Ostin hirveät määrät kesäkurpitsaa, kun halvalla sain. Ajattelin pilkkoa niitä pakkaseen sopivina annospussukoina. Mutta kun pakastaa vihanneksia, olisiko ne paras paistaa ensin, vaiko tyrkätä pakkaseen raakana, kuutioina tai siivuina? Onko kellään muita ideoita kesäkurpitsan säilömisestä?
kesäkurpitsaa pakkaseen
4
2915
Vastaukset
- Sid
Pakastettavat vihannekset ja juurekset kannattaa usein ryöpätä ennen pakastusta eli kiehauttaa nopeasti ja jäähdyttää nopeasti, jonka jälkeen pakkaseen. Tosin kai se kesäkurpitsa menee raakanakin pakkasessa, tekee vaan valmiiksi raastetta/siivuja, mitä nyt haluaa. Itsellä ei ole kokemusta kesäkurpitsan pakastamisesta, joten en tiedä miten paljon se vetistyy.
Kesäkurpitsasta voi tehdä myös esim. marmeladia vaikka aprikoosin kanssa. - Kokeillut
Minä olen ainakin pakastanut kesäkurpitsaa raakana pakastepusseissa, pilkkonut vain kuutioiksi ja hyvin on säilynyt, sopii pataruokiin, pizzaan ym.
- Mirveli
kurpitsat on pakkasessa, kuutioina pikkupusseissa!
- piia
pakastettavaksi mutta vitamiinit häviää, ja hiukan vetistyy mutta on käyttö kelpoista, suosittelen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6935- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes176800