Mikä on sinun elämäntehtäväsi?
Elämäntehtäväsi
90
236
Vastaukset
Elää.
- ap.
Sinullapa on minimaaliset vaatimukset itseltäsi.
ap. kirjoitti:
Sinullapa on minimaaliset vaatimukset itseltäsi.
Ei kun tuo kätkee paljon sisälleen. Mutta miksi mä avautuisin asiasta kaiken juuri sulle? :)
Kerro itse kun aloitit ensin mikä on sun elämäntehtäväsi? Mulla ei ole uskontoa ja elämäntehtävää. tehtävät hahmottuu kulkiessa elämää eteenpäin, ei niitä syntyessään voi kukaan tietää ja turhaa on päättää mitään elämäntehtävää tässä ja nyt. Sit kun sekin on tehty voi heittää veivinsä?- buhahaha..
voopotin kirjoitti:
Ei kun tuo kätkee paljon sisälleen. Mutta miksi mä avautuisin asiasta kaiken juuri sulle? :)
Kerro itse kun aloitit ensin mikä on sun elämäntehtäväsi? Mulla ei ole uskontoa ja elämäntehtävää. tehtävät hahmottuu kulkiessa elämää eteenpäin, ei niitä syntyessään voi kukaan tietää ja turhaa on päättää mitään elämäntehtävää tässä ja nyt. Sit kun sekin on tehty voi heittää veivinsä?Elää palstalla. Jep.
- ap.
voopotin kirjoitti:
Kerro itse kun aloitit ensin mikä on sun elämäntehtäväsi? Mulla ei ole uskontoa ja elämäntehtävää. tehtävät hahmottuu kulkiessa elämää eteenpäin, ei niitä syntyessään voi kukaan tietää ja turhaa on päättää mitään elämäntehtävää tässä ja nyt. Sit kun sekin on tehty voi heittää veivinsä?Minulle tuli tuosta elää -verbistä mieleen hengityskoneeseenb kytkettynä oleminen sängyssä maaten. Sehän täyttää elämisen kriteerin...
- ap.
buhahaha.. kirjoitti:
Elää palstalla. Jep.
Palstalla saa tekohengitystä, kenties. :)
ap. kirjoitti:
Minulle tuli tuosta elää -verbistä mieleen hengityskoneeseenb kytkettynä oleminen sängyssä maaten. Sehän täyttää elämisen kriteerin...
Vähänpä sulla on kielikuvia elää sanalle. Oletko mieleltäsi ehkä kenties vähän köyhä? :)
ap. kirjoitti:
Palstalla saa tekohengitystä, kenties. :)
Ootte te melkosia taitureita jos siihin pystyytteen. :)
Antakaa mulle näytös.- hä,hä
voopotin kirjoitti:
Rento tyyppi, nauraa itselleen. :D
peukku tälle 8)
- ap.
voopotin kirjoitti:
Ootte te melkosia taitureita jos siihin pystyytteen. :)
Antakaa mulle näytös.Oletko kuullut kaukoparantamisesta? :)
ap. kirjoitti:
Oletko kuullut kaukoparantamisesta? :)
Olen, mutten usko sellaiseen hokkuspokkus juttuihin. :)
- ap.
voopotin kirjoitti:
Olen, mutten usko sellaiseen hokkuspokkus juttuihin. :)
Väitätkö palsta-alrunaa hokkuspokkus-ihmiseksi? :(
ap. kirjoitti:
Väitätkö palsta-alrunaa hokkuspokkus-ihmiseksi? :(
Kuins alruna asiaan liittyy? :)
buhahaha.. kirjoitti:
Elää palstalla. Jep.
Jos mä elän palstalla ja sä et, niin mitähän vittua sä teet mun tontillani? Ja kuinka sä tänne osasit tulla? Lähe vetämään siitä! :)
- ap.
voopotin kirjoitti:
Kuins alruna asiaan liittyy? :)
Siten, kuin hänen alansa hoitajat yleensä liittyvät. :)
ap. kirjoitti:
Siten, kuin hänen alansa hoitajat yleensä liittyvät. :)
Nyt en snajua. Minkä alan? Pitäskös mun tää muka jotenkin tietää. Vähäsen liika arvoituksellista jälleen kerran. :)
- ...
elkää elkää mennö noin syville vesille, sinne hukkuu
Voi mutta niitä on monta. Ajattelen ne enemmänkin kehitystehtävinä... olen hieman jäljessä tosin siinä lukujärjestyksessä... Joo kehityksessä jälkeen olen jäänyt...
Mutta jos jotain yleisluontoista hevonpaskaa... niin elää mahdollisman onnellista elämää, niin että tuottaisin minimaalisen määrän onnettomuutta muille. Mielellään onnea jollekin toiselle tai useammalle siinä sivussa.
hahmotelma kirjoitti:
Mutta jos jotain yleisluontoista hevonpaskaa... niin elää mahdollisman onnellista elämää, niin että tuottaisin minimaalisen määrän onnettomuutta muille. Mielellään onnea jollekin toiselle tai useammalle siinä sivussa.
Utilitaristi :P Möhh.. :3
kanasutra kirjoitti:
Utilitaristi :P Möhh.. :3
No... Laimennettu versio hedonistista tai jotain...
hahmotelma kirjoitti:
No... Laimennettu versio hedonistista tai jotain...
Et sä saa hedonisti olla ku mä oon :3
kanasutra kirjoitti:
Et sä saa hedonisti olla ku mä oon :3
En olekaan, kun yritän elää kurinalaisesti. Haaveilen olevani stoalainen, mutta ei musta ole siihen :P
hahmotelma kirjoitti:
En olekaan, kun yritän elää kurinalaisesti. Haaveilen olevani stoalainen, mutta ei musta ole siihen :P
Tohon et kyllä usko itekään! :D
kanasutra kirjoitti:
Tohon et kyllä usko itekään! :D
Mihin osaan... että musta ei ole siihen vai että haaveilen? Uskon molempiin :P Vaikka ois kuinka harhainen usko.
hahmotelma kirjoitti:
Mihin osaan... että musta ei ole siihen vai että haaveilen? Uskon molempiin :P Vaikka ois kuinka harhainen usko.
Eli oot tunteeton vai intohimoton? :D
kanasutra kirjoitti:
Eli oot tunteeton vai intohimoton? :D
Hei. Tuo on harhakäsitys stoalaisuudesta. Tai vain yksi häiriintynyt koulukunta... On myös sellainen negatiivisen, ikävän ja semmosen sisällään pitämistä ja tukahduttamista kannattava... Ei kaiken tunteen...
Ja ei musta ei ole siihen.hahmotelma kirjoitti:
Hei. Tuo on harhakäsitys stoalaisuudesta. Tai vain yksi häiriintynyt koulukunta... On myös sellainen negatiivisen, ikävän ja semmosen sisällään pitämistä ja tukahduttamista kannattava... Ei kaiken tunteen...
Ja ei musta ei ole siihen.Tai ehkä se on vallalla ollutmalli... mutta sanon sitä kieroutumaksi silti...
hahmotelma kirjoitti:
Ja ei musta ei ole siihen.Mutta siis negatiivisten ja tuhoavien tunteiden hallintaa.
hahmotelma kirjoitti:
Mutta siis negatiivisten ja tuhoavien tunteiden hallintaa.
Eli se alkuperäinen ;) No siin ei mitään. Se on hyvä osata hallita tunteensa, että on vapaa ulkoisesta ;D Onneks ei mitenkään ajatella samalla tavalla sit.. Eli ajatellaan.
kanasutra kirjoitti:
Eli se alkuperäinen ;) No siin ei mitään. Se on hyvä osata hallita tunteensa, että on vapaa ulkoisesta ;D Onneks ei mitenkään ajatella samalla tavalla sit.. Eli ajatellaan.
No onneks sit ei :P
- cissi~
Elämäntehtävä on pöyheä missio, en semmosta tunnolleni ota.
- elämäntehtävät on
uskovaisten juttuja
- krusifiksi haaruissa
harras Jumalan sanan näyrin palvelija.
http://www.selfcon.fi/elamantehtava.htm- oustix
köyrin palvelija;)
- väärä palsta
- ( höpöttää yksinään
( höpöttää yksinään )
Lainatakseni sekä Hahmotelmaa, että erästä ystävääni, joka kauan sitten vaihtoi lakinaisen työnsä vapaan kuvataiteilijan ammattiin: Ihmisen pitäisi tehdä ja elää tehden juuri niitä asioita,mistä pitää ja haluaa, niin kauan kuin se on mahdollista vahingoittamatta ympäristöä ja muita ihmisiä.
Jos tuota vielä laajentaa: tavoitteena siis elämä ilman suuria (ympäristö)vahinkoja, oman tonttinsa hoitaen ja siitä nauttien. Jos haluaa siihen lisätavoitetta vielä: muita ilostuttaen mahdollisuuksien mukaan.- Kyöstix
Elämäntehtävä? Tuskinpa semmosta on tai ainakin se on joku onnettoman pieni asia joka ei tuu edes mieleen :)
- ap.
Miten olisi palkeisiin puhaltaminen?
- Kyöstix
ap. kirjoitti:
Miten olisi palkeisiin puhaltaminen?
Kui niin ?
- ap.
Kyöstix kirjoitti:
Kui niin ?
Sehän on pieni liike, mutta sillä saa lähes ihmeitä aikaan.
- ap.
Kyöstix kirjoitti:
Kui niin ?
Nytkö se suuttui, kun pantiin palkeita puhaltamaan...
- Kyöstix
ap. kirjoitti:
Sehän on pieni liike, mutta sillä saa lähes ihmeitä aikaan.
En ole kyllä koskaan palkeisiin puhaltanut :D
- ap.
Kyöstix kirjoitti:
Eikö ole missään ollut vaikeuksia saada liekkiä syttymään?
- Papu Sparrow:D
Kyöstix kirjoitti:
Kyöstixin sänky liekehtii.
http://hertonasgard.fi/images/sang.jpg - Kyöstix
ap. kirjoitti:
Eikö ole missään ollut vaikeuksia saada liekkiä syttymään?
Minä oon niin vähän kuule puuhastellu tuollaisten liekkien parissa :D
Joten vaikeeta sanoo vaikeuksista niiden suhteen :D - ap.
Kyöstix kirjoitti:
Minä oon niin vähän kuule puuhastellu tuollaisten liekkien parissa :D
Joten vaikeeta sanoo vaikeuksista niiden suhteen :DSinä poika se vain juokset hännykset maata viistäen ja sytyttelet liekkejä sinne tänne. Nooti boi!
- *pitelöö piätään*
ap. kirjoitti:
Sinä poika se vain juokset hännykset maata viistäen ja sytyttelet liekkejä sinne tänne. Nooti boi!
Piätä särköö:( kapula o kova...
- Kyöstix
*pitelöö piätään* kirjoitti:
Piätä särköö:( kapula o kova...
Täh? Minen mitään sytyttele :D
Enhän mää edes polta :D - ap.
Kyöstix kirjoitti:
Täh? Minen mitään sytyttele :D
Enhän mää edes polta :DVoin kuvitella sinun voopottavan pingviinipuvussa liekkien lepattaessa takin hännyksistä. :)
- Kyöstix
ap. kirjoitti:
Voin kuvitella sinun voopottavan pingviinipuvussa liekkien lepattaessa takin hännyksistä. :)
Mistä tuon pingviinipuvun keksit? :D
Jokasortin puvut on kaukana minusta/vaatteistani :D - ap.
Kyöstix kirjoitti:
Mistä tuon pingviinipuvun keksit? :D
Jokasortin puvut on kaukana minusta/vaatteistani :DKaipa tuosta herrasmiesmäisyydestäsi ja jokanaisen huomioonottamisestasi.
- Kyöstix
ap. kirjoitti:
Kaipa tuosta herrasmiesmäisyydestäsi ja jokanaisen huomioonottamisestasi.
Minen mikään herra oo :D
Kaukana semmoisista ja ihan oon perustunari duunari :D - Kyöstix
Kyöstix kirjoitti:
Minen mikään herra oo :D
Kaukana semmoisista ja ihan oon perustunari duunari :DNäillä resursseilla mennään :D
- ap.
Kyöstix kirjoitti:
Näillä resursseilla mennään :D
Elähän hättäile. Kyösti Kalliokin kävi ainoastaan keskikoulun...
- Kyöstix
ap. kirjoitti:
Elähän hättäile. Kyösti Kalliokin kävi ainoastaan keskikoulun...
Jaa, että oisin oikeen presidenttiainesta :D
Ei tullu ihan heti mieleen.....joo mutta ei näillä resursseilla....sen verran realisti :) - ap.
Kyöstix kirjoitti:
Jaa, että oisin oikeen presidenttiainesta :D
Ei tullu ihan heti mieleen.....joo mutta ei näillä resursseilla....sen verran realisti :)Elä nyt oo nuin vaatimaton. Osaat tukkimiehen kirjanpitoa?
- Kyöstix
ap. kirjoitti:
Elä nyt oo nuin vaatimaton. Osaat tukkimiehen kirjanpitoa?
Aijaa, että semmoisestakin ois jotain hyötyä, jos osais :D
Sehä on kyllä aika simppeliä räknäilyä :) - ap.
Kyöstix kirjoitti:
Aijaa, että semmoisestakin ois jotain hyötyä, jos osais :D
Sehä on kyllä aika simppeliä räknäilyä :)Eikö Kalle Päätalo ja muut raksamestarit tee semmoista?
- Kyöstix
ap. kirjoitti:
Eikö Kalle Päätalo ja muut raksamestarit tee semmoista?
Täh?
- ap.
Kyöstix kirjoitti:
Täh?
Räknäile niitä tukkimiehen kirjanpitoja? :) Voin olla väärässäkin. :(
- Kyöstix
ap. kirjoitti:
Räknäile niitä tukkimiehen kirjanpitoja? :) Voin olla väärässäkin. :(
Täytyy ainakin jollain lailla yrittää saaha oikee lopputulos :) No tyyli varmasti ainakin on vapaa...ei perinteinen :)
Sankarini James Bondin hengessä:
Live and Let Die
Öh... no ehkä tuo ei ihan toimi, ehkä sitten ylläolevaa Hahmotelmaa ja kumppaneita mukaillen vaan: elää, niin että itse on onnellinen ja pystyy tekemään muita onnelliseksi siinä sivussa. Jos vaan yrittää tehdä muita onnelliseksi, niin ei homma toimi.
No, olihan jossain vaiheessa ajatuksena myös että edistäisin ihmiskunnan tietämystä maailmankaikkeudesta tiedemiehenä, mutta se nyt meni scheisseksi ja jätän sen homman muille...- ap.
Ai ai. Siellä savuaa pää...
- ap.
silverfire kirjoitti:
Valitettavasti vain yläpää...
Yläpäätä meinasinkin. Lukumiehiä?
ap. kirjoitti:
Yläpäätä meinasinkin. Lukumiehiä?
Matemaattisia lukuja niin ei oikein, kirjan lukuja niin vähän enempi.
Aiheuttaa onnea ja hyvää mieltä kaikille :)
- sxth
Tehdä kaikkea mukavaa josta tykkään ennen kuin kuolen :)
- sxth
Tuunata, kompostoida, hoitaa kotia ja läheisiä, maalata, rempata, askarella, harrastaa, nähdä ystäviä, matkustaa, laiskotella,kasvattaa perunoita, tehdä kuoppia puutarhaan, jakaa ruusuja, juoda viiniä, nauttia ruuasta, tutkia, miettiä, kirjoittaa, kuunnella musaa, opetella uutta, laittaa rahaa sellaiseen mistä pitää (jos on) .. Ahhahaa. Kaikki vaan sellaista mistä itse pidän :)
Viimeksi kysyttiin elämäntarkoitusta ja tämä on vähän sama juttu. Eli vastauskin on sama kuin viimeksi, eli yrittää tehdä itseni onnelliseksi tekemättä muita (ainakaan) kovin onnettomaksi.
- sxth
:) Hieno ja ytimekäs vastaus.
Olla toisten sylkykuppina
.....olla ihminen.... =)
Tänään se on tätä, huomenna jotain muuta.
Ihminen on kuollu jos sen elämäntehtävä ei ole jatkuvan muutoksen pyörteissä.Kun sattumalta synnyin minuksi, varmaan elämäntehtävä on olla minä. Ei sitä roolia kukaan muukaan ota.
- ap.
Millaiseksi koet osasi?
- four
Mä en tiedä. Olen kysellyt sitä itsekkin...mutta kannattako sitä kysellä...
ILMOITTAUDUIN tänä aamuna LUOVAN ILMAISUN KURSSEILLE!
Ihan mahtavaa. Etsin tällaista ryhmää jo vuosia.
Tehkää välillä jotain ihan muuta. Laajentakaa näkökulmaa.
Nyt pitää kiiruhtaa, työt ensin- four
Hitto, pitäis olla toisessa paikassa samaan aikaan. Eli saanko nyt mennä hassuttelemaan ilmaisun kurssille vai hoituukohan budjettineuvottelut ilman mua? Miksi nää on aina samaan aikaan? Onko tää kompa?
Annanko vihdoin etusijan positiiviselle tuunaukselle? Kumpi joustaa?
(murinaa)
Elämä -ssä? Elämäntehtävä? Vanhat tavat on tiukassa, justhan tästä puhuttiin. Ihme suorittaja.
- määmy
Olla sukulaiste ylpeyden aihe!
- ap.
Kuulostat reippaalle!
- määmy
ap. kirjoitti:
Kuulostat reippaalle!
Kiitos
- frost-free
Saavuttaa enemmän kuin esi-isäni.
- mm
Ei onnistu kaltaiseltasi XXXXL kokoiselta ääliö-siiderinorsulta.
- zisel
Pitää sellasten puolta jotka on alakynnessä syyttä. Esim. koulu- työpaikka- tai nettikiusaaminen.
Elämäntehtäväni on myös valistaa ihmisiä addiktioista sekä perheväkivallasta. - ?
Vähänpä sulla on kielikuvia elää sanalle. Oletko mieleltäsi ehkä kenties vähän köyhä? :)
Palstailua 24/7 365 päivää vuodessa. On tosi köyhä elämä.Niinhän mä vähän kans ounastelin. :)
Kuinka se aina ehtii tääl olemaan? Emmä vaan ehtis, kauppaanki pitää mennä ja sukuloimaan ja ja pihallakin pitää ehtiä olemaan, siivoomaan ja nukkumaan. Mitään noista ei tekis jos olis 24/7 täällä. Mahdoton ajatuskin.
- timanttia ei kirj.
Huolehtia niistä ihmisistä, joita minulla on houlehdittavanani ja elää elämäni niin että olen sen päättyessä tyytyväinen valintoihini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle934488Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖473106Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852859- 781645
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.391442450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1021224- 15967
- 184854
Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan37818Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah17812