miten eroon leivästä?

Jokapäiväinenleipämm

Olen keski-ikäinen (48) jonkun verran ylipainoinen (183/89) mies. Kun meidän sukupolvi oli pieniä, ruoan kanssa piti aina syödä leipää. Se oli suorastaan pakko, koska "ei se muuten pidä nälkää".

Olen todennut, että voin paremmin ilman leipää esim matkoilla ollessani, kun yksinkertaisesti ei ole leipää tarjolla ruoan kanssa eikä juuri ilmankaan. Vatsa ei turpoa ja ilmavaivat, joita etenkin tumma leipä aiheuttaa, ovat tiessään. Mutta kun palaan Suomeen "sorrun" heti kunnon addiktin tavoin syömään leipää.. tummaa, sekaleipää ja näkkäriä.

Miten ihmeessä tästä tavasta ja himosta pääsisi eroon? Olen yrittänyt moneen kertaan, mutta mikä on esim yksinkertaisempi välipala kuin kunnon voileipä ja miten mitään keittoa voi ylipäänsä ajatella syövänsä ilman tummaa tai näkkileipää???

3

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Panhandle

      Yksinkertaisia välipaloja:
      - hedelmä
      - jugurtti
      - kourallinen pähkinöitä
      - pala juustoa

      Oma suosikkivälipalani on kourallinen kirsikka- tai miniluumutomaatteja, napsin niitä joka välissä. Ymmärrän kyllä, jos ne eivät raavaalle miehelle riitä, mutta minulle ne maistuvat, ja niitähän voi syödä vaikka rasiallisen kerrallaan.

      Jos maha ei kestä leipää, keiton lisukkeeksi voisi yrittää syödä vaikka kinkkua tai juustoa. Keitot ovat usein niin kevyitä, että niiden kanssa kaipaakin jotain proteiinipitoista. Myös kasvisten lisääminen ruokavalioon täyttää vatsaa.

    • älä nyt leipää jätä

      Anna ruisleipien kuivahtaa kunnolla ennen syöntiä niin ei tule ilmavaivoja. Tuore leipä sen tekee.

    • Leipää välttyy syömästä kun ei kertakaikkiaan osta sitä kaupasta. :) Tää se on se mikä helposti nälkäisenä kaupassa unohtuu: ruokavalinnat tehdään kaupassa, ei kotona, jossa kyllä satavarmasti syödään kaikki mitä kaapista löytyy.

      Leivän sijaan kannattaa suosia paljon vihanneksia ja hedelmiä: niiden kuidut pitävät nälkää oikein hyvin loitolla. Omenat, päärynät, porkkanat, tomaatit ja viinirypäleet ovat sellaisenaan mainioita ja tosi helppoja välipaloja, ja niitä saa oikein luvan kanssa syödä niin paljon että tulee täysi olo. Myös proteiinit ovat tässä hyviä, pavut ja rahkat esimerkiksi. Pähkinöistä kannattaa muistaa se, että niissä on myös valtavasti energiaa rasvojensa takia, joten laihduttajan kannattaa syödä näitä maltillisesti.

      Vedenjuominen on myös tärkeää, sillä vesikin täyttää vatsaa (ja poistaa turvotusta). Riittävä nesteenjuonti saa myös syömään vähemmän. Vesi on paras janojuoma, mehuissakin on kalorinsa jne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      131
      2211
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      268
      2067
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      69
      1591
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      117
      1381
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1268
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1229
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      980
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      66
      958
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      895
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      861
    Aihe