Mistä 98% rikkihappoa?

kemianpoika

Olen kysellyt putkiliikkeistä (dynamate), mutta hinta on ollut liian suolainen. Saako rikkihappoa esim. k-raudasta? Akkuhapon konsentrointi tuottaa vain noin 85%. Uima-allas kemikaalit eivät myy kuin yrityksille ja liian isoissa määrissä. Cheminent on liian kallis. Itse tarvitsen noin 1-5 litraa. Käytän sitä biodieselin kokeelliseen valmistukseen.

p.s
suomessa yksi maailman isoimmista rikkihappotehtaista ja silti joutuu kissojen ja koirien kanssa etsimään.

10

5357

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17+10

K-raudasta saa tuotenimellä Durak. Max litran purkeissa.

• kemianpoika

Kiitos

• Kotikemisti

Itselläni on myös sama ongelma eli dynamaten hinta. ja koska asia on näin, nykyään ostan vain ihan tavallista akkuhappoa ja väkevöitän sen 98% (yli 90% väkevyys saavutetaan kuumentamalla happoa yli 300 asteen). Varmasti halvinta olisi polttaa kaliumnitraatin ja rikin seosta ja johtaa muodostunut rikkitrioksidi veteen. Ja vaikka suomessa tuotetaan todella paljon rikkihappoa, saatavuus menee sen mukaan miten sitä halutaan rajoittaa. Biodieseliä voi valmistaa myös monella muulla tavalla, kaikkiin ei edes tarvita happokatalyyttiä.

• asspole

aieka paske

• hauskuutusta

Niin mikä oli? :)

• Ja_mikä_oli_osoite
    • kutenMuitakin

apteekista on tähän saakka saanut.

• jaasj

Mihinhän hintaan n. 1l 98%?

• kysyväeieksy

Käy kysymässä. Ja perustelu käytölle että tulee tutkimukseen niin myyvät kyllä.

• Anonyymi

EI saa enään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1402
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      921
    3. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      95
      895
    4. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      86
      815
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      57
      747
    6. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      602
    7. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      42
      601
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      577
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      191
      567
    10. 48
      547
    Aihe