Mitä tarkoittaa "Miuli" ?????

Mikähän on

Kuulin oudon sanan jonka merkitystä ei tiennyt edes sanaa käyttänyt. Kysymyksessä oli sana MIULI. Henkilö sanoi "meni lujaa(eli nopeasti) kuin MIULI".
Kun kysyin, sanaa käyttänyt ei tiennyt sanan merkitystä, mutta sanoi, että ennen sanaa käytettiin tuollaisessa yhteydessä.

Mitähän murretta ja mitä yleensäkin tuo "miuli" tarkoittaa?

P.S. Kysyin samaa jo tuossa "outoja sanoja..."- ketjussa, mutta ajattelin että näin voisi löytyä helpommin joku joka tietäis tän sanan.

12

2267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko

Finnglish iä ? (Amerikan siirtolaiset)?

• Jos on niin

Mutta jos on "Amerikan murretta" niin mikä tuo "miuli" on ? Mitä tarkoittaa ?

• arvailen vaan...

Englannin "maul" olisi leka, moukari, nuija?

• Lisää arvailua

• mietiskelyä

Mutta jos miuli tarkoittaisi muulia (?), niin ei kai muuli ole kovin nopea eläin? Tiedä kyllä sitten miten suhteellinen nopeus on koettu niihin aikoihin kun tuo miuli-sanonta on aikoinaan tullut käyttöön.

Tuo leka tai moukari tuntuisi (omasta mielestäni) siinä mielessä sopivan paremmin asiayhteyteen. Mutta minun mielle-yhtymistäni ei tässä kyse olekaan. Vaan olisi todella kiinnostava tietää mikä on totuus asiassa.

En tiedä. Toivottavasti joku tietäisi tämän.

• mietiskelyä

On näköjään useampiakin vaihtoehtoja. Mistäs näistä nyt selville enää saa koko totuutta mikä alkuperä sanonnalla loppuviimein voi olla...

• Peukalo ties missä

Mutta mieleesi ei tullut käyttää Suomi24:n hakua tai sitä perhanan Googlea aiempien asiasta käytyjen keskustelujen etsimiseen?

Kas tässä, tämän ketjun hännillä:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8763153

• titti74.

Mielipuoli on miuli.

• Anonyymi

Miuli on millmule eli kaivosmuuli.
      Amerikassa käyniden sanavarastoa.

• Anonyymi

Veikkaan, muuli.

• Anonyymi

Vanhoille vaasalaisille miuli tarkoittaa luotia. Äitini sanoo usein "meni nopeasti kuin miuli", eli luodin nopeudella. Äiti on syntynyt 40 - luvulla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2473
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1658
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1396
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      162
      1236
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      143
      1199
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1135
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      108
      1095
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1081
    9. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      116
      1076
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      959
    Aihe