Miksei Lidlin ketsuppi testissä?

Lidl voitti taas!

S:ssä ja K-kauppojen määräävää markkina-asemaan aletaan valvomaan ja sanktioimaan. Koskeeko tämä myös Yleä?

Taas oli kuningaskuluttaja unohtanut testistään Lidlin ketsupin, potentiaalisen testivoittajan! Miksi Yle ja Kuningaskuluttaja säännönmukaisesti suosii S- ja K -kauppoja ja sortaa Lidliä? Testiin oli saatu Pirkka ja X-tra, muttei Lidlin ketsuppia!

Jos mahdollista löytää joku mollattava tuote Lidlistä, niin Lidl on mukana kisassa, muutoin ei!

Että taas otti päähän! Ja varmana menen ostamaan sitä suomalaista ketsuppia Lidlistä! Se on kolme neljä kertaa halvempaa kuin testin voittanut Heinz. Ei Heinz ainakaan noin monikertaisesti parempaa ole, jos lainkaan.

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3146
Heinz makoisinta ketsuppien sokkotestissä

18

3470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gets Up

      Minulla on avattu Lidlin Kania-ketsuppi jääkaapissa. Rupesin tarkastamaan valmistusmaata, en löytänyt merkintää. Mutta kyseisessä ketsupissa ei ole säilöntäaineita, ja pullon sisältö suositellaan käytettäväksi kahden viikon kuluessa avaamisesta. Siis 800 ml ketsuppia kahdessa viikossa.

      Ainakin tuoreena tuo ketsuppi on minusta tosi hyvää. Täytyy vastedes tutkia merkinnät tarkemmin, ette mene haaskuuseen.

    • Heinz!

      Saahan sitä Heinzia myös Liiteristä, minä en ainakaan mitään punaista kuraa osta.

      • nbfjndfgh

        Olisi ollut kiinnostavaa, kuinka Lidlin saksalainen (?) ketsuppi olisi tuossa vertailussa pärjännyt.

        Se Heinzin ketsuppi suositellaan käytettäväksi muistaakseni kuuden viikon kuluessa avaamisesta. Ei minun yhden hengen taloudessani ainakaan niin paljon ketsuppia kulu.


      • heinziä se on
        nbfjndfgh kirjoitti:

        Olisi ollut kiinnostavaa, kuinka Lidlin saksalainen (?) ketsuppi olisi tuossa vertailussa pärjännyt.

        Se Heinzin ketsuppi suositellaan käytettäväksi muistaakseni kuuden viikon kuluessa avaamisesta. Ei minun yhden hengen taloudessani ainakaan niin paljon ketsuppia kulu.

        Siis millaisia nirppanokkia ihmiset nykyään ovat, minulla on vapuksi ostettu ja avattu ketsuppipullo, vielä tuo eilen maistui ihan hyvältä.
        Mökillä menee vähempi ketsuppia ja siellä on viimevuonna ostettu ja avattu pullo, muutaman kerran jäätynytkin, eikä vieläkään ole moitittavaa.


      • Kestosäilyke
        nbfjndfgh kirjoitti:

        Olisi ollut kiinnostavaa, kuinka Lidlin saksalainen (?) ketsuppi olisi tuossa vertailussa pärjännyt.

        Se Heinzin ketsuppi suositellaan käytettäväksi muistaakseni kuuden viikon kuluessa avaamisesta. Ei minun yhden hengen taloudessani ainakaan niin paljon ketsuppia kulu.

        Kyllä se jääkaapissa säilyy hyvin puolisen vuotta, on niissä sen verran etikkaa, sokeria ja sallittuja muita aineita.
        Peltipurkkisäilykkeetkin kesti ennen 100 vuotta, nyt niissä taitaa olla käyttöaikaa pari kolme vuotta...

        Eli suositeltu käyttöaika voi perustua myös tuotteen makuun (tuoreuteen) eikä käyttökelpoisuuteeen.

        Ja hei mihin tarvitset noita testejä, osta ja kokeile, jos oli mieluista osta lisää, muutoin unohda.


      • jhbjhb
        Kestosäilyke kirjoitti:

        Kyllä se jääkaapissa säilyy hyvin puolisen vuotta, on niissä sen verran etikkaa, sokeria ja sallittuja muita aineita.
        Peltipurkkisäilykkeetkin kesti ennen 100 vuotta, nyt niissä taitaa olla käyttöaikaa pari kolme vuotta...

        Eli suositeltu käyttöaika voi perustua myös tuotteen makuun (tuoreuteen) eikä käyttökelpoisuuteeen.

        Ja hei mihin tarvitset noita testejä, osta ja kokeile, jos oli mieluista osta lisää, muutoin unohda.

        Testien avulla voi välttää ostamasta tuotetta, joka on huonompi kuin kilpaileva tuote.

        Peltipurkkisäilykkeen säilymisaika arvioitiin ennen kuin oli odotettu sata vuotta.


      • Kenelle ostat?
        jhbjhb kirjoitti:

        Testien avulla voi välttää ostamasta tuotetta, joka on huonompi kuin kilpaileva tuote.

        Peltipurkkisäilykkeen säilymisaika arvioitiin ennen kuin oli odotettu sata vuotta.

        Eikö kuitenkin oma maku ole ratkaiseva eikä jonkun raadin?
        Vai pitääkö syödä väkisin jotain mikä on jossain kehuttu ja sama homma vaikka auton kanssa, kun teeäm sanoo että tämä on hyvä niin ei osata katsoa mikä oikeasti on itselle hyvä ja sopiva...


      • jhvjk
        Kenelle ostat? kirjoitti:

        Eikö kuitenkin oma maku ole ratkaiseva eikä jonkun raadin?
        Vai pitääkö syödä väkisin jotain mikä on jossain kehuttu ja sama homma vaikka auton kanssa, kun teeäm sanoo että tämä on hyvä niin ei osata katsoa mikä oikeasti on itselle hyvä ja sopiva...

        Testejä järkevästi käytettäessä ne toimivat OSANA valintapäätöksen perusteita.

        Jos arvostelijoita on paljon, keskimääräinen arvosana kertoo jotain todellisesta paremmuudesta. Olettaen, että jutulla muutoin on jotain uskottavuutta.


      • Domire
        nbfjndfgh kirjoitti:

        Olisi ollut kiinnostavaa, kuinka Lidlin saksalainen (?) ketsuppi olisi tuossa vertailussa pärjännyt.

        Se Heinzin ketsuppi suositellaan käytettäväksi muistaakseni kuuden viikon kuluessa avaamisesta. Ei minun yhden hengen taloudessani ainakaan niin paljon ketsuppia kulu.

        Saksalaisen Stiftung Warentest -kuluttajajärjestön testissä näkyy Lidlin Vitakrone-ketsuppi olevan ykkössijalla. Suomessa myytävistä Heinz on sitten sijalla kolme. Luulen kuitenkin, että Lidl on Suomessa korvannut testatun ja aiemmin myydyn saksalaisen Vitakronen jollain suomalaisvalmisteella, joka on täynnä lisäaineita.


    • kjnkjnb
      • Oma maku on

        Hällä väliä mitä testi sanoo, nämähän on OMIA maku kysymyksiä mikä maistuu ja mikä ei.


    • tietämätön

      voiko meiran ketsuppia syödä,jos parasta ennen päiväys on mennyt kuukauden yli?

      • Ketsuppi pullo auki!

        ketsupissa on käytetty etikkaa ja sokeria erittäin reilusti, joten se säilyy avattuna vaikka huoneen lämmössä.


    • Anonyymi

      HEINZissa on täyteläisin maku ja aromi, mainio suutuntuma. Ja edullinen myös.

      • Anonyymi

        Niin on, mutta omaan makuuni turhan makee, mutta löytyy heiltä myös vähemmän makee. Mä ostan paljon myös Meiran vähemmän sokeria&suolaa ketsuppia. Tämä vai oliko se originelli oli muuten voittanut jonkun testin, josta tänää luin. Lisäksi halvempaa kuin Heinz!

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on, mutta omaan makuuni turhan makee, mutta löytyy heiltä myös vähemmän makee. Mä ostan paljon myös Meiran vähemmän sokeria&suolaa ketsuppia. Tämä vai oliko se originelli oli muuten voittanut jonkun testin, josta tänää luin. Lisäksi halvempaa kuin Heinz!

        lajijasuris

        Heinz ketsuppia on myös versio, jossa ei ole sokeria eikä suolaa. Minä olen vaihtanut siihen. Onneksi sitä saa k-kaupoista ainakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heinz ketsuppia on myös versio, jossa ei ole sokeria eikä suolaa. Minä olen vaihtanut siihen. Onneksi sitä saa k-kaupoista ainakin.

        Juu niin on, ja saa sitä myös Prismasta ainakin. Tuplasti kalliimpaa on, ite säästän vuodessa 50 syömällä Meiraa ja plussaa se, että jää enemmän rahaa Suomeen.

        lajijasuris


    • Anonyymi

      Maailmassa on toinen maa missa kahden ruokakaupan toiminta kuten Suomessa.
      Se on Uusi Seelanti.
      Eli aika harvinaista.
      Ja Kesko kaksoislaskuttaa : tavara menee tuottajalta suoraan kauppaan mutta lasku kiertää tukkukauppaan mikä lisää oman katteen laskuun ja sitten lasku menee kauppiaalle kuka lisää laskuun oman katteen eli kaksoislaskutus on kannattavaa Keskolle joka ei koskaan häviä .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      68
      2939
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      413
      2830
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2247
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      88
      2050
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1844
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1840
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1805
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      322
      1629
    10. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1623
    Aihe