Liotin yön yli näitä papuja ja parhaillaan keitän niitä. Tarkoitus on laittaa jäähtyneenä pakastimeen niitä annoksina, että voin sitten tarvittaessa ottaa käyttöön.
Onko teillä hyviä helppoja reseptejä, miten olette valkoisia papuja käyttäneet ruoanlaitossa? Ihan tavallisia arkiruokia. Kiitos jo etukäteen.
GoGreen valkoiset pavut
3
1291
Vastaukset
- valitan
Pakastat papuja ?
Ei ole semmosiin reseptiä - Töts
Itse käytän useimmiten valmiiksi säilöttyjä papuja, mutta itse keitetyt ovat tietysti edullisempia. Pavut toimivat hyvin erityisesti kasviskeitoissa. Tässä yksi resepti, jota voi muunnella maun mukaan: http://www.ruokala.net/resepti/la-ribollita-toscanalainen-papukeitto
Olen myös tehnyt tomaattipohjaisia kasvissosekeittoja, joihin olen lisännyt papuja tai kikherneitä soseutuksen jälkeen. Mausteita kannattaa käyttää monipuolisesti ja halutessaan voi lisätä kasvisfondia tai liemikuution. Maun pehmentämiseen voi käyttää esim. ruokakermaa tai kookosmaitoa.
Tein myös vähän aikaa sitten hummuksen tyyppistä valkopaputahnaa leivänpäälliseksi:
pari dl valkopapuja, oliiviöljyä, valkosipulia, sitruunanmehua, suolaa (säilykepapujen kanssa ei tarvita), mustapippuria. Tämä kaikki soseeksi sauvasekoittimella, ja sen jälkeen lisää pari ruokalusikallista silputtua aurinkokuivattua tomaattia ja silputtuja yrttejä. - Valmiiksi säilöttyjä
en osta, inhoan sitä sokerimäärää, mikä niissä tulee kylkiäisenä. Ja se tpomaattisose siin myös tökkii jo sinälläänkin.
Liotan 12 h ja keitän papuja puoli tuntia, sen jälkeen lautaselle kuusi isoa ruokalusikallista, kikkoman-soijakastiketta hiukan, pieni loraus omenaviinietikkaa, sitten tuoreita tomaattilohkoja ja kurkkuviipaleita. - Hyvää ja ravitsevaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904