Voiko hetero muuttua homoseksuaaliksi? Tai homo heteroksi?
Seksuaalisuus
6
895
Vastaukset
- anonymouseri
Miksi ei voisi.. Jotkut eivät edes ole selvillä omasta seksuaalisesta suuntautumisestaan. Minä luulen olevani heteromies mutta olen aina valmis hyväksymään sen, jos sisäisen homon itsestäni löydän..
Pitkäaikaisessa heterosuhteessa ollut henkilö voi hyvin alkaa himoita toista sukupuolta.- just me
Eräs homofobinen ystäväni väitti kerran että homoseksuaaliseksi "synnytään". Minä voisin kuitenkin väittää vastaan ja sanoa että homoksi voi hyvinkin muuttua. Seksuaali-identiteettihän on selvä ja keskeinen osa ihmisen identiteettiä joka löydetään vasta varhais-aikuisuuden kynnyksellä.
- Miksi juuri minä?
Harmi,
olisin toivonut vastaukseksi vahvaa perimän vaikutusta...
Muutokseen tarvitaan aina muuttujia, asioita/ tekijöita jotka laittavat muutosprosessin käyntiin, eikö? Mitä ne tässä tapauksessa ovat?
Voiko oma valinta olla sellainen tekijä?
Silloinhan ihminen voisi valita oman suuntautumisensa.
- Opiskelija
Minä en usko alkuunkaan dikotomisiin luokitteluihin. Me emme ole joko 100% heteroita tai homoja, vaan asetumme jonnekin sille välille jokainen.
Seksuaalinen suuntautuneisuus ei ole vapaasti valittavissa. Muutosta voi varmasti tapahtua, lienee yleisempää kuitenkin se, että hetero vasta myöhemmin aikuisiässä uskaltaa edes itselleen myöntää tuntevansa enemmän vetoa samaan sukupuoleen. Tästä on kokemuksia omassa lähipiirissä. Ko. henkilöt kokivat olleensa homoseksuaaleja jo hyvin nuoressa iässä, mutta koittivat aluksi elää "hyväksytymmin" heteroina. Loppujen lopuksi oli liian ahdistavaa koettaa olla ja tehdä jotain, joka ei tunnu omalta itseltä.
Mikä sitten määrää seksuaalisen suuntautumisen? Se on vaikea kysymys. Varmasti taustalla on monia tekijöitä. Itse kuitenkin ajattelen seksuaalisen suuntautumisen olevan pitkälti sidoksissa kulttuuriin ja varhaislapsuuden kokemuksiin. Taustalla lienee myös ihmisen yksilöllinen mieltymys joihinkin tietynlaisiin ominaisuuksiin muissa.
Muutos lienee mahdollinen, mutta ihmisen persoonallisuus ja identiteetti, joka muotoutuu pitkälti varhaisaikuisuuteen mennessä, pyrkii ylläpitämään tietynlaista jatkuvuutta ja samuutta. Seksuaalisuus on myös olennainen osa tätä, joten suuret muutokset suuntaan tai toiseen ovat harvinaisia.- Miksi juuri minä?
Kiitoksia tasapainoisesta vastauksesta.
Jatkan näiltä pohjilta oman kriisini selvittämistä. Ja siinä riittää selvittämistä...
On järkyttävää huomata, että asiat joihin on luottanut, pitänyt niitä itsestään selvyytenä ja rakentanut elämänsäkin niiden mukaan, romahtavat.
Ja kuinka paljon loukkaa niitä, joille on antanut lupauksia, joita ei voikkaan pitää? Sen kanssa on vaikea elää.
Mutta kiitos vastauksista.
- hetero
Perimällä saattaa olla jotain tekemistä. Kun eräs aviossa ollut,(myös lapsia)tuttavani erosi vaimostaan homoilun takia,aloin tarkemmin miettiä asiaa ja totesin tämän jo nuoresta tuntemani henkilön olevan todella jotenkin naismainen mies!
Hänen olemuksensa on jollakin tapaa epämaskuliininen...tiedän toisenkin tunnetun homon jo lapsuudestani,joka on omia lapsia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa992683Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621714SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän101686Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631575Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81538Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261246Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261105Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811005