Jogurttipurkin kansi?

piimämies

Onko jogurttipurkin kannet lyijyä vai alumiinia?
Onko terveellistä nuolla kansi puhtaaksi?
Koska eilen söin jogurttia ja ihan rautainen/metallinen maku tuli suuhun siitä kannesta? Kyseessä oli lidl:n jogurtti, mutta kyllä muittenkin kauppojen jogurteissa on ollut outoja makuja kantta nuoltaessa puhtaaksi.
Saisi tehdä jonku tutkimuksen noista kansista, kun ei ole ihan terveellisiä aineita ainakaan jos esim. alumiinia sisältää jne.
Pelkään vaan että tulee joku alcheimerin tauti noiden kansien takia , kun syön jogurttia joka päivä.

9

3581

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei tsiisus

Joo, ihan varmasti sulla on jo alCheimerin tauti, pässi!

• ekotoksikologi

Voi jestas, kysytkö ihan tosissas? Ei missään elintarvikepakkauksessa takuulla ole lyijyä kun se on maaleissakin nykyään kielletty! Lyijy kun sattuu olemaan yksi myrkyllisimmistä raskasmetalleista, aiheuttaa etenkin lapsissa hermostonkehityshäiriöitä ym. Että kyllä se alumiini on paljon parempi ja ihan hyvin tutkittu, pitkään käytetty ja turvallinen vaihtoehto. Itse ainakin nuolen jogurttipurkkien kannet ihan huoletta.

• Kyllä se henki

lähtee ainakin senjälkee,kun kannen on nuollut ja jugurtin syönyt,sitä vain ei tiedä koska.

• ei kai siihen kuole

Kyllä siinä käytetään ihan samaa lyijiä kuin ilmakiväärin luodeissa ja ongen painoissa.
      Kannattaa välttää tietenkin suuhunlaittamista, kevyesti voi tietenkin nuoleskella.

• LyijyOnOngelmajäte

Ei ole lyijyä. Elektroniikassa sitä voi olla, mutta jugurttipurkin kansi on alumiinia (joskus muovia), jossa saattaa olla joku hyvin ohut pinnoite.

Lyijykynissäkään ei ole alkuainetta nimeltä lyijy, vaan hiiltä grafiittimineraalina.

• olkaa tarkkana

Onkos lyijykynän "lyijy" oikeaa lyijyä vai jotain muuta, mitä? No en ole kyllä nuoleskellut kyniä mutta aiheeseen kaukaa haetusti liittyen... :P

Eniten minua huolestuttaa kun aika monesti on tullut vastaan sellainen jugurttipurkin kansi jossa on pieni reikä, sabotoiko joku jugurtteja ruiskuttamalla sekaan jotain jollain ruiskulla? Niin pieni reikä että huomaa vasta tarkkaan katsoen.
      Pitäisiköhän joskus toimittaa tällainen purkki tutkittavaksi jonnekin...

Jokatapauksessa tällaista jugurttia ei voi syödä, vaikkei reiän syynä olisikaan sabotointi, reiän syntyvaihe on tuntematon ja jugurtin sekaan on voinut pudota jotain ja jokatapauksessa se ei ole enää suljettu astia joten sisältö voi olla jo pilalla.

• karhu00

Se on grafiittia eli hiiltä, siis se lyijykynä

• Alumiinisuolot

Käytätkö dödöä joka sisältää alumiinia?

Se kulkeutuu kainaloista aivoihin ja tukkii aivosi. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8465
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4568
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4128
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      54
      3622
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3136
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2880
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2596
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      37
      2368
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2063
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2046
    Aihe