia 1.4/1.8/2.0 TSI/TFSI tai vaihteisto DSG/S-Tronic niin heidän tarjoama hyvitys ei ole mitenkään outo.
Ei ole ko tuote.
- tarjouksiakehiin
Yksityiskohtia tarkemmin tuntematta ilmeisesti myyjä vaan kokeili kepillä jäätä. Jos vastaavien myynnissä olevien pyyntihinnat ovat 23-24900.- niin hyvityshinta pitää alkaa kakkosella.
Itsellä samantyyppinen kuvio, eli ostan uutena reilun kolmenkympin auton ja vaihdan sen muutaman vuoden kuluttua. Vaihtohyvitys (jossa sisäänleivottuna uuden auton alennukset) on säännönmukaisesti ollut pari-kolme tonnia alle vastaavien mallien hintapyyntöjen, viimeisimmällä kerralla hyvitys oli jotain 20400 ja liikkeen pyynniksi tuli 22900. Toki tarjoukset kannattaa pyytää useammasta liikkeestä, tuossakin tapauksessa huonoin hyvitys taisi olla luokkaa 16000.
- paskaa-jobbarille
Jos itsellä on oikeasti hyväkuntoinen auto, niin sen saa aina myytyä itseltä pois suoraan. Jos itsellä on sen sijaan piilovikainen ongelmallinen autoyksilö, niin se pitää AINA ujuttaa autokauppiaalle vaihdossa. Eihän se siitä juuri mitään hyvitä, mutta eipä sillä autolla juuri mitään teekään. Marmoritiskin takatukka dumppaa sen piilovikaisen suoraan käytettyjä myyvälle jobbarille, joka myy sen asiakkaalle. Antaa jobbarin riidellä sitten asiakkaan kanssa virhevastuusta. Se on kaikki semmoista mukavaa puuhastelua, joka joutaakin jäädä pelkästään käytettyjä myyvän jobbarin tehtäväksi.
- Sellaista_Puuhastelua
Niin. Kuten edellisenkin tapauksessa "dumppaisivat":
"...tarjosivat autostani 18.000.- netissä myydään samaa ja samanlaista 23-24900.- "
Pienliikkeelle myydään vaihdossa otettu sisäänostohinnalla 18.000.- (tai joskus jopa alle vaihtohyvityksen eli vaikkapa 15-17.000.-), pienliike kunnostaa ennen myyntiinlaittoa tonnilla tai kahdella ja myy 22.900.- (tai jopa 19.900,-) lapulla taas eteenpäin.
Yksityiset jää myyskentelemään omia "helmiään" 23.900.- hinnoillaan kun liikkeestä samanlaisen, vieläpä juuri tonnilla parilla tyyppivioiltaan kunnostetun saa hankkia rahoituksella 20 tonnilla.
Ja kauppa käy.
- PITÄKÄÄSAAB
V 70 6KK AJETTU MENIN VAIHTAA NII SININEN KALJUPÄÄ LUPAS 18000 EUR VAIHDOSA UUTEEN VITUN V90
- 6543
Se on kun autoliike ei tarjoa mitään. 4000€ autosta tulee 700 € tarjous.
Niin tehdään sama ostaessamme yksiyuiseltä ja liikkeestä. Jos auton pyyntl 4500€ - 1200€ korkein tarjous mitä voi maksaa. Jos ei myy, vaihdetaan maisemaa. - autoveroturisti2017
Järjestäynyt autokauppa tietää , että monopoli on purkautumassa Suomessa ja sisäänostohinnoittelu tehdään nykyisin Euroopan hintason mukaisesti. Autoliikkeelle ei jää mustapekkaa käteen kun autoveronpoistosta ilmoitetaan julkisesti.
Katsele vaikkapa www.mobile.de autosi oikeaa hintaa. - kateprosentti
Tuollaisen hintaluokan autolla tehdään aina 50% katetta. Eli jos auton arvo on 24 tuhatta niin siitä hyvitetään 16 ja saadaan se haluttu kate. Näin käytetyissä.
- Ekonominen
50% kate kyllä edellyttäisi myymistä kaksinkertaisella hinnalla.
- TinjaTinkaaja
Ostin uuden auton 2,5 v sitten. Maksoin siitä liikkeelle 13500 e taidokkaan tinkaamiseni jälkeen. Monta tonnia läks pyynnistä. Ajoin 50 000 km ja myin toiseen liikkeeseen hintaan 13400 e. Olen oikein tyytyväinen.
- 7-speed
Tohditko kertoa minkä merkkisen ja mallisen saa uutena 13500 eurolla?
- autokauppias_ite
Ostin henkilökohtaiseen käyttöautooni vannerengassetin 8500 e. Taidokkaasti tingaten, ovh. oli tuplat.
- ryhdyyrittäjäksi
Autoliikkeet vain huomioivat "rehellisen" yksityisen "ehjänä" tarjoaman vaihdokin satavarmasti olemassaolevan korjaustarpeen-> sisäänosto 16 000, välttämättömät korjaukset ennen myyntiä 4000= 20 000-> pyynti 22900-> myynti 21500-> kate 1500. Arvonlisävero tosin maksetaan oston ja myynnin erotuksesta eli 5500, alv siis 1065 eli kauppa jätti verojen ja kulujen jälkeen 435 josta vielä 20% yhteisövero.
- autoliike-kusettaa
Paitsi että mitään välttämättömiä korjauksia ei autoliikkeessä tehdä. Siinä tulee heti 4000 € enemmän katetta autoliikkeelle, kun jättää ne korjaukset tekemättä. Onko autossasi edes mitään korjauksen tarvettakaan?
- ryhdyyrittäjäksi
autoliike-kusettaa kirjoitti:
Paitsi että mitään välttämättömiä korjauksia ei autoliikkeessä tehdä. Siinä tulee heti 4000 € enemmän katetta autoliikkeelle, kun jättää ne korjaukset tekemättä. Onko autossasi edes mitään korjauksen tarvettakaan?
"Rehellisen" yksityisen autonvaihtajan ainoa syy auton vaihtoon on 100% varmasti nykyisin erittäin massiivinen piilovika tai laiminlyödyt huollot.
- ryhdy_yrittäjäksi
ryhdyyrittäjäksi kirjoitti:
"Rehellisen" yksityisen autonvaihtajan ainoa syy auton vaihtoon on 100% varmasti nykyisin erittäin massiivinen piilovika tai laiminlyödyt huollot.
Kyllä se näin vaan tahtoo olla; ei toki ihan jokaisessa vaihtoon tuodussa ole "massiivisia vikoja", mutta jokaisessa jotakin kuntoon laitettavaa, ennen kuin autoliike voi sitä eteenpäin myydä.
Helposti minimissään tuollaiset 500euroa suhahtaa halvemmankin auton "pikku laittoihin" ja tonni pari menee jos vaihdossa tuonut on osannut kunnolla kusaista autokauppiaan saappaaseen... tätä tosin onneksi pääsee sattumaan vain äärimmäisen harvoin, mutta kiireessä on voitu ottaa oikeinkin huono piilovika yksilö vaihdossa. Sellaisen korjaukset maksaa autoliike joko ennen myymistä eteenpäin tai myynnin jälkeen virhevastuiden muodossa. Unohtamatta faktaa, että autoliike maksaa myynneistään aina ja poikkeuksetta veron voitosta valtion kassaan.
Toivotan jokaisen kateudesta vihreän, autokauppaa kultakaivoksena pitävän tervetulleeksi alan yrittäjäksi kokeilemaan miten suuria katteita ja voittoja osaa itse kahmia, kun se noin helppoa on.
- eioojarruja
Vuodessa VOLOVOSTA hävis arvosta 25000 eur huono sijoitus merkki vaihtui toiseen M
- oletAikaIdiootti
Älyn juhlaa! Olisikohan niin, että ensimmäisenä vuotena uuden auton hyvityshinta putoaa eniten? Runsaista ja kalliista lisävarusteita ei juurikaan hyvitetä, vaan niissä tulee takkiin kaikkein eniten. Kuka nyt olisi niin tyhmä, että vaihtaisi autonsa vuoden jälkeen vain sen takia että sen hyvityshinta on pudonnut paljon?
- tdiskandaaliVWskoda
Autonmyyjän ammatti on kohta mennyttä
netissä tapahtuu kaikki kauppaan liittyvä ja auto tuodaan pihalle - 767567
"Kyllä se näin vaan tahtoo olla; ei toki ihan jokaisessa vaihtoon tuodussa ole "massiivisia vikoja", mutta jokaisessa jotakin kuntoon laitettavaa, ennen kuin autoliike voi sitä eteenpäin myydä. "
Aivan jos ne autoliikkeet laittaiski ne kuntoon ni ei tarvis raastuvassa riidellä? Suurin osa liikkeistä ei tee niille paskoille mitään eikä kerro ostajalle vioista....- viatselviää
Älä osta ennen autotohtorin tarkistusta
A-katsastus - kumpi_kampi_voitti
Valheellista musta-tuntuu-että soperrusta:
"Aivan jos ne autoliikkeet laittaiski ne kuntoon ni ei tarvis raastuvassa riidellä? Suurin osa liikkeistä ei tee niille paskoille mitään eikä kerro ostajalle vioista.... "
Tottakai nimenomaan SUURIN OSA autoliikkeistä laittaa autot kuntoon ennen myyntiä. Tämä perustellaan yksiselitteisesti sillä, ettei liikkeillä ole pääsääntöisen jatkuvasti varaa tai mitään järkeäkään myydä epäkuntoisia autoja ihan jo virhevastuiden vuoksi, eikä rikkinäistä autoa kukaan edes osta.
Onhan jopa halvempaakin laittaa muutama pusla ja nivel kuntoon ennen myyntiä, kuin ostajalle jälkikäteen hyvitellä järjettömiä vaatimuksiaan niiden uusimisesta merkkihuollossa tai vaan asiakkaan mielestä musta-tuntuu-että maksaa tuhat euroa sen korjaus rahana hyvittäen.
RAASTUVASSA ei montaakaan autokauppatapahtumaa ole. MUSTA LISTA on se, jonneka voi päätyä laillisten suosituksien noudattamattomuudesta ja vasta sen noudattamattomuuden jälkeen ollaan raastuvassa, jos asiakas sen sinne asti on halunnut viedä. 600000kplkäytetyn auton kaupasta/vuosi raastuvassa on kourallinen, kymmenkunta? Väitätkö vielä "suurin osa ei tee mitään korjauksia autoille"? Vai menikö ehkäsittenkin jakeluun, että suurin osa myy kunnostettuja autoja?
Niin tai näin, SUURIN OSA on vahvasti määritelty ja minä sen jopa tässä faktoin perustelin. Sinä luulottelit.
- tftygujhhjkj
Vaihdoin hiljattainkauppakassin toiseen. Halvin tarjous vanhasta autostani (vm.2015) vaihdossa 7000 €, paras tarjous 11 000 €. Liikkeiden välillä suuria eroja.
- jorma59
Toi autotohtorin käyttö kuuluisi mielestäni autokauppiaalle. Olisipa sitten mustaa valkoisella asiakkaalle. Eikä tosiaan 80euroa ole kova hinta siitä että voi kaikille potentiaalisille ostajille näyttää samaa lappusta.
- ostajan_velvoitteet
No ei tietenkään autoliikkeelle kuulu, lähellekään kaikki eivät autolta edellytä tohtorinpapereita... vain ne, joille auton tarkastusvelvollisuuden täyttäminen omilla silmillä, korvilla ja aivoilla on ylivoimaisen vaikeaa. Heille 80euron kustannus on kohdistettava, eikä raskaasti jo muutenkin kulurakenteeltaan ja verotuksella piiskatulle autokauppiaalle lisäkuluja yhtään!
- kallez
Moni ostaja ei ole mikään autoinsinööri, ni helpottais teitä kauppiaita näyttää tämmönen lappu että on hyvässä kunnossa. Miettikää jotai eläkkeellä olevaa rouvaa joka ei tajua autoista mitään ja haluaa toimivan auton ilman ongelmia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491578Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 271112
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881074- 89986
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee188924Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98863Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20861- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70799