Voiko nainen olla

....................

kova tyyppi olematta miesmäinen?

14

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi olla. Mulla tulee mieleen yks uusi työkaveri jota kuvailin just puhelimessa yhelle toiselle työkaverille: "se on kova tyyppi". Tarkoitin sellaista särmää ja teknista osaamista, jämptiyttä ja taitavuutta. Pitää sanansa ja on tosi skarppi.

      • työ ja työ

        Puhut töistä enemmän kuin ratikka - miksi? Etkö koe olevasi riittävästi ilman työtä?


      • työ ja työ kirjoitti:

        Puhut töistä enemmän kuin ratikka - miksi? Etkö koe olevasi riittävästi ilman työtä?

        Rauhoitu :) Olen todellakin" riittävästi" ilman työtä, ei ongelmaa. Olen ollut täysin työelämästä poissa 6 vuotta ja en edes suostunut sanallakaan kommentoimaan työasioita silloin. Pystyn olemaan vaivatta ilman työtä, joka suhteessa, myös nykyään. Jopa taloudellisesti, vaikkei olis miestäkään.

        Tuon olisi voinut tietysti sanoa: "Kova tyyppi on: sellaista särmää ja teknista osaamista, jämptiyttä ja taitavuutta. Pitää sanansa ja on tosi skarppi" Mutta ajattelin nyt vähän täsmentää, että missä mielessä, kun oli niin epämääräisesti sanottu. Olen pahoillani. On vaan niin vaikea tietää, miten kirjoittaa, kun ei saa mainita parisuhdetta, lapsia, työtä, kavereita, ei mitään. Mutta yritän muistaa jatkossa tämänkin.


      • yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Rauhoitu :) Olen todellakin" riittävästi" ilman työtä, ei ongelmaa. Olen ollut täysin työelämästä poissa 6 vuotta ja en edes suostunut sanallakaan kommentoimaan työasioita silloin. Pystyn olemaan vaivatta ilman työtä, joka suhteessa, myös nykyään. Jopa taloudellisesti, vaikkei olis miestäkään.

        Tuon olisi voinut tietysti sanoa: "Kova tyyppi on: sellaista särmää ja teknista osaamista, jämptiyttä ja taitavuutta. Pitää sanansa ja on tosi skarppi" Mutta ajattelin nyt vähän täsmentää, että missä mielessä, kun oli niin epämääräisesti sanottu. Olen pahoillani. On vaan niin vaikea tietää, miten kirjoittaa, kun ei saa mainita parisuhdetta, lapsia, työtä, kavereita, ei mitään. Mutta yritän muistaa jatkossa tämänkin.

        Ja varmaan on muunkinlaisia kovia tyyppejä, ei vaan _nyt_ tullut mieleen kuin tuo yks.


    • Kyöstix

      Ihan varmasti. Ei ole sukupuolesta kiinni tuo asia.

    • kälisijä

      mitä tarkoittaa olla miesmäinen? Ulkonäköä vai mitä?
      Mun mielestäni kaikki ominaisuudet mitä ihmisluonteessa voi olla ovat täysin sukupuolivapaita! Jos joku ääliö näkee jonkun toisen miesmäisenä tai naismaisena kannattaa miettiä niitä omia asenteita, jotka ovat luultavammin peräisin jostain menneeltä vuosituhannelta.

      Miksi muuten naiset niin usein mitätöivät toisiaan sanomalla "miesmäinen"? Mitä pahaa on miehessä...kun itsekin juoksette munan perässä kuin mitkäkin.

    • watsaus

      Voi olla, mutta kovin naisellinen ominaisuus se ei ole.
      Kysymyksesi perustuu suoraviivaiseen olettamukseen, että nainen ilman naisellisuutta olisi miesmäinen, mikä ei taas ole totta.

    • Kovapäinen voi olla kumpi vaan sukupuoli.

    • winks.

      taitaa sulla vähän jo viirata päässä.

    • //Mies//

      Kyllä, kun esim. työssä osaa omat tehtävänsä niin erinomaisen hyvin ja vieläpä laaja-alaisesti, että miehetkin kysyvät jatkuvasti häneltä apua :D

      Sääli että (monet) naiset joutuvat työntämään töissä feminiinisen puolensa lähes taka-alalle ollakseen ammatillisesti (miesten silmissä) uskottavia.

      • Suomen Neito vuosimallia 1954, ei voi olla kova :>


    • Nasdaq

      Tässä kohtaa kandee funtsata sitä mikä on sitä kovuutta ja mikä ei.

      Noin yleismaailmallisella silmäyksellä vilkaistuna aivan tavallinen elämä on sitä kovinta kamaa, jolla rullataan nussukat.

      No mikä sitten on sitä tavallista elämää, niin siitä en tiedä mitään enkä haluakaan tietää.


      (Nasdaqimaista naurua)

    • Voi. Niiltä naisilta ne parhaimmat kyydit mies saa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe