Mitähän pahaa minun sanan kirjoitus on tehnyt , kun se ei saa olla täällä..
Jumalan sanaa päivittäin
46
144
Vastaukset
- v.d.ww-
Olisko se, että et ole rehellinen?
tai
se että valehtelet Jumalan ja Jeesuksen Nimeen HEIDÄN herraa leuhkien? - kalle.
Ei. kun kerran kirjoitan suoraan Raamatusta .. Hyväksytystä Raamatusta ,
vaikka 1992 , ;on sekin hyväksytty , niin en koskaan siitä . - TEU.
Eikö sinua lainkaan hävetä kirjoittaa tuollaista puppua Paavalista
tiedät aivan varmaan miksi en sulata tuota , väitettä , koska jae 9.
Sanoo näin: Ja Hän sanoi minulle: "Minun Armossani on , sinulle kyllin ;
sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa ". Siksi minä mieluimin
kerskaan heikkoudestani , että Kristuksen voima asettuisi minun asumaan .
ja vielä jae 10. .
Sen tähden minä olen mielistynyt sanaan heikkouteen , pahoinpitelyyn, hätään ,
vainoihin , ahdistuksiin , Kristuksen tähden ; siillä , kun olen heikko , silloin olen minä olen väkevä, .
Sel. 7-10 . JUMALALLA ON KONSTINSA USKOVAN "VANHAAEAMILLISEEN "
YLPEYTEEN TAIPUMISEN ALAS PAINAMISEKSI JA KURISSA PITÄMISEKSI .
PAAVALIN "PISTIN LIHASSANI ON USEIN TULKITTU JOKSIKIN RUUMIILLISEKSI VAIVAKSI , (SILMÄSAIRAUKSEKSI YMS.
VT. KUVAA AHDISTAVIA JA VAINOAVIA IHMISIÄ OKAINA/PITIMINÄ , LXX- KÄÄNNÖS KÄYTTÄÄ NÄISSÄ KOHDISSA SAMAA SANAA EI SKOLOPS.
12:10. OSOITTAA , ETTÄPAAVALI KÄYTTÄÄ TÄTÄ SANAA TARKOITTAMAAN "HEIKKOUTTA , PAHOINPITELYÄ , HÄTÄÄ , VAINOJA AHSDISTUKSIA kRISTUKSEN TÄHDEN ". -- "KUN OLEN HEIKKO , SILLOIN OLEN VÄKEVÄ ".
KA. rOOM . 8:23: 1 kOR 2:3-5. ; 2 kOR . 4:7-12, 16. - kalle.
En väitä mitää siitä . mitä sinä väität jotenka , asia on kimuranttinen .
jonmpikumpi meistä vahtelee , ja minusta tuntuu että örvelö ..- kalle.
Su . 11. sunnuntai /helleuntaista , --Aihe Etsikkoaikaja --
12. 8-12. Ps 81. :9-17.
1Moos.18:20 -32,
Hebr. 3:15-19.
Mat. 11 :20-24.
Jumala sinun virtasi on vettä täynnä . Ps. 65. :10.
Hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet , armoa armon lisäksi .
Joh ,1:16.
- teu.
12.8,-12.
Room. 11:1-12.
Mark.... 8.:1-9.- teu.
14. 8-12.
Luuk. 21:5-6, 20-24.
Mark. 8. 10-13. - teu.
teu. kirjoitti:
14. 8-12.
Luuk. 21:5-6, 20-24.
Mark. 8. 10-13.15. 8-12.
Joh. 4:19-26.
Mark. 8:14-21. - kalle.
teu. kirjoitti:
15. 8-12.
Joh. 4:19-26.
Mark. 8:14-21.16.8-12.
Room. 11:13-24.
Mark, 8:22-26.
- teu.
Sanonko mitä ajattelet , luuletko pahansuovalla teksteiilläsi voivasi
saada imhiset uskomaan sinin kirjoittamaan paskaan , älä luule .
tuon sorttiset vaino harhaiset on menossa kadotukseen eikä
lainkaan parempaan , örvelö pystyy vain pilamaan asioita
eikä koskaan juuri parempaan ..
Jos örvelö on vain pahan teossa , voi hän avistaa mistä minun
lupa on peräisin , se lähtee siitä Jumalan sanan paljoudesta jos-
Raamatussa on kyse , siis siitä kaikesta Jumalan sanan paljoudesta
joka ei noudata pelkkää Jumalan sanan omaa ja Jeesuksen sana omaa
etsintä tarkoitusta , ja joka hukuttaa alleen kaiken muun ..
Örvelö ei tiedä kaikkea , örvelö ei osaa kaikkea , örvelö on raaka.
örvelö pitää ominaan sanat , orvelö ei usko . Örvelö luulee ei tidä.
örvelö osaa pahan . örvelö ei osaa hyvää. örvelö ei ole tehnyt parannusta
örvelö ei tiedä mikä on parannus. örvelö luulee että Raamattu on oasake kirja
örvelö koettaa esiä kanssa kirjoittajista heidän huonot puolet valitettavati
hänestä ei tule sen parempaa , joten näkemiin ..- Kalle
"Örvelö ei tiedä kaikkea , örvelö ei osaa kaikkea , örvelö on raaka.
örvelö pitää ominaan sanat , orvelö ei usko . Örvelö luulee ei tidä.
örvelö osaa pahan . örvelö ei osaa hyvää. örvelö ei ole tehnyt parannusta
örvelö ei tiedä mikä on parannus. örvelö luulee että Raamattu on oasake kirja
örvelö koettaa esiä kanssa kirjoittajista heidän huonot puolet valitettavati
hänestä ei tule sen parempaa , joten näkemiin .. "
Sano teuvo mieluummin hyvästi itsellesi ja örvelölle!
- teu.
17. 8-12.
Luuk. 23:27-31 .
Mark. 8:27-33.- n.f-eew-
1Joh. 2:4 Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
Matteuksen evankeliumi:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Matteuksen evankeliumi:
5:21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion.'
19:18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',
Markuksen evankeliumi:
10:19 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Älä toiselta anasta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
Luukkaan evankeliumi:
18:20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi.'"
- ville.
1 Joh. 2:4. lue teksti Raamatusta ,
Sel. on annettu 2:3-7 Kristuksen tunteminen Vapahtajana ja Herrana merkitsee uudestisyntymisessä toteutunutta USKONYHTEYTTÄ Hänen kanssaan , siitä
seuraa välttämättä sydämen halusta tapahtuva Hänen sanansa (opetustensa)
pitäminen ja kuuliaisuus Hänen käskyilleen . Piittaamattomuus niistä on todistus epäuskosta ja valheessa elämisestä , ks. Joh.8:31-32.
LUTHER:"Ei ole muita hyviä töitä kuin ne , mitkä Jumala on käskenyt , eikä mikään muu ole syntiä , kuin se kuin se minkä Jumala on kieltänyt ... Meidän on siksi
Jumalan käskyistä opittava erottamaan , mitkä tyo ovat hyviä " WA, 6:204.
Kristus katsoo suopeasti niihin , toimivat ja elävät Hänen sanansa mukaan ...mutta Hän kääntyy pois niistä , jotka toimivat ja elivät noudata Hänen sanaansa."
WA, 8:510.
Mitään ei ole pidettävä niin pyhänä ja niin tunnollisesti noudatettava , kuin mitä
JUMALA on käskenyt" . WA,8:573.
Tassa pikkuisen 2:4. jään . - ville.
Tässä. 21.8-12.
1 Moos.19:15-26.
Jessus sanoo: Menkää siis ja tehkää kaikki kansat
Minun opetuslapsikseni ..Mat. 28:19. . - su
Ei ole vain hänen opetuksensa menneet perille. Vaan on ruvettu leikkimään, olemalla Jeesus itse.
- ville.
Voisit hävetä julkaisuasi , minä olen ilmoittanut reilusti KIRJAN ,LUVUN ,JAKEEN.
jA TOTEAN NYT , JOS MINÄ TARVIN LAITA ASIATIETOA , OLEN IHMINEN .
ENKÄ SITÄKÄN KOVIN HYVÄ .MUTTA sinun huomiokyky on mennyt kesä
terälle , en aremmin sano ... - v.d-w-
ville. kirjoitti:
Voisit hävetä julkaisuasi , minä olen ilmoittanut reilusti KIRJAN ,LUVUN ,JAKEEN.
jA TOTEAN NYT , JOS MINÄ TARVIN LAITA ASIATIETOA , OLEN IHMINEN .
ENKÄ SITÄKÄN KOVIN HYVÄ .MUTTA sinun huomiokyky on mennyt kesä
terälle , en aremmin sano ...olet uskontunnustuksessa ihmisyyden tärkeimmät osat kieltänyt ja luovuttanut itses mieleen manipuoloiduille epäjumalillesi!
Tarviitko näyttöä?
- teu.
26,8-12. sunnuntai aihe : Jeesus parantaa .
Ps. 30:3-6, 12-13.,,tai Ps, 146:5-10 .
2 KUN . 5:1-15. -- Apt. 3:1-10.,,Joh 9: 1-7, 39-41. - teu.
Mat. 9: 27-34. mark. 1013-16. .
Kiittäkää valtiaitten valtiasta ! Hän yksin tekee suuria ihmetekoja . Iäti kestää
Hänen armonsa , Ps. 136:3-4.
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä , taivaan tähtien ISÄLTÄ; Jaak. 1:17. - su
teu, sinä monikasvoinen mies, joka aina tykkäät raamatun historian vuosien tapahtumien kertomisista aikanumeroina, niin olet myös ahkerin täällä kirjoittaja. Arvelisin, että olet 50% täällä kirjoitustilaa viejistä. Örvelelö on hyvä kakkonen 35% minä ja muut loput 15%
Olet palstan kruunaamaton kuningas. - teuta
Ei ole mahdollista tuollaisiin lukuihin , koska meillä on ainakin 50.50 muitakin kirjoittajaa , todella ei kaikki ole niin aktiivisia , mutta mutta hitaampikin kirjoittaja on
silloin kun kirjoitaa , n, 1,5 % per /viesti , Näin saamme erilaisia kirjoittaja % ja sekä
tuloksia noista kaikista kirjoittaa 10 - 15 joka päivä 16.- 30 n. joka toinen päivä .
ja hitaammat harvemmin . eli jos katsomme , totuuteen örvelö/savon ukko = 35%
jos minä saavutan 30-35 % loput kyllä jää muille ja menee aika tasaan .. "Millainen Jumala käski tappaa, pieniä lapsiakin?"
Tällainen:
"Minä kostan Amalekille sen, mitä hän teki Israelille asettumalla hänen tielleen, kun hän tuli Egyptistä. Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit." (1. Samuelin kirja 15:2-3)
Tämänhän pitäisi olla sitä Oikeaa Jumalan Sanaa, eikö vaan?- #
No miltä se näyttää? Mitä oikein ajat takaa?
"Oletko ajatellet että tapahtumat ovat ihmisten johdettevissa joko Jumalan ja Jeesuksen tahdon mukaan tai ihmisyyden kieltäneiden saatanaa palvelevien herran mukaan???"
Niin, ne jumalan käskemät pikkulasten tappamiset? Kysyit missä jumala on sellaista käskenyt ja minä näytin.
Palvotko sellaista jumalaa joka tapattaa pikkulapsia?- #
H.H. kirjoitti;
"Oletko ajatellet että tapahtumat ovat ihmisten johdettevissa joko Jumalan ja Jeesuksen tahdon mukaan tai ihmisyyden kieltäneiden saatanaa palvelevien herran mukaan???"
Siinä hän on oikeassa. Ihmisillä on vapaa valinta tehdä hyvää, tai alkaa toimia Jumalan lakien vastaisesti. Juutalaiset ovat myös saaneet kärsiä kovia omien tekojensa takia.
Kysyin jo tuolla aikaisemmin, että mitä ajat takaa? pelottaako ehkä tuleva viimeinen tuomio, vai tuntuuko siltä, että kohta voisi joku saada sotia aikaiseksi ja voisit päästä syyttämään siitä Jumalaa, varsinkin jos tulisi ilmi lasten tappamisia? - a.V.SW- v
# kirjoitti:
H.H. kirjoitti;
Siinä hän on oikeassa. Ihmisillä on vapaa valinta tehdä hyvää, tai alkaa toimia Jumalan lakien vastaisesti. Juutalaiset ovat myös saaneet kärsiä kovia omien tekojensa takia.
Kysyin jo tuolla aikaisemmin, että mitä ajat takaa? pelottaako ehkä tuleva viimeinen tuomio, vai tuntuuko siltä, että kohta voisi joku saada sotia aikaiseksi ja voisit päästä syyttämään siitä Jumalaa, varsinkin jos tulisi ilmi lasten tappamisia?Minua ei pelota mutta minua huolestuttaa uskovaisten suhtautumiset Lakiin! Avoimesti Jumalan, Jeesuksen ja Suomen Lain kieltäjät ovat vakavasti huomioon otettava vaara yhteiskunnalle monella tavoin. Tietänät kai esim. suomen vuoden 1917-18 tapahtumat ja silloinhan kirkko osoitta tasan tarkkaan mihin ryhmään kuuluvia se ja sen herra tappaa ja tapattaa!
# kirjoitti:
H.H. kirjoitti;
Kysyin jo tuolla aikaisemmin, että mitä ajat takaa? pelottaako ehkä tuleva viimeinen tuomio, vai tuntuuko siltä, että kohta voisi joku saada sotia aikaiseksi ja voisit päästä syyttämään siitä Jumalaa, varsinkin jos tulisi ilmi lasten tappamisia?"Kysyin jo tuolla aikaisemmin, että mitä ajat takaa? pelottaako ehkä tuleva viimeinen tuomio, vai tuntuuko siltä, että kohta voisi joku saada sotia aikaiseksi ja voisit päästä syyttämään siitä Jumalaa, varsinkin jos tulisi ilmi lasten tappamisia?"
Kysymyksestäsi ei käy yksiselitteisesti ilmi, kenelle kysymyksesi osoitat, joten vastaan minäkin.
Ajan takaa keskustelua siitä, onko tuollainen epätodellinen, suhteeton jumala lainkaan todellinen. Vaatimukset eivät ole lainkaan 'tästä maailmata'. Jumala ensin piilottelee ja salailee itseän ja sitten sysää suin päin helvettiin ihmisen, joka ei tästä salailusta huolimatta usko häneen. Rangaistusten suhteettomuus ei myöskään ole kaikkivaltiaan jumalan arvolle sopivaa. Ajattelepa:
Nykyisin tiedetään, että maailmankaikkeudessa on varovaisesti arvioiden 3 000 000 000 000 000 000 planeettaa ja käsityksesi mukaan jumalasi valvoo koko tuota hässääkkää, eikö vaan? Ja nyt tällä kaikkivaltiaalla olennolla on aikaa valvoa jokaisen yksittäisen ihmisen ajatuksia ja tehdä niistä kuolemansyntejä? Lakihan on hengellinen ja ajatuskin kadottaa, eikö vaan? Näin ainakin helluntailaisissa opetettiin ja käsittääkseni niin teilläkin lestadiolaisilla, ainakin näin minulle on kerrottu.
Ajattele mittasuhteita ja käytä hiukan järkeäsi, ellet jo ole taittanut siltä niskoja ja puhkonut siltä niskoja, hyvä mies/nainen. Eikö sellainen pieni punainen lamppu syty missään?- teuta
exhellari86 kirjoitti:
"Kysyin jo tuolla aikaisemmin, että mitä ajat takaa? pelottaako ehkä tuleva viimeinen tuomio, vai tuntuuko siltä, että kohta voisi joku saada sotia aikaiseksi ja voisit päästä syyttämään siitä Jumalaa, varsinkin jos tulisi ilmi lasten tappamisia?"
Kysymyksestäsi ei käy yksiselitteisesti ilmi, kenelle kysymyksesi osoitat, joten vastaan minäkin.
Ajan takaa keskustelua siitä, onko tuollainen epätodellinen, suhteeton jumala lainkaan todellinen. Vaatimukset eivät ole lainkaan 'tästä maailmata'. Jumala ensin piilottelee ja salailee itseän ja sitten sysää suin päin helvettiin ihmisen, joka ei tästä salailusta huolimatta usko häneen. Rangaistusten suhteettomuus ei myöskään ole kaikkivaltiaan jumalan arvolle sopivaa. Ajattelepa:
Nykyisin tiedetään, että maailmankaikkeudessa on varovaisesti arvioiden 3 000 000 000 000 000 000 planeettaa ja käsityksesi mukaan jumalasi valvoo koko tuota hässääkkää, eikö vaan? Ja nyt tällä kaikkivaltiaalla olennolla on aikaa valvoa jokaisen yksittäisen ihmisen ajatuksia ja tehdä niistä kuolemansyntejä? Lakihan on hengellinen ja ajatuskin kadottaa, eikö vaan? Näin ainakin helluntailaisissa opetettiin ja käsittääkseni niin teilläkin lestadiolaisilla, ainakin näin minulle on kerrottu.
Ajattele mittasuhteita ja käytä hiukan järkeäsi, ellet jo ole taittanut siltä niskoja ja puhkonut siltä niskoja, hyvä mies/nainen. Eikö sellainen pieni punainen lamppu syty missään?Ensin siitä luvusta , joka sinulla euossa , se on 18 nollainen sen
nimeä en tiedä mutta se on ainakin tasaan 9 nollaa liikaa .Jos
lukisin sitä sen jälkeen se olisi noin .3 ooo ooo ooo, ja sekin olisi vähän liikaa ,,Luku joka on 24 nollainen on Kvarttiljoona , ja se olisi sama kuin ihmisen solut , joista aivosoluja on 24 Miljardia , eli yksi Aivo solu hallitsee , 1 Miljardin muita soluja , kaipa te olette hereillä , on niin
kiva luetella näitä juttuja ,., Jumala on niin ihmeellinen .. - #
exhellari86 kirjoitti:
"Kysyin jo tuolla aikaisemmin, että mitä ajat takaa? pelottaako ehkä tuleva viimeinen tuomio, vai tuntuuko siltä, että kohta voisi joku saada sotia aikaiseksi ja voisit päästä syyttämään siitä Jumalaa, varsinkin jos tulisi ilmi lasten tappamisia?"
Ajattele mittasuhteita ja käytä hiukan järkeäsi, ellet jo ole taittanut siltä niskoja ja puhkonut siltä niskoja, hyvä mies/nainen. Eikö sellainen pieni punainen lamppu syty missään?exhellari86, kyllä tuo kysymys oli tarkoitettu sinulle. Kaikille Jumala ei tule olemaan todellinen tässä elämässä. Olisiko helpompi ajatella esimerkiksi niin, että kaikki Vanhan Testamentin Profeettojen ennustukset juutalaisille olisi täyttä puppua? en tiedä oletko niitä lukenut, mutta nyt olisi ainakin syytä.
Jos voit pitää ne satuna, niin sinulla ei ole mitään pelättävää, koska silloin sinulle ei ole myöskään Jumalaa olemassa. Profeetathan puhuivat vain sen minkä Jumala heidän käski puhua.
"Vaatimukset eivät ole lainkaan 'tästä maailmata". Nuo vaatimukse ovat paljon puhtaamman hengen tuotosta, kuin mihin ihminen pystyy, mutta me tiedämme, että ainakin ne vaatimukset, jotka koskevat ihmisten välisiä tekemisiä, ovat oikeita ainakin silloin, kun ne kohdistuvat meihin. Kyllä me tiedämme, milloin meille tehdään pahaa.
"Jumala ensin piilottelee ja salailee itseän ja sitten sysää suin päin helvettiin ihmisen, joka ei tästä salailusta huolimatta usko häneen."
Sinullakin taitaa olla jonkinlainen mahdollisuus ottaa asioista selvää. Näin olen ymmärtänyt.
"Rangaistusten suhteettomuus ei myöskään ole kaikkivaltiaan jumalan arvolle sopivaa."
Jaa, olisiko taas helpompi ajatella, ettei Jumalaa olisi olemassa, eikä tarvitsisi murehtia moisesta sopimattomuudesta. Lueskelin VT:n puolelta Hesekielin alkupuolta ja siellä oli juutalaisille vähemmän mairitteleva tulevaisuus edesssä.
Tuo sen aikainen tulevaisuus on nykyään melkein kokonaan menneisyyttä, melkein, mutta toteutunut.
Noihin tuomioihin oli syynä juutalaisten omat toimet, joista heitä oli varoitettu, ties kuinka monta kertaa.
Tuo planeettojen määrä antaa paremmat mahdollisuudet uudelle maalle jaa uudelle taivaalle
Ja nyt tällä kaikkivaltiaalla olennolla on aikaa valvoa jokaisen yksittäisen ihmisen ajatuksia ja tehdä niistä kuolemansyntejä? Lakihan on hengellinen ja ajatuskin kadottaa, eikö vaan? Näin ainakin helluntailaisissa opetettiin ja käsittääkseni niin teilläkin lestadiolaisilla, ainakin näin minulle on kerrottu.
Olen ymmärtänyt tuon lain niin, että syntiinlankeemuksessa ihmiseen tuli jotain sellaista, mikä ei enää kelpaa Jumalalle ja kysehän on hengellisestä asiasta. Ajatus on aina ennen tekoa ja sen takia jo pelkkä ajatuskin on kadottava.
Ymmärrän asian myös niin, että tämä meidän maallinen vaellus on niin kuin viljapelto, joka viimeisellä tuomiolla puidaan ja kaiki ne, jotka uskovat Jeesuksen sovitukseen, ovat hengellisesti, tai miten hyvänsä, puhtaat kaikesta ihmisen pahuudesta. Puhtaat ainoastaan armosta.
Vaikea sanoa, minkälainen seula silloin on käytössä, mutta en epäile sen tehokkuutta. Tässä maailmassa on paljon sellaista, mitä me emme ymmärrä, mutta ei aivoja pidä laittaa narikkaan. # kirjoitti:
exhellari86, kyllä tuo kysymys oli tarkoitettu sinulle. Kaikille Jumala ei tule olemaan todellinen tässä elämässä. Olisiko helpompi ajatella esimerkiksi niin, että kaikki Vanhan Testamentin Profeettojen ennustukset juutalaisille olisi täyttä puppua? en tiedä oletko niitä lukenut, mutta nyt olisi ainakin syytä.
Jos voit pitää ne satuna, niin sinulla ei ole mitään pelättävää, koska silloin sinulle ei ole myöskään Jumalaa olemassa. Profeetathan puhuivat vain sen minkä Jumala heidän käski puhua.
"Vaatimukset eivät ole lainkaan 'tästä maailmata". Nuo vaatimukse ovat paljon puhtaamman hengen tuotosta, kuin mihin ihminen pystyy, mutta me tiedämme, että ainakin ne vaatimukset, jotka koskevat ihmisten välisiä tekemisiä, ovat oikeita ainakin silloin, kun ne kohdistuvat meihin. Kyllä me tiedämme, milloin meille tehdään pahaa.
"Jumala ensin piilottelee ja salailee itseän ja sitten sysää suin päin helvettiin ihmisen, joka ei tästä salailusta huolimatta usko häneen."
Sinullakin taitaa olla jonkinlainen mahdollisuus ottaa asioista selvää. Näin olen ymmärtänyt.
"Rangaistusten suhteettomuus ei myöskään ole kaikkivaltiaan jumalan arvolle sopivaa."
Jaa, olisiko taas helpompi ajatella, ettei Jumalaa olisi olemassa, eikä tarvitsisi murehtia moisesta sopimattomuudesta. Lueskelin VT:n puolelta Hesekielin alkupuolta ja siellä oli juutalaisille vähemmän mairitteleva tulevaisuus edesssä.
Tuo sen aikainen tulevaisuus on nykyään melkein kokonaan menneisyyttä, melkein, mutta toteutunut.
Noihin tuomioihin oli syynä juutalaisten omat toimet, joista heitä oli varoitettu, ties kuinka monta kertaa.
Tuo planeettojen määrä antaa paremmat mahdollisuudet uudelle maalle jaa uudelle taivaalle
Ja nyt tällä kaikkivaltiaalla olennolla on aikaa valvoa jokaisen yksittäisen ihmisen ajatuksia ja tehdä niistä kuolemansyntejä? Lakihan on hengellinen ja ajatuskin kadottaa, eikö vaan? Näin ainakin helluntailaisissa opetettiin ja käsittääkseni niin teilläkin lestadiolaisilla, ainakin näin minulle on kerrottu.
Olen ymmärtänyt tuon lain niin, että syntiinlankeemuksessa ihmiseen tuli jotain sellaista, mikä ei enää kelpaa Jumalalle ja kysehän on hengellisestä asiasta. Ajatus on aina ennen tekoa ja sen takia jo pelkkä ajatuskin on kadottava.
Ymmärrän asian myös niin, että tämä meidän maallinen vaellus on niin kuin viljapelto, joka viimeisellä tuomiolla puidaan ja kaiki ne, jotka uskovat Jeesuksen sovitukseen, ovat hengellisesti, tai miten hyvänsä, puhtaat kaikesta ihmisen pahuudesta. Puhtaat ainoastaan armosta.
Vaikea sanoa, minkälainen seula silloin on käytössä, mutta en epäile sen tehokkuutta. Tässä maailmassa on paljon sellaista, mitä me emme ymmärrä, mutta ei aivoja pidä laittaa narikkaan."Vaikea sanoa, minkälainen seula silloin on käytössä, mutta en epäile sen tehokkuutta. Tässä maailmassa on paljon sellaista, mitä me emme ymmärrä, mutta ei aivoja pidä laittaa narikkaan. "
Vähintään yksi asia josta olemme yhtä mieltä. Lisäisin siihen, että mitään ideologiaa, oli se sitten uskointo, evoluutioteoria, kommunismi tai kapitalismi, ei pitäisi ottaa sellaisenaan vaan ajatella ja hakea tietoa. Oletko koskaan kyseenalaistanut uskontosi tuotoksia, tarkastellut niitä ikään kuin ulkopuolisena?
Olen aiemmin jo viitannut massamurhiin jotka (Jumalan antaman?) moraalin mukaan ovat tuomittavia. Mistä vaan saadaan hyväksyttävää kun todetaan että tutkimattomat ovat Herran tiet. Mutta ovatko ne?
Kiitos taas kerran tasapainoisesta ja kiihkottomasta pohdinnastasi.- #
exhellari86 kirjoitti:
"Vaikea sanoa, minkälainen seula silloin on käytössä, mutta en epäile sen tehokkuutta. Tässä maailmassa on paljon sellaista, mitä me emme ymmärrä, mutta ei aivoja pidä laittaa narikkaan. "
Vähintään yksi asia josta olemme yhtä mieltä. Lisäisin siihen, että mitään ideologiaa, oli se sitten uskointo, evoluutioteoria, kommunismi tai kapitalismi, ei pitäisi ottaa sellaisenaan vaan ajatella ja hakea tietoa. Oletko koskaan kyseenalaistanut uskontosi tuotoksia, tarkastellut niitä ikään kuin ulkopuolisena?
Olen aiemmin jo viitannut massamurhiin jotka (Jumalan antaman?) moraalin mukaan ovat tuomittavia. Mistä vaan saadaan hyväksyttävää kun todetaan että tutkimattomat ovat Herran tiet. Mutta ovatko ne?
Kiitos taas kerran tasapainoisesta ja kiihkottomasta pohdinnastasi.exhellari86, Toivottavasti luit tuon 1. Samuelin kirja 15:2- :n jälkeisen osan, missä selvisi tuon luvun tarkoitus.
Sanoit;"Lisäisin siihen, että mitään ideologiaa, oli se sitten uskointo, evoluutioteoria, kommunismi tai kapitalismi, ei pitäisi ottaa sellaisenaan vaan ajatella ja hakea tietoa."
Tässä olet ehdottomasti oikeassa. Kun Jeesus keskusteli ja väitteli Rabbien tai Fariseusten kanssa Synagoogassa, niin asiat varmistettiin kirjakääröistä. Kaiken piti löytyä sieltä ja myös löytyi. Varmaan tiedät nuoruudestasi ja nykyisessä tilassasi, ettei kaikki ole mennyt ihan Kirjan mukaan eri seurakunnissa.
En tiedä, kuinka monta miestä vaimot ovat saaneet ymmärtämään asioita paremmin ja näyttäneet tien, mistä apu löytyy, mutta ainakin minulle kävi niin. Vaimoa kannattaa kuunnella. Apu ei löytynyt sieltä, mistä sen olisi pitänyt löytyä, vaan Luterilaisen kirkon sisältä. Olen varmaa tosi kerettiläinen monen mielestä, : )
Sanoit;" Oletko koskaan kyseenalaistanut uskontosi tuotoksia, tarkastellut niitä ikään kuin ulkopuolisena?"
Tuo edellinen osuus vastasi jo tähän osittain ja tässä lisää. Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia. Näin vaan käy jokaisessa porukassa. Jos jossain joukossa kielletään arvostelu ja vapaa keskutelu, niin mutkia tulee varmasti yhden tippaleivän tarpeisiin. Kärsivänä osapuolena on silloin aina heikoimmat.
Olen varmaan sanonut aikaisemmin, mutta sanon taas, että vasta Norvannon opetusten kautta on alkanut ymmärtämään Raamatun johdonmukaisuutta ja loogisuutta. On oikeasti nautinto kuunnella selitystä, mikä on kuin jonkin suuren kudelman tekoa. Lanka kiertää Vanhan ja Uuden Testamentin kautta, sieltä täältä, mutta kuitenkin juuri niin, kuin sen pitääkin.
Sanoit; "Olen aiemmin jo viitannut massamurhiin."
Tuo on vaikea kysymys, mutta voimmeko me lähteä tuomitsemaan Jumalaa?
En minä ainakaan. Onhan hän kaiken luonut ja oikeuden mukainen ja rakastava.
Siltä pohjalta päätyy ajattelemaan, että näiden ihmisten aika oli jo mennyt, eikä kuolema vähän aikaisemmin, tai myöhemmin ratkaise enää mitenkään lopputulosta.
Onko kuolema loppujen lopuksi niin kauhea asia. Jos ajatellaan vaikka kristittyjen vainoja ensimmäisellä vuosisadalla, niin ei se ainakaan niille vainotuille ollut paha asia. He menivät tyynesti mitä hirveimpien kidutusten kautta kuolemaan. Tästä seurasi se että kristinusko levisi vain suuremmalla nopudella, kun tarkoitus oli saada se kitkettyä kokonaan pois.
Sanoit, "tutkimattomat ovat Herran tiet"
Niin minustakin tuntuu. Me näemme vain tämän yhden hetken, mutta Hän näkee koko ajan janan. Noista selityksistä joskus selviää, miten kummasti asiat ovat ohjautuneet, juuri niin, kuin on pitänytkin. # kirjoitti:
exhellari86, Toivottavasti luit tuon 1. Samuelin kirja 15:2- :n jälkeisen osan, missä selvisi tuon luvun tarkoitus.
Sanoit;"Lisäisin siihen, että mitään ideologiaa, oli se sitten uskointo, evoluutioteoria, kommunismi tai kapitalismi, ei pitäisi ottaa sellaisenaan vaan ajatella ja hakea tietoa."
Tässä olet ehdottomasti oikeassa. Kun Jeesus keskusteli ja väitteli Rabbien tai Fariseusten kanssa Synagoogassa, niin asiat varmistettiin kirjakääröistä. Kaiken piti löytyä sieltä ja myös löytyi. Varmaan tiedät nuoruudestasi ja nykyisessä tilassasi, ettei kaikki ole mennyt ihan Kirjan mukaan eri seurakunnissa.
En tiedä, kuinka monta miestä vaimot ovat saaneet ymmärtämään asioita paremmin ja näyttäneet tien, mistä apu löytyy, mutta ainakin minulle kävi niin. Vaimoa kannattaa kuunnella. Apu ei löytynyt sieltä, mistä sen olisi pitänyt löytyä, vaan Luterilaisen kirkon sisältä. Olen varmaa tosi kerettiläinen monen mielestä, : )
Sanoit;" Oletko koskaan kyseenalaistanut uskontosi tuotoksia, tarkastellut niitä ikään kuin ulkopuolisena?"
Tuo edellinen osuus vastasi jo tähän osittain ja tässä lisää. Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia. Näin vaan käy jokaisessa porukassa. Jos jossain joukossa kielletään arvostelu ja vapaa keskutelu, niin mutkia tulee varmasti yhden tippaleivän tarpeisiin. Kärsivänä osapuolena on silloin aina heikoimmat.
Olen varmaan sanonut aikaisemmin, mutta sanon taas, että vasta Norvannon opetusten kautta on alkanut ymmärtämään Raamatun johdonmukaisuutta ja loogisuutta. On oikeasti nautinto kuunnella selitystä, mikä on kuin jonkin suuren kudelman tekoa. Lanka kiertää Vanhan ja Uuden Testamentin kautta, sieltä täältä, mutta kuitenkin juuri niin, kuin sen pitääkin.
Sanoit; "Olen aiemmin jo viitannut massamurhiin."
Tuo on vaikea kysymys, mutta voimmeko me lähteä tuomitsemaan Jumalaa?
En minä ainakaan. Onhan hän kaiken luonut ja oikeuden mukainen ja rakastava.
Siltä pohjalta päätyy ajattelemaan, että näiden ihmisten aika oli jo mennyt, eikä kuolema vähän aikaisemmin, tai myöhemmin ratkaise enää mitenkään lopputulosta.
Onko kuolema loppujen lopuksi niin kauhea asia. Jos ajatellaan vaikka kristittyjen vainoja ensimmäisellä vuosisadalla, niin ei se ainakaan niille vainotuille ollut paha asia. He menivät tyynesti mitä hirveimpien kidutusten kautta kuolemaan. Tästä seurasi se että kristinusko levisi vain suuremmalla nopudella, kun tarkoitus oli saada se kitkettyä kokonaan pois.
Sanoit, "tutkimattomat ovat Herran tiet"
Niin minustakin tuntuu. Me näemme vain tämän yhden hetken, mutta Hän näkee koko ajan janan. Noista selityksistä joskus selviää, miten kummasti asiat ovat ohjautuneet, juuri niin, kuin on pitänytkin."Risuaita"
Norvantoa olen itsekin joskus kuunnellut ja täytyy sanoa että hän osaa raamattunsa sekä tekstin että taustojen osalta. On kuitenkin todettava eräiden raamattukriitikoiden tapaan: jos niitä yhteyksiä haluaa löytää, niitä löytyy aina. Jos alkaisin tehdä töitä etsien yhteyksiä Koraanin ja kristinuskon väliltä, niitä löytyisi takuulla vieläkin enemmän. Norvannon kaltaisten huippuosaajien suhteen on muistettava, että he ETSIVÄT näitä yhteyksiä, he eivät tarkastele niitä neutraalisti.
"Varmaan tiedät nuoruudestasi ja nykyisessä tilassasi, ettei kaikki ole mennyt ihan Kirjan mukaan eri seurakunnissa." Oikeassa olet, tuohon ei kummoista selvänäkijää tarvita. Eikä mikään uskonsuunta pääse röyhistelemään tuossa asiassa. Tosin emme edes tiedä, mikä tuhansista raamatuntulkinnoista lopulta on se oikea. Ja muistutan vielä siitä (tämä nyt on toistoa), että olemme melko tarkkaan yhtä ateisteja: jos sinä kiellät 22568 jumalaa, minä kiellän yhden enemmän. Onko tuo ero nyt niin kauhean suuri? :)
Kaltaistasi lämmintä, ajattelevaa ja provosoitumatonta keskustelijaa en enää haluaisi kiusata. Otan kuitenkin tekstistäsi yhden lainauksen:
"Tuo on vaikea kysymys, mutta voimmeko me lähteä tuomitsemaan Jumalaa?
En minä ainakaan. Onhan hän kaiken luonut ja oikeuden mukainen ja rakastava."
Olen taistellut tuon asian kanssa ja joutunut toteamaan Lactantinuksen tavoin, että Jumalan kaikkivaltiutta ja maailmaa ei voi sovittaa yhteen. Ihmiselle, joka laillasi ja kaikista todisteista huolimatta päättää Jumalan olevan hyvä, Jumala tietysti on hyvä.
Minä vain en näiden todisteiden valossa voi ajatella niin.- #
exhellari86 kirjoitti:
"Risuaita"
Norvantoa olen itsekin joskus kuunnellut ja täytyy sanoa että hän osaa raamattunsa sekä tekstin että taustojen osalta. On kuitenkin todettava eräiden raamattukriitikoiden tapaan: jos niitä yhteyksiä haluaa löytää, niitä löytyy aina. Jos alkaisin tehdä töitä etsien yhteyksiä Koraanin ja kristinuskon väliltä, niitä löytyisi takuulla vieläkin enemmän. Norvannon kaltaisten huippuosaajien suhteen on muistettava, että he ETSIVÄT näitä yhteyksiä, he eivät tarkastele niitä neutraalisti.
"Varmaan tiedät nuoruudestasi ja nykyisessä tilassasi, ettei kaikki ole mennyt ihan Kirjan mukaan eri seurakunnissa." Oikeassa olet, tuohon ei kummoista selvänäkijää tarvita. Eikä mikään uskonsuunta pääse röyhistelemään tuossa asiassa. Tosin emme edes tiedä, mikä tuhansista raamatuntulkinnoista lopulta on se oikea. Ja muistutan vielä siitä (tämä nyt on toistoa), että olemme melko tarkkaan yhtä ateisteja: jos sinä kiellät 22568 jumalaa, minä kiellän yhden enemmän. Onko tuo ero nyt niin kauhean suuri? :)
Kaltaistasi lämmintä, ajattelevaa ja provosoitumatonta keskustelijaa en enää haluaisi kiusata. Otan kuitenkin tekstistäsi yhden lainauksen:
"Tuo on vaikea kysymys, mutta voimmeko me lähteä tuomitsemaan Jumalaa?
En minä ainakaan. Onhan hän kaiken luonut ja oikeuden mukainen ja rakastava."
Olen taistellut tuon asian kanssa ja joutunut toteamaan Lactantinuksen tavoin, että Jumalan kaikkivaltiutta ja maailmaa ei voi sovittaa yhteen. Ihmiselle, joka laillasi ja kaikista todisteista huolimatta päättää Jumalan olevan hyvä, Jumala tietysti on hyvä.
Minä vain en näiden todisteiden valossa voi ajatella niin.exhellari86, sanoit;"jos niitä yhteyksiä haluaa löytää, niitä löytyy aina."
Niin pitääkin löytyä. Kun sama asia tulee vastaan Vanhan Testamentin puolella pitkin matkaa ja sama asia on Vanhan Testamentin uhritoimituksissa ja sama asia tulee esiin Uuden Testamentin puolella toteutuneena, niin se vahvistaa molemmat puolet.
Sanoit, "Jos alkaisin tehdä töitä etsien yhteyksiä Koraanin ja kristinuskon väliltä, niitä löytyisi takuulla vieläkin enemmän."
Paljon löytäisit joka tapauksessa, koska molempien uskontojen kantaisät ovat samaa sukua. Ismael oli islamilaisten esi isä. Tärkeämpi asia on näiden uskontojen erot. Niistä ehkä kannattaisi etsiä, mikä on koko uskonnon sanoma.
Sanoit, "Norvannon kaltaisten huippuosaajien suhteen on muistettava, että he ETSIVÄT näitä yhteyksiä, he eivät tarkastele niitä neutraalisti."
Voit olla oikeassa, mutta on myöskin tärkeää löytää niitä yhteyksiä, koska epäilijöitä on paljon. Noissa pohdinnoissa tulee kuitenkin ilmi se vilpittömyys, jolla halutaan etsiä jostain vaikeasta kohdasta mahdollisimman oikea selitys.
Joku voisi kysyä tuota neutraalia suoraan Norvannolta.
Sanoit, "jos sinä kiellät 22568 jumalaa, minä kiellän yhden enemmän. Onko tuo ero nyt niin kauhean suuri? :)"
Hahah, en minä kiellä noita muita, mutta pidän vain yhden Jumalan. En edes tiennyt niitä olevan niin paljon. : ) en edes tiedä niiden nimiä, jos ei oteta mamonaa, ahneutta, itsekkyyttä ja muita mukaan. Ero on kuitenkin ratkaiseva.
Mitä nämä muut voivat tarjota? Onko muilla olemassa vastaavaa oppia?
Mutta oikeasti, miten minun mielipiteelläni on tuohon asiaan mitään vaikutusta. Minä vain uskon niin.
Et sinä minua kiusaa, vaan nämä keskustelut ovat mukavaa vaihtelua tuon tavallisen haukkumisen rinnalla. Ole vapaa. Jos me uskomme johonkin, niin eikö sitä pitänyt tutkia ja tarkastella.
Sanoit,"Olen taistellut tuon asian kanssa ja joutunut toteamaan Lactantinuksen tavoin, että Jumalan kaikkivaltiutta ja maailmaa ei voi sovittaa yhteen"
Kun tuota Lactaniusta ei ole suomennettu, niin en osaa sanoa tuohon sovittamiseen mitään. Minkälainen Jumalan pitäisi olla, että yhtälö toteutuisi?
Jos nyt joutuisit pakosti toteamaan, että Jumala on kuitenkin olemassa, niin mitä joutuisit ajattelemaan. Aika vaikea varmaan asennoitua tuohon tilanteeseen.
Ei kai purnaaminen ole kielletty, jos ei asiat näytä oleva kunnossa. # kirjoitti:
exhellari86, sanoit;"jos niitä yhteyksiä haluaa löytää, niitä löytyy aina."
Niin pitääkin löytyä. Kun sama asia tulee vastaan Vanhan Testamentin puolella pitkin matkaa ja sama asia on Vanhan Testamentin uhritoimituksissa ja sama asia tulee esiin Uuden Testamentin puolella toteutuneena, niin se vahvistaa molemmat puolet.
Sanoit, "Jos alkaisin tehdä töitä etsien yhteyksiä Koraanin ja kristinuskon väliltä, niitä löytyisi takuulla vieläkin enemmän."
Paljon löytäisit joka tapauksessa, koska molempien uskontojen kantaisät ovat samaa sukua. Ismael oli islamilaisten esi isä. Tärkeämpi asia on näiden uskontojen erot. Niistä ehkä kannattaisi etsiä, mikä on koko uskonnon sanoma.
Sanoit, "Norvannon kaltaisten huippuosaajien suhteen on muistettava, että he ETSIVÄT näitä yhteyksiä, he eivät tarkastele niitä neutraalisti."
Voit olla oikeassa, mutta on myöskin tärkeää löytää niitä yhteyksiä, koska epäilijöitä on paljon. Noissa pohdinnoissa tulee kuitenkin ilmi se vilpittömyys, jolla halutaan etsiä jostain vaikeasta kohdasta mahdollisimman oikea selitys.
Joku voisi kysyä tuota neutraalia suoraan Norvannolta.
Sanoit, "jos sinä kiellät 22568 jumalaa, minä kiellän yhden enemmän. Onko tuo ero nyt niin kauhean suuri? :)"
Hahah, en minä kiellä noita muita, mutta pidän vain yhden Jumalan. En edes tiennyt niitä olevan niin paljon. : ) en edes tiedä niiden nimiä, jos ei oteta mamonaa, ahneutta, itsekkyyttä ja muita mukaan. Ero on kuitenkin ratkaiseva.
Mitä nämä muut voivat tarjota? Onko muilla olemassa vastaavaa oppia?
Mutta oikeasti, miten minun mielipiteelläni on tuohon asiaan mitään vaikutusta. Minä vain uskon niin.
Et sinä minua kiusaa, vaan nämä keskustelut ovat mukavaa vaihtelua tuon tavallisen haukkumisen rinnalla. Ole vapaa. Jos me uskomme johonkin, niin eikö sitä pitänyt tutkia ja tarkastella.
Sanoit,"Olen taistellut tuon asian kanssa ja joutunut toteamaan Lactantinuksen tavoin, että Jumalan kaikkivaltiutta ja maailmaa ei voi sovittaa yhteen"
Kun tuota Lactaniusta ei ole suomennettu, niin en osaa sanoa tuohon sovittamiseen mitään. Minkälainen Jumalan pitäisi olla, että yhtälö toteutuisi?
Jos nyt joutuisit pakosti toteamaan, että Jumala on kuitenkin olemassa, niin mitä joutuisit ajattelemaan. Aika vaikea varmaan asennoitua tuohon tilanteeseen.
Ei kai purnaaminen ole kielletty, jos ei asiat näytä oleva kunnossa."Kun tuota Lactaniusta ei ole suomennettu"
Lainaus löytyy täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Teodikea (katso kohtaa "Ongelma")
"Mitä nämä muut voivat tarjota? Onko muilla olemassa vastaavaa oppia?"
Ottiatuota... Minun näkökulmastani ihan saman kuin sinunkin pitämäsi jumala: kertomuksia ja lupauksia, joita voi pitää tosina jos haluaa.
"Jos nyt joutuisit pakosti toteamaan, että Jumala on kuitenkin olemassa, niin mitä joutuisit ajattelemaan. Aika vaikea varmaan asennoitua tuohon tilanteeseen."
Pyrin koko ajan ottamaan huomioon sen, että mitä nyt ajattelen ei välttämättä olekaan oikein. Eikö sellaisen mahdollisuuden huomioon ottaminen ole sinulle synti? Joltisenkin varma olen kuitenkin siitä, että jos Raamatun tarkoittama Jumala olisi, hän olisi IHAN kokonaan muuta kuin mitä me pystymme kuvittelemaan. Ja melkolailla muuta kuin mitä pronssikauden ihmiset oman kulttuurinsa kautta käsittivät.
Totuuden etsintäähän tämä kaikki on. Vaikka tiukastikin väitän vastaan ja välillä provosin, en suinkaan kuvittele olevani totuuden haltija. Mutta kun sokea auktoriteettiusko hylätään, eikö silloin synny pakko ottaa itse asioista selvää? Miksi ulkoistaa ajattelu jollekin entiteetille, jonka olemassaolosta ei ole kiistattomia todisteita (subjektiiviset, sisäisdeen kokemiseen perustuvat käsitykset eivät ole sellaisia)?- #
exhellari86 kirjoitti:
"Kun tuota Lactaniusta ei ole suomennettu"
Lainaus löytyy täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Teodikea (katso kohtaa "Ongelma")
"Mitä nämä muut voivat tarjota? Onko muilla olemassa vastaavaa oppia?"
Ottiatuota... Minun näkökulmastani ihan saman kuin sinunkin pitämäsi jumala: kertomuksia ja lupauksia, joita voi pitää tosina jos haluaa.
"Jos nyt joutuisit pakosti toteamaan, että Jumala on kuitenkin olemassa, niin mitä joutuisit ajattelemaan. Aika vaikea varmaan asennoitua tuohon tilanteeseen."
Pyrin koko ajan ottamaan huomioon sen, että mitä nyt ajattelen ei välttämättä olekaan oikein. Eikö sellaisen mahdollisuuden huomioon ottaminen ole sinulle synti? Joltisenkin varma olen kuitenkin siitä, että jos Raamatun tarkoittama Jumala olisi, hän olisi IHAN kokonaan muuta kuin mitä me pystymme kuvittelemaan. Ja melkolailla muuta kuin mitä pronssikauden ihmiset oman kulttuurinsa kautta käsittivät.
Totuuden etsintäähän tämä kaikki on. Vaikka tiukastikin väitän vastaan ja välillä provosin, en suinkaan kuvittele olevani totuuden haltija. Mutta kun sokea auktoriteettiusko hylätään, eikö silloin synny pakko ottaa itse asioista selvää? Miksi ulkoistaa ajattelu jollekin entiteetille, jonka olemassaolosta ei ole kiistattomia todisteita (subjektiiviset, sisäisdeen kokemiseen perustuvat käsitykset eivät ole sellaisia)?exhellari86, kiitos linkistä. Tuo selventää paljon ongelmaa. Yksi ongelma on se, millaisena me ymmärrämme tämän todellisuuden. Koitan palata tähän aiheeseen myöhemmin.
"Pyrin koko ajan ottamaan huomioon sen, että mitä nyt ajattelen ei välttämättä olekaan oikein. Eikö sellaisen mahdollisuuden huomioon ottaminen ole sinulle synti?"
En koe sellaista synniksi, jos ajan takaa totuutta. Tietysti me olemme eri tilanteessa, koska minä uskon Raamatun olevan aito ja oikea Jumalan meille antama ohje.
"Joltisenkin varma olen kuitenkin siitä, että jos Raamatun tarkoittama Jumala olisi, hän olisi IHAN kokonaan muuta kuin mitä me pystymme kuvittelemaan. Ja melkolailla muuta kuin mitä pronssikauden ihmiset oman kulttuurinsa kautta käsittivä"
Nii, mihin me oikeasti perustamme näkemyksemme Jumalasta ja tästä maailman kaikkeudesta ja kaikesta, mitä se pitää sisällään? koitan jäsennellä sitäkin myöhemmin.
"Mutta kun sokea auktoriteettiusko hylätään, eikö silloin synny pakko ottaa itse asioista selvää? "
Tuollaista tilanneta ei saisi ikinä tullakkaan. Jokaisella pitää olla oma usko, joka kestää missä maailman melskeissä tahansa.
"Miksi ulkoistaa ajattelu jollekin entiteetille, jonka olemassaolosta ei ole kiistattomia todisteita (subjektiiviset, sisäisdeen kokemiseen perustuvat käsitykset eivät ole sellaisia)? "
Minä nyt jaoin nämä asiat, vaikka varmaan tarkoitit ne koskemaan samaa asiaa. Ihmisten pitäminen auktoriteettinä on minusta oma lukunsa.
Minkälainen todiste sinulle riittäisi? Löytyykö tuosta kirjeestä jotain epäilyttävää?
Minä tietysti uskon siihen, koska haluan uskoa siihen ja olen naivi ja hyvä uskoinen yleensä. Toisaalta, jos joku tiedemies hurahtaa tuohon asiaan koko loppuiäkseen, välittämättä kaikesta rahasta ja kunniasta, joka hänellä olisi ollut käden ulottuvilla, tekee minulle uskomisen helpommaksi.
Jos Panin matemetiikkaan hyvin perehtyneenä on sitä mieltä, ettei ole ihmisten mahdolista tehdä tuollaista tekstiä, niin se vetää minut nöyräksi. Kuka sitten on ollut laittamassa kirjoittajille sanat suuhun, tai kynään. jos nuo asiat pitävät paikkansa, niin on pakko tulla siihen johtopäätökseen, että maailma laajenee. Mutta olemmeko me valmiit ajattelemaan niin?
http://kotisivu.dnainternet.fi/esa08/Raamattu/kirje.html
- teu.
Eipä kerro , örvelö Paljon muuta Mitähän pedot kuuluuluu uskoon?
kun tuo kieli vaikeus iski , elikkä jos hän halauaisikin itse sellaioseksi.
tai siitten ei , kyllä se pitää osta sanoa suomeksi , Ettei vain tapahdu ,
pahoja täällä kun ajatukset on usa;ssa . Minusta tuntuu sittenkin,että
örvelöä kismittä kun hänestä ei ole tullut tuomaria, Eikä tule koskaan
sillä asioiden käsittely on metkaa. Tuomarin pitää olla Rehellinen reilu
käsittää ASIAT RAITTIISTI KUIN Ja oikeamielisesti johon, ei hänellä
ole mahdollisuuksia edeskotomaan kielellä , saatikka kielillä ..
Hyvasti vaan, ja miinalle terveisiä --- kalle.
1.9-12.
Jes. 57. :15-19.
Jer. 6 : 1 - 15.
Mat. 5 :16. Loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät
teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Iaäänne, joka on taivaassa ..
Ps, 35.18. Silloin saan kiiyyää sinua suuressa joukossa , ylistää
sinua Juhlakansan keskellä ..
- teu/leiff
Mitä LUTHER : sanoo RIPITTYTYMISETÄ , Siihen on meidänkin uskottava ,
Hän on aina sanonut /opettanut , että sen tulee olla , vapaaehtoista . Olemme
kukistaneet paavin hirmuvallan , ja niin me kaikki olemme nyt vapaat pakosta .
Olemme päässeet kantamasta sitä sietämätöntä taakkaa , , jonka hän oli säilyttänyt kristikunnan harteille Yleisen kokemuksen mukaan ei yksikään kuorma ollut painavampi kuin se , että meidän jokaisen oli pakkoripittäytyä .
ahimpaan kuolemansyntiin syyllistmisen uhalla . Ripittäytyminen tehtiin varsin vaikeaksi , ja omaatuntoamme piinattiin vaatimuksella , että meidän oli lueteltava kaikki mahdolliset synnit , ;kukaan ei pystynyt Ripittäytymään niin , että omatunto olisi tullut puhtaaksi ,,(hän puhuu tässä paavin jutuista ) Pahinta oli kuitenin , ettei kukaan opettanut eikä edes tiennuyt , mitä Rippi on tai kuinka hyödyllinen ja lohdullinen se on . Ripitäytyminen oli yhtä ahdistusta ja ja he ve tin tuskaa ,.
Se oli pakko suorittaa , vaikka mitään ei vihattu niin kuin sitä . Näistä kolmesta pahasta olemme nyt päässeet . Meitä ei enää aja ripittäytymaan pakko eikä pelko ;
meitä ei piinata vaatimalla kaikkien syntien tarkka luetteleminen ; olemme lisäksi saaneet suuren edun, kun nyt tiedämme , kuinka ripiä on ihanalla tavalla käytettävä omantuntomme lohdutamiseen ja rohkaisemaan . Mutta tuonhan jo jokainen osaa .
on aivan pakko jajkaa .- Teu./leiff.
jatkan .
Ihmiset ovat ikävä kyllä oppineet asian liiankin hyvin , niin että he tekevät mitä
tahtovat ja soveltavat vapauttansa siten , etei heidän muka enää ikinä tule eikä tarvista ripittäytyä . Se näet opitaan äkkiä , mikä tuntuu mukavalta . Evankeliumi-
stakin omaksutaan ylen nopeasti kaikki, mikä tahansa lempeästi hyväilee , olen kuitenkin jo sanonut , ettei noita sikoja pitäisi päästää evankeliumin lähellekkään
eikä siitä saisi antaa heille yhtään murua . Heidän pitäisi pysyä paavin alaisina ,
hänen ajettavinaan ja piinattavinaan , niin että saisivat Ripittäytyä , paastolla ja tehdä kaikkea muuta sellaista enemmän kuin koskaan ..
Sillä jos joku ei tahdo uskoa evankeliumia , ei elää sen mukaan eikä tehdä , mitä kristityn tulee , älköön hän myöskään pääskö nauttimaan mitään hyötyä evankeliumita . Mitä siitä sanotaan , että sinä kyllä tahdot evankeliumia hyötyä , mutta etantaisi sen vaatia itseltäsi mitään ? Tuollaisia ihmisiä älköön mikään julistamamme evankeliumi koskeko , älkööt he meidän luvallamme nauttiko hiukkaakaan meidän vapauttamme ..
Heidän herrakseen me päästämme jälleen paavin tai jonkun hänen kaltaisensa
panemaan heidät kuriin niin kuin kunnon tyrannin kuuluu tehdä . Roskaväki , joka ei tahdo olla kuuliainen evankeliumille , tarvitsee juuri sellaisen kurittajan , Jumalan lähettämän per ke leen ja pyovelin . Toisille taas ,niille jotka mielellään oppivat kuulemastaan , meidän tulee saarnata yhä uudestaan . Heitä on rohkaistava , ,
inniostettava ja houkuteltava , etteivät he päästäisi käsistään näin kallista ja
lohdullista aarretta , jonka evankeliumi on tarjonnut omaksemme . Puhumme siis
lyhyesti myös Ripistä opettaakemme ja kehottaaksemme ihmisiä..
pakko , jatkaa
- su
Kristinuskon alkuajoista lähtien on sen apostoleista uskonpuhdistajista, raamatun kääntäjistä, ja sen paremmin selityksiin omia mielipiteitä liittäen, on vinoutumia tullut Jeesuksen ja sen ajan suurten muiden profeetojen alkuperäisiin sanomiin.
Siksi kristinuskon sekamelska on näkyvissä sen haarautumisssa.
On haluttu näyttä "oikeata" uskoa kuulijoille, tehokkailla omilla lisäyksillään sanaan. On kaikilta unohtunut oikea Jumalan tahto, ja hänen oikeudenmukainen ja armollinen kaikkivalta.
On haluttu tehostaa raamatunlukua joka päivä. Ei se auta jos ihminen on sisältään paha ja itsekäs. Minusta on riittävä ilta rukous kiitokseksi Jumalalle päivästä ja aamurukous anellen siunausta ja turvaa alkavalle päivälle. Ei auta jos on nenä raamatussa kiini ja tutkii montakertaa päivässä kuinka minun pitäisi elää ja kuinka toiset ovat pahoja. Siinä menee sekaisin Jeesukset, Jumalat, lähimmäisen tuomiot, omat kilvoitukset ja viimeksi oma pää. Tudellisuus hämärtyy. - perämela
Ilman uudestisyntymistä ei kukaan ole näkevä Herraa.
siitä alkaa elämä ja valo. siihen asti oli pimeys ja kuolema.- su
Niin perämela. Otappa melaohjauksesi ja kerro miten ihminen muuttuu uudestisyntymisen jälkeen käytännön asioissa. Tekeekö se hänestä paremmman ihminen, niin että sen lähiympäristö huomaa. Vai huomaako vain Jeesus sen?
Jos ennen inhosit rantalepikossa möyriviä puliukkoja. Nyt menet auttamaan heitä heille lämmintä vaatetta ja einestä. Ehkä annat rahaakin
tarpeitensa ostoon. Koetat hankkia heille paremman yösijan tai kortteerin.
Hymyilet kaikille vastaan tulijoille ja sanot hyvät huomenet. Vain rupeetko katsomaan muualle, koska he ovat syntisiä. Ja uudestisyntymisen jälkeen sanoit lapsillesi, että syntisten lasten kanssa ei leikitä, koska heidän vanhemmat eivät käy rukoushuoneella.
Vaikka lapset pistää vastaan, viet heidät kolmesti viikossa kuuntelemaan, miten ei joudu tulijärveen. Käytät jokapäivä 2 tuntia aikaa raamatun tutkimiseen...Ja silleeä...
ai nii ja lopetitko tupakan
Huomasiko entiset naapurisi ja entiset ystäväsi, että olet muuttnut paremmaksi heitäkin kohtaan. - teu.
su kirjoitti:
Niin perämela. Otappa melaohjauksesi ja kerro miten ihminen muuttuu uudestisyntymisen jälkeen käytännön asioissa. Tekeekö se hänestä paremmman ihminen, niin että sen lähiympäristö huomaa. Vai huomaako vain Jeesus sen?
Jos ennen inhosit rantalepikossa möyriviä puliukkoja. Nyt menet auttamaan heitä heille lämmintä vaatetta ja einestä. Ehkä annat rahaakin
tarpeitensa ostoon. Koetat hankkia heille paremman yösijan tai kortteerin.
Hymyilet kaikille vastaan tulijoille ja sanot hyvät huomenet. Vain rupeetko katsomaan muualle, koska he ovat syntisiä. Ja uudestisyntymisen jälkeen sanoit lapsillesi, että syntisten lasten kanssa ei leikitä, koska heidän vanhemmat eivät käy rukoushuoneella.
Vaikka lapset pistää vastaan, viet heidät kolmesti viikossa kuuntelemaan, miten ei joudu tulijärveen. Käytät jokapäivä 2 tuntia aikaa raamatun tutkimiseen...Ja silleeä...
ai nii ja lopetitko tupakan
Huomasiko entiset naapurisi ja entiset ystäväsi, että olet muuttnut paremmaksi heitäkin kohtaan.Jokainen ihminen on velvollinen auttamaan lähimmäistään
ja yhtä varmasti se tee hänestä sillä lailla parenpaa kuin örvelö
luulee , vaan tässä tapauksessa autetaan ilman omaa pyyntöä ,
elikkä siellä lerikossa jos on avun tarvitsijoita heitä autetaan silti
vaikka ei saa mitään arvon antoa , jota sinä ajat TEKEEKO SE
HÄNESTÄ PAREMMAN IHMISEN NIIN ETTÄ LÄHIYMPÄRISTÖ
VAI HUOMAAKO VAIN JEESUS SEN ?.
örvelö ,sulla on aivan selvästi kateellisen puheet , eikai kukaan
edes yritä tuollaisiin vasta , sinä älä ala puuttumaan toisten ykityis-
kohtaisiin asioihin ,,Törpö .. Vaikka terveyden kannalta tupakasta
puhuminen on hyvä , on se siinä kuin muissakin asioissa niin että
sen päättää kuikin itse . örvelön niinkuin muittenkin , eli kukaan ei salli
väkisin pakko pulputusta . .
- #
En ole huomannut Perämelan tunnustamassa uskossa mitään vikaa.
Savon Ukon ja H.H.: käsitykset on jotenkin oudot, enkä löydä niille Raamatusta mitään selitystä. Vaikka sata vuotta heidän kanssaan kinaisimme, emme saa heidän päätään kääntymään. Luoja yksin sen voi tehdä. - teu.
# OLET TAAS OIKEASSA OLEN KASSASI SAMAA MIELTÄ , , SU JA ÖRVELÖ
EI OIKEESTAAN MINUSTAKAAN YMMÄRRÄ KUN OMAN KÄSITYKSEN JA
NE TUNTUU MEISTÄ TOSI OUDOILTA . AIVAN KUIN EI OLISI PUHE SAMASTA
RAAMATUSTA JA SAMASTA AUTUUDESTA ,JA TUSKIN HE LÄÄ NIIN KAUAN
ETTÄ SAISIMME PÄÄT KÄÄNTYMÄÄN ,, NIIN LUOJA VOI SEN TEHDÄ TAI
SITTEN EI ,, JOS LUOJA ON PÄÄTTÄNYT NIIN HÄNTEKEE ..
Ketjusta on poistettu 72 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293315- 1201331
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101265- 711028
- 581021
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871006olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26957Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38921Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66900Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78855