Paljonko olet valmis sijoittamaan ;)
Onko "kulta" hyvä sijoituskohde?
33
117
Vastaukset
- kannaattalaisille
On.
- Kyöstix
Juu tietysti :) Kaikkeni laitan likoon :)
Sijoituksen hyvyyttä on paha aina etukäteen arvioida...
En kyl yhtään tiiä mistä tässä puhutaan. Mut siis, joo.
Öö. En puhu sijoittamisesta vaan antamisesta ja saamisesta.hahmotelma kirjoitti:
No saamisen määrää on vaikea arvioida etukäteen.
Sit pitää antaa enemmän ;) :DD
kanasutra kirjoitti:
Sit pitää antaa enemmän ;) :DD
Aa. Eli se on semmonen lama-ajan sijoitus. Mitään ei menetä vaan plus miinus nollassa pysyy sijoitus turvassa.
Onko mitään muita säästöratkaisuja... siis että se saaminen tulisi korkojen kanssa?hahmotelma kirjoitti:
Aa. Eli se on semmonen lama-ajan sijoitus. Mitään ei menetä vaan plus miinus nollassa pysyy sijoitus turvassa.
Onko mitään muita säästöratkaisuja... siis että se saaminen tulisi korkojen kanssa?Olen meinaan aika pihi antamaan.
hahmotelma kirjoitti:
Olen meinaan aika pihi antamaan.
Mä olen liian pervo vastatakseni tähän kysymykseen :DD
Jjoo. Korkojen kanssa tulee kaikki aina, mut se voi tulla viiveellä. Sen oon huomannut, hyvää kannattaa joskus odotella.hahmotelma kirjoitti:
Aa. Eli se on semmonen lama-ajan sijoitus. Mitään ei menetä vaan plus miinus nollassa pysyy sijoitus turvassa.
Onko mitään muita säästöratkaisuja... siis että se saaminen tulisi korkojen kanssa?Yhdeksän kuukautta sijoituksesta ja saat takaisin enemmän kuin todellakaan haluat.
Sanoi enkeli olkapäällä.hahmotelma kirjoitti:
Yhdeksän kuukautta sijoituksesta ja saat takaisin enemmän kuin todellakaan haluat.
Sanoi enkeli olkapäällä.No oot kyllä likasempi ku minä! :O
kanasutra kirjoitti:
No oot kyllä likasempi ku minä! :O
Ei, vaan minulla on vastuuntuntoinen enkeli. Se piru toisella olkapäällä tosin pitää kiinni enkelin kaulassa roikkuvasta talutushihnasta.
hahmotelma kirjoitti:
Ei, vaan minulla on vastuuntuntoinen enkeli. Se piru toisella olkapäällä tosin pitää kiinni enkelin kaulassa roikkuvasta talutushihnasta.
Oisit söötti näky pirus ja enkelis kanssa, toki se talutushihnakin voi siihen visioon tulla. Voinkin miettiä tätä skenaariota loppuyön :D Haha.
Toivotaan, ettei mun likainen mieleni laita sitä talutushihnaa väärään kaulaan.kanasutra kirjoitti:
Oisit söötti näky pirus ja enkelis kanssa, toki se talutushihnakin voi siihen visioon tulla. Voinkin miettiä tätä skenaariota loppuyön :D Haha.
Toivotaan, ettei mun likainen mieleni laita sitä talutushihnaa väärään kaulaan.No minun kaulaani se ei mene, voin vinkin antaa näin.
hahmotelma kirjoitti:
No minun kaulaani se ei mene, voin vinkin antaa näin.
Saisinko piiskaa edes siitä hyvästä? ;D
kanasutra kirjoitti:
Saisinko piiskaa edes siitä hyvästä? ;D
No voin sanoa, että jos tuot kaulapantasi, käsirautasi ja piiskasi mun luo, niin sinä et niitä käsittele...
hahmotelma kirjoitti:
No voin sanoa, että jos tuot kaulapantasi, käsirautasi ja piiskasi mun luo, niin sinä et niitä käsittele...
..... Tulipas kuuma yhtäkkiä.. xD
Toi vois olla hyvä sijoitus, jos vetäis tän jutun takasin aiheeseen. :D
- zisel
Kävin myymässä just vähän aikaa sitten kihlasormuksen (ei oma, se oli yhden miehen) ja sain siitä 32e :)
- zisel
kanasutra kirjoitti:
Kauhee oot, pokailet baarista miehiä ja viet niiden sormukset! :D
Olin jotain... oiskohan ollut viikon verran "kihloissa" yhden miehen kanssa. Myin oman sormukseni baarissa, tietenkin mannelle 20eurolla kännipäissäni... Sanoin seuraavana päivänä "siipalleni" että suutuin siihen ja nakkasin sormuksen jorpakkoon. Tyhmä temppu mutta kihlat olikin vaan sellanen että olikohan kumpikaan loppujen lopuksi ihan tosissaan..
- Hmm,
zisel kirjoitti:
Olin jotain... oiskohan ollut viikon verran "kihloissa" yhden miehen kanssa. Myin oman sormukseni baarissa, tietenkin mannelle 20eurolla kännipäissäni... Sanoin seuraavana päivänä "siipalleni" että suutuin siihen ja nakkasin sormuksen jorpakkoon. Tyhmä temppu mutta kihlat olikin vaan sellanen että olikohan kumpikaan loppujen lopuksi ihan tosissaan..
multakin vois löytyä jtn pientä kiiltävää, vaan puuttuu se personal rainer...
zisel kirjoitti:
Olin jotain... oiskohan ollut viikon verran "kihloissa" yhden miehen kanssa. Myin oman sormukseni baarissa, tietenkin mannelle 20eurolla kännipäissäni... Sanoin seuraavana päivänä "siipalleni" että suutuin siihen ja nakkasin sormuksen jorpakkoon. Tyhmä temppu mutta kihlat olikin vaan sellanen että olikohan kumpikaan loppujen lopuksi ihan tosissaan..
No tarina tämäkin :D Onko paljonkin aikaa kihloista?
- zisel
Hmm, kirjoitti:
multakin vois löytyä jtn pientä kiiltävää, vaan puuttuu se personal rainer...
Suksi nyt kuutamolle niitten personal rainereittes kanssa :D
- zisel
kanasutra kirjoitti:
No tarina tämäkin :D Onko paljonkin aikaa kihloista?
On siitä muutama vuosi. Tää mies jonka tunsin, käveli mua vastaan koiransa kanssa (sovittiin tapaaminen yhteen paikkaan). Istuttiin penkille ja se kaivoi sormuksen taskustaan ja samalla kun se rupes kysyy haluisinko sen kans kihloihin niin sen iso koira rupes vääntää torttua mun jalan päälle :D Romanttista.
- zisel
zisel kirjoitti:
On siitä muutama vuosi. Tää mies jonka tunsin, käveli mua vastaan koiransa kanssa (sovittiin tapaaminen yhteen paikkaan). Istuttiin penkille ja se kaivoi sormuksen taskustaan ja samalla kun se rupes kysyy haluisinko sen kans kihloihin niin sen iso koira rupes vääntää torttua mun jalan päälle :D Romanttista.
"Tää mies jonka tunsin"
zisel kirjoitti:
On siitä muutama vuosi. Tää mies jonka tunsin, käveli mua vastaan koiransa kanssa (sovittiin tapaaminen yhteen paikkaan). Istuttiin penkille ja se kaivoi sormuksen taskustaan ja samalla kun se rupes kysyy haluisinko sen kans kihloihin niin sen iso koira rupes vääntää torttua mun jalan päälle :D Romanttista.
Ai vitsi, ihanaa tilannekomiikkaa :D Noi on pahoja.
Koira osotti mieltään. Sano jo vastalauseensa ennen kirkkoa.- zisel
kanasutra kirjoitti:
Ai vitsi, ihanaa tilannekomiikkaa :D Noi on pahoja.
Koira osotti mieltään. Sano jo vastalauseensa ennen kirkkoa.Sillain se mieskin tuumas että "haiseva vastalause" :D
On. Raha on vain maallista, kersatkin on vain lainassa, kulta se on joka pysyy jos sitä hyvin hoitaa.
- määmy
Ku muistaa tarkkailla kullan markkina-arvoo ei tuu takkiin.
Kulta on koruina, ei harkkoina. Jos olis ylimääräist, voisin ostaa. Neki kandeis ostaa ulkomailt.- 30+ kultaseppä
Koruista et todennäköisesti saa kuin romukullan hinnan jälleenmyyntiarvona jolleivat ne oikeasti ole taideteoksia. Lisäksi kullan hinta on käytännössä ihan sama ympäri maapallon, joten mitään järkeä sitä ei olisi ostaa ulkomailta. Lisäksi ulkomaiden kautta tilaamalla tarvii vähän tietotaitoa kullan tilaamiseen jotta ei viilata linssiin.
- määmy
30+ kultaseppä kirjoitti:
Koruista et todennäköisesti saa kuin romukullan hinnan jälleenmyyntiarvona jolleivat ne oikeasti ole taideteoksia. Lisäksi kullan hinta on käytännössä ihan sama ympäri maapallon, joten mitään järkeä sitä ei olisi ostaa ulkomailta. Lisäksi ulkomaiden kautta tilaamalla tarvii vähän tietotaitoa kullan tilaamiseen jotta ei viilata linssiin.
Tiedän, ulkomailla saa halvemmalla tehdyt. materiaali työkorvaus yhdistelmä halvempi vaihtoehto. Vaikka suomessa suurimman osan koruist ostan, ulkomail törmää monesti kopsattuihin Kalevala koruja.
- 30+ kultaseppä
Kullan hinta on jatkanut nousuaa jo parikymmentä vuotta. Ihan varmaksi sen hinta ei romahda missään vaiheessa. itselläni on muutama satagrammaan kultaa, mutta olenkin ammatiltani kultaseppä. Olen kyllä yleisesti sitä mieltä että kamalasti ei rahoja kannata säästellä vaan ostaan niillä sitten mitä tarvitsee tai haluaa. Ei raha mistään mökistäkään käteen sula ja omaa maata on kiva omistaa.
Jos taasen vihjaat sanalla naista, niin rahat on naisen kanssa yhteisiä. Eli sijoituksena hyvä jos nainen on fiksu. Jos puhutaan helyistä, niin kultaa en haali kuin korvarenkaiden muodossa. Niistä tykkään. Eri kokoisista korvarenkaista, kultaisista.
Jos taas "kulta" on yhtä kuin oma ihana muru mussukka, niin kaikkeni annan, vähempään en ryhdy. Ihminen sijoituksen kohteena kuulostaa vaan jotenkin hölmöltä. Toki mä ymmärrän sen myös niin, että kun "sijoitat" itsesi antamalla itsestäsi, toivot saavasi takaisin yhtä paljon ellet enemmänkin. Siinä mielessä sijoitusta. Harva elää ihmissuhteissa/rakkaussuhteissa täysin pyyteettömästi, elääköhän kukaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651566
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45488Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185422- 26419