Mies oli kavereidensa kanssa baarissa. Ei tullut kotiin eikä ilmoittanut menevänsä muualle. Tapana ei ole katoilla, laittoi viimeksi viestiä yhdentoista aikaan.
Sairastaa 1.tyypin diabetestä ja sokerit nousevat diabeteskooman tasolle humalassa.
Ei vastaa puhelimeen. On tietysti mahdollista että on jonkun luona Tällainen ei ole miehen tapaista, koska tietää miten helposti huolestun.
Vaihtoehtoja minulla ei taida liiemmin olla:
Jos on putkassa, pääsee kun pääsee pois
Jos on sairaalassa, saan tiedon kun on siinä kunnossa että itse pystyy ilmoittamaan (hänellä ei ole todennäköisesti potilasrekusteriin merkitty ketään omaiseksi)
Jos on jonkun luona ilmoittaa itsestään herättyään.
Kauhistuttaa ajatus siitä, että koti on tyhjä kun tulen töistä illalla.
Jos ei tule kotiin ollenkaan, milloin voi ilmoittaa poliisille?
Mies ei tullut yöksi kotiin - mitä teen?
21
4114
Vastaukset
- 18+10
Soita sairaalaan, hänen vanhemmilleen ja laita tekstaria hänen kavereilleen? Soita illalla poliisille jos hän ei ole tullut kotiin.
Tiedän, epätietoisuus inhottaa ja raastaa joten muistakaapa ihmiset ilmoitella jos jäätte kaverille yöksi tai kaverina vois ilmoittaa mikäli toinen on siinä kunnossa että ei pysty itse sitä viestiä kirjoittamaan.
Toivottavasti löytyy.- Nokra
Kiitos kannustavasta viestistä.
Mies löytyi, kun pyysin sairaalassa työskentelevää kaveria piipahtamaan päivystysosastolla.
Kaverit oli jättänyt yksin ja mies oli tuupertunut kotimatkalla. Poliisi oli purkanut kautta vienyt päivystykseen.
Siellä se sisätautien osastolla makasi tiputuksessa. Nyt on tiedot päivitetty sairaalaan, ei pitäis tulevaisuudessa olla ongelmaa. Voi tosin olla, että tulevaisuudessa herään hakemaan miehen kotiin.
Mutta tosiaan, jos joku tämän kommentin vaivautuu lukemaan:
JOS YSTÄVÄSI EI PÄÄDY KOTIIN YÖKSI, EIKÄ PYSTY PUOLISOLLEEN SIITÄ ILMOITTAMAAN INFOTKAA ASIASTA KOTONA ODOTTAVAA PUOLISOA.
Huoli oli kamala.
- naiset on idiootteja
Älä ainakaan tänne kirjoita ja kysy neuvoa. Jos olet noin tyhmä ettet tiedä mitä tehdä niin älä seurustele lainkaan.
- Nokra
Idiootti taidat olla itse. Sairaalat ei saa luovuttaa tietoja henkilöille, joita ei ole merkitty potilasrekisteriin lähiomaisiksi. Potilasrekisteriin ei avoliitot automaattisesti päivity, ne täytyy itse mennä terveyskeskukseen muuttamaan. Jos ihminen asuu synnyinkuntansa ulkopuolisessa sairaanhoitopiirissä, ei myöskään vanhempien tietoja löydy. Kuoleman sattuessa ei ruveta ilmoittelemaan klo 7. aamulla minnekään. Poliisi ottaa vastaan katoamisilmoituksen 2 vrk kuluttua, vaikka kyseessä olisi sairas ihminen.
Luuletko kavereiden vastaavan kaverin akan soittoihin krapula-aamuna klo 7.00? Luuletko etten yrittänyt?
Toivottavasti et ikinä pääse onnelliseen parisuhteeseen, koska kuskpäisestä kommentistasi päätellen empatiakykysi ovat keskenkasvuisen tasolla.
Imbesilli.
- TOIMI!!!!!!!!!!!!!!!
Näin on! älä tänne kirjoita. Vaan toimi.
- Nokra
Ja siinä toinen idiootti. Mitempä itse olisit toiminut? Kävikö mielessä, että toimin samalla kun nettiin kirjoittelin.
Teidän kahden myötä muistin miksi lopetin aikanaan keskustelupalstoilla roikkumisen. Miten ihmiset voikin kirjoittaa toisilleen niin epäkannustavia. Epäkohteliaita ja solvaavia viestejä.
Back to irl, jossa vittuilu on hiukan hillitympää.
Yleensä toivottaisin kaikille ajatusmaailmaltaan rajallisille ihmisille onnea henkiseen kasvuun,
Mutta nyt sanon vain katkerasti: toivottavasti saatte yhtä tylyä käytöstä osaksenne kuin muille annatte.
- cdfg
Hei,
kehoita miestäsi laittamaan puhelimeensa nimesi kohdalle ICE-koodin. Jos saman tapainen tapahtuma käy,pystyy auttajat soittamaan sinulle heti nähtyään koodin.- Nokra
Loistava ehdotus, ihan uusi juttu minulle oli tämä!
- ihmettelevä...
Mikä ihmeen ICE-koodi??
ihmettelevä... kirjoitti:
Mikä ihmeen ICE-koodi??
In Case of Emergency
http://fi.wikipedia.org/wiki/In_Case_of_Emergency- ihmettelevä...
wlfwd kirjoitti:
In Case of Emergency
http://fi.wikipedia.org/wiki/In_Case_of_EmergencyAhaa, kiitti tiedosta.
- Miksi naiset
Katselee tommosia juoppoja?
- Nokra
Viikonloppujuhliminen ja runsas alkoholin käyttö on valitettavasti yleistä Suomessa. Monet näistä riskirajoilla alkoholia käyttävistä miehistä ja naisista ovat tuntemisen ja parisuhteen arvoisia.
Toisinaan tapahtuva runsas alkoholin käyttäminen on toki ikävää , mutta ei se eron paikka ole.
Varsinaisen alkoholistin kanssa eläminen taas on yhtä helvettiä sekä puolisolle että lapsille. Valitettavasti alkoholismi kehittyy hitaasti vuosien varrella. Moni tuntuu uskovan elämänmuutosten tasaavan alkoholinkäyttöä tai voivansa muuttaa puolisoa. Vuosien yhdessäolon jälkeen pois lähteminen ei vaan ole niin yksinkertaista. - Alkoholisti,.-
Nokra kirjoitti:
Viikonloppujuhliminen ja runsas alkoholin käyttö on valitettavasti yleistä Suomessa. Monet näistä riskirajoilla alkoholia käyttävistä miehistä ja naisista ovat tuntemisen ja parisuhteen arvoisia.
Toisinaan tapahtuva runsas alkoholin käyttäminen on toki ikävää , mutta ei se eron paikka ole.
Varsinaisen alkoholistin kanssa eläminen taas on yhtä helvettiä sekä puolisolle että lapsille. Valitettavasti alkoholismi kehittyy hitaasti vuosien varrella. Moni tuntuu uskovan elämänmuutosten tasaavan alkoholinkäyttöä tai voivansa muuttaa puolisoa. Vuosien yhdessäolon jälkeen pois lähteminen ei vaan ole niin yksinkertaista.Voi olla vaikka jois vain pari kertaa vuodessa mutta jos se aina riistäytyy käsistä ja ollaan kaatokunnossa.
- 447799966544111
Hei
Turhaan sinä ap haukut joitakin idiooteiksi. Katso peiliin ja samalla myös voit miettiä miten vastuuntuntoinen miehesi on.
Usein saa lukea, että on hätä, mutta ei osata tehdä itse mitään.
Et alkuperäisessä viestissä kertonut, että olet yrittänyt soittaa miehellesi tai hänen ystävilleen, joten ei kaikki osaa lukea rivienvälistä tietoja.
Olen 1 tyypin diabetikon lähiomainen ja myös tiedän mitä tarkoittaa kun sokerit heittelee, miehesi velvollisuus olisi ollut huolehtia siitä, että terveydenhuoltojärjestelmässä on ajatasaiset tiedot.
Toinen kysymys onkin onko tuollainen alkoholinkäyttö ihan järkevää.
Itse sairastan pitkäaikaista sairautta, joka vaatii myös lääkärissä käyntiä. Olen päivittänyt tietoni sitten, että ennen pitkäaikaista ja vakavaa suhdetta minulla oli omat vanhemmat, joille ilmoitus piti laittaa ja heillä taas oli poikaystävän tietdot, jos jotain sattui, kyllä äiti tai isä soitti heille tarvittaessa.
Nykyään olen naimisissa ja miehelleni tietenkin kerrotaan ensimmäisenä.
Alkoholin käyttö joillakin lisääntyy vuosien varrella, mutta se on taas jokaisen itse päätettävä, miten paljon on valmis kestämään toisen alkoholin käyttöä.
Puhutaan ihan yleisellä tasolla, niin mielestäni se, että toisen alkoholin käyttö aiheuttaa suurta huolta ja hätää, voidaan miettiä, että onkohan paikallaan vähetää alkoholin käyttöä tai sitten toisen vaan kylmästi lähteä pois.
Ei kukaan tule antamaan sädekehää pään ylle siitä, että kesti tai kestää toista tarpeeksi kauan. - Kuis kävi?
Putkassa, sairaalassa vai vieraissa?
- kuis kävi?
Olikin vastaus jo tuolla. Hyvä että löytyi.
- diab.29
Paremminkin on miehesi tainnut joutua insuliinishokkiin, kuin diapeteskoomaan. Diapeteskooma ei pompsahda noin vain vaan vaatii kehittyäkseen aikaa ja sokeriarvojen pitkäaikaista koholla oloa. Tahi miehesi on kova ryyppymies ja sairauden hoito on ollut pitkään retuperällä, verensokrin ollessa todella korkealla.
- Ei auta ICE ei
Onko kukaan koskaan kysynyt hoitohenkilökuntaan kuuluvalta, että tietääkö hän, mikä on ICE -koodi?
Ambulanssissa työskentelevä tyttöystäväni ei tuota tiennyt, vaikka lanssihommissa on ollut jo vuosia.- ICE
Mulla on ICE. Suosittelen.
En asu Suomessa mutta onpa kumma että siellä ei ICE-koodia tunneta!!!???
Toinen juttu; onpa huonossa hoidossa kaverisi diabetes!! Huh huh!
- kjdgeteu
Olen terveydenhuollon alallla ja ICE-koodi ollut käytössä jo monta vuotta. Yhden kirjoittajan tyttöystävän kannattaisia kouluttaa itseään paremmin jos ei tuollaista asiaa tiennyt!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1063761
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413193- 2302809
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?392366- 351676
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?241486Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411476- 141361
- 181335
- 221271