Kun oman silmämääräisen arvioni mukaan olen kerännyt 20 litraa ja pakastin on kohta täynnä.
Voin olla kerännyt 30 litraakin, mutta lasken alakanttiin suuressa vaatimattomuudessani.
Marjat ovat rasioissa ja laatikoissa vieri vieressä.
Paljonko marjoja sopii 200 l pakastimeen?
21
1892
Vastaukset
- iceman :)
kuluttajaviranomaistenkin mukaan pakastimien tilavuudet ilmoitetaan monesti liian suuriksi. Ehkä se pahimmillaan voi jopa tarkoittaa koneen ulkomittojen mukaan laskettua tilavuutta? Siitä sitten pitäisi vähentää seinämien ja koneiston vaatima tilavuus ...
- 2+13
Mitkä on pakastimesi sisämitat? Mittaa mittanauhalla sisäalan pituus, leveys ja korkeus.
- en ymmärrä
73, 49 ja 41.
Miten lasketaan? - Kiertokoulunopettaja
en ymmärrä kirjoitti:
73, 49 ja 41.
Miten lasketaan?Älä viitsi! Vaikka olisit käynyt vain kaksi viikkoa kiertokoulua väärinpäin, niin tuo perusmatemaattinen ongelma on jokaisen ratkaistavissa.
- en ymmärrä
Kiertokoulunopettaja kirjoitti:
Älä viitsi! Vaikka olisit käynyt vain kaksi viikkoa kiertokoulua väärinpäin, niin tuo perusmatemaattinen ongelma on jokaisen ratkaistavissa.
Olen tosissani! Minulla ei ole matemaattisia kykyjä.
- zsexdrcft
en ymmärrä kirjoitti:
73, 49 ja 41.
Miten lasketaan?Päissäänlaskien öbaut 150 litraa.
zsexdrcft kirjoitti:
Päissäänlaskien öbaut 150 litraa.
Kyllä. Noin 147 l.
Jos ei aloittaja osaa mitään alkeellisestakaan laskennosta, millä hän tietää paljonko marjoja on kerännyt?- Ratkaisematon
Kollimaattori kirjoitti:
Kyllä. Noin 147 l.
Jos ei aloittaja osaa mitään alkeellisestakaan laskennosta, millä hän tietää paljonko marjoja on kerännyt?Mistä edes tiedetään, ettei hän ole kerännyt sieniä tai omenoita? Jos biologiakin on yhtä hunningolla.
- en ymmärrä
Kollimaattori kirjoitti:
Kyllä. Noin 147 l.
Jos ei aloittaja osaa mitään alkeellisestakaan laskennosta, millä hän tietää paljonko marjoja on kerännyt?Olen nähnyt 10 litran ämpärin ja kuvittelen marjat mielessäni sinne sisään. Sen perusteella lasken 'silmämääräisesti'.
- en ymmärrä
Ratkaisematon kirjoitti:
Mistä edes tiedetään, ettei hän ole kerännyt sieniä tai omenoita? Jos biologiakin on yhtä hunningolla.
Omenat kasvavat korkealla puussa ja minä olen päinvastoin kyykistellyt ja kumarrellut metsässä. Suoraan maastakaan en ole mitään repinyt, joten sienistä ei ole kyse.
- turhia kierroksia
Kiertokoulunopettaja kirjoitti:
Älä viitsi! Vaikka olisit käynyt vain kaksi viikkoa kiertokoulua väärinpäin, niin tuo perusmatemaattinen ongelma on jokaisen ratkaistavissa.
Ei se kiertokoulukaan paljon auta jos lähtee väärille jengoille.
- 20+10
en ymmärrä kirjoitti:
Olen nähnyt 10 litran ämpärin ja kuvittelen marjat mielessäni sinne sisään. Sen perusteella lasken 'silmämääräisesti'.
Sinulla on sitten melko huono arviointikyky. Jos kerran sinulla on noin 150 litran pakastin (joka siis saatiin kertomalla sisätilan leveys, korkeus ja pituus), ja mielestäsi se täytyy kun oot laittanu sinne 30 litraa tavaraa.
Vaikka ottaisi huomioon astian reunojen ja tyhjän tilan astioiden välissä. viemän tilavuuden niin silti tuo sinun arviosi 30 l vastaan 150 litraa heittää aika paljon.
- miteneimahdu
Onko sinulla mitään muuta siellä pakastimessa kuin niitä marjarasioita?
- en ymmärrä
On siellä kymmenkunta leipää.
- Toivotonta menoa
en ymmärrä kirjoitti:
On siellä kymmenkunta leipää.
No tämähän menee jo komiikan puolelle :) Ensin ihmetellään miten pakastin täyttyy marjoista ennen aikojaan, ja nyt käy ilmi että se onkin jo leipää pullollaan. Taitaa olla melkoinen vitsiniekka tämän tarinan aloittaja. Tai sitten todellakin hyvin pihalla ihan kaikesta. Eli toisin kun alkuperäinen viesti antoi ymmärtää, ei kerätty marjoja tyhjään pakastimeen. Pakastin oli puolillaan leipää, ja todennäköisesti on kuuhelluksissaan kerätty marjojen sijaan kiviä, puunpalasia ja sammalta.
Jos nyt oikein tosissaan on näin paljon jo sotkettu, niin ei voida olettaa litranmittojen tai minkään muunkaan matemaattisten tai fysikaalisten asioiden olevan hallussa. Antaa kaverin ahtaa pakastimeen niitä kiviä tai mitä lie kaarnaa, ei me sitä näköjään voida auttaa. - en ymmärrä
Toivotonta menoa kirjoitti:
No tämähän menee jo komiikan puolelle :) Ensin ihmetellään miten pakastin täyttyy marjoista ennen aikojaan, ja nyt käy ilmi että se onkin jo leipää pullollaan. Taitaa olla melkoinen vitsiniekka tämän tarinan aloittaja. Tai sitten todellakin hyvin pihalla ihan kaikesta. Eli toisin kun alkuperäinen viesti antoi ymmärtää, ei kerätty marjoja tyhjään pakastimeen. Pakastin oli puolillaan leipää, ja todennäköisesti on kuuhelluksissaan kerätty marjojen sijaan kiviä, puunpalasia ja sammalta.
Jos nyt oikein tosissaan on näin paljon jo sotkettu, niin ei voida olettaa litranmittojen tai minkään muunkaan matemaattisten tai fysikaalisten asioiden olevan hallussa. Antaa kaverin ahtaa pakastimeen niitä kiviä tai mitä lie kaarnaa, ei me sitä näköjään voida auttaa.Kuinka niin? Eivät ne leivät siellä ole ollut vasta kuin pari päivää eli tämän aloituksen jälkeen ovat tulleet!
Kirjoitin, että "pakastin on kohta täynnä". Tuossa pakastimessa on 4 hyllyä ja kolmas hylly oli jo kovaa kyytiä täyttymässä marjoista, kun tänne aloin avautumaan. Marjat on putsattu lehdistä, elukoista sun muista.
Koitan syödä nuita leipiä pikkuhiljaa pois, että saan lisätilaa marjoille. Ei niitä mahamitalla kuitenkaan kannata syödä. Mustikoita olen syönytkin puoli litraa päivässä ihan tuoreeltaan, kun ovat niin terveellisiä - superfoodia amerikkalaisittain.
Sitten vielä sekin, että hyllyt ovat todella painavia ja alimmaisesta irtosi jo vetokahva osittain. En ole tarkistanut, voiko sitä korjata vai menikö muoviosa poikki.
Jos nyt käy niin, että tila loppuu pakastimesta, niin vien osan tyttären pakastimeen tai sitten alan keittämään niistä hilloa ja mehua. Pojallakin on kohta pakastin, mutta kun ei sitä tiedä, miten pitkälle mustikoita voi enää kerätä! - miteneimahdu
en ymmärrä kirjoitti:
Kuinka niin? Eivät ne leivät siellä ole ollut vasta kuin pari päivää eli tämän aloituksen jälkeen ovat tulleet!
Kirjoitin, että "pakastin on kohta täynnä". Tuossa pakastimessa on 4 hyllyä ja kolmas hylly oli jo kovaa kyytiä täyttymässä marjoista, kun tänne aloin avautumaan. Marjat on putsattu lehdistä, elukoista sun muista.
Koitan syödä nuita leipiä pikkuhiljaa pois, että saan lisätilaa marjoille. Ei niitä mahamitalla kuitenkaan kannata syödä. Mustikoita olen syönytkin puoli litraa päivässä ihan tuoreeltaan, kun ovat niin terveellisiä - superfoodia amerikkalaisittain.
Sitten vielä sekin, että hyllyt ovat todella painavia ja alimmaisesta irtosi jo vetokahva osittain. En ole tarkistanut, voiko sitä korjata vai menikö muoviosa poikki.
Jos nyt käy niin, että tila loppuu pakastimesta, niin vien osan tyttären pakastimeen tai sitten alan keittämään niistä hilloa ja mehua. Pojallakin on kohta pakastin, mutta kun ei sitä tiedä, miten pitkälle mustikoita voi enää kerätä!Ai se on vielä sellainen vetolaatikkopakastin eikä arkkupakastin. No ne laatikothan vie jo aika paljon tilaa pois. Tai toisin sanoen sinun täytyy laskea tilavuus niiden laatikoiden mitoista.
- Pakkausongelma
Pakastimen täyttö on suurelta osin 3D-sijoitteluongelma, johon vaikuttaa pakastinrasioiden muoto ja mitat. Parhaimman täytön saa suorakulmaisilla särmiöillä, joiden mittojen monikerroilla saadaan suorakulmaisen särmiön muotoinen säilytystila (pakastinarkku, pakastimen hylly) mahdollisimman täyteen joka suunnassa.
Sekä ongelman teoreettinen tarkastelu kombinatorisena ongelmana että myös ongelman käytännön ratkaisu on melkoisen hankalaa, etenkin jos sijoiteltavien rasioiden mitat eivät muodosta yhdistelminään tai monikertoinakaan säilytystilan tiiviisti täyttävää kombinaatiota.
Seuraavassa hieman asiasta maistiaisia teoreettisesti orientoituneille:
http://unibo.academia.edu/DanieleVigo/Papers/1214909/The_three-dimensional_bin_packing_problem
www.optimization-online.org/DB_FILE/2007/06/1686.pdf- en ymmärrä
Olen vähän allapäin, kun en ole tänään päässyt metsään. Liian märkää.
- en ymmärrä
Nyt selvisi sellainen asia, että olen luullut 5 litran ämpäriäni 3-litraiseksi.
- elämäni tragedia
Kävin kiertokoulua mutta olin väärillä jengoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073215GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531092Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351032- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24851