Faktaa luomueläinten elämästä Suomessa

ElinaLappalainen

Täällä porukkaa varmaan kiinnostaa kirjani Syötäväksi kasvatetut, joka on ilmestymässä pian. Kirja kertoo tuotantoeläinten elämästä Suomessa - myös luomun ja tavallisen tuotannon eroista. Käykää tsekkaamassa kirjan saitti ja kuvia - pian varmaan täällä blogissakin enemmän asiaa luomusta.

http://www.syotavaksikasvatetut.fi/

1

215

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vierailija siis

Lapset ovat käyneet tutustumassa tiloihin ja ovat olleet ihastuneita eläimiin. Myös muihin tuotantotiloihin meillä on mahdollisuus käydä tutustumassa aina, kun tuottajat järjestävät avointen ovien päivää. Olemme todenneet, että eläimiä hoidetaan hyvin ja näyttelyeläimetkin ovat tosi hienoja. Näyttelyeläimiksi valitut eläimet ovat myös sieltä tuotantotiloista lähteviä yksilöitä.

On hienoa, että meillä on suhteellisen pieniä tiloja.

Ennen oli tosiaan paljon, paljon pienempiä karjoja ja lehmät lypsettiin käsin. Toimeentulon turvaamiseksi sitten laajennettiin ja rakennettiin suurempia navetoita. Niissä lehmät saivat yksilöllistä hoitoa kuten nykyisissäkin navetoissa. Lapset saavat olla apuna vasikoiden synnytyksissä, joten syntyminenkään ei sitten näytä niin kamalalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      183
      1994
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      158
      1402
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      223
      1020
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      907
    5. 58
      878
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      70
      810
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      803
    8. 93
      767
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      687
    10. Martinan alamäki jatkuu

Surkeasti menee ... https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f899cee6-e216-4bd1-be3e-c61f68e67a4c ”Surkeasti kulkee”
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      656
    Aihe