"Voi ristus, kun mun rupiaa rasat pärkyämähän!"
Mitä tarkoittaa?
3
361
Vastaukset
- Epäpohjalaane
Sanatarkka käännös voisi kai olla "Hyvä tavaton, kun minun lapaseni ryhtyvät purkaantumaan!" Merkitys kuitenkin lienee suureen ääneen lausuttuna jotakin sellaista kuin "S**tana, kun minua rupeaa vi**ttamaan!"
- Uskottavaa
Tänä aamuna uusia tiukkoja hansikkaita käteen laittaessani tulin valaistuneeksi sanonnan merkityksestä: sehän tarkoittaa sitä, että ihminen kiukuspäissään puristelee niin lujaa nyrkkejään, että käsineet ryhtyvät ratkeilemaan eli "rasat pärkyämähän".
- rasat käres
Pärkyäminen tarkoittaa kudelman purkautumista. Sananamukaisesti rasojen pärkyäminen olisi siten lapasten kudoksen purkautumista pitkäksi langaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei2017038- 1592076
- 1131718
- 511400
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551268Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢571165Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001084Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71036Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan257985- 41969