Nettitreffien maisterinaiset

Duunari mies

Mistä näitä nirppanokkaisia maisterisnaisia oikein riittää tai pikemminkin mistä näille hienohelmoille löytyy miehiä jotka täyttävät neitien tiukat vaatimukset koulutuksen, tulojen ym. mukaan?

Siis näistä S24 treffien naisista varsin suuri osa on hyvinkin lukenutta väkeä, mutta mitä nämä oikeasti työkseen tekevät - kaupankassallako ovat?

Onnea miehen etsintään maisteritytöt - saattaa muuten kestää aika kauan ennen kuin kriteerit täyttävä prinssi löytyy koska suomessa on epäsuhta lukeneiden naisten ja miesten välillä - korkeasti koulutettuja miehiä ei riitä kaikille naisille varsinkin kun se vaatimustaso on korkea - liian korkea!

81

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin no..Lähinnä siinä karsitaan akanat pois.
      Eipä se saa menoa estää, vaikka likka tohtori
      oliski..Vaatii senkin putket rassaamist.
      (Viittaus putkimieheen,ei seksiin sinä himossasi harjanvartta
      käyttävä sairas ihmislapsi)

• "maisterisnainen"

Ennemmin yksin kuin epäsopivan kanssa.

Minä, "maisterisnainen", olen kovapalkkainen DI. Edellisen lisäksi löytyy pari muutakin teknisen alan tutkintoa.

Ulkonäöltäni olen naisellisempia, mitä koskaan kadulla vastaan kävelee - arkenakin. Töissä ylivoimaisesti naisellisempi kuin kukaan muu. Kyllä, meillä on paljon naisiakin.

Olen esimies poppoolle, jossa yli puolet on korkeastikoulutettuja miehiä. Ansaitsen reilusti enemmän kuin keskiverto mies. Itse asiassa kuuluun parhaimmin ansaitsevaan desiiliin, lähempänä parhaiten ansaitsevaa viittä prosenttia.

Edellisten lisäksi olen vielä päitä kääntävän kaunis.

Miksi ihmeessä minun pitäisi tyytyä duunariin - tai siis ylipäätään mihinkään, mikä ei tunnu itselleni sopivalta? Näin, jos pelkillä ns. menestyksen mittareilla asiaa mitataan. Valitettavasti alhaisemmin koulutetut miehet eivät yleensä ole tarpeeksi fiksuja, monessakaan suhteessa.

Kun haluan miehellä olevan vielä hyvän itsetunnon ja hyväsydämisyyttä, asia menee tietysti vaikeammaksi. En halua kylmää ihmistä, kun en itsekään ole sellainen. Taisin tosin juuri löytää sen miehen.

Onnea sinullekin matkaan, mutta lopeta tuo selvä naisten halveksunta sitä ennen. Ei ole sinun määriteltävissä kunkin ihmisen kriteereitä kumppaneilleen. Jokaisella on oikeus haluta itselleen se unelmansa, mutta ei minkäänlaista oikeutta saada sitä.

Jos sinua sapettaa, ettet kelpaa, kouluttaudu, äläkä syytä naisia kelpaamattomuudestasi haukkuen heitä nirppanokiksi. Koulutus kun kertoo paljon muustakin kuin opinahjosta saadusta paperiläpyskästä. Se kertoo paljon myös siitä, millainen tulevaisuus teillä olisi pariskuntana edessänne.

Minäkin tyydyn siihen, etten ole se oikea jokaiselle vastaantulijalle. Niin on monesti käynytkin, kun tulevaisuuden haaveemme eivät ole kohdanneet.

• Von Krista

Suosittelen psygologia, ennen seuraavaa pride paraatia.
        Vähän olet turhan kärkäs ihmissuhteisiin,
        enkä suoraan sanoen usko, että tuut koskaan kohtamaan
        ketään kenen kanssa kohlahtaisi.
        Sen sijaan empatian ja tunneälyn puute on hyvinkin yleisesti tavattu
        persoonallisuushäirän muoto..Että jos nyt todistit, että eivät olisi nirppanokkia niin reisille meni niin että ikkuna helisi.

Voit olla lukenut mutta älykästä susta ei saa tekemälläkään.

• "maisterisnainen"
        Von Krista kirjoitti:

persoonallisuushäirän muoto..Että jos nyt todistit, että eivät olisi nirppanokkia niin reisille meni niin että ikkuna helisi.

Sun kommentoinnillasi ei olisi varaa valittaa. Valitettavasti olet liian yksinkertainen ymmärtääksesi, mikä kaikki kommentissasi on pielessä.

Lesboksi haukkuminen, persoonallisuushäiriön vetäminen keskustteluun, älykkyyden vähättely - ja luulo, että yritin todistella nirppanokkautta toiseksi. Tyypillinen naisten suhtautumistapa: yritetään todistella, "etten minä ainakaan ole sellainen kuin ne kaikki muut, hyväksythänmuttällaisenajoohan" ja niin mies saa tahtonsa läpi, kun nainen matelee todistellen olevansa miehen "arvoinen".

Ja joo, myönnän ihan suoraan kärjistäväni lauantain ratoksi. Mitäs hauskaa tässä olisi, jos ei välillä provoilisi? :D

• Olipas tyhmä

Avautuminen,nyt ymmärrän miksi olette yksin.

• "maisterismies"
        Von Krista kirjoitti:

Saman huomion tein minäkin maisterisnaisesta.

Olen myös aika mukavan työuran omaava DI ja palkka sijoittuu sinne haitarin toiseen reunaan. Vaan eipä tulisi mieleenkään arvostella tai aliarvioida ketään koulutuksen perusteella. En välttämättä halua kouluttamatonta ihmistä minäkään mutta kovin on moukkamaista nostaa itsensä jotenkin muiden yläpuolella.

• ajatus vain
        "maisterismies" kirjoitti:

Saman huomion tein minäkin maisterisnaisesta.

Olen myös aika mukavan työuran omaava DI ja palkka sijoittuu sinne haitarin toiseen reunaan. Vaan eipä tulisi mieleenkään arvostella tai aliarvioida ketään koulutuksen perusteella. En välttämättä halua kouluttamatonta ihmistä minäkään mutta kovin on moukkamaista nostaa itsensä jotenkin muiden yläpuolella.

No mutta, onnea sitten matkaan hakemaan randomina naista ilman vaatimuksia. Jonkun ajan päästä ehkä huomaat tiettyjä yhteneväisyyksiä eri koulutus- ja ammattiryhmien välillä.

On huomattavasti todennäköisempää törmätä koulutettuun fiksuun naiseen kuin kouluttamattomaan fiksuun naiseen. Eihän se mahdotonta ole, mutta aika epätodennäköistä on, että ammattikoulutetun naisen kanssa pystyisit saman tason keskusteluihin kuin enemmän lukeneen kanssa. Toki, jos sinulle riittää tietämätön kumppani, niin mikäs siinä. Kukin valitsee itselleen sen sopivan kumppanin.

• täyttäskeidaa

...sitten "maisterisnainen" heräsi kellon soittoon... ja lähti siwan kassalle töihin... =(

• korkea?

Ei tullut mieleen, että sulla vois olla liian korkeat vaatimukset naisille?

Katso vain sieltä ylipainoisten ja kouluttamattomien osastolta niin voi onnistaa.

• herrat ja/tai narrit

Niin kuin tämän keskustelun teksteistä huomaa, ei raha tai rahattomuus tee ihmisestä sen parempaa tai huonompaa. Ei myöskään ulkomuoto tai yhteiskunnallinen asema. Näihin arvoihin tuijottavia näkyy olevan jokainen tähän kommentoinut ja jokainen omalla tavallaan osoittaa sen oman tyhmyytensä. En väitä olevani itsekkään viisas, mutta olen kuitenkin omaan elämääni tyytyväinen enkä tavoittele kuuta taivaalta. Jos olisin tuijottanut näihin edellämainitttuihin kriteereihin, olisin menettänyt monta hyvää ihmissuhdetta. Ja tällä ihmissuhteella tarkoitan ystävyyssuhdetta enkä suinkaan mitään seksiin liittyvää. Joka nostaa itsensä toisten yläpuolelle koulutuksen ja tulojen mukaan ei kyllä nää ihmistä vaan juuri nämä mainitsemani asiat. Mikä ihme se on jos on sitten yksin ja joutuu hakemalla hakemaan itselleen kumppania. Ja toisaalta taas ns. duunari joka taas tuntee alemmuudentunnetta oman asemansa tähden, kärsii taas siitä itseluottamuksen puutteesta. Tämä maailma ei tule toimeen ilman kumpaakaan. Ja on ihmisiä jotka mieluummin tekee töitä kuin pyörittelee papereita tms. ja ovat tyytyväisiä elämäänsä ja vastaavasti niitä jotka haluavat mahdollisimman paljon kouluttautua. Ja ulkomuodon arvosteleminen on taas ihan toinen juttu. Mikä tekee ihmisestä huonomman jos on lihava??? Kuuluuko silloin alempaan kastiin niin kuin myös kouluttamaton?? Ihmisiä jokainen on.
        Tämmönen ihmisten jaottelu se vasta osoittaa miten tyhmiä ihmiset ovat olivat he maistereita tai duunareita tai mitä tahansa.

• Maisterimies

Taitaa duunari etsiä seuraa Helsingistä? Se on varmaan ainoa paikka Suomessa, jossa voisin kuvitella olevan maisterinaisia sinkkuna.

Itselläni maisterimiehenä kun on ollut vuosikausia se ongelma, että mistähän löytyisi kouluttautunutta naisseuraa. Sinänsä itse koulutus ei minua niin kiinnosta, mutta kyllä se korreloi älykkyyden ja kiinnostuksenkohteiden kanssa niin vahvasti, että pakko se on pitää rima ylhäällä.

Ihmetyttää suuresti duunarien vikinät naisten koulutustasovaatimuksista, kun täysin päinvastaista saa todistaa joka päivä.

• jhkjhkjhjh

No te maisterit vaan kuvittelette olevanne muita fiksumpia, on tainut koulutus nousta päähän. Olen huomannut että monet työttömät maisterit pärjäävät huonommin elämässä, kuin työssä olevat putkiasentajat.

• heh heh
        jhkjhkjhjh kirjoitti:

No te maisterit vaan kuvittelette olevanne muita fiksumpia, on tainut koulutus nousta päähän. Olen huomannut että monet työttömät maisterit pärjäävät huonommin elämässä, kuin työssä olevat putkiasentajat.

"monet" - hah

Toinen verrokki: työssä olevat maisterit pärjäävät elämässään paljon paremmin kuin työttömät putkimiehet. Ai niin, ja suurin osa pärjää töissä olevia putkimiehiäkin paremmin.

• jhkjhkjhkjhk
        heh heh kirjoitti:

"monet" - hah

Toinen verrokki: työssä olevat maisterit pärjäävät elämässään paljon paremmin kuin työttömät putkimiehet. Ai niin, ja suurin osa pärjää töissä olevia putkimiehiäkin paremmin.

Eli myönnät että koulutus ei ratkaise pärjäämistä = Koulutuksella ei ole väliä pärjäämisen kanssa.

Muomaatko miten amis nyhtää maisterilta käänteispsykologialla tietoja.

Heh ;)

• jhkjhkjhkjh
        heh heh kirjoitti:

"monet" - hah

Ja naputtaa itselleen plussia. Säälittävä maisterimies. hah!

• heh heh
        jhkjhkjhkjhk kirjoitti:

Eli myönnät että koulutus ei ratkaise pärjäämistä = Koulutuksella ei ole väliä pärjäämisen kanssa.

Muomaatko miten amis nyhtää maisterilta käänteispsykologialla tietoja.

Heh ;)

Sääli, miten heittoni meni sinulta ohi kovaa ja korkealta.

Kausaalipäätelmäsikin oli pahasti virheellinen.

• heh heh
        jhkjhkjhkjh kirjoitti:

Ja naputtaa itselleen plussia. Säälittävä maisterimies. hah!

Jaa... ei tarvinnut naputtaa muiden puolesta plussia. Useimmat ihmiset kun ymmärtävät, että on huomattavasti todennäköisempää maisterin menestyä elämässään kuin putkimiehen.

Jos joku yksittäinen putkimies kaikista kymmenien tuhansien putkimiesten massasta sattuisikin oman yrityksen perustamisen johdosta ansaitsemaan satunnaista maisteria enemmän rahaa, se ei mitätöi koulutuksen merkitystä menestymisessä.

Putkimiesten keskipalkka näkyy olevan 2738 euroa. Aika harva maisteri noin vähän tienaa.

• Kouluja käymätön
        heh heh kirjoitti:

Jaa... ei tarvinnut naputtaa muiden puolesta plussia. Useimmat ihmiset kun ymmärtävät, että on huomattavasti todennäköisempää maisterin menestyä elämässään kuin putkimiehen.

Jos joku yksittäinen putkimies kaikista kymmenien tuhansien putkimiesten massasta sattuisikin oman yrityksen perustamisen johdosta ansaitsemaan satunnaista maisteria enemmän rahaa, se ei mitätöi koulutuksen merkitystä menestymisessä.

Putkimiesten keskipalkka näkyy olevan 2738 euroa. Aika harva maisteri noin vähän tienaa.

Olen 45-vuotias mies joka lopetti koulunkäynnin peruskouluun.

Toimin yrittäjänä rakentamiseen liittyvässä erikoistyössä ja yritykseni työllistää työtilanteesta riippuen 10-15 työntekijää. Aloitin yritystoiminnan 90-luvun lopulla,aiemmin olin toisen hommissa ja työt olen oppinut tekemällä - en koulussa istumalla - ensin tein töitä yksin ja sitten aloin palkata lisää tekijöitä.

Yritystoiminta on ollut kannattavaa ja tuonut minulle hyvän tulotason. Vuosi ansioni ovat noin 120000 euroa joista puolet on palkkatuloa ja toinen puoli pääomatuloa.

Minulla on velaton talo sekä kesämökki ja rahaakin on.

Mites muuten maistereilla on keskimäärin vuositulot?

• Miksi vääntää turhaa
        Kouluja käymätön kirjoitti:

Toimin yrittäjänä rakentamiseen liittyvässä erikoistyössä ja yritykseni työllistää työtilanteesta riippuen 10-15 työntekijää. Aloitin yritystoiminnan 90-luvun lopulla,aiemmin olin toisen hommissa ja työt olen oppinut tekemällä - en koulussa istumalla - ensin tein töitä yksin ja sitten aloin palkata lisää tekijöitä.

Yritystoiminta on ollut kannattavaa ja tuonut minulle hyvän tulotason. Vuosi ansioni ovat noin 120000 euroa joista puolet on palkkatuloa ja toinen puoli pääomatuloa.

Yksi juttu kouluja käymättömän ja kouluja käyneen välillä yleensä on juuri joidenkin asioiden arvostuseroissa. Itselleni koulutus on itseisarvo, ei pelkkä välineellinen arvo. En mittaa ihmisten menestystä rahassa. Kyse on aika perustavanlaatuisista suhtautumiseroista. Toinen ei ole parempi kuin toinen, vain erilainen. Tietynlainen kouluttamattomien alemmuuskompleksi, joka ilmenee joko itsensä vähättelynä ja koulutuksen ylistämisenä, tai koulutuksen vähättelynä ja itsekehuna, on todella kiusallista.

Arvostan ahkeruutta ja yritteliäisyyttä (ja etenkin yrittäjyyttä), mutta rahoillaan ylpeilyä pidän rahvaanomaisena. Itselleni rahaa tärkeämpää on, että ihminen pystyy kanssani keskustelemaan laaja-alaisesti ja omaa hyvän yleissivistyksen. Yleensä tällainen on yleisempää korkeakoulutettujen keskuudessa. Ei aina, mutta yleensä. Jos tapaisin henkilön, joka vastaisi toiveitani, ei muodollisella koulutuksella olisi väliä.

En käsitä miksi ihmisten pitäisi väkipakolla alkaa romanttisessa mielessä hakemaan sellaista kumppania, jonka kiinnostuserot ovat huomattavan erilaiset kuin omat.

• 3+1
        Miksi vääntää turhaa kirjoitti:

Yksi juttu kouluja käymättömän ja kouluja käyneen välillä yleensä on juuri joidenkin asioiden arvostuseroissa. Itselleni koulutus on itseisarvo, ei pelkkä välineellinen arvo. En mittaa ihmisten menestystä rahassa. Kyse on aika perustavanlaatuisista suhtautumiseroista. Toinen ei ole parempi kuin toinen, vain erilainen. Tietynlainen kouluttamattomien alemmuuskompleksi, joka ilmenee joko itsensä vähättelynä ja koulutuksen ylistämisenä, tai koulutuksen vähättelynä ja itsekehuna, on todella kiusallista.

Arvostan ahkeruutta ja yritteliäisyyttä (ja etenkin yrittäjyyttä), mutta rahoillaan ylpeilyä pidän rahvaanomaisena. Itselleni rahaa tärkeämpää on, että ihminen pystyy kanssani keskustelemaan laaja-alaisesti ja omaa hyvän yleissivistyksen. Yleensä tällainen on yleisempää korkeakoulutettujen keskuudessa. Ei aina, mutta yleensä. Jos tapaisin henkilön, joka vastaisi toiveitani, ei muodollisella koulutuksella olisi väliä.

En käsitä miksi ihmisten pitäisi väkipakolla alkaa romanttisessa mielessä hakemaan sellaista kumppania, jonka kiinnostuserot ovat huomattavan erilaiset kuin omat.

"En käsitä miksi ihmisten pitäisi väkipakolla alkaa romanttisessa mielessä hakemaan sellaista kumppania, jonka kiinnostuserot ovat huomattavan erilaiset kuin omat."

Juurihan yllä sanot, ettei koulutus aina kerro sitä millainen ihminen on. Olet tietävinäsi todellisuuden siis itsekin. Miksi siis samaan hengenvetoon selität mutu-fiiliksellä jostain kiinnostuseroista, joita et voi tietää jonkun koulutuksen perusteella (mikä selvästi on kommenttisi taustalla) ennen kuin oikeasti tutustut toiseen?

• hjhjkjhkhjkhj
        heh heh kirjoitti:

En puhunut rahallisesta menestymisestä, vaan henkisestä pääomasta.

• Miksi vääntää turhaa
        3+1 kirjoitti:

"En käsitä miksi ihmisten pitäisi väkipakolla alkaa romanttisessa mielessä hakemaan sellaista kumppania, jonka kiinnostuserot ovat huomattavan erilaiset kuin omat."

Juurihan yllä sanot, ettei koulutus aina kerro sitä millainen ihminen on. Olet tietävinäsi todellisuuden siis itsekin. Miksi siis samaan hengenvetoon selität mutu-fiiliksellä jostain kiinnostuseroista, joita et voi tietää jonkun koulutuksen perusteella (mikä selvästi on kommenttisi taustalla) ennen kuin oikeasti tutustut toiseen?

No tässä nyt on samankaltainen juttu kuin että lihava voi olla urheilullinen tai köyhä ja työtön kunnianhimoinen tai bb-talon bimboblondi superälykäs. Joo, voi olla, mutta todennäköisimmin näin ei ole. Asia ei ole mutu-fiilis, vaan ihan faktaa, että YLEENSÄ "what you see is what you get".

Ei minulla ainakaan ole kauheaa tarvetta hakea sellaisten ihmisten seuraa, joiden kanssa minulla ei ole paljon yhteistä. Tai jos on, ymmärrän hyvin, jos en ole parisuhdemielessä kiinnostava hyvin erilaiselle ihmiselle. Jollekin toiselle sitten olen. Siitähän kyse oli, ap oli närkästynyt kun koulutustausta oli kriteerinä naisilla.

• ni ni
        Kouluja käymätön kirjoitti:

"Mites muuten maistereilla on keskimäärin vuositulot?"

Pitäiskö sun tuloja sitten verrata keskimääräisen maisteristoimarin vuosiansioihin? Jäisit nimittäin kirkkaasti kakkoseksi.

• 3+1

No tässä nyt on samankaltainen juttu kuin että lihava voi olla urheilullinen tai köyhä ja työtön kunnianhimoinen tai bb-talon bimboblondi superälykäs. Joo, voi olla, mutta todennäköisimmin näin ei ole. Asia ei ole mutu-fiilis, vaan ihan faktaa, että YLEENSÄ "what you see is what you get".

Ei minulla ainakaan ole kauheaa tarvetta hakea sellaisten ihmisten seuraa, joiden kanssa minulla ei ole paljon yhteistä. Tai jos on, ymmärrän hyvin, jos en ole parisuhdemielessä kiinnostava hyvin erilaiselle ihmiselle. Jollekin toiselle sitten olen. Siitähän kyse oli, ap oli närkästynyt kun koulutustausta oli kriteerinä naisilla.

Ei minullakaan ole tarvetta hakea seuraa ihmisistä, joiden kanssa minulla ei ole tarpeeksi yhteistä. Kysyn kuitenkin, että mitä se koulutus sinulle sitten kertoo sellaista millä on merkitystä parisuhdemielessä? Ainoastaanhan se kertoo sen, että henkilö on opiskellut jotain alaa x ja ilmeisesti saanut siitä vieläpä jotkut paperit. Sillä vaan ei ole parisuhteen kannalta mitään merkitystä, koska parisuhde ei perustu sille koulutukselle. Mikä on se yhteinen minkä koulutuksesta näkee? Se ei ole urheilullisuus, se ei ole kunnianhimoisuus, se ei myöskään ole superälykkyys. Mikä se on? Mitä yhteistä sinun parisuhteessasi tulee olla?

• Miksi vääntää turhaa
        3+1 kirjoitti:

Ei minullakaan ole tarvetta hakea seuraa ihmisistä, joiden kanssa minulla ei ole tarpeeksi yhteistä. Kysyn kuitenkin, että mitä se koulutus sinulle sitten kertoo sellaista millä on merkitystä parisuhdemielessä? Ainoastaanhan se kertoo sen, että henkilö on opiskellut jotain alaa x ja ilmeisesti saanut siitä vieläpä jotkut paperit. Sillä vaan ei ole parisuhteen kannalta mitään merkitystä, koska parisuhde ei perustu sille koulutukselle. Mikä on se yhteinen minkä koulutuksesta näkee? Se ei ole urheilullisuus, se ei ole kunnianhimoisuus, se ei myöskään ole superälykkyys. Mikä se on? Mitä yhteistä sinun parisuhteessasi tulee olla?

Sillä on merkitystä etenkin sen kannalta, millaisten ihmisten seurassa on viettänyt aikaansa, millaisia keskusteluja käynyt, millaisen maailmankuvan omaksunut. Juuri tuo "tietty ala ja tietty paperi" -käsitys kertoo siitä erosta. Se kenen seurassa viettää aikaansa ja millaisista asioista keskustelee, muokkaa ihmistä. Seksuaalisen viehätyksen lisäksi parisuhteessa olennaista on se, että viihtyy ja että huumorintajut kohtaavat. Itselleni tärkeää on, että ihminen on ns. selvillä maailman tapahtumista ja omaa laajan yleissivistyksen. Se ei ole missään nimessä automaattista koulutetuilla, mutta todellakin todennäköisempää.

Itselleni on todella olennaista, että mies on älyllisesti samalla tasolla kanssani, eikä minun tarvitse opastaa häntä tai kehua häntä itsestäänselvänä pitämäni asian tietämisestä. Tähän olen monesti törmännyt kouluttamattomien kanssa. En halua loukata ketään, mutta parisuhteessa en vain osaisi teeskennellä, kun toinen pätevänä selittää jotain sellaista seikkaa uutena, joka mielestäni kuuluu yleissivistykseen.

En odota että ymmärrät. :)

• kjkjhkjhk

Sillä on merkitystä etenkin sen kannalta, millaisten ihmisten seurassa on viettänyt aikaansa, millaisia keskusteluja käynyt, millaisen maailmankuvan omaksunut. Juuri tuo "tietty ala ja tietty paperi" -käsitys kertoo siitä erosta. Se kenen seurassa viettää aikaansa ja millaisista asioista keskustelee, muokkaa ihmistä. Seksuaalisen viehätyksen lisäksi parisuhteessa olennaista on se, että viihtyy ja että huumorintajut kohtaavat. Itselleni tärkeää on, että ihminen on ns. selvillä maailman tapahtumista ja omaa laajan yleissivistyksen. Se ei ole missään nimessä automaattista koulutetuilla, mutta todellakin todennäköisempää.

Itselleni on todella olennaista, että mies on älyllisesti samalla tasolla kanssani, eikä minun tarvitse opastaa häntä tai kehua häntä itsestäänselvänä pitämäni asian tietämisestä. Tähän olen monesti törmännyt kouluttamattomien kanssa. En halua loukata ketään, mutta parisuhteessa en vain osaisi teeskennellä, kun toinen pätevänä selittää jotain sellaista seikkaa uutena, joka mielestäni kuuluu yleissivistykseen.

En odota että ymmärrät. :)

"En odota että ymmärrät. :) "

Tämä ei ole yllätys. Luulet siis että ihmiset ovat niin tyhmiä että eivät ymmärrä mitä sanot. Kertoo omasta ylimielisyydestäsi.

• Miksi vääntää turhaa
        kjkjhkjhk kirjoitti:

"En odota että ymmärrät. :) "

Tämä ei ole yllätys. Luulet siis että ihmiset ovat niin tyhmiä että eivät ymmärrä mitä sanot. Kertoo omasta ylimielisyydestäsi.

Kertoo siitä, että jos asiaa täytyy erikseen kysyä, en usko että pystyn tuota sellaiselle ihmiselle tyhjentävästi selittämäänkään.

• D69

Minulla ei ole minkäänlaisia vaatimuksia miehen opiskelujen ja työn suhteen, toisaalta enpä itsekään mikään maisteri ole. Varallisuudestakin viis, auto olisi tietysti kiva olla miehellä että voitaisiin vähän laajentaa tuota reviiriä yhdessä...

Mutta silti toivon että mies on kiinnostunut erilaisista asioista ja lukee ja tutustuu ominpäin maailmankaikkeuden kummajaisiin. Lukee kirjoja, katsoo tiede- yms. dokumentteja televisiosta ja miettii itse asioita ihan vain itsensä iloksi. Ei sellaiset "on se ilmojakin pidellyt" -tyypit herätä sen kummempaa tunnetilaa kuin kuka tahansa hyvänpäivän tuttu. Toisen ihmisen kanssa pitää voida keskustella, pelkän läsnäolonhan hoitavat lemmikkieläimetkin.

Eli todennäköisesti en itse tule saamaan "edes" duunarimiestä koska olen liian omituinen ja erikoinen ollessani kiinnostunut maailman asioista.

• No niin Ap: problem solved ^

• -M-

Luulen että yksi yleinen syy sinkkuudelle on se että ihminen kuvittelee itsensä liian erikoiseksi, aivan toisenlaiseksi kuin kaikki muut "tavalliset" ihmiset. Kun lähtee treffeille nämä oletukset mukanaan, niin löytää toisesta piirteitä jotka yllättäen tukevatkin tätä ajatusta.

Aina kun ihminen ajattelee olevansa fiksumpi kuin muut, hänen pitäisi läpsäistä itseään poskelle. Valitettavasti jonkun kohdalla läpsäisy on turha, mutta enemmistön kohdalla aiheellinen ja erittäin tarpeellinen.

• D69
        -M- kirjoitti:

Luulen että yksi yleinen syy sinkkuudelle on se että ihminen kuvittelee itsensä liian erikoiseksi, aivan toisenlaiseksi kuin kaikki muut "tavalliset" ihmiset. Kun lähtee treffeille nämä oletukset mukanaan, niin löytää toisesta piirteitä jotka yllättäen tukevatkin tätä ajatusta.

Aina kun ihminen ajattelee olevansa fiksumpi kuin muut, hänen pitäisi läpsäistä itseään poskelle. Valitettavasti jonkun kohdalla läpsäisy on turha, mutta enemmistön kohdalla aiheellinen ja erittäin tarpeellinen.

Ne asiat mistä itse on kiinnostunut ovat omalle itselle itsestäänselviä, eikä niissä ole mitään erikoista. Mutta kun saa kerta toisensa jälkeen kuulla muilta ja varsinkin (vanhemmilta) miehiltä että onpas oudot mielenkiinnonkohteet, niin kai sitä väkisinkin alkaa uskomaan että on sitten ilmeisesti niin oudot että sen takia ei kumppania löydy.

Mikään harrastus tai mielenkiinnon kohde ei tee ihmisestä fiksua tai tyhmää. Jonkinlaisia yleistyksiä kuitenkin helposti tulee tehtyä, oli niissä ideaa tai ei. Esim. jos mies on jonkinlainen Pelle Peloton eli askartelee jatkuvasti hilavitkuttimien ja nippeleiden parissa, ei häntä välttämättä osaa ajatella kauhean lämpimäksi ja sosiaaliseksi tyypiksi jonka kanssa on mukava viettää iltaa niitä näitä puhellen. Siinä mielessä ymmärrän jos joku mies vastaavasti katsoo että nainen joka haluaisi keskustella kovin "henkevistä" asioista eikä siitä mitä kaupasta pitäisi ostaa niin voihan se miehestä tuntua pelottavalta kun ei tiedä miten naiseen pitäisi suhtautua, jos ei satu itse olemaan samoista asioista kiinnostunut.

Ja nämä tyypit joita kiinnostaa muukin kuin välittömästi konkreettisesti käsillä oleva arki ovat kai useimmiten jo pariutuneita tai eivät ainakaan etsi netistä kumppania, joten heitä ei vaan löydy, vaikka takuulla on olemassa. Tai kuuluvat aina väärään ikäryhmään, ja onhan se vähän huono homma jos pitää vehdata itseään 10 v nuorempien kanssa kun ei muuten löydä hengenheimolaisiaan.

Erityisen ikävänä pidän kyllä sitä että on muka pakko olla akateeminen saadakseen olla kiinnostunut asioista joita seisoo ihan tavallisissa yleistajuisissa tietokirjoissa...

• -M-
        D69 kirjoitti:

Ne asiat mistä itse on kiinnostunut ovat omalle itselle itsestäänselviä, eikä niissä ole mitään erikoista. Mutta kun saa kerta toisensa jälkeen kuulla muilta ja varsinkin (vanhemmilta) miehiltä että onpas oudot mielenkiinnonkohteet, niin kai sitä väkisinkin alkaa uskomaan että on sitten ilmeisesti niin oudot että sen takia ei kumppania löydy.

Mikään harrastus tai mielenkiinnon kohde ei tee ihmisestä fiksua tai tyhmää. Jonkinlaisia yleistyksiä kuitenkin helposti tulee tehtyä, oli niissä ideaa tai ei. Esim. jos mies on jonkinlainen Pelle Peloton eli askartelee jatkuvasti hilavitkuttimien ja nippeleiden parissa, ei häntä välttämättä osaa ajatella kauhean lämpimäksi ja sosiaaliseksi tyypiksi jonka kanssa on mukava viettää iltaa niitä näitä puhellen. Siinä mielessä ymmärrän jos joku mies vastaavasti katsoo että nainen joka haluaisi keskustella kovin "henkevistä" asioista eikä siitä mitä kaupasta pitäisi ostaa niin voihan se miehestä tuntua pelottavalta kun ei tiedä miten naiseen pitäisi suhtautua, jos ei satu itse olemaan samoista asioista kiinnostunut.

Ja nämä tyypit joita kiinnostaa muukin kuin välittömästi konkreettisesti käsillä oleva arki ovat kai useimmiten jo pariutuneita tai eivät ainakaan etsi netistä kumppania, joten heitä ei vaan löydy, vaikka takuulla on olemassa. Tai kuuluvat aina väärään ikäryhmään, ja onhan se vähän huono homma jos pitää vehdata itseään 10 v nuorempien kanssa kun ei muuten löydä hengenheimolaisiaan.

Erityisen ikävänä pidän kyllä sitä että on muka pakko olla akateeminen saadakseen olla kiinnostunut asioista joita seisoo ihan tavallisissa yleistajuisissa tietokirjoissa...

Kertoisitko täälläkin jotain niistä sinun kiinnostuksenkohteista, niin voitaisiin yhdessä ihmetellä kuinka outoja ne on. Maailman asioista kiinnostuminen tai tiededokumenttien katsominen ei mielestäni täytä outouden kriteerejä.

Entä miten tuot julki sen kiinnostuksen näihin asioihin? Kerrotko ensitreffeillä kuinka tutkit itseksesi eksoplaneettoja ja kasvien levinneisyysalueita? Normaalinkin asian voi saada näyttämään oudolta jos sen tuo esille oudossa mittasuhteessa ja tilanteessa.

• D69
        -M- kirjoitti:

Kertoisitko täälläkin jotain niistä sinun kiinnostuksenkohteista, niin voitaisiin yhdessä ihmetellä kuinka outoja ne on. Maailman asioista kiinnostuminen tai tiededokumenttien katsominen ei mielestäni täytä outouden kriteerejä.

Entä miten tuot julki sen kiinnostuksen näihin asioihin? Kerrotko ensitreffeillä kuinka tutkit itseksesi eksoplaneettoja ja kasvien levinneisyysalueita? Normaalinkin asian voi saada näyttämään oudolta jos sen tuo esille oudossa mittasuhteessa ja tilanteessa.

Mielestäni ne eivät ole mitenkään outoja, mutta on niistä vittuiltu miesten taholta. Kyseessä on kuitenkin asiat joita esim. opiskellaan yliopistoissa, yksittäisiä nimikkeitä en ala tähän luettelemaan koska en erikoisemmin kaipaa sitä että joku tuo profiilini tähän rääpösteltäväksi. Vaikka olisihan sekin tietysti jonkinlainen tapa tulla tunnetuksi ja kenties löytää joku, niin ehkä kuitenkin jätämme moisen väliin.

On esim. väännelty jonkin mainitsemani tieteenalan nimikettä uuteen uskoon jotta mies saisi oikein väännettyä rautalangasta kuinka naurettavana tai vastenmielisenä hän pitää sitä että nainen on kyseisestä asiasta kiinnostunut.

Mitä tulee kevyempään, viihteelliseen puoleen, niin on minulle sellaistakin väitetty että on mukamas harvinaista että nainen harrastaa science fictionia. Voi herra mun isä, ei tuohon voi enää muuta sanoa.

Ensitapaamisella käyn kyllä läpi mielestäni aivan tavallisia asioita kuten mitä kaikkea elämässä on tapahtunut tai mistä musasta pitää yms. ihan tavanomaista. Jos mies vaikuttaa sen verran laajakatseiselta että hän sietää kuulla muutakin kuin tavanomaisuuksia, toki voin hänen kanssaan keskustella vaikka niistä eksoplaneetoista, noin esimerkiksi. Eikä se minun mielestäni ole mitenkään erityisen outoa, älykästä tai hienostunutta puhua siitä, tai tähtitieteen sijasta tai lisäksi jostain muusta tieteenalasta. Ihan oikeasti olen sitä mieltä että kaikkien ihmisten pitäisi tietää kaikenlaisista asioista edes jotain pientä, jos ei nyt mikään varsinainen spesialisti olisikaan. Tuntuu hullunkuriselta että kun melkein kaikki me pääsemme nykyään nettiin ja voimme vaikkapa Wikipediasta lukea ihan mitä vaan, niin kaikkia ei kiinnosta.

(Tosin suomenkielinen Wiki ei ole erityisen luotettava tai antoisa, parempi on käyttää englanninkielistä Wikiä.)

• Ei spock
        D69 kirjoitti:

Besserwisser, siis. Voiko olla rasittavampaa seuraa?! Eräskin bw työpaikalla
        aiheuttaa hymynkareita selkänsä takana. Ja kun näille ihmisille on tyypillistä
        kertoa myös miten Hyvin menee. Kehua raha-asioillaan esmes. No, nyt ei
        mene enää niin hyvin, iski sairaudet. Jokohan kävisi mielessä uusi arvojärjestys?

Älykkyys on niin paljon muuta, kuin nippelinerous. Keskustelutaito on hyvä
        asia, mutta keskustella voi niin monella tavalla, monista asioista. Sori, jos
        jää taivaankappaleet hieman sivummalle.

Lue vaikkapa Nick Hornby'n "Uskollinen äänentoisto". Opettavainen tarina
        siitä miten sama musamaku ei ollutkaan Se juttu.

Nämä "mikä tekee parisuhteesta hyvän"-jutut, kun ovat niin muista jutuista kiinni,
        kuin mitä sitä luulee. Ja mitä sitten, kun löydät sen luulemasi oikean, joka on
        wikipediansa sun muut lukenut? Miten huumorintaju? Seksi? Läheisyys yleensä?
        Ulkonäkö? Tavat? Aggression hallinta? todennäköiseen exään? Mahdollisiin
        lapsiin? Etc. Etc.

Ja onko relevanttia vetää edes ikää tähän mukaan niin koulutyttömäisesti?
        Ehkäpä hämmästyksen aihe onkin oikeutettua?

• 17623

Luulen, että D69:n ongelma on vaikeampi ratkaista kuin se duunarin pariutuminen (voi pariutua toisen duunarin kanssa). Duunari, jonka mielenkiinnon kohteet eivät ole niitä perinteisiä duunariluokan harrasteita - jo tapa keskustella voi olla liikaa perusduunarille- mutta toisaalta kouluttamattomuus on este löytää samoja mielenkiinnon kohteita omaava koulutettu kumppani, on varmasti eräänlainen luokkien väliinputoaja.

Voi olla, että D69 on "outo" niille duunarimiehille, kun taas jollekin esim. akateemiselle miehelle, hän ois "normaali".

• D69
        Ei spock kirjoitti:

Besserwisser, siis. Voiko olla rasittavampaa seuraa?! Eräskin bw työpaikalla
        aiheuttaa hymynkareita selkänsä takana. Ja kun näille ihmisille on tyypillistä
        kertoa myös miten Hyvin menee. Kehua raha-asioillaan esmes. No, nyt ei
        mene enää niin hyvin, iski sairaudet. Jokohan kävisi mielessä uusi arvojärjestys?

Älykkyys on niin paljon muuta, kuin nippelinerous. Keskustelutaito on hyvä
        asia, mutta keskustella voi niin monella tavalla, monista asioista. Sori, jos
        jää taivaankappaleet hieman sivummalle.

Lue vaikkapa Nick Hornby'n "Uskollinen äänentoisto". Opettavainen tarina
        siitä miten sama musamaku ei ollutkaan Se juttu.

Nämä "mikä tekee parisuhteesta hyvän"-jutut, kun ovat niin muista jutuista kiinni,
        kuin mitä sitä luulee. Ja mitä sitten, kun löydät sen luulemasi oikean, joka on
        wikipediansa sun muut lukenut? Miten huumorintaju? Seksi? Läheisyys yleensä?
        Ulkonäkö? Tavat? Aggression hallinta? todennäköiseen exään? Mahdollisiin
        lapsiin? Etc. Etc.

Ja onko relevanttia vetää edes ikää tähän mukaan niin koulutyttömäisesti?
        Ehkäpä hämmästyksen aihe onkin oikeutettua?

Jos tämä oli minulle (silmämääräisesti näyttäisi siltä, ilman tikapuurakennetta vaikea hahmottaa), niin itselleni ei ole tyypillistä kertoa miten hyvin menee. Kun ei yleensä mene.

Netissä pystyy kyllä keskustelemaan kaikesta mahdollisesta, joten siinä mielessä ei ole puutetta ihmisistä joiden kanssa voi puhua muustakin kuin säästä ja kaupasta ostettavasta roinasta. Kaksi kertaa olen myös saanut aikaiseksi pidemmän parisuhteen jossa miehen kanssa pystyi puhumaan mistä vaan - mahtaakohan sillä olla asian kanssa jotain tekemistä että toisella oli mielenterveysongelmia (jos on lapsesta asti kokenut itsensä muista erilliseksi mt-ongelmien takia niin tavallaan uskaltaa kiinnostua sellaisesta mistä kaikki eivät halua tai osaa puhua) ja toisella katsomus jonka pystyin hänen kanssaan jakamaan.

Eli kyllä miehistä löytyy sellaisia joiden kanssa tulen juttuun, mutta nykyään heistä suurin osa on tietysti varattuna, tai jos on ollut mt-ongelmaa, nirri veks...?

On oma kokemukseni että itseäni vanhempien miesten kanssa ei pysty puhumaan, koska he näkevät minussa vain pelkän panopuun. Voihan jonkun toisen 40 naisen kokemus 50 miehistä olla toisenlainen. Mutta jokatapauksessa itse olen parhaat keskustelut viime vuosina kokenut 30 miesten kanssa, ikäisiäni kun ei pahemmin netissäkään näy. Mitä lie puuhastelevat sensijaan.

Se on vähän vaikea mennä väittämään vastaan ihmisille että "ei elämää oo tommosta" kun hän itse kokee että se on juuri sellaista kuin mitä se hänellä on ollut. Mutta tietysti sitä aina välillä yritetään, varsinkin netissä. Koska moni kokee että täällä saa revitellä niin paljon kuin lystää, niin jokaisessa keskustelussa aina ilmaantuu joka kyseenalaistaa jonkun ihmisen omat kokemukset, aivan kuin ne muuttuisivat tällöin välittömästi olemattomiksi. Oman elämäni suhteen olen kyllä todellakin pesservisseri, muusta en sitten tiedä. En menisi esim. väittämään tietäväni miten nuotio syttyy parhaiten, ja kuitenkin minusta olisi todella ihanaa viettää aikaa notskin äärellä luonnossa hyvän miehen kanssa.

• D69
        17623 kirjoitti:

Luulen, että D69:n ongelma on vaikeampi ratkaista kuin se duunarin pariutuminen (voi pariutua toisen duunarin kanssa). Duunari, jonka mielenkiinnon kohteet eivät ole niitä perinteisiä duunariluokan harrasteita - jo tapa keskustella voi olla liikaa perusduunarille- mutta toisaalta kouluttamattomuus on este löytää samoja mielenkiinnon kohteita omaava koulutettu kumppani, on varmasti eräänlainen luokkien väliinputoaja.

Voi olla, että D69 on "outo" niille duunarimiehille, kun taas jollekin esim. akateemiselle miehelle, hän ois "normaali".

Näin luulen minäkin.

Viihdyn kyllä akateemisten miesten(kin) seurassa, mutta enhän minä tietenkään omaa sellaista viileää, neutraalia asennetta asioihin mitä yliopistoissa (oletettavasti) voi oppia. Ja sitten kun jutut alkavat vilisemään kovastikin sivistyssanoja, olen sen verran laiska etten jaksaisi niitä kaikkia rynnätä tarkistamaan sanakirjasta. Implisiittinen, per se ja niin edelleen. Eikö niitä asioita voi sanoa suomeksi? ;)

Joku akateeminen on joskus sanonut että ei hän enää kotona halua päteä, joten jos sellaisen joka haluaa ottaa kotona rennosti löytäisi, niin mikäs siinä sitten. Kunhan tämä kuitenkin haluaisi keskustella, vaikkapa asioista jotka eivät mitenkään liippaa läheltä hänen omaa erikoisalaansa, ettei hänen tarvitse kyllästyä siihen että paremmin tietävänä joutuu maallikolle vääntämään rautalangasta.

Self made man on kuitenkin se mitä eniten himoitsen; "luuseri" jota ei kiinnostanut koulut eikä urat, mutta silti jaksaa sivistää itseään omatoimisesti. Ehkä sellaisia ei vaan ole.

• Ei Spock
        D69 kirjoitti:

Jos tämä oli minulle (silmämääräisesti näyttäisi siltä, ilman tikapuurakennetta vaikea hahmottaa), niin itselleni ei ole tyypillistä kertoa miten hyvin menee. Kun ei yleensä mene.

Netissä pystyy kyllä keskustelemaan kaikesta mahdollisesta, joten siinä mielessä ei ole puutetta ihmisistä joiden kanssa voi puhua muustakin kuin säästä ja kaupasta ostettavasta roinasta. Kaksi kertaa olen myös saanut aikaiseksi pidemmän parisuhteen jossa miehen kanssa pystyi puhumaan mistä vaan - mahtaakohan sillä olla asian kanssa jotain tekemistä että toisella oli mielenterveysongelmia (jos on lapsesta asti kokenut itsensä muista erilliseksi mt-ongelmien takia niin tavallaan uskaltaa kiinnostua sellaisesta mistä kaikki eivät halua tai osaa puhua) ja toisella katsomus jonka pystyin hänen kanssaan jakamaan.

Eli kyllä miehistä löytyy sellaisia joiden kanssa tulen juttuun, mutta nykyään heistä suurin osa on tietysti varattuna, tai jos on ollut mt-ongelmaa, nirri veks...?

On oma kokemukseni että itseäni vanhempien miesten kanssa ei pysty puhumaan, koska he näkevät minussa vain pelkän panopuun. Voihan jonkun toisen 40 naisen kokemus 50 miehistä olla toisenlainen. Mutta jokatapauksessa itse olen parhaat keskustelut viime vuosina kokenut 30 miesten kanssa, ikäisiäni kun ei pahemmin netissäkään näy. Mitä lie puuhastelevat sensijaan.

Se on vähän vaikea mennä väittämään vastaan ihmisille että "ei elämää oo tommosta" kun hän itse kokee että se on juuri sellaista kuin mitä se hänellä on ollut. Mutta tietysti sitä aina välillä yritetään, varsinkin netissä. Koska moni kokee että täällä saa revitellä niin paljon kuin lystää, niin jokaisessa keskustelussa aina ilmaantuu joka kyseenalaistaa jonkun ihmisen omat kokemukset, aivan kuin ne muuttuisivat tällöin välittömästi olemattomiksi. Oman elämäni suhteen olen kyllä todellakin pesservisseri, muusta en sitten tiedä. En menisi esim. väittämään tietäväni miten nuotio syttyy parhaiten, ja kuitenkin minusta olisi todella ihanaa viettää aikaa notskin äärellä luonnossa hyvän miehen kanssa.

Joten...Kaikki naisiaan vanhemmat miehet näkevät naisessaan vain panopuun???
        Huh! tässä kohtaa väitän (paljon kokeneena ja kauan eläneenä), että nuo-
        remmat miehet näkevät sinut panopuuna. Nuorempia miehiä kiinnostaa vanhempi nainen nimenomaan seksi-mielessä. Jos sinua lähestyy 5-10v vanhempi mies, niin todellako ajattelet noin? Ja nyt en puhu luusereista, jotka ovat keksineet tietokoneen mahdollisuudet. Tai luulivat keksineensä.

Sinulla on jokin käsittämätön ajatusmalli iskostunut päähäsi. Johtuuko se kui-
        tenkin enemmän netistä ja pettymyksistä täällä? Huonoa tuuria pitää olla, jos
        live-elämässä törmää jatkuvasti pettymyksiin. Vai onko nuotiolla viihtyvä sym-
        paattinen, mukava ja kaikin puolin ok mies Niin harvinainen olento? En usko.
        Tunnen itse aika monta sellaista. Ja puhun nyt vapaista miehistä. Tästä pää-
        tellen (omasta elämänpiiristä) heitä on paljon muuallakin.

Oikeasti...tunnen ikäisiäsi naisia, ja nuorempiakin ja he eivät jaksa itseään nuorempia miehiä juurikaan. koska lähes poikkeuksetta on kysymys ennemmin tai myöhemmin vonkaamisesta. Ja ne kokemukset? Mitä kokemuksia on kolmekymppisellä? Joillakin ehkä jotain, ja suurin osa on vasta tulleet miehen aluiksi. Itselläni oli parikymppisenä Paljon kokemuksia, lähinnä ikäviä, jos nyt tietty hauskojakin. Tyttöystävän itsemurha, sairautta perheessä, siskoni, isän, äidin kuolema jne. Suhteitakin ehti olla ja maailmalla pyörimistä,
        Siltikään...eivät nelikymppiset naiset välittäneet mikä olin tai mitä mietin mistäkin. Ja nyt ymmärrän sen.

Mistäköhän johtuu naisten ikuinen kiinnostus vanhempiin miehiin??
        Ja se kun ei vähene pätkän vertaa, vaikka muuta väitetään. Päinvastoin. Totuus tässä asiassa näkyy joka päivä. Eivät ihmiset muutu, eivätkä mieltymykset ja tavat yms. Jokainen saa olla mitä mieltä tahansa, mutta faktat ovat faktoja. Voit hakata päätäsi seinään hamaan loppuun asti, mutta voitatko jotain?
        En silti väitä, ettet voisi löytää sitä tiukkoihin ikäraameihin vedettyä notskikaveria, mutta Aivan Yhtä Todennäköistä on löytää se muistakin miehistä.
        Ja jonain päivänä kenties hämmästyt ja pureskelet sanasi yksitellen ja hiljaa kurkusta alas. (no jopas oli hieno lopetus..Nyt nauran itselleni!:D)

Mutta lopuksi kauniiksi toivon sulle hyvää tuuria!
        (pidän tavastasi myöntää, ettei kaikki aina mene putkeen! Eihän kellään mene, mutta harva sen myöntää avoimesti..Ja nyt kuuntelen Specialsl'ia with Amy Winehouse, live)

• ei Spock
        D69 kirjoitti:

Kuuntele Perunateatterin "Kaikki Rakkaudesta"!! Ihan vaan opettavaisena ja lohdullisenakin elämän tarinoiden ja suomen kielen taidonnäytteenä...parasta Hanhiniemeä, kuten itsekin myönsi joskus minulle. Kaunista!

• ei Spock
        Ei Spock kirjoitti:

Joten...Kaikki naisiaan vanhemmat miehet näkevät naisessaan vain panopuun???
        Huh! tässä kohtaa väitän (paljon kokeneena ja kauan eläneenä), että nuo-
        remmat miehet näkevät sinut panopuuna. Nuorempia miehiä kiinnostaa vanhempi nainen nimenomaan seksi-mielessä. Jos sinua lähestyy 5-10v vanhempi mies, niin todellako ajattelet noin? Ja nyt en puhu luusereista, jotka ovat keksineet tietokoneen mahdollisuudet. Tai luulivat keksineensä.

Sinulla on jokin käsittämätön ajatusmalli iskostunut päähäsi. Johtuuko se kui-
        tenkin enemmän netistä ja pettymyksistä täällä? Huonoa tuuria pitää olla, jos
        live-elämässä törmää jatkuvasti pettymyksiin. Vai onko nuotiolla viihtyvä sym-
        paattinen, mukava ja kaikin puolin ok mies Niin harvinainen olento? En usko.
        Tunnen itse aika monta sellaista. Ja puhun nyt vapaista miehistä. Tästä pää-
        tellen (omasta elämänpiiristä) heitä on paljon muuallakin.

Oikeasti...tunnen ikäisiäsi naisia, ja nuorempiakin ja he eivät jaksa itseään nuorempia miehiä juurikaan. koska lähes poikkeuksetta on kysymys ennemmin tai myöhemmin vonkaamisesta. Ja ne kokemukset? Mitä kokemuksia on kolmekymppisellä? Joillakin ehkä jotain, ja suurin osa on vasta tulleet miehen aluiksi. Itselläni oli parikymppisenä Paljon kokemuksia, lähinnä ikäviä, jos nyt tietty hauskojakin. Tyttöystävän itsemurha, sairautta perheessä, siskoni, isän, äidin kuolema jne. Suhteitakin ehti olla ja maailmalla pyörimistä,
        Siltikään...eivät nelikymppiset naiset välittäneet mikä olin tai mitä mietin mistäkin. Ja nyt ymmärrän sen.

Mistäköhän johtuu naisten ikuinen kiinnostus vanhempiin miehiin??
        Ja se kun ei vähene pätkän vertaa, vaikka muuta väitetään. Päinvastoin. Totuus tässä asiassa näkyy joka päivä. Eivät ihmiset muutu, eivätkä mieltymykset ja tavat yms. Jokainen saa olla mitä mieltä tahansa, mutta faktat ovat faktoja. Voit hakata päätäsi seinään hamaan loppuun asti, mutta voitatko jotain?
        En silti väitä, ettet voisi löytää sitä tiukkoihin ikäraameihin vedettyä notskikaveria, mutta Aivan Yhtä Todennäköistä on löytää se muistakin miehistä.
        Ja jonain päivänä kenties hämmästyt ja pureskelet sanasi yksitellen ja hiljaa kurkusta alas. (no jopas oli hieno lopetus..Nyt nauran itselleni!:D)

Mutta lopuksi kauniiksi toivon sulle hyvää tuuria!
        (pidän tavastasi myöntää, ettei kaikki aina mene putkeen! Eihän kellään mene, mutta harva sen myöntää avoimesti..Ja nyt kuuntelen Specialsl'ia with Amy Winehouse, live)

Ja lopeta tuo asioiden analysoiminen! Ala elää ja anna ihmisille ja itsellesi mahdollisuus, ja mene vaikka yksin pistää se notski palamaan.

• D69
        ei Spock kirjoitti:

Ja lopeta tuo asioiden analysoiminen! Ala elää ja anna ihmisille ja itsellesi mahdollisuus, ja mene vaikka yksin pistää se notski palamaan.

Miksi se analysoiminen sinua häiritsee? Täytyyhän ihmisellä harrastuksia olla. Jotkut keräilevät postimerkkejä, minä keräilen ajatuksia.

Jostain syystä tuo ikäjuttu tuntuu kovasti hermostuttavan aina monia ihmisiä. Ei kai se sitä tarkoita että jos minulla on ikäviä kokemuksia vanhemmista miehistä ja tämän vuoksi en halua olla heidän kanssaan intiimeissä tekemisissä että olen jotenkin arvostelemassa niitä pareja joissa mies on huomattavasti vaimoaan vanhempi ja heillä menee hyvin? Olkoot toki onnellisia. Mutta ei heidän onnensa taas, puolestaan, takaa sitä että kaikille toimii se sama malli.

Käytän nimenomaan termejä "oma kokemus" ja "jonkun toisen... olla toisenlainen" että en suotta hermostuta niitä joilla elämä on kulkenut toisin.

Ja kuten mainitsit tuolla noita ikäviä kokemuksia ihmisen elämästä, niin niistähän voi päätellä että toiset kypsyvät aikaisemmin kuin toiset. Aivan samalla tavalla kuin kaikki 50 miehet eivät (kai sitten ilmeisesti) näe naisessa pelkkää panopuuta voi olla että aivan kaikki 30 miehetkään eivät ajattele pelkkää hässiskelyä, vaan joukossa voi olla kypsiä ihmisiä jotka näkevät elämän laajemmasta vinkkelistä.

Tietty itse mieluiten kohtaisin öpauttia ikäiseni miehen, mutta kuten sanottu, kovin ovat itsensä piiloon laittaneet. Ilmeisesti on elämä niin täys kaikenlaista että naiselle ei ole tarvista. Tai sitten nämä hakevat niitä yli 10 v itseään nuorempia naisia.

Miksi keski-ikäiset miehet hakevat nimenomaan nuorempia naisia jos heillä EI ole seksi mielessä?

Mihin tarvitaan sitä että nainen on kokemattomampi osapuoli?

• D69
        ei Spock kirjoitti:

Ai niin joo...

En toki istu vain kotona vaan teen yksin kaikkea sitä mitä haluaisin tehdä kaverin kanssa. Nuotiota en kuitenkaan laita palamaan, se saa olla sellainen etappi mihin en suostu kuin miehen seurassa. Pitäähän miehelle antaa mahdollisuus tehdä edes jotain juttuja joihin minä en sekaannu, ettei sitten ole tätä pesservisserismin kauheaa uhkaa ilmassa... xD

Ja se on vähän sillä tavalla että vaikka minä tuolla maailmalla eläisin mitenkä, niin ei sieltä sitä miestä löydy koska asun hevon vitun kuusesa ja täällä ei yksinkertaisesti oikein ole kuin rappioalkoholisteja lähimaisemissa. Mutta muuttamaankaan en ryhdy, sillä viihdyn paremmin maaseutumaisissa oloissa. Mitä järkeä olisi asua kaupungissa jos haluaa miehen kanssa notskin äärelle?

Täten se on vaan ongittava sitä miestä netistä. Pari kertaa on ollut saalis lähes hollilla, mutta ei sitten ihan kuitenkaan onnistunut. Toivottavasti on vielä jotain tsänssejä ennen kuin rupsahdan lopullisesti.

• DUDE
        D69 kirjoitti:

Miksi se analysoiminen sinua häiritsee? Täytyyhän ihmisellä harrastuksia olla. Jotkut keräilevät postimerkkejä, minä keräilen ajatuksia.

Jostain syystä tuo ikäjuttu tuntuu kovasti hermostuttavan aina monia ihmisiä. Ei kai se sitä tarkoita että jos minulla on ikäviä kokemuksia vanhemmista miehistä ja tämän vuoksi en halua olla heidän kanssaan intiimeissä tekemisissä että olen jotenkin arvostelemassa niitä pareja joissa mies on huomattavasti vaimoaan vanhempi ja heillä menee hyvin? Olkoot toki onnellisia. Mutta ei heidän onnensa taas, puolestaan, takaa sitä että kaikille toimii se sama malli.

Käytän nimenomaan termejä "oma kokemus" ja "jonkun toisen... olla toisenlainen" että en suotta hermostuta niitä joilla elämä on kulkenut toisin.

Ja kuten mainitsit tuolla noita ikäviä kokemuksia ihmisen elämästä, niin niistähän voi päätellä että toiset kypsyvät aikaisemmin kuin toiset. Aivan samalla tavalla kuin kaikki 50 miehet eivät (kai sitten ilmeisesti) näe naisessa pelkkää panopuuta voi olla että aivan kaikki 30 miehetkään eivät ajattele pelkkää hässiskelyä, vaan joukossa voi olla kypsiä ihmisiä jotka näkevät elämän laajemmasta vinkkelistä.

Tietty itse mieluiten kohtaisin öpauttia ikäiseni miehen, mutta kuten sanottu, kovin ovat itsensä piiloon laittaneet. Ilmeisesti on elämä niin täys kaikenlaista että naiselle ei ole tarvista. Tai sitten nämä hakevat niitä yli 10 v itseään nuorempia naisia.

Miksi keski-ikäiset miehet hakevat nimenomaan nuorempia naisia jos heillä EI ole seksi mielessä?

Mihin tarvitaan sitä että nainen on kokemattomampi osapuoli?

Jos seksistä puhutaan, niin: Nainen haluaa 7 kertaa/kk, mies 17 kertaa.
        Ja miehellä kun ei halut katoa iän myötä, päinvastoin. Naisella halut ovat parhaimmillaan nelikymppisenä, sen jälkeen ne vähenevät.
        Viiskymppinen mies on kuin nuori poika halujensa kanssa, ja jos rinnalla on saman ikäinen nainen, on ongelma valmis.

Siltikään harva ajattelee asiaa noin pikälle. Se miksi mies "ajautuu" hakemaan tai vain yksinkertaisesti sattuu löytämään sen nuoremman naisen, se on luonnon ohjaamaa juttua. Se on arkipäivää. Tuon paremmin sitä on vaikea ilmaista. Niin on aina ollut ja niin tulee aina olemaan. Ei ihminen muutu, vaikka autot lentäisivät.
        Ja kun ollaan toisella kierroksella se ikäero vain kasvaa. Ja harvapa nainen sitä on tullut valittamaan. Niin on hyvä, ja miksi hyvää muuttaa? Vai miltä tuntuu kuuskymppisestä miehestä, kun saman ikäinen vaimo kylmenee?

Mutta tämä koski vain seksiä. Onhan sitä muutakin, mutta kun sanotaan, että se on niin olennaista kaiken muun hyvin voimisen kannalta...

No, kukaan täyspäinen ei ajattele pelkästään seksiä suhteessa. On niin paljon muutakin, mutta se yhtenä luonnollisena osana.

Pelkkä panopuu ei ole kyseessä. Se vain tuntuu miehestä niin luonnolliselta valita se vähän nuorempi nainen.

• tässä ohimennen tod.
        DUDE kirjoitti:

Jos seksistä puhutaan, niin: Nainen haluaa 7 kertaa/kk, mies 17 kertaa.
        Ja miehellä kun ei halut katoa iän myötä, päinvastoin. Naisella halut ovat parhaimmillaan nelikymppisenä, sen jälkeen ne vähenevät.
        Viiskymppinen mies on kuin nuori poika halujensa kanssa, ja jos rinnalla on saman ikäinen nainen, on ongelma valmis.

Siltikään harva ajattelee asiaa noin pikälle. Se miksi mies "ajautuu" hakemaan tai vain yksinkertaisesti sattuu löytämään sen nuoremman naisen, se on luonnon ohjaamaa juttua. Se on arkipäivää. Tuon paremmin sitä on vaikea ilmaista. Niin on aina ollut ja niin tulee aina olemaan. Ei ihminen muutu, vaikka autot lentäisivät.
        Ja kun ollaan toisella kierroksella se ikäero vain kasvaa. Ja harvapa nainen sitä on tullut valittamaan. Niin on hyvä, ja miksi hyvää muuttaa? Vai miltä tuntuu kuuskymppisestä miehestä, kun saman ikäinen vaimo kylmenee?

Mutta tämä koski vain seksiä. Onhan sitä muutakin, mutta kun sanotaan, että se on niin olennaista kaiken muun hyvin voimisen kannalta...

No, kukaan täyspäinen ei ajattele pelkästään seksiä suhteessa. On niin paljon muutakin, mutta se yhtenä luonnollisena osana.

Pelkkä panopuu ei ole kyseessä. Se vain tuntuu miehestä niin luonnolliselta valita se vähän nuorempi nainen.

Totta,ei ne miesten halut katoo iänmyötä, mutta se kyky. Se on totuus,
        että tämä tressaava elämäntyyli, kun pitää revetä jokapaikkaan yhtäaikaa,
        jotta pysyy muidenmukana, tuo paineita myös makuukamariin ja pahasti.

Usein viisikymppinen nainen nauttii seksistä, kun ei ole lapset enää
        helmoissa ja uusien hankintakin historiaa. Nyt on sitä aikaa itselle.

Tottakai saatte hakea nuorenpia ja niinhän melkein kaikki miehet
        tekeekin, on niitä melkein kuusikymppisiäkin, jotka haluaa vielä lapsia.
        Eilen bongasin yhden poikamiehen profiilin ja ei nauramatta voi olla.

Tämä ei tosiaankaan kuulu aloittajan asiaan, mutta sanonpahan vaan
        minäkin mielipiteeni tuohon miesten hinkuun nuorenpiin naisiin.

Totta sekin, ettei pelkällä seksillä mitään suhdetta luoda, koska
        silloin ajatellaan vain alapäällä ja pitää osata käyttää yläpäätäkin.

Kannattaiskohan herätä vähän aikaisemmin.

• tavallinen nainen

Ei minulla ainakaan ole vaatimustasoa kumppanin koulutuksen suhteen! Jos löytyy se ihminen, jonka kanssa kemiat pelaa ja on jotakin yhteistä, ei kai siinä papereita kysellä? Puolin tai toisin? Ja kyllä me teemme ihan tavallisia töitä, joskaan ehkä ei niin usein siellä kaupan kassalla. Vaikka en näe että siinäkään ammatissa olisi mitään vikaa. Pitää vain ihailla niitä, jotka siinä jaksavat päivästä toiseen istua ja palvella hankaliakin asiakkaita. Sinulle onnea etsintään, omanikin on vielä kesken;))

• 24/7

Maan tappiin veivaa....................!
      Tyhjänpäivästä veivaa veivaa.

narsistit ne jaksaa jauhaa omasta elämästään ja itsestään kuin mikäkin maailman tärkeimmästä asiasta. Ei niillä ole käsitystä, että maailmassa on oikeasti ihan muutakin kuin he.

• -M-

Eihän heille löydykään miehiä. Yleensäkin suurissa kaupungeissa on naisia huomattavasti enemmän kuin miehiä ja vielä jos miehen pitäisi olla kouluttautunut yhtä korkealla, niin ei voi muuta kuin toivottaa onnea etsintöihin.

Valitettavaahan se on, mutta minkäs sille voi, että miehet ja naiset ovat erilaisia. Naiset pitävät kaupungista, miehet maaseudusta. Naiset haluavat opiskella pitkään, miehet haluavat päästä tienaamaan ja tekemään jotain konkreettista. Naiset haluavat matkustella, miehille riittäisi viikonloppu mökillä. Naiset ovat sosiaalisia ja miehet haluaisivat enimmäkseen olla rauhassa.

Eihän nämä eroavaisuudet ennen ole olleet ylitsepääsemättömiä esteitä, silloin kun parisuhde oli ikäänkuin normi ja tavoiteltu olotila. Nykyään kun rima on äärettömän korkealla, saattaa väärä hiusten värikin pilata kaiken.

• jaa jaa

Noinkohan ne kaikki naiset pitävät kaupungista? Paremminkin he pitävät ihmisistä ja haluavat tavata heitä, varsinkin ihmisiä joilla on jotain sanottavaa.

Itse pidän enemmän maaseudusta, mutta ei täällä kovin henkeviä keskusteluja kuule tai aikaiseksi saa.

• -M-
        jaa jaa kirjoitti:

Noinkohan ne kaikki naiset pitävät kaupungista? Paremminkin he pitävät ihmisistä ja haluavat tavata heitä, varsinkin ihmisiä joilla on jotain sanottavaa.

Itse pidän enemmän maaseudusta, mutta ei täällä kovin henkeviä keskusteluja kuule tai aikaiseksi saa.

Voihan se niinkin olla, mutta lopputulos on kuitenkin sama. Ei kulttuuriravintolassa iltaa istuva nainen tapaa sitä miestä joka lämmittää samaan aikaan savusaunaansa. Eivät he pääse edes yrittämään syntyisikö henkeviä keskusteluja. Ja jos pääsisivätkin, niin luultavasti he puhuisivat samoistakin asioista niin eri kielellä että kumpikaan ei ymmärtäisi toista.

• 1 + 1 +1
        -M- kirjoitti:

Voihan se niinkin olla, mutta lopputulos on kuitenkin sama. Ei kulttuuriravintolassa iltaa istuva nainen tapaa sitä miestä joka lämmittää samaan aikaan savusaunaansa. Eivät he pääse edes yrittämään syntyisikö henkeviä keskusteluja. Ja jos pääsisivätkin, niin luultavasti he puhuisivat samoistakin asioista niin eri kielellä että kumpikaan ei ymmärtäisi toista.

Ne on muuten aika samat ihmiset, jotka harrastaa kulttuuria ja savusaunaa ja henkeviä keskusteluja. Mulle yksi semmoinen, kiitos!

• -M-
        1 + 1 +1 kirjoitti:

Ne on muuten aika samat ihmiset, jotka harrastaa kulttuuria ja savusaunaa ja henkeviä keskusteluja. Mulle yksi semmoinen, kiitos!

Miehet pettävät koska eivät osaa tyytyä yhteen naiseen. Naiset haluavat miehen, josssa on kaikkien miesten ominaisuudet samassa paketissa, jotta eivät joutuisi kiusaukseen.

• No jo on vaikeeta..

Öö, miksi ihmeessä katselet niiden maisterinaisten profiileita. Sama jos itse ylipainoisena ja epäurheilullisena valittaisin kun urheilijamiehet hakevat urheilullista naista. Hae heitä joiden kiinnostuksenkohteet vastaavat omiasi, tai kouluttaudu itse, jos se on se mitä haluat naiselta.

• Ei maisterinaiset voi olla nirppanokkia, jos minäkin heille kelpaan :D

• T;Poromies

Nii mieki kelpaan aina syksyllä..

• 17+11

En usko että miehet tai naiset jakavat ihmisiä niin karkeasti kahteen luokkaan - koulutukseltaan kelpaaviin ja kelpaamattomiin. Kyse on pikemminkin kokonaisuudesta. Jos maisteri ihastuu peruskouluun kouluttautumisensa jättäneen, niin sillä kouluttamattomammalla on arvatenkin silti hyvä yleissivistys ja henkistä pääomaa. Ja ainahan erilaisuus myös puhuttelee. Puhelias maisteri voi ihastua hiljaiseen maisteriin jne.

• 8+6

Olen sitä mieltä, että tuo pätee enemmän netin ulkopuolella. Siellä tutustutaan spontaanimmin ja kiinnostutaan ihmisistä musta syistä kuin koulutuksen vuoksi. Yleensä alkututustumisessa ei edes puhuta mitään koulutuksista. Sen sijaan nettideitissä on koulutus yleensä esillä profiilissa tai jos ei ole niin se monesti otetaan puheeksi heti ensimmäisissä viesteissä. Uskon vahvasti siihen, että ihmisiä karsitaan netissä koulutuksen perusteella hyvin paljon. Ja siis siinä vaiheessa kun ei vielä olla oikeastaan muuten tutustuttu toiseen, joten mahdollinen potentiaalinen kumppaniehdokas voi mennä sivusuun. Vastaavasti voidaan sitten lähteä tutustumaan johonkin toiseen, jonka koulutus oli se toivottu, ja lopulta tämä ihminen osoittautuukin täydeksi toopeksi esimerkiksi.

Itse olen opiskellut yliopistolla, mutta en siltikään käsitä miten siitä koultuksesta jaksetaan aina vaahdota. En ole vielä keksinyt millä tavalla koulutus kertoo jotain olennaista ihmisestä ja esim. siitä millä tavalla sopisi toisen kanssa yhteen. Tunnen hyvin paljon eri tavoin kouluttautuneita ihmisiä enkä pysty heistä tekemään mitään yleistystä koulutukseen. Suosittelen muitakin tutustumaan erilaisiin ihmisiin ennen kuin alkaa kuvittelemaan itsestään liikoja.

• se oikea ei täältä

Puhut asiaa, ja olen nainen ;)
      Onnea etsintään..mutta täältä tuskin sitä oikeaa löydät, live-elämästä kenties.

• hittoon tittelit

Ja mikähän se maistereista tekee muita parenpia. Niin yliarvostettua
      sakkia koko revohka. Minä en pelkkää koulutusta arvosta ihmisessä,
      sillä vaikka on miten lukenut, niin ei se tee ihmisestä hauskaa ja
      puoleensa vetävää seuraa.

• taiv.rannan maalari

Jospa se on niin että paljon lukeneella se vintti renkkaa ensimmäisenä ja sen takia niitä riittää vapaina.Itse olen huomannut että harva maisteri on enää työelämässä.
      Siinä suhteessa samanlaisia duunarisisariinsa nähden etteivät vastaa edes kohteliaisuudesta vaikka kuinka nätisti jotain asiaa koettaa kysyä.
      Kuitenkin siinä nämä jotkut harvat maisterit on mestareita kun kirjoittaa profiiliinsa just ne perusasiat vai kirjoittaako puolen elämäänsä niin osaavat vastata yhteen kysymykseen että et ole tyyppiäni :).

• 14+11

Miehet. joilla on näin värittynyt käsitys maisterinaisista, voisivat sitten olla yrittämättä heitä.

• ghfxghghxrh

minkähän ihmeen takia aloittaja sitten katselee niitä maisterinaisia ja välittää edes koko asiasta, kun he kerran ovat niin nirppanokkia? anna toisten elää omaa elämäänsä ja etsi nainen jolle kelpaat, ja joka ei mielestäsi ole nirppanokka. en ymmärrä, miksi kenenkään, edes maisterinaisen, pitäisi ottaa mies, joka ei vain oikeasti kiinnosta. itse ainakin olen mieluummin yksin.

• yks mukava sinkku

Näin on. On aika tyhmää arvostella toisten mieltymyksiä. Kun tietynlainen ihminen tuntuu itselle sopivalta, minkä sille sitten tekee. Siis aivan järjetön mielipide on se, kun sanotaan, että naiset ovat nirsoja. Mitä auttaisi, jos nainen luopuisi toiveistaan ja aloittaisi suhteen kenen tahansa kanssa. Sillä tarinalla olisi varmasti surullinen loppu. Antaa ihmisten etsiä sitä omaa kultaa. Suurella todennäköisyydellä se löytyy kyllä joskus. Onnea kaikille rakkautta etsiville!

• pahviaivo

Aloittaja on katkera putkimies, joka ei saa naista negatiivisen mielenlaatunsa vuoksi. Herää jo pahvi ja koita löytää edes jokin positiivinen asia elämästä. Piste.

• parran pärinät

Yhä useampi täällä toteaa, että mieluummin olen yksin, kuin haluaa mitään tyhjäpäistä pallinaamaa katsella.. Joo näinhän se on, jos ei löydy sopivaa, niin sou, ollaan kaikki sitten omissa lokeroissamme yksikseen.

• Jokaiselle joku..

Duunari mies. Olet varmaan hyvä tyyppi. Mitä kriteerejä sulla on naisen suhteen? Mä olen pullea ja löisin duunarimiehen 8v sitten ja ollaan kaiketi onnellisia. Jos sä etit meikattua silokonblondia, niin voi olla että et löydä. Mulle ei elämässäni paljon oo iloa ollu esim koulumenestyksestä lähes kympin keskiarvosta.. Kun on ollu kaikkea.. Mua ei haittaa jos joku on huonompi verbaalisesti, pitää tutkia ja antaa aikaa. Kaikki ei vaan pysty takomaan tekstiä liukuhihnalta mutta monesti sit on jotain muuta hyvää. Mitä se paskanpuhuminen ratkaisee, jos pystyy rakentamaan talon? Me ollaan erilaisia..

• m m m

Lähes kympin keskiarvo? En usko, ei tuolla ulosannilla ja kielioppivirheillä.

• Jokaiselle joku..

No joo joo. Miksi tuhlata täällä lahjojaan? Mistä puhutaan, inessiivi, allatiivi abessiivi? Vai ehkä perinnöllisyys? Ruskeat silmät on vallitseva geeni. Tai pyörän kumin korjaamisen eri vaiheet. Ootko ihan himmeä? Ei se yleissivistys vielä mitään takaa jos on vittumainen luonne.. Ole kiltti ja pilkuta ja tavuta mun viesti!

• jfhdskfnasfmn

"Onnea miehen etsintään maisteritytöt - saattaa muuten kestää aika kauan ennen kuin kriteerit täyttävä prinssi löytyy koska suomessa on epäsuhta lukeneiden naisten ja miesten välillä - korkeasti koulutettuja miehiä ei riitä kaikille naisille varsinkin kun se vaatimustaso on korkea - liian korkea!"

Vaatimustasohan on juuri oikea! Ideahan ei ole löytää ketä tahansa. Vaihtoehdot voisi listata näin esim. :
      1. löytää se omien vaatimuksien mukainen mies (huom! kaikilla on vaatimuksia, vai miksi lähiostarin housuun pissaava, alkoholistinainen ei kelpaa esim ap:lle?)
      2. jos ei sitä vaatimuksiin sopivaa miestä löydy, elää ilman parisuhdetta hyvää ja tyydyttävää sinkku-elämää

Vaihtoehtoa "3. ottaa se vaatimuksien ulkopuolella oleva mies ja elää epätyydyttävää elämää" ei ole tai se ei ikinä tule menemään noiden kahden ensimmäisen vaihtoehdon ohi. Mikä tässä voi olla niin vaikeaa ymmärtää, kun aina näitä aloituksen kaltaisia valitusvirsiä saa täällä lukea? Pitäisikö jokaisen keskittyä enemmän siihen omaan pariinhakuunsa, eikä kyylätä muiden tapaa? Tuo kyylääminen ja jatkuva valittaminen ei tee ap:sta ja muista duunari miehistä (sic!) yhtään halutumpia - päinvastoin!

• uunista ulos

"Pitäisikö jokaisen keskittyä enemmän siihen omaan pariinhakuunsa, eikä kyylätä muiden tapaa?"

Nimen-omaan! Tässä mielessä tämä palsta on tietysti vähän turha. Jos ihminen ei ole aivan pöljä, hän kyllä tekemällä oppii virheistään ja hoksaa mitä kaikkea parinhaussa ei kantsi tehdä ja mitä kannattaa. Ja tämä loputon narina siitä mikä kaikki MUISSA ihmisissä mättää (tai omassa itsessä, jos sattuu olemaan masokisti eli itseään haukkuva tapaus) - ei se mitään hyödytä. Ei se pari sillä löydy.

• Jokaiselle joku..

Hyvä kirjoitus "uunista ulos"! Suhteuttaa vaatimuksensa siihen, mitä itsen kaltaiselle on tarjolla. Kun ei ole semmosta poolia, josta voisit poimia mieleisesi irralliset ominaisuudet ja luoda ihannekumppanin. Jos valitset jotain ominaisuuksia, jotain voi jäädä pois. Kun monet mnaisuudet esimerkiksi luonteenpiirteet, liittyy toisiinsa. Vakaa ja turvallinen voi joskus tuntua tylsälle. Innostuva ja impulsiivinen voi tuntua välillä epäluotettavalle ja arvaamattomalle. Hurjan intohimoinen voi olla tulta myös vihassaan.
      Mietitään ennemmin Mitä minä voin toiselle tarjota? Kuka tarvitsisi minunlaistani? Eikä niin päin, että mitä haluan tuolta toiselta? Jos ei mihinkään "vikoihin" pysty, eikä halua sopeutua ja tekee niitä kilometrin pituisia vaatimuslistoja, voi jäädä sitten yksin, kun kaikille ei sitä "ideaalia" sitten kuitenkaan löydy. Joillekinhan sekin sopii. Voihan yksinkin elää mielkästä elämää. Siis pitää tyytyä siihen, mitä on tarjolla tai sitten elää yksin. Helppo homma. Kun se Luoja ei ole täällä kellekään "sopivaa" kylkiluusta tekemässä.

• Von rettig

Kyllä mää aattelin,et saavat kaivaa sen todistuksen heti kärkeen esille,
      kun siitä niin suuri issue ollaan tehty. Alkaa meinaan enempi oleen
      maistereita kun suomessa on koskaan päässyt edes koulusta.

Vaatimukset..niin no kyllä vaatia saa ja rimaa pitää olla
      tiedänpä vain, että yhden suomen suurimman kaupungin X:monenneksi
      rikkain nainen otti aikanaan niin perus duunarin kuin olla ja vaan voi
      ja elävät vieläkin yhdessä, ovat eläneet yli 40 vuotta.
      Tosin tämä duunari on nykyään insinööri, mutta seura tekee kaltaisekseen.

Kaippa nuo naisten vaatimukset lähinnä ovat pelkoa siitä,
      että mies on joku lätkää katsova kaljaa kitaava surkimus.
      Ei ainakaan ittelle ole tosta vielä ongelmaa syntynyt,
      kun on kuitenkin luettu koko ikä ja kaikkea muuta paitsi Aku Ankkaa,
      että pystyy keskustelemaan ihan kaksin ja ryhmässä.
      Ettei ole koskaan tarvinnut minua hävetä, mutta jos vaikka
      olisinkin korkeasti koulutettu, niin oopperaan en silti lähde
      katsomaan kun läski karjuu aarioita. Enkä taidemuseoon,
      vaikka olen tutustunut myös taidehistoriaan ja taiteeseen. Mutta ei se kiinnostaisi minua siitä huolimatta. Sarah Birghtmannin keikan voisin mennä katsomaan, mutta vain sen vuoksi, että hän on loistava laulaja.
      Nämä ongelmat ovat kuin peenis se ongelma on meidän miesten
      päässä yleensä. Se on aika samantekevää mikä se naisen titteli
      on, jos se ei vaan omaan maaliin pelaa niin kyllä me toimeen tullaan.

Monesti vain tuppaa olemaan niin, että koreastikoulutetulla naisella
      pitää olla sellainen mies, että kelpaa esitellä kutsuilla ja kissaristiäisissä.
      Siksi itse suosin mitä tahansa työttömän ja siivoojan väliltä,
      ehkä tällainen nainen ei ole yhtä hedelmällistä keskusteluseuraa, mutta on kuitenkin maan läheisempi.

• ngfgchkhgvc

Sarah Brightman laulaa myös ooppera-aarioita. Tuossa osoititkin jo kuvaavasti tuon "duunarin logiikan" ja mutulla järkeilyn (ooppera ei kelpaa, mutta oopperaa laulava kelpaa). NE -logiikan puute ja mutuilu- on juuri sitä, mitä useimpien koulutettujen ihmisten lienee vaikea ymmärtää (ja sitä yritetään välttää etsimällä toista koulutettua). Akateemisuus, kun ei ole pelkkä titteli, vaan paljon suurempi asia alkaen kriittisestä ajattelusta ja loogisesta argumentoinnista elämän asenteeseen.

• 121212
        ngfgchkhgvc kirjoitti:

Sarah Brightman laulaa myös ooppera-aarioita. Tuossa osoititkin jo kuvaavasti tuon "duunarin logiikan" ja mutulla järkeilyn (ooppera ei kelpaa, mutta oopperaa laulava kelpaa). NE -logiikan puute ja mutuilu- on juuri sitä, mitä useimpien koulutettujen ihmisten lienee vaikea ymmärtää (ja sitä yritetään välttää etsimällä toista koulutettua). Akateemisuus, kun ei ole pelkkä titteli, vaan paljon suurempi asia alkaen kriittisestä ajattelusta ja loogisesta argumentoinnista elämän asenteeseen.

No jaa, ehkä sinun kannattaisi miettiä omaa logiikkaasi ja tietopohjaasi tässä.
        Monet kuuntelevat oopperalaulajien esittämää kevyempää musiikkia ja joitakin ooppera-aarioitakin, mutta eivät silti käy oopperassa tai koskaan kuuntele tai katsele mistään yhtään kokonaista oopperaa.

Suuri osa esim. Andrea Bocellin kuuntelijoista ei ole varmaan ikinä käynyt oopperassa.

• n,,,,vm 80

Kyllä niitä riittä.
      Naiset kouluttautuvat yliopistoissa sillä aikaa kun pojat litkivät kaljaa ostareiden takapihalla.
      Suuri joukko naisia valmistuu opettajiksi ja DI:ksi
      Ennen miesvaltaisilla aloilla on nykyään suurin osa insinööreistä naisia.
      Mitä kummaa siinä on jos akateemisesti koulutettu nainen haluaa kumppanikseen myös akateemisen koulutuksen saaneen miehen?????????
      Duunarit tippuvat pois tästä jaosta ja se siitä.

• A

No, maisterisnainen tai mikä hyvänsä nainen sitten olenkaan. Koulujakin käynyt kyllä. Elämänkumppanissa minulle merkitsee se että mies on luotettava, rehellinen, sitoutuu yhteiseen arkeen tylsinäkin aikoina, on hyvä isä. Että vaalitaan yhteenkuuluvuutta ja että parisuhde ja perhe on elämän ykkösasia. Työ on sitten sitä peruselämää tukeva asia. Toki siinä saa toteuttaa itseään, eikä sen tarvitse olla vain leipäpuu. Mutta jos arvojärjestykseen asioita laittaa, niin se perhe tulee ennen työtä. Se nimittäin näkyy siinä yhteisessä elämässä, mikä se arvojärjestys on.

Duunarimies, maisterismies... Sivuseikka, kunhan osallistuu perheen elättämiseen rehellisellä työllä.

• Lapsia ovat vielä

Nooh..Ne on lapsia..Siippeilleet koko ikänsä.
      Ei niillä ole mitään tajua elämästä. Turha niitä on piestä..
      Mieti ne 15 vuotiaakasi, niin saat oikeen perpektiivin asialle..
      Mitä odotit kun tuossa ovat lukeneet koko ikänsä.Kyllä siinä on
      sosiaaliset taidot kärsineet ja ymmärrys elämästä on
      siinä ruotsinlaivan ja thaimaan välissä =)

• trolli olet...

Montaakos nikkiä sinä, risto.kaisla, olet jo käyttänyt tässä ketjussa? Von krista, von rettig...Etkös tiedä, että hyvään netikettiin kuuluu, ettei yhdessä keskustelussa käytetä useampaa nikkiä.....

• Etkö tiedä,että:
        trolli olet... kirjoitti:

Montaakos nikkiä sinä, risto.kaisla, olet jo käyttänyt tässä ketjussa? Von krista, von rettig...Etkös tiedä, että hyvään netikettiin kuuluu, ettei yhdessä keskustelussa käytetä useampaa nikkiä.....

Vain otettu lääke auttaa.

• trolli olet....

risto.kaisla:
      Niin no..Lähinnä siinä karsitaan akanat pois.
      Eipä se saa menoa estää, vaikka likka tohtori
      oliski..Vaatii senkin putket rassaamist.
      (Viittaus putkimieheen,ei seksiin sinä himossasi harjanvartta
      käyttävä sairas ihmislapsi)

von krista:

von Rettig:

Kyllä mää aattelin,et saavat kaivaa sen todistuksen heti kärkeen esille,
      kun siitä niin suuri issue ollaan tehty. Alkaa meinaan enempi oleen
      maistereita kun suomessa on koskaan päässyt edes koulusta.

Vaatimukset..niin no kyllä vaatia saa ja rimaa pitää olla
      tiedänpä vain, että yhden suomen suurimman kaupungin X:monenneksi
      rikkain nainen otti aikanaan niin perus duunarin kuin olla ja vaan voi
      ja elävät vieläkin yhdessä, ovat eläneet yli 40 vuotta.
      Tosin tämä duunari on nykyään insinööri, mutta seura tekee kaltaisekseen.

Kaippa nuo naisten vaatimukset lähinnä ovat pelkoa siitä,
      että mies on joku lätkää katsova kaljaa kitaava surkimus.
      Ei ainakaan ittelle ole tosta vielä ongelmaa syntynyt,
      kun on kuitenkin luettu koko ikä ja kaikkea muuta paitsi Aku Ankkaa,
      että pystyy keskustelemaan ihan kaksin ja ryhmässä.
      Ettei ole koskaan tarvinnut minua hävetä, mutta jos vaikka
      olisinkin korkeasti koulutettu, niin oopperaan en silti lähde
      katsomaan kun läski karjuu aarioita. Enkä taidemuseoon,
      vaikka olen tutustunut myös taidehistoriaan ja taiteeseen. Mutta ei se kiinnostaisi minua siitä huolimatta. Sarah Birghtmannin keikan voisin mennä katsomaan, mutta vain sen vuoksi, että hän on loistava laulaja.
      Nämä ongelmat ovat kuin peenis se ongelma on meidän miesten
      päässä yleensä. Se on aika samantekevää mikä se naisen titteli
      on, jos se ei vaan omaan maaliin pelaa niin kyllä me toimeen tullaan.

Monesti vain tuppaa olemaan niin, että koreastikoulutetulla naisella
      pitää olla sellainen mies, että kelpaa esitellä kutsuilla ja kissaristiäisissä.
      Siksi itse suosin mitä tahansa työttömän ja siivoojan väliltä,
      ehkä tällainen nainen ei ole yhtä hedelmällistä keskusteluseuraa, mutta on kuitenkin maan läheisempi.

• Hippie..

Onko siinä, et tarviis heikolle itsetunnolleen pönkitystä? Häpeää? Mulle ei vittu tuota mitään ongelmaa olla erilaisten ihmisten seurassa. Tunnen mielenterveyskuntoutujia, alkoholiongelmaisia ym. Jos meillä on kaunis yhteisymmärryksen hetki, mut ei todellakaan kiinnosta mitä muut aattelaa.. Kauneimmat elämänohjeet sain kolulaislinja-autopysäkillä alkoholisoituneelta Arvilta yli 25v sitten. Että jokaisella on toisista oppimista.. Ja mikä ihme, mun ei tarvii hävetä spurgunkaan olemusta.. mulle riittää että ite oon siisti ja viihdyn itsessäni.. Ja mä oon rakastanu ittestäni todella poikkeavia miehiä.. Erilainen tuttavuus on portti aivan uuteen. sääli teitä kategorioiden vangit, paljosta jäätte paitsi..

• mies+-50

Duunari kärsii pahasti omasta, heikosta koulutuksestaan. Niin pahasti, että pitää perustaa tällainen ketju. Koulutustason erot näkyvät ajatusmaailmassa. Ennemmin tai myöhemmin alkaa tökkimään. Epäsuhta kasvaa entisestään, miesten koulutustaso laskee koko ajan. Sinkkutaloudet lisääntyy...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      286
      6299
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2009
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1770
    4. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1241
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      14
      1225
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      165
      1130
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1106
    8. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1001
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      49
      971
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      952
    Aihe