Käyttääkö kaikki hormooneja???

18v/78kg/188cm mies

Moi. Oon 18v ja käynyt salilla 2 vuotta ja aina näkee näitä "hirmuja" jotka tekee penkissä kymmenen toistoa 100 kilolla ja olkapääpunnerruksessa 35 kilon punteilla vähintään samaa määrää toistoja, itse en IKINÄ pystyisi tuollaisiin tuloksiin vaikka treenaisin koko ikäni ainakaan ilman mitään aineita joten kysymys kuuluukin... käyttääkö suurin osa "isoilla painoilla" treenaavista hormooneja????? Mulla jo 70 kilon penkki tuntuu raskaalta ja olkapääpunnerrusta teen 15 kilon punteilla, ei kävis mielessäkään että nousis enempää!! Onko siis pakko käyttää hormooneja että saa tulokset nousemaan vai onko osa treenaajista vaan luonnostaan niin luonnonriskejä ettei niille tuota ongelmia noin isoilla painomäärillä kuntoilu?????

168

10147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jikimera

      Ei käytä. Siis ainakaan kaikki. Kehitystä tapahtuu aluksi nopeasti, mutta sen jälkeen useimiten jäädään junnaamaan paikallaan. Silloin herkästi mielen hiipii kaikenlaisia ajatuksia.. "en ikinä pysty, ainakaan ilman aineita tms."

      Se paikallaan junnaaminenkaan ei haittaa kunhan tykkää treenata eikä treeni ole tavoitteellista. Mutta jos se on tavoitteellista, niin treeniä täytyy muuttaa välillä. Ruveta treenaan sykleissä ja nostaa treenin insetiteettiä. Pikkuhiljaa alkaa isommatkin painot kulkemaan. Nyt sinulla on ihan peruspainot, joihin pääsee melko helposti, tuosta eteen pääsee muuttamalla treeniä ja fiilaamalla ravintoa. Ei siihen roinaa tarvita vaan kovaa treeniä ja uskoa omaan tekemiseen.

      • kkk 44

        Niin kyllähän sen näkee päällepäin kuka näitä ns. lisäaineita käytää. Esim luonnottoman isoista lihaksista, raskausarvista, huonosta ihosta yms.. Harvalla meistä kuitenkaan on niin hyvät geenit että saisimme luonnottoman isot lihakset.
        Varoittavana esimerkkinä vois olla vaikka Jari Boogie Mustonen jolta meni munuaiset juuri näiden ns.lisäaineiden takia. Eikä hän ole tosiaankaan ainoa jolle on käynyt näin. Tosin hän on kuulemma jo saanut uuden munuaisen, että toivottavasti paranee hyvin kun on mahtava tyyppi.


    • Aika huonosti

      jos 100kg penkki 10 toistoa ja tarvitsee hormoneja. Olet pitkä hontelo mies ja penkki ei varmaan ole sinulle luontaisin liike. Tuosta kun saat 10 kg lisää massaa, niin puntti kulkee aivan toisella tavalla. Malta harjoitella vaikka 5 vuotta ja pyri koventamaan treeniä. Mene pois mukavuusalueelta. Tee välillä raskaita nostoja alle 5 toistoa. Niitä alle 5 toiston sarjoja ei enään millään lihastuntumalla tehdä. Välillä pitkiä sarjoja 15-20 toistoa, joissa menee lihakset kunnolla hapoille. Kyllä se puntti viellä nousee, jos sitä tarpeeksi haluaa myös ilman hormoneja.

    • --..--

      Joo todellakin. ei tollanen 100kg penkki ja 35kg pystärit vaadi mitään roinaa. Heh ei todellakaan. Sä vaan oot niin nuori vielä ja murrosiän rippeitä kehossa että massaa ja voimaa voi olla hankala saada ja siks tuntuu uskomattomilta tollaset tulokset. Noi on pikemminkin normaaleita tuloksia sellaselle joka punttaa säännöllisesti.

    • fbi24

      18v/78kg/188cm mies

      Nyt alat olemaan oikeilla jäljillä ja sulle alkaa paljastuun se treenaamisen varjopuoli. Treenaa vielä neljä vuotta lisää ilman luusereiden mömmöjä niin huomaat että olet aivan oikeassa.

    • "aina näkee näitä "hirmuja" jotka tekee penkissä kymmenen toistoa 100 kilolla ja olkapääpunnerruksessa 35 kilon punteilla vähintään samaa määrää toistoja, "

      -No ei nuo tulokset nyt vielä ole juurikaan mitään. Sinäkin takuulla pääset niihin jos vaan jaksat treenata oikein ja pitkäjänteisesti. =)
      Eli ei, hormooneilla tuskin on mitään tekemistä noin alhaisten tulosten kanssa...

      Sitten kun penkkaa 200kg:lla yli 6 toistoa ja 100kg:lla 30-50 toistoa ja pystypunnerruksessa tulee 10 toistoa 60kg:n käsipainoilla, ni sitten on jo hieman jotain syytä tuulettaa.. ;)

      • Craze

        Fitness tukun sivulta otettu ja kysymys
        Kuvittele, että saisit käyttöösi ravintolisän, jolla ennen tuntemasi treenirajat siirtyisivät historiaan. Jatkuvaa energiaa väsymyksen sijaan. Viimeinkin tuote, joka on saapunut täyttämään lupaukset, joissa muut tuotteet ovat epäonnistuneet. Driven Sportsin Craze, äärimmäinen pre-workout -voima.

        Kasvata voimaa ja kokoa: Craze ™:n tarkkaan toteutettu koostumus testattuja yhdistelmiä nostaa suorituksesi uudelle tasolle.

        Parempi focus – pääset “zoneen”, jossa kaikki keskittyy treeniin niin kuin on tarkoitus!
        Euforian ja loppumattoman energian tunne.
        Poistaa ahdistuksen tunteen.
        Nouseva energian aalto, joka on huipussaan n. tunti Crazen nauttimisen jälkeen.
        Ei crash-efektiä, eli energiatasot eivät romahda huipun jälkeen.

        Annostus- ja sekoitusohjeet: Sekoita 1-2 mitallista lisäravinnetta 200-300 ml vettä, ja juo 30-45 minuuttia ennen treeniä. Aloita käyttö yhdellä (1) mitallisella, jotta voit varmistua toleranssistasi, ja kasvata annosten määrää rauhallisesti tarpeen vaatiessa. Joidenkin mielestä yksi (1) mitallinen on sopiva annos, kun taas toisten mielestä se voi olla puolitoista (1,5) tai kaksi (2) mitallista. Nauti viimeistään kuusi (6) tuntia ennen nukkumaanmenoa mahdollisen unettomuuden välttämiseksi. Ravista purkkia aina ennen käyttöä.Säilytä viileässä ja kuivassa paikassa. Älä ota yli kahta (2) mitallista vuorokauden aikana.

        Tietoa: Tämä on ravintolisä eikä se korvaa monipuolista ruokavaliota. Säilytetään lasten ulottumattomissa. Päivittäistä suositeltua annostusta ei saa ylittää. Ei suositella alle 18-vuotiaille eikä myöskään raskaana oleville tai imettäville. Henkilöiden joilla on jokin sairaus ja/tai ovat lääkityksellä tulisi ennen tuotteen käyttöä kysyä lääkäriltä neuvoja.

        KYSYMYS
        Sisältääkö tämä amfetamiinia?olen saanut tietooni että sisältää, eikös se näy eri testeissä sitten?


      • Craze
        Craze kirjoitti:

        Fitness tukun sivulta otettu ja kysymys
        Kuvittele, että saisit käyttöösi ravintolisän, jolla ennen tuntemasi treenirajat siirtyisivät historiaan. Jatkuvaa energiaa väsymyksen sijaan. Viimeinkin tuote, joka on saapunut täyttämään lupaukset, joissa muut tuotteet ovat epäonnistuneet. Driven Sportsin Craze, äärimmäinen pre-workout -voima.

        Kasvata voimaa ja kokoa: Craze ™:n tarkkaan toteutettu koostumus testattuja yhdistelmiä nostaa suorituksesi uudelle tasolle.

        Parempi focus – pääset “zoneen”, jossa kaikki keskittyy treeniin niin kuin on tarkoitus!
        Euforian ja loppumattoman energian tunne.
        Poistaa ahdistuksen tunteen.
        Nouseva energian aalto, joka on huipussaan n. tunti Crazen nauttimisen jälkeen.
        Ei crash-efektiä, eli energiatasot eivät romahda huipun jälkeen.

        Annostus- ja sekoitusohjeet: Sekoita 1-2 mitallista lisäravinnetta 200-300 ml vettä, ja juo 30-45 minuuttia ennen treeniä. Aloita käyttö yhdellä (1) mitallisella, jotta voit varmistua toleranssistasi, ja kasvata annosten määrää rauhallisesti tarpeen vaatiessa. Joidenkin mielestä yksi (1) mitallinen on sopiva annos, kun taas toisten mielestä se voi olla puolitoista (1,5) tai kaksi (2) mitallista. Nauti viimeistään kuusi (6) tuntia ennen nukkumaanmenoa mahdollisen unettomuuden välttämiseksi. Ravista purkkia aina ennen käyttöä.Säilytä viileässä ja kuivassa paikassa. Älä ota yli kahta (2) mitallista vuorokauden aikana.

        Tietoa: Tämä on ravintolisä eikä se korvaa monipuolista ruokavaliota. Säilytetään lasten ulottumattomissa. Päivittäistä suositeltua annostusta ei saa ylittää. Ei suositella alle 18-vuotiaille eikä myöskään raskaana oleville tai imettäville. Henkilöiden joilla on jokin sairaus ja/tai ovat lääkityksellä tulisi ennen tuotteen käyttöä kysyä lääkäriltä neuvoja.

        KYSYMYS
        Sisältääkö tämä amfetamiinia?olen saanut tietooni että sisältää, eikös se näy eri testeissä sitten?

        sama jatkokysymys tähän

        Kuulin juuri että kyseinen punttisalilla käytettävä tehoaine sisältää
        N,N-dimetyyli-B-fenyylietyyliamiinia onko siinä amfetamiinia ja jos on näkyykö se jossain testissä.
        Tietäväiset vastatkaa kiitos pikaisesti


      • ei kiirettä

        Aika harva äijä vetää 100kg 50 sarjoja - vielä vähempi ilman mitään roinaan. Itse en tunne ainuttakaan.

        Itse parhaillaan sain 125kg*8*8 sarjat ja pidin sitä aivan kelpo määränä. Sitten kävi tavallinen tarina - olkapää hajosi. Pari vuotta hissukseen ja nyt menee nippa nappa 100kg*12 ja tarkoitus on pitää sarjat max 120kg. Jokainen tavallaan - itse harjoittelen lihaskunnon ja mielenterveyden takian. Penkki on vain yksi liiike muiden joukossa.

        Ei kannata hosua, saat ikää ja massaa lisää - homma alkaa toimia kunhan ei hosu.


      • minä vaan
        Craze kirjoitti:

        Fitness tukun sivulta otettu ja kysymys
        Kuvittele, että saisit käyttöösi ravintolisän, jolla ennen tuntemasi treenirajat siirtyisivät historiaan. Jatkuvaa energiaa väsymyksen sijaan. Viimeinkin tuote, joka on saapunut täyttämään lupaukset, joissa muut tuotteet ovat epäonnistuneet. Driven Sportsin Craze, äärimmäinen pre-workout -voima.

        Kasvata voimaa ja kokoa: Craze ™:n tarkkaan toteutettu koostumus testattuja yhdistelmiä nostaa suorituksesi uudelle tasolle.

        Parempi focus – pääset “zoneen”, jossa kaikki keskittyy treeniin niin kuin on tarkoitus!
        Euforian ja loppumattoman energian tunne.
        Poistaa ahdistuksen tunteen.
        Nouseva energian aalto, joka on huipussaan n. tunti Crazen nauttimisen jälkeen.
        Ei crash-efektiä, eli energiatasot eivät romahda huipun jälkeen.

        Annostus- ja sekoitusohjeet: Sekoita 1-2 mitallista lisäravinnetta 200-300 ml vettä, ja juo 30-45 minuuttia ennen treeniä. Aloita käyttö yhdellä (1) mitallisella, jotta voit varmistua toleranssistasi, ja kasvata annosten määrää rauhallisesti tarpeen vaatiessa. Joidenkin mielestä yksi (1) mitallinen on sopiva annos, kun taas toisten mielestä se voi olla puolitoista (1,5) tai kaksi (2) mitallista. Nauti viimeistään kuusi (6) tuntia ennen nukkumaanmenoa mahdollisen unettomuuden välttämiseksi. Ravista purkkia aina ennen käyttöä.Säilytä viileässä ja kuivassa paikassa. Älä ota yli kahta (2) mitallista vuorokauden aikana.

        Tietoa: Tämä on ravintolisä eikä se korvaa monipuolista ruokavaliota. Säilytetään lasten ulottumattomissa. Päivittäistä suositeltua annostusta ei saa ylittää. Ei suositella alle 18-vuotiaille eikä myöskään raskaana oleville tai imettäville. Henkilöiden joilla on jokin sairaus ja/tai ovat lääkityksellä tulisi ennen tuotteen käyttöä kysyä lääkäriltä neuvoja.

        KYSYMYS
        Sisältääkö tämä amfetamiinia?olen saanut tietooni että sisältää, eikös se näy eri testeissä sitten?

        entä sivuvaikutus?


      • Craze kirjoitti:

        sama jatkokysymys tähän

        Kuulin juuri että kyseinen punttisalilla käytettävä tehoaine sisältää
        N,N-dimetyyli-B-fenyylietyyliamiinia onko siinä amfetamiinia ja jos on näkyykö se jossain testissä.
        Tietäväiset vastatkaa kiitos pikaisesti

        Jos joku tuote huolestuttaa noin paljon, ni älä käytä sitä. Varsin yksinkertaista. ;)

        Ei mikään yksittäinen tuote yksin kuitenkaan ratkaise sun treenien tuloksia.


      • hsghsgh
        ei kiirettä kirjoitti:

        Aika harva äijä vetää 100kg 50 sarjoja - vielä vähempi ilman mitään roinaan. Itse en tunne ainuttakaan.

        Itse parhaillaan sain 125kg*8*8 sarjat ja pidin sitä aivan kelpo määränä. Sitten kävi tavallinen tarina - olkapää hajosi. Pari vuotta hissukseen ja nyt menee nippa nappa 100kg*12 ja tarkoitus on pitää sarjat max 120kg. Jokainen tavallaan - itse harjoittelen lihaskunnon ja mielenterveyden takian. Penkki on vain yksi liiike muiden joukossa.

        Ei kannata hosua, saat ikää ja massaa lisää - homma alkaa toimia kunhan ei hosu.

        Ei perkele teitä nuoria!!! EI PERKELE!!! Varmasti on tullut penkattua niin leveellä otteella kun suinki vaan pystyy, et sais mahdolissimman paljo painoo.

        No nii nuoret tässä teille neuvo: Älkää penkatko ylileveällä otteella vaikkakin siinä saa käyttää enemmän painoja. Siinä rikkoo vaan olkapäänsä.


      • ei kiirettä kirjoitti:

        Aika harva äijä vetää 100kg 50 sarjoja - vielä vähempi ilman mitään roinaan. Itse en tunne ainuttakaan.

        Itse parhaillaan sain 125kg*8*8 sarjat ja pidin sitä aivan kelpo määränä. Sitten kävi tavallinen tarina - olkapää hajosi. Pari vuotta hissukseen ja nyt menee nippa nappa 100kg*12 ja tarkoitus on pitää sarjat max 120kg. Jokainen tavallaan - itse harjoittelen lihaskunnon ja mielenterveyden takian. Penkki on vain yksi liiike muiden joukossa.

        Ei kannata hosua, saat ikää ja massaa lisää - homma alkaa toimia kunhan ei hosu.

        "Itse en tunne ainuttakaan."

        -Ja koska sinä et tunne ainuttakaan, ni sehän toki tarkoittaakin, että se on ääriharvinaista..?!

        "Penkki on vain yksi liiike muiden joukossa."

        -Jos ei ole tarkoitus kisata penkissä, niin asia on juuri kuten sanoit.


      • Craze kirjoitti:

        Fitness tukun sivulta otettu ja kysymys
        Kuvittele, että saisit käyttöösi ravintolisän, jolla ennen tuntemasi treenirajat siirtyisivät historiaan. Jatkuvaa energiaa väsymyksen sijaan. Viimeinkin tuote, joka on saapunut täyttämään lupaukset, joissa muut tuotteet ovat epäonnistuneet. Driven Sportsin Craze, äärimmäinen pre-workout -voima.

        Kasvata voimaa ja kokoa: Craze ™:n tarkkaan toteutettu koostumus testattuja yhdistelmiä nostaa suorituksesi uudelle tasolle.

        Parempi focus – pääset “zoneen”, jossa kaikki keskittyy treeniin niin kuin on tarkoitus!
        Euforian ja loppumattoman energian tunne.
        Poistaa ahdistuksen tunteen.
        Nouseva energian aalto, joka on huipussaan n. tunti Crazen nauttimisen jälkeen.
        Ei crash-efektiä, eli energiatasot eivät romahda huipun jälkeen.

        Annostus- ja sekoitusohjeet: Sekoita 1-2 mitallista lisäravinnetta 200-300 ml vettä, ja juo 30-45 minuuttia ennen treeniä. Aloita käyttö yhdellä (1) mitallisella, jotta voit varmistua toleranssistasi, ja kasvata annosten määrää rauhallisesti tarpeen vaatiessa. Joidenkin mielestä yksi (1) mitallinen on sopiva annos, kun taas toisten mielestä se voi olla puolitoista (1,5) tai kaksi (2) mitallista. Nauti viimeistään kuusi (6) tuntia ennen nukkumaanmenoa mahdollisen unettomuuden välttämiseksi. Ravista purkkia aina ennen käyttöä.Säilytä viileässä ja kuivassa paikassa. Älä ota yli kahta (2) mitallista vuorokauden aikana.

        Tietoa: Tämä on ravintolisä eikä se korvaa monipuolista ruokavaliota. Säilytetään lasten ulottumattomissa. Päivittäistä suositeltua annostusta ei saa ylittää. Ei suositella alle 18-vuotiaille eikä myöskään raskaana oleville tai imettäville. Henkilöiden joilla on jokin sairaus ja/tai ovat lääkityksellä tulisi ennen tuotteen käyttöä kysyä lääkäriltä neuvoja.

        KYSYMYS
        Sisältääkö tämä amfetamiinia?olen saanut tietooni että sisältää, eikös se näy eri testeissä sitten?

        Paskaa ainetta ja hyötyä nolla! Älä mene uskomaan noita höpötyksiä ainakaan ku ei niistä mikään jeesaa muuhun kuin antaa sulle kofeiinia kehoon mitä saat kotonakin keitettyä ! Täysin humpuukia ja vain hölmöt väittää että toimii tai ne jotka saa siitä massia et mainostaa moista roskaa


    • Aatos E.

      Riippuu tietty et kuka tai minkäpainoinen kaveri satasella pumppaa. Sanotaan että 1,5kertaa oma paino penkistä ja 2krt oma paino kyykystä ovat suht vahvan kaverin tuloksia mutta on treenattavissa helposti kaurapuuron voimalla.

      Täytyy muistaa et bodaritkaan eivät nosta useinkaan normi treenaajaa paljoakaan enempää suhteessa painoonsa.

      Esim tunnen hyvin bodarin joka oli ennen nappikuuria 188/95 ja nosti penkistä noin 150kg. Nykyään hän nostaa rapia 200kg mutta painaakin sit yli 120kg.

    • säälittävää

      Useimmilla saleilla näkee juuri niitä varoittavia esimerkkejä,eli hormoneita käyttäviä ns.omasta mielestään puhtaalla treenattuja miehiä ja naisia.Eivät he koskaan myönnä käyttävänsä julkisesti,mutta tiedän useamman lähipiiristäni ketkä vetää sitä horsepoweria lihasmassan aikaansaanniksi ja vakavia terveyshaittoja heille on siitä tullut,mutta eivät osaa enää lopettaa,sen lopettaa vain ja ainoastaan yläkerran ukko.Käydään kisailemassa,hirveet kuurit päällä,saattaa olla jopa molemmilla vanhemmalla ja lapset katsoo ja kärsii vieressä.Heillä menee hermot kireälle loppu aikana viimeistään ja tarvitsevat uni-sekä rauhoittavia lääkkeitä että pystyvät olemaan.Siinä tulee sitten se laiton kierre kun joutuvat ostamaan katukaupasta horpat ja rauhoittavat.Neuvonpa vaan sinua,että älä koskaan mieti niitä toisia siellä salilla,joilla on yli suuret lihakset,ne hankittu väärällä tavalla,mies on komeampi kun näyttää mieheltä oikeassa mittakaavassa.

      • luomu on parempi

        samaa mieltä olen kanssasi,luomu on kauniimpi,kuin hormooneilla hankittu,mutta sen eteen joutuukin tekemään tuplasti duunia ja silti ei saa kroppaa niin massiiviseksi,olen pahoillani virheistä edelliseen kirjoitteluuni,silä tein se tapletillani,ja isot sormet siihen ei sovellu,Kuten sanoit,niin jokainenhan tietää jonkun joka hormoneja käyttää,mutta uskoisin asian olevan siten,että niihin jää koukkuun,kuin huumeisiin,tupakkaan taikka viinaan,parasta trreniä saa kunnollisella ruokailulla ja kunnollisilla elämänarvoilla ja tavoilla.
        T.Luomu on parempi-


    • luomutuotteet on hyä

      Terve ,olet vielä kovin nuori,mutta jos halua liaksia todella,niin on valitettavaa,että hormoneja joutuu posimaan,itse olen treenannut nyt 36 vuotta ja aloitin 14 vuotiaana,omaan isot bahvat lihakset ja kuntoni on todellakin rautaa ja ratuaa
      nouseekin mukavasti ja isoilla painoilla voisin tehdä sarjoja,mutta se ei auta sinua,tee pinemmillä sarjoilla useimpia sarjoja,kuin kuvittelet jaksavasi,sinun itsesi valinta on isohkot luonnollisennäköiset lihakset ,taikka ammut sitten yli lihasten koolla,kirjastoissa on kirjoja,joita olen joskus lainannut,kun kerran katsoin saliltamme olevan lihaskimpun sen palauttavan hyllyyn,niin uteliaisuuttani menin sen noutamaan ja kirjassa käsiteltiin erilaisten hormonien aikoja elimistössä,eli aikoja jotka ne näkyy,jos meinaa mennä kisaamaan,itse olen luomu ja teen 120 kilon 10 x toistoja kevyesti sen 10 kertaa,ehkä menisi enempi,mutten koe tarpeen tehdä,koska nyt tuo 120 on jo vanhalle miehelle hyvä tulos,kun rannalle menen,niin kyllä kateellisia katseita saan nuoremmilta,mutta teen tätä jokapäivä yhtä päivää viikossa lukuunottamatta 4-6 tuntia,joten olisi se kumma jos saliltamme en aisi lihaksia mukaan,mieti itse kannattaako apinanaivoja popsia,jotta saat kehosi isoksi,itse painan 130 kiloa ja vatsaa ei ole ,vaan uuma on ohyt ja hartiat leveät,samoin kuin jalkani on työkaverini molemmat jalat,kun vertaan yhteen reiteeni,harjoittele luomuna,koska kiinni jäät jossakin kisoissa aivan varmasti,kuten jokainen tuntemani aineiden käyttäjä jää joskus,kun menee sekaisin niiden aikojen kanssa,kun kirjaa ei kehtaa aina olla lainailemassa:) Onnea saliharjoituksiin,pienillä painoilla,mutta useammilla toistoilla ne lihakset saat kyllä siihen kuntoon kuin kaikilla Hukseillakin on,niiden käytöistä en tiedä,mutta isomma lihakset omaan,kuin yksikään heistä ja olen kuten sanoin luomu.

    • Deadlift

      esim. Los Angelesin ilma hengitettynä on huomattavasti vaarallisempaa kuin hormonien käyttö.

      • 26

        esim. pääkaupungin kaduilla öisin liikkuminen ja kaikkien vastaantulevien kanssa keskusteleminen on terveellisempää, kuin roinaaminen.


    • yksinkertaista

      syö paljon proteiiniä ja treena mahdollisimman isoilla painoilla

    • ILookGood

      Olen nyt käynyt salilla suht säännöllisesti kolme vuotta eikä koskaan kukaan ole tullut tarjoamaan dopingia. Omat nostolukemat ovat suunnilleen tuplaantuneet tänä aikana ja lihasta on tullut paljon lisää, muttei nyt sentään mitenkään vielä bodaritasolle asti.

      Neuvoja ja opastusta olen saanut paljon kavereilta, joilla on isot lihakset. Ainakin niillä saleilla, joissa olen käynyt on jonkinlainen keskinäisen avunannon periaate. Jos joku pyytää varmistamaan noston, niin kukaan ei sano ei.

      Minusta tuntuu, että ainakaan näillä yleisillä saleilla ei hormooneja liiku. Tiedä sitten niistä saleista, joissa hardcore-bodarit viihtyvät. Nehän voivat olla suorastaan vaikeapääsyisiä klubeja.

      Itse uskon, että doping-ongelmaa liioitellaan. Pieni ryhmä käyttää eikä tee isoa meteliä siitä. Jos aineita olisi yleisesti saatavilla, niin johan 300 salikerrassa se pitäisi ilmetä.

      50v/99kg/196cm

      • ILookGood

        Se lisäys vielä, että aika harva salikäyttäjä näyttää ymmärtävän, miten lihasmassaa hankitaan tehokkaasti. Pelkkä säännöllinen puntinnosto ei riitä. Tarvitaan hypertrofiaa, nousujohteisuutta, kausittelua, kontrolloitua syömistä ja riittävää lepoa. Kaikki olennaisia. Kyse ei ole summasta vaan tulosta. Yksi osa-alue väärin hoidettu ja tulos ei tyydytä.

        Hypertrofia: Sarjat vedetään piikkiin asti lämppäreitä ja lihaksen herättelyä lukuunottamatta. No pain = no gain. Arskakin sen sanoi, että "it's the two last reps that count the most." Oikea harjoittelu on kolmasosa asiasta. Lihasten kasvattaminen on kovaa työtä, ei lastenleikkiä.

        Ruokailu: Pidetään keho anabolisessa tilassa mahdollisimman aina. 6 kertaa päivässä 20-30 g proteiinia. Oikea ruokailu on kolmasosa asiasta. Massakaudella käytännössä oltava myös energiaylijäämää.

        Lepo ja palautuminen on viimeinen kolmasosa asiasta. Jo vanha kansa tiesi kertoa, että ihminen kasvaa nukkuessaan.

        Muista, että se on tulo eikä summa.


      • 8+10
        ILookGood kirjoitti:

        Se lisäys vielä, että aika harva salikäyttäjä näyttää ymmärtävän, miten lihasmassaa hankitaan tehokkaasti. Pelkkä säännöllinen puntinnosto ei riitä. Tarvitaan hypertrofiaa, nousujohteisuutta, kausittelua, kontrolloitua syömistä ja riittävää lepoa. Kaikki olennaisia. Kyse ei ole summasta vaan tulosta. Yksi osa-alue väärin hoidettu ja tulos ei tyydytä.

        Hypertrofia: Sarjat vedetään piikkiin asti lämppäreitä ja lihaksen herättelyä lukuunottamatta. No pain = no gain. Arskakin sen sanoi, että "it's the two last reps that count the most." Oikea harjoittelu on kolmasosa asiasta. Lihasten kasvattaminen on kovaa työtä, ei lastenleikkiä.

        Ruokailu: Pidetään keho anabolisessa tilassa mahdollisimman aina. 6 kertaa päivässä 20-30 g proteiinia. Oikea ruokailu on kolmasosa asiasta. Massakaudella käytännössä oltava myös energiaylijäämää.

        Lepo ja palautuminen on viimeinen kolmasosa asiasta. Jo vanha kansa tiesi kertoa, että ihminen kasvaa nukkuessaan.

        Muista, että se on tulo eikä summa.

        sori, mutta mitä toi viimeisin tarkoitti?
        "tulo, eikä summa"???


      • 2+6
        8+10 kirjoitti:

        sori, mutta mitä toi viimeisin tarkoitti?
        "tulo, eikä summa"???

        6 5 3 = 14
        46 x 55 x 0 = 0

        Tarkoitti siis ilmeisesti että lihasmassan hankinnassa kaiken täyttyy olla kunnossa: treenaamisen, ruokavalion sekä nukkumisen. Jos siis vain treenaat ja syöt mutta et nuku ollenkaan, ei noista muista ole oikein mitään hyötyä. Ihan niin kuin tuossa alemmassa laskutoimituksessa, tulossa saa olla vaikka kuinka hurjia lukuja mutta yksikin nolla pilaa kaiken :)


    • massaa tulee syömäll

      vuosien treenaamisen jälkeen voin kertoa että hormonikuurit lisäävät massaa ja voimaa n 20%, mutta tuloksista katoaa pian lopettamisen jälkeen suurin osa tuloksista.
      Pienempi osa säilyy.
      Massan lisäyksessä nestekertymillä ja selvällä läskillä on painosta suurin osa.
      Jotkut hormonit tai anaboliset saa aikaan hallitsematonta näläntunnetta joten...
      Olen saanut massan ja lihaksen lisäystä myös pelkällä syömisellä, mutta siinä tarvitsee olla erittäin tarkka,jottei liho liikaa.
      Proteiinin saanti on tärkeää!
      Yleensä aloittelijat syövät liian vähän ja treenavat liian kevyesti.
      Massaa ja lihasta tuli minulle vasta 25 vuoden iän jälkeen joten mieti sitä.
      Jos haluat käyttää hormoneja ja anabolisia niin annostelukin on erittäin tärkeää.
      Älä käytä 10 kertaisia annoksia vaan korkeintaan tplamääriä lääketieteelliseen annosteluun verrattuna.

    • sdiufhfeufpeiwufiu

      Kaveri oli lahjakas penkkipunnertaja N: 166cm 67,5 kg ja tekee 15 kertaa 10* 100 kg:lla. Tiesin varmuudella, ettei ollu koskaan käyttänyt mitään. Ikää 30 ja treenannu ikänsä, sekä vielä kroppa oikeassa suhteessa tuohon penkkipunnerrukseen.

    • Tessu

      Näillä isoilla miehillä voi olla GEENIPERIMÄÄ, jonka pohjalle on helpompi rakentaa lihamassaa sopivalla ruualla ja lisäravinteilla.
      Syö toki hormoneja, na ovat halpoja, terveellisiä ja makkeita!
      (savolainen vastaas, ups...!)

      • 0verdrive

        Naulan kantaan - ns. hrdgainerit eivät juuri millään tahdo saada kehitettyä lihasmassaa..niin se vaan menee,


    • hampurilaisia suuhun

      Penaa ja haukkaa jalat kasvaa kävellessä!

      • 0verdrive

        Naulan kantaan - ns, hardgainerit eivät tahdo millään saada kehitettyä lihasmassaa..niin se vaan menee.


    • puhtain opein

      kyllä ne lihakset saa kasvamaan ilman hormoneitakin. Kestää kauemmin ja vaatii enemmän työtä mutta välttyy sitten hormoneiden aiheuttamilta sivuvaikutuksilta.
      Lihakset saavat voimakkaimman kasvuärsykkeen kun harjoituksen viimeiset toistot tuottavat jo kipua. Proteiinit ovat lihasten rakennusaineita, niitä pitää nauttia runsaasti.
      Muista että lihas kasvaa levon/palautumisen aikana, joten muutama päivä viikossa on pidettävä täysi lepo treeneistä ja yöunien on oltava riittäviä.

    • Naturaalina

      Ei kaikki käytä. Ikäisenäsi suurinpiirtein olin samoissa mitoissa. Tein silloin 70 kilolla 10 kerran sarjaa. Ennätykseni oli penkiltä tuolloin 100 kg.

      Riippuu paljolti geeneistä mitä nostaa. Jotkut nostaa jo muutaman vuoden treenin jälkeen sata kiloa penkiltä naturaalina.

      • 178cm/90kg

        Joo..toisilla joku penkki kulkee luonnollisesti paremmin kuin toisilla..ite menin salille 2003 jolloin sain sen 100kg 4kk harjoittekun jälkeen meni 145kg ja satasella se kymppi... kävin siitä vielä 5kk, mutta eipä se siitä enää kovin paljon kummentunut..broidi (alle 70kg) veti 17v 200kg maasta parin kuukauden harjottelulla...et kyllä kait se geeneistäkin on hieman kiinni..ja välityksistä.. mitkään mömmöt ei käynny edes mielessä...


    • Yetska

      Paljonko painat? Sillä on ratkaiseva vakutus (yleensä) tuloksiin.

      Itselläni aikoinaan 8 vuoden reenin jälkeen (15 vuotiaasta 23 vuotiaaksi) penkki 160 (ilman paitaa ja suht kapealla otteella), takakyykky 220, etukyykky 200 (syviä, polvisiteet ei järkyn kireeellä) ilman aineita. Nuo tulokset siis yleisurheilun oheisharjoitteena, lajin voinette arvata. Ja omapaino oli suunnilleen 115.

      Kyllä tuloksia saa ilman aineitakin johonkin määrään asti, mutta silloin homman pitää olla pitkäjänteistä...

    • Olli............

      Mikä siinä hormonienkäytössä pelottaa? Juuri eilen katsoin The Expendables 2 ja Iso-Arska ja Stallone hyvässä kunnossa yli 60:set äijät.
      kysy vaan niiltä isoimmilta äijiltä voisko ne myydä ja varmasti myyvät kun rahaa siitä saavat. Naturaalina on turha haaveilla isoista painoista. Tosin täytyy kyllä päässä olla jotain vikaa jos himoaa nostaa isoja painoja, järjetöntä touhua, ja ne isot miehet ei todellakaan ole terveitä, nivelet kärsii ihan sikana vaikka nostelisit naturaalina suuria painoja.

    • gym rat

      Muista pitää huolta nivelistäsi! Jos nivelet vaurioituvat, on treenaamiset treenattu.

      Penkkipunnerrus on täysin turha ja vahingollinen liike. Olkanivelen vahingoittumisen riski on suuri. Nosta myös aina jalkapohjasi penkin päälle! Jos pidät ne lattiassa kummallakin puolen penkkiä, teet liikkeen jalkalihaksillasi etkä yläkropalla. Välilevyn luiskahduksen vaara on myös suuri. Muista treenata myös niitä pieniä lihaksia olan päällä.

      Kumpi on tärkeämpää, penkkipunnerrustuloksesi vai lihastesi kunto? Eivät ole sama asia. Lihaksia ja voimaa voi hankkia myös muilla liikkeillä, jotka eivät hajota kroppaa. Pidä tavoitteenasi hankkia voimaa luonnollisilla keinoilla, isot lihakset tulevat sitten siinä sivussa. Voimaakaan ei pidä ahnehtia liikaa, hiljaa hyvä tulee.

    • Blokspotti
    • reenari

      ite oon käyny noin kymmenen vuotta salilla ja teen penkkii 120 kilolla kymmenen kymppii, ikinä en mitään mömmöjä oo vetäny, se vaan vaatii reenii. ykkönen on 180 kiloo penkki helposti.

    • danabol 10mg

      Hormonit ovat erittäin terveellisiä. Itse olen käyttäny sustanonia ja dekaa 35 vuotta ja ei ole tullut vaivoja tms.

      Painan 102 kiloa, olen 181cm pitkä.
      Penkki: 270kg
      Kyykky : 400kg
      Prässi: 1080kg

      Ikäähän mulla jo on mittarissa se 57-vuotta, mutta "horkalla" ja treenillä olen pysynyt kunnossa. Käyn säännöllisesti lääkärin tarkastuksissa ja kaikki elimet ovat yhtä kovassa kunnos, kuin 30-vuotiaalla huippu-urheilijalla.

      Suosittelen aloittamaan kuurin, vaikka danabolilla tai dianabolilla.. sama asia. Parhaita naksuja, jos ei halua piikittiää persettään.

      • Sä puhut paskaa

        Älä puhu paskaa, sillä sä et saa ikinä jalkapässissä puhtaasti 1080kg ylös.

        Prässin mm-ennätyskin on vain 1052,5kg.


      • Ei tarvi voimaa vaakassa
        Sä puhut paskaa kirjoitti:

        Älä puhu paskaa, sillä sä et saa ikinä jalkapässissä puhtaasti 1080kg ylös.

        Prässin mm-ennätyskin on vain 1052,5kg.

        Se on sen vaakatasoon laskettavan liukuprässin tulos!Säädettävissä oleva laite aivan vaakatasosta portaattomasti aina kuuteenkymmeneen asteeseen!


    • kalervo77

      Voivoi mitä höpöpaskaa! Ootteko te tosiaan niin sinisilmäisiä? Itse ainakin tunnistan heti henkilön joka on käyttänyt steroideja/hormooneja. Tämä on todella yleistä. Ei sitä massaa pelkällä kaurapuurolla tuu!

      • ...................

        Ei kannata steroideja käyttää, aiheuttaa impotenssia.


    • ...............

      Testogeliä kannattaa pyytää lääkäriltä! Se kasvattaa lihasmassaa, vaikka et treenaisi.

      • Geelaillut 4 vuotta.

        50mg testogeeliä ei kasvata mitään mutta auttaa huonokuntoisen pelautumisessa.

        Valmistajan suosittama maksimiannos, 2 x 50mg tuskin antaa dramaattisesti parempaa tulosta.

        Kommenttisi oli herja mutta joku saattaisi ottaa sen todesta.


    • Sayonara
    • raaka-arska35v

      Kyllä normaalilla proteiinipitoisella ruokavaliollakin saa kasvatettua lihasmassaa.
      ei siihen mittään hormooneja tarviii . itse olen lyhyt n.170cm / 70kg, mutta 100 kiloo menee helposti penkistä, ja 80 kiloo nousee pään päälle raakatyöntönä..
      kuntosaliharjoittelu (1-3 krt/viikko) on ollu harrastuksena noin 10 vuotta.

    • N

      Proteenia tulee monista,asioista.tiedättekö mistä saa kasveille halvinta kalkkia?

    • Aika huonosti

      Avaaja on taatusti käyttänty huumeita. Avauksen kuvassa on jo steroidi-hirviö, mutta silti haluaa enemmän.

      Kai ne kannabikset no on hänen aivonsa tuhonnut. Kun tämä kusipää ei "18v/78kg/188cm mies" ei edes vastaa avaukseensa..

      kuten jo sanoin edellisessäni.

      "jos 100kg penkki 10 toistoa ja tarvitsee hormoneja. " tämä on jo saatuvus!

      • munbgfvds

        Hohhoijjaa..

        Kuva on Suoli24:n valitsema. Ei se kuvasta aloittajaa.

        10x100kg penkistä nyt ei todellakaan ole mikään saavutus. Omassa duunipaikassani, jossa vaaditaan joltistakin lihaskuntoa, kaksi kolmesta tekee tuon itseni mukaanlukien, enkä ole iso mies. Samassa duunipaikassa löytyy ehkä yksi tai kaksi roinaajaa, muut vetävät ihan perinteisillä suomalaisen urheiluravinnekaupan antimilla.


      • näin

        S24 laittaa ne kuvat omasta kuvapankistaan. Omia kuviaan voi laittaa vain omaan profiiliinsa ...


      • 5rdfsx

        Vaikka kuva (joka onkin nettisivuston kuvapankista) esittäisi aloittajaa, olet silti väärässä.

        Tuollaisen kropan saa kyllä vielä "kaurapuurolla" kun vaan tekee paljon määrätietoista työtä.

        Oikeat steroidihirviöt ovat jotain ihan muuta.


    • Varovaisuus viisautt

      Kattokaapas miten "hyvässä" kunnossa Boogie Mustonen on. Syöpä sairastettuna ja munuaiset menneet. Steroidit eivät ole ihmiselle hyväksi, mutta kyllähän aina löytyy ihmisiä, jotka haluavat kieltää tämän tosiasian syystä tai toisesta. Faktat ei muuksi muutu, mutta näinhän se on, että jos faktat eivät miellytä, niin sitten ihmiset itse etsivät niin kauan, että löytyy "asiantuntijan" mielipide, joka itseä miellyttää. Ja ei unohdeta kaupallisia intressejä, rahallista hyötyä, pitäähän steroidimyyjienkin jotenkin elää.. vaipitääkö?? Raskauden aikanakin voi tupakoida, kun "ei se meidän äidillekään ja mulle mitään aiheuttanut". Niinpä, paitsi pienikokoisuutta, ahdistuneisuutta ja masennusta hengitystieoireita, todennäköistä syöpääkin myöhemmällä iällä. Faktat on ja pysyy. Mutta uskooko kohta kukaan? Tällaisia me olemme.

    • Asiantuntija1

      Hormonit ovat todella yleisiä, mutta jos käyttää oikean määrän niin ei tule mitään vahinkoa. t. 186 cm / 120 kg. 70 kilosena alotin 15 vuotiaana nyt ikää 30 v.

    • Tiedän että

      todellakin suurin osa massa sikaniskoista käyttää.. Siitä ei vaan puhuta, olisihan se hävettävää kun muut tekee lihakset oikealla työllä.

      Toki kannattaa tietenkin ne oikealla työllä tehdä, niin ne pysyykin.. aineen käyttäjillä kun lopettavat tai joutuvat pitämään paussia kuihtuu kuin ilmapallo.. oma testosteronin tuotanto loppuu koska tottunu saamaan muualta. Onhan se hienoa olla iso, mutta pieneksi tulee loppujenlopuksi.

    • Vtun idiootit

      Nämä hemmot, jotka suorastaan ihailevat hormoonien käyttöä ovat poikkeuksetta kouluttamattomia ja sivistymättömiä. On edesvastuutonta alkaa suositella hormonien käyttöä, kun itsellä ei ole minkäälaista koulutusta lääketieteeseen. Siinä sitä sitten oman yhden kokemuksen tai salin Reiskan kokemusten varassa neuvotaan muita tietämättä, kuinka paljon oma elämä kärsii myöhemmin. Yhden ihmisen kokemus on vain yksi kokemus. Lääkärillä on tuhansien ja tuhansien kokemus tiedossaan.

      Napit ovat haitallisia ja vain idiootit suosittelevat niitä. Nämä samat pellet uskovat tarvittaessa vaikka jeesukseen, pohjantähteen, marsilaisiin tai salaliittoteorioihin. Kaverit on suorastaan poikkeuksetta sekaisin pöntöstä.

    • PerusraksaJoni

      Ihan johtuu geeneistä ja aikasemmasta elämästä

      Sanotaanko että hintelät miehet jotka aluks nostaa 50 kg penkistä nostaa 80 kg muutamien kuukausien jälkeen ja voimakkaammat miehet kuten minä joka nostaa luonnostaa 100 kiloa penkistä nostaisi sen sata tai enemmän kymmenen keraa muutaman kuukauden jälkeen.

      Sitten on niitä joilla kehitystä tapahtuu puolet edellä mainitusta ja silloin kannattaa kysellä neuvoa.

      Jotkut eivät varmaan ilman hormoneita saisi penkistä vaikka 150 kiloa vaikka kuinka treenaisivat kun taas jotkut saavat tuon jo parin vuoden treenillä

    • Näin O

      No sä olet vasta alottanu..Hiljaa hyvä tulee tässä lajissa.itse painan 82kg nostan penkistä 150kg ja 100kg menee 15 kertaa,ei ole napin nappia,piikin piikkiä tarvinnu ottaa..vaikka jotkut aina jtn epäileekin kun noin hyvin menee..Kiinteessä kunnossa ja lihasmassaa löytyy.. tsemppiä ja kaikkea hyvää sulle :)

    • Say No To Hormones

      Mitä ihmettä olet oikein tehnyt salilla tuon 2 vuoden ajan? Ei sinne salille juttelemaan eikä katselemaan mennä vaan treenaamaan! Sulla on kaikki asiat pielessä koska kuka tahansa terve nuori mies pystyy kasvattamaan kahdessa vuodessa lihasmassaa vähintään 5 kiloa ja jos ei edes sataa kiloa nouse penkistä tuossa ajassa niin... KAIKKI UUSIKSI (treeni, ruokavalio, lepo ym)I!!!

      Vai tarkoittaako tämä 2 vuotta sitä että salilla kerran kolmessa kuukaudessa? Suositeltu frekvenssi nousujohteisessa treenaamisessa on 2-3 kertaa viikossa.

    • juuperi

      Ketjun aloittajalle:

      Melko isoksi voi kasvaa ilman "aineitakin". Ison määritelmä on toki katsojan silmästä kiinni, mutta esim. tuommoinen (scandinavian)hunks-look on täysin saavutettavissa pitkäjänteisellä ja oikeaoppisella treenillä.

      Se että olet treenannut nyt pari vuotta ja et ole saavuttanut ehkä mielestäsi tavoitteitasi/toiveitasi kehityksen kannalta johtuu todennäköisesti väärästä perspektiivistä saliharjoitteluun. Se vaatii vuosia ja vuosia kovaa työtä. Hyvän ruokavalion ja järkevän treeniohjelman. Lihaksia et pysty kasvattamaan kuin syömällä selkeästi enemmän kaloreita mitä kulutat. Voimaa on mahdollista kasvattaa tietyssä määrin ilman että lihasmassa juurikaan lisääntyy.

      Olen itse treenannut reilun kymmenen vuotta, välillä ollut välivuosia jolloin treeni ollut vähäisempää. Olen saavuttanut tulostason 20 x 100kg penkissä, 1 x 150kg penkissä, 250kg maastaveto, 6 x 40kg(per käsipaino) pystypunnerrus jne. Koen että olen melkolähellä potentiaaliani nykyisillä treenimetodeillani. Eli tuloksien kasvattaminen tässä vaiheessa on todellisen työn ja tuskan takana ja saa tehdä tosissaan töitä säilyttääkseen nämä. Olen myös pitkä, 191cm, ja painoa 108kg. Kun lähdin intista reilu 10v sitten painoa oli 80kg. Vaikka sitä on tullut liki 30kg lisää en silti ole ulkoiselta olemukseltani mikään mieletön karpaasi. Pitkään varteen nuo kilot hukkuvat ihan varkain.

      Käytä järkevää treeniohjelmaa ja tutki ravintotietämystä niin kehitys on vääjäämätöntä. Usko tai älä niin yllättävän isoksi voi kasvaa ihan "kaurapuurolla". Sitä on kuitenkin turha odottaa yhdessä tai kahdessa vuodessa. Kuitenkin siinäkin ajassa oikeilla metodeilla saa jo paljon aikaan. Itse treenasin ensimmäiset vuoden melkolailla väärin ja kehityskin oli varsin nihkeää.

      Katsele hieman myös niiden isompien karjujen treenejä salilla. Mitä tekevät ja miten. Siihen on yleensä aina hyvä syy miksi he ovat isoja ja miksi treenaavat juuri siten kuin treenaavat. On turha mennä tekemään salille jotain rintalihasten apuliikkeitä ja odottaa että kohta on isot rintalihakset. Isot massaliikkeet ovat ne jotka pistävät kropassa tarvittavat kemialliset reaktiot käyntiin ja mahdollistavat lihaskasvun.

      • warhammer

        Ehkä toi hunkisit ei oo se paras vertailu kohta,
        ne meinaan sitä roinaa vasta vetääkin =D


      • juuperi
        warhammer kirjoitti:

        Ehkä toi hunkisit ei oo se paras vertailu kohta,
        ne meinaan sitä roinaa vasta vetääkin =D

        Näinhän sitä tuntuu moni ajattelevan mutta mihin perustat olettamuksesi? Veikkaan että joku kaverin kaveri on joskus sanonut kaverin kaverille ja sitten kaikki "tietää" että nuo vetää horkkaa. Yleinen olettamushan tosiaan on että - tuolla on lihaksia, se käyttää siis hormooneja!

        Siksi otin ko kroppatyypin malliksi kun se ei todellakaan vaadi välttämättä mitään ns. kiellettyjä aineita. Olen tavannut yhden isoimmista hunkseista, kulkee nimellä Jucci. Hän on tämä hieman tummahipiäisiempi iso ja pitkä kaveri ja voin sanoa että miehellä on niin paljon tietoa treenaamisesta, ruokavaliosta yms. että siinä olisi oppimista yhdellä jos toisella. En ihannoi muutoin mitenkään Hunks-formaattia, mutta ei ole mitään sitä vastaankaan.

        Itse olen treenannut arviolta 8-10 eri salilla tässä reilun 10 vuoden aikana aktiivisesti ja muutamalla muulla vähemmän aktiivisesti ja oudoksuttaa kommentit että "tultiin tarjoamaan" tai "ehdodeltiin" jne. kun en ole itse ollut ikinä minkäänlaisissa kontakteissa "aineidenkäyttäjiin" tai "ehdottelijoihin". Voisin kuvitella että kyllä ne kaverit pitää etsiä ihan tieten tahtoen jostain.. mistä sitten lieneekään. Olen joskus kyllä miettinyt mistä sitä "ainetta" muka saa niin helposti jos joka toinen jonkun mielestä sitä käyttää.


      • No selitäppä
        juuperi kirjoitti:

        Näinhän sitä tuntuu moni ajattelevan mutta mihin perustat olettamuksesi? Veikkaan että joku kaverin kaveri on joskus sanonut kaverin kaverille ja sitten kaikki "tietää" että nuo vetää horkkaa. Yleinen olettamushan tosiaan on että - tuolla on lihaksia, se käyttää siis hormooneja!

        Siksi otin ko kroppatyypin malliksi kun se ei todellakaan vaadi välttämättä mitään ns. kiellettyjä aineita. Olen tavannut yhden isoimmista hunkseista, kulkee nimellä Jucci. Hän on tämä hieman tummahipiäisiempi iso ja pitkä kaveri ja voin sanoa että miehellä on niin paljon tietoa treenaamisesta, ruokavaliosta yms. että siinä olisi oppimista yhdellä jos toisella. En ihannoi muutoin mitenkään Hunks-formaattia, mutta ei ole mitään sitä vastaankaan.

        Itse olen treenannut arviolta 8-10 eri salilla tässä reilun 10 vuoden aikana aktiivisesti ja muutamalla muulla vähemmän aktiivisesti ja oudoksuttaa kommentit että "tultiin tarjoamaan" tai "ehdodeltiin" jne. kun en ole itse ollut ikinä minkäänlaisissa kontakteissa "aineidenkäyttäjiin" tai "ehdottelijoihin". Voisin kuvitella että kyllä ne kaverit pitää etsiä ihan tieten tahtoen jostain.. mistä sitten lieneekään. Olen joskus kyllä miettinyt mistä sitä "ainetta" muka saa niin helposti jos joka toinen jonkun mielestä sitä käyttää.

        Mihin perustan?..No vaikka nyt tähän:

        http://data.whicdn.com/images/15982570/esko_juttu1210in_503_vi_large.jpg


        Läskistä--> 3 kk kisa kuntoon..=D
        Väitäks sää et toi kaveri on niin taitava et se poltti kaiken läskin 3 kk??
        Sillä mahtaa olla kohtalaiset geenit ja valttikortit.. =D

        Sitä paitti, en koskaan tunne kaverin kaverina ketään
        bodari luumua, vaan jos tunnen niin tunnen sitten ihan myös irl.
        Eräs hyvin sinkunkin tuntema roinaaja, oli Petteri Jussila joka
        meni ja hukkui kun sai mömmöistä slaagin.
        Ja hänetkin on tavattu ihan real life..joten sinä..Get a life.


      • juuperi
        No selitäppä kirjoitti:

        Mihin perustan?..No vaikka nyt tähän:

        http://data.whicdn.com/images/15982570/esko_juttu1210in_503_vi_large.jpg


        Läskistä--> 3 kk kisa kuntoon..=D
        Väitäks sää et toi kaveri on niin taitava et se poltti kaiken läskin 3 kk??
        Sillä mahtaa olla kohtalaiset geenit ja valttikortit.. =D

        Sitä paitti, en koskaan tunne kaverin kaverina ketään
        bodari luumua, vaan jos tunnen niin tunnen sitten ihan myös irl.
        Eräs hyvin sinkunkin tuntema roinaaja, oli Petteri Jussila joka
        meni ja hukkui kun sai mömmöistä slaagin.
        Ja hänetkin on tavattu ihan real life..joten sinä..Get a life.

        No ei tuo Eskon kunto nyt kyllä kovin kummoinen ole saatika mikään kisalavakunto. Ihan normi rantakunto. Kolmessa kuukaudessa kerkeää pudottamaan painoa heittämällä ihan terveellisin keinoin 10-15 kiloa. 10 kilon pudos ei vaadi kuin vajaan kilon viikkotahtia. Itse tiputan joka kevät n. parin kuukauden syklissä 5-8 kiloa. Ei siinä tarvitse kuin muokata hieman ruokavaliota ja lisätä aerobista. Jos lihakset on siellä rasvan alla olemassa ei niiden esiintuominen ole mikään maailman mullistavin projekti. Vaatii vaan tiukkaa itsekuria.

        Jos oletus on että tuon linkin kuvan mukaiseen kuntoon on käytettävä helvetisti horkkaa niin metsään mennään ja rajusti. Lisäksi tuommoiseen kuvaustilanteeseen on hankittu mukava pumppi lihaksiin sekä suunnattu valot edustavasti että kaikki näyttää niin nyvältä kuin suinkin mahdollista.

        Petteri Jussila ei tiemmä liity tähän keskusteluun mitenkään(?) Pointti on että "Hunksmaiseen" kuntoon pääsee ilman poppakonsteja. En minä sitä väitä että kukaan ei käyttäisi aineita vaan että ne eivät ole välttämättömiä.

        >>Get a life


      • classicbody

        Asiallista komenttia.

        ihanaa että joku on sitämieltä että isoksi ja lihaksikkaaksi vois kasvaa myös ilman piikkiä ja itse toteuttanut sitä. Eikä heti aloita samaa laulua että "kaikki ne isot ja vahvat mömmöjä syö muuten ei voi "
        Tuntus vähä siltä että juurikin ne jotka ei viitsi itse edes yrittää saada tulosta aikaan ihan rehellisellä työllä ovat aina etunenässä mustamaalaamassa KAIKKI aineidenkäyttäjäksi.


    • Natuilija89

      Hormonien käyttö on yleistä ammattimaisessa kehonrakennuksessa, eli nämä kehonrakentajat kilpailevat säännöllisesti. On myös olemassa sarja, CBB (Classic body building), jossa hormonien käyttö on kielletty, ja kilpailijoille tehdään yllätystestauksia.
      Yleisillä saleilla käyvien joukossa hormonien käyttäjiä harvemmin on, toki joukkoon saatta mahtua joku, joka haluaa näyttää jonnelan jonossa isolta, ja käyttää siksi aineita.
      Naturaalina (ilman steroideja) on mahdollista päästä hyvään kuntoon. Se vaatii paljon työtä, mutta kaikkein tärkeintä on kuitenkin, että treenaat oikein, ja tietenkin geeneillä on myös jonkin verran merkitystä.
      Penkkipunnerruksesta, yleisin virhe, miksi penkki ei kehity on se, että sitä tehdään liikaa. Rintalihaksille on hyvä tehdä myös muitakin liikkeitä, kuin pelkkää penkkiä, esimerkiksi vinopenkki on hyvä apuliikee. Vinopenkkiä kannattaa tehdä melko pienillä painoilla ja keskittyä tekniikkaan. Ote on hieman kapeampi kuin suorassa penkissä, ja perse ei saa nousta. Tankoa ei kannata laskea ihan rintaan kiinni jännityksen säilyttämisen vuoksi. Katso myös, että penkin kulma ei ole liian jyrkkä, sillä silloin olkapäät rasittuvat liikaa. Tanko tulisi laskea suoraan alaspäin, hieman rintalihasten yläpuolelle.
      Ilman aineita treenatessa kannattaisi koko kroppa treenata kaksi kertaa viikossa läpi, esim seuraavasti: maanantaina treeni, tiistaina lepo, keskiviikkona treeni jne, eli väliin olisi hyvä tulla yksi lepopäivä, ja salilla pitäisi käydä neljä kertaa viikossa. Ensimmäiset kaksi treenipäivää sisältäisivät 4-6 toistoa ja seuraavat kaksi 6-10 toistoa. Treenaa mahdollisimman monipuolisesti ja useampia liikkeitä per lihasryhmä. Treenaa myös jalkoja!
      Ruokapuoli myös kuntoon, syö paljon proteiinipitoista ja monityydyttyneitä rasvoja sisältäviä ruokia. Syödä pitäisi 2-3 tunnin välein, sillä silloin verensokeri pysyy tasaisena.
      Testosteronin tuottoa on myös mahdollista nostaa luontaisesti (siis ilman steroideja). Salilla pitäisi tehdä isoja liikkeitä (penkki, kyykky, maastaveto), sekä Olympialiikkeitä (leuanveto). Sarjojen välissä tauko saisi olla korkeintaan 2 minuuttia. Ruoka-aineiden, kuton avokaadon ja kukkakaalin on myös todettu nostavan testosteronitasoja.
      Huom! Mitään lisäravinteita et välttämättä tarvitse, ovat yleensä vain rahanhaaskausta ja sisältävät paljon turhia hiilihydraatteja. Suosittelen itse heraproteiinin ja kreatiinin käyttöä, mikäli jotain haluaa ostaa.
      Treenaamiseen vielä, älä tee sarjoja loppuun asti, äläkä "ykkösiä". Jätä aina yksi toisto varastoon, sillä silloin rasitus kohdistuu vain lihakseen, joka palautuu nopeasti. Loppuun asti tehdyissä sarjoissa ja ykkösissä rasitus menee keskushermostoon saakka, minkä palautuminen kestää 4-7 päivää.

      • reps :D

        Mistä lähtien leuanveto on ollut OLYMPIALIIKE???


    • Free Bird

      Jesus is my president. Joten älähän pilkkaa siellä. Sanon tän nyt ihan hyvällä.

    • miselin vaari

      Olen yli 50 ukkeli ja treenaillut epäsäännöllisen säännöllisesti, yleensä homma loppunut jonkun paikan napsahdukseen tai pitkään flunssa kierteeseen. Aloitus melkein aina nollista, n 60 kg ja siitä sitten pikku hiljaa ylöspäin. Satanen ja 130 helppo saada nopeasti, vaan meikä ei hk:lla ole päässyt kuin vajaaseen170 kg:n tulokseen parhaimillanikaan. Mutta sen olen oppinut että homma kulkee sykleinä, väliin saa veivata pitkäänkin samaa ja harjoituksen vaihto tekee välistä hyvää. Mömmöjä en kuitenkaan ole ajatellut kuin nuorena, mutta jätin hankkimatta ja olen siihen päätökseen tyytyväinen. Loppujen lopuksi kannattaa kysyä että jokunen vuosi kuljetaan kainalot päreitä täynnä ja lopun elämää ehkäpä paikat hajalla tai mömmö puuskas raivoot itsesi vankilaan tai saat esim syövän tai pumppu vian. Mutta hyvä harrastus ja akressioden hillitsijä. Parempi hoitaa v...kset rautaan kuin nakkikioskilla jonkun kuonoon.

    • 1+1
      • AuAuAu999,9

        joo,näin on et (pitkät-) sarjat,pumppaus,muokkaa lihasta... ja nöösinä 15v. vetelin 80kg:lla sarjoja kun nykyään ei mene kun 90kg mut se menee myös "sotilas-penkillä" ja mulla todettu luustossa vikaa et normaalisti sotilas-penkillä tippuu 20-30kg mut samat menee.kaveri oli 14v. ja 100kg sarjoja,ennätys 115kg..ja mullla/sillä koulunruoan voimalla... mutta ystävän neuvo,myös Iso-Arskan,3-5 viimeistä punnerrusta eroittaa amätöörit ammattilaisista!! ja syökää kanaa,syökää kanaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • Fiksut ei horkkaa

      Turhaa hommaa jos tavoitteena on vain kadehtia mömmö horkka ukkojen pelleilyjä.

      Nostele vain omia painoja ja keskity olennaiseen eli siihen fiilikseen kun puntti kulkee ja kunto nousee,siinä on se asian ydin ei se että horkka jätkien uhoilulle jaksaisi paskaakaan kiinnittää huomiota,ne on ihan omaa kastia nimenomaan alempaa kastia.

    • Hei

      Itse olen ihan nuoresta pojasta lähtien (~11v) punnerrellut, vetänyt leukoja ja tehnyt sellaista kotivoimaharjoittelua. Sitten ammattikoulun toisella vuosikurssilla (~16v) aloin käydä ihan punttisalilla, joka siellä ammattikoulussa oli ja tekemään penkkiä, hauista, leukoja, yms ja silloin alussa mulla meni penkistä joku 70 kg. ammattikoulun lopussa tein penkkisarjaa jollain 100 kg ja se oli silloin raskas paino tehdä. sitten sen jälkeen menin armeijaan ja sielläkin jatkoin puntilla käyntiä ja mukaan oli tullut jalkoejnkin reenaaminen. Sitten armeijan jälkeen menin ammattikorkeaan, jossa olin vuoden ja silloin mun penkki oli jotain 140 kg jolla sain silloin 6 toistoa. Sitten mää muutin Tampereelle ja menin töihin ja vieläkin kävin salilla ja se penkki oli varmaan siinä samassa ja kyykky oli joku 100kg*10. Mää tein niitä hommia 4 vuotta ja siinä aikana mää loukkasin olkapääni siellä salilla, kun tein lämmittelemättä ja uutena liikkeenä käsipainoilla penkkiä ja tietty isoimmat painot mitä uskoin jaksavani nostaa... Mulle tuli myös myöhemmin polveen joku ihme vihlonta ongelma, niin vähän jouduin kyykkyä rajottamaan.. Nykyään kun oon siis 25v, mää penkkaan 120 kg jonkun 10 toistoa (ykkönen on 150 kg) ja kyykkään 100 kg jonkun 16 toistoa, vaikka kyykky nyt onkin vähän toipumassa vielä, kun ennen nivusongelmaa ja polvi ongelmaa kyykkäsin 140 kg, jonkun 6 toistoa ja siis syväkyykkyä.

      En oo koskaan käyttänyt yhtään mitään hormooneita, vaikka kaksi kertaa mulle on niitä tarjottu ja useamman kerran niihin yllytetty kaverin toimesta. Syy miksi en oo käyttänyt on, että siinä menee jonkin lähteen mukaan oma hormoonin tuotanto ja jos ne sitten lopettais, niin olis kehon oma hormoonitasi niinku pikkutytöllä ja kehityskin sitten sitä luokkaa ja senkin johdota pallit kutistuis ja vois kuulemieni mukaan mennä hedelmällisuus. Eli, tulla tuhkamunaks :D Se on varmaan suurin syy miksi en niitä ole koskaan halunnut käyttää, että niissä olis sitten jotenkin kiinni loppu elämän ja sellainen ajatus ei mua kiinnosta, varsinkaan kun ei tää punttaaminen ole todellakaan niin tärkeetä.

      Jos ajattelee kuinka paljon aikaa määkin olen mun elämästä laittanut puntilla käymiseen, niin onhan se ihan naurettavaa, että sellaseen oon ryhtynyt.
      Jos olisin ollut alussa viisaampi, niin en olis ottanut koskaan salilla käyntiä niin vakavasti, huolimatta median ja yhteiskunnan painostuksesta ja siitä kunnioituksesta jota "hirmu"-kropalla saa. Se kunnioitus on harhaa, eikä ole todellista. Sitä vaan helposti luulee olevansa joku, kun on lihaksia ja voimaa. Totuus on kuitenkin että sitä ei ole mitään. Muistan ittekkin joskus kävelleeni jossain ihmisten ilmoilla ja luullut olevani joku, vaan koska mulla on lihaksia ja voimaa ja voisin pätevästi leipoa jotain naamariin. Nykyään oon huomannut kuinka turhaa tää puntilla käyminen on. Älä koskaan unohda että sää kuolet jonain päivänä ja kaikki mitä sulla koskaan onkaan, sää menetät.

      Mää oon uskon mies ja Jeesus Kristus on mulle Herra. ja mää myös tiedän ja ymmärrän, että ei sillä oo mitään väliä kuinka paljon joku vetää penkistä, sillä on väliä kuinka suuri on sen henkilön ymmärrys. Määkään en arvosta juuri yhtään vaikka jollain olis kuinka isot lihakset, jos siltä puuttuu ymmärrystä.
      Jeesus on voittanut kuoleman ja luvannut palkita jokaisen joka tekee asioita joista hän palkintoa on luvannut. Paasto, almu ja rukous. Nämä kolme ovat maailmaa vastaan; almu on taloudellista egoasi vastaan, paasto on ruumiillista egoasi vastaan ja rukous on ajankäytöllistä egoasi vastaan. Se joka näitä asioita tekee rakkaudesta on viisas, koska hän on ymmärtänyt, että asiat joiden hyöty loppuu kuolemaan ovat turhuutta, koska kuolema riistää kaiken niiden hedelmän kuolemassa ja myös sinun on jonain päivänä kuoltava. Suosittelen siis, että sijoitat Jumalan Valtakunnan rikkauksiin ja havittelet kunniaa Jumalan Valtakunnassa, maailman rikkauksien ja kunnian kustannuksella. Koska sinä kuolet, maailma katoaa, mutta Herran lupaukset eivät katoa ja kuolemasi jälkeen hän sinulle uskosi mukaan maksaa, tekojesi mukaan. Koska et sinä salillakaan kävisi, ellet uskoisi siitä olevan hyötyä, uskosta sinä salilla käyt, mutta jos uskosi salilla käymisen hyötyyn loppuu, niin loppuvat myös teot sinä päivänä.

    • Massaa

      Ei käytä. Lue MASSAA! VOIMAA! kirja siina on kaikki tarvittava tieto

      • asdasdasdasads

        Eihä oo, roidit puuttuu.


    • metsien mies

      niinmpä niin nykyään ei enää ole niitä vanhoja jermuja jotka hankki lihakset raskaalla fyysisellä työllä, esim jos leipänsä piti tienata metsätöillä siinä oli ponnisteluja enmpi kuin jossakin punttisalilla vielä kun rämmittiin paksussa hangessa

      • hygtrfdzxc

        Taasko tätä?

        Kyllä tuolla "entisaikojen koetellulla menetelmällä" tuli vain jänteviä luuviuluja. Ei siinä lihakset massiivisiin mittoihin kasvaneet kun työ oli jatkuvaa pitkäkestoista ja ravinto pääasiassa hiilaria ja rasvaa.


    • itsekurikunniaan

      Treeniohjelma oikea ravinto-ohjelma riittää, mutta vaatii ajoittaista muokkausta. Myös eri lajien treenaaminen kannattaa, se kehittää lihasta ihan eri tavalla. Keskustele ennemmin ohjaajan kanssa ennenkuin turvaudut pillereihin tai ruiskeisiin joista tulee pää pipiksi ja terveys menee. Jotkut vetää väliaikaisesti lihakset kovaan kuntoon mielettömillä syömisellä - en suosittele sitäkään. Ei oo kivaa, että koko kroppa lihoo samalla.

    • SaliHarri

      Itse tilasin netin kautta Galileasta Asterixelta ja Obelixelta taikajuomaa. Vaik se onki tarkoitettu enempi taisteluun nii toimii salillaki sai.raan hyvin.

      Omat tulokset.

      Penkki: 960kg
      Kyykky 1500kg
      Prässi 4300kg

      • :o))))


    • ---- * ------>>

      Aivan ensiksi pitäisi kysyä itseltään mikä liikunnassa ja treenissä on todella oleellista ja tärkeää elämän ja terveyden kannalta.

      Treenissä tulisi olla tavoittena hyvä yleiskinto ja terveys ja tämä myös pitkällä aikavälillä täysin biona. Siinä samalla myös ulkoinen olemus muuttuu sportisemmaksi.

      Sorry, mutta itse pidän noita mittanauhan kertoman ja numeroitujen suoritusarvojen perässä hikoilijoita varsin "matalan otsan" omaavina ja aivan erityisesti niitä jotka niihin tavoittelevat kaiken maailman romun tukemina.

      Väistämättä herää kaksi kysymystä karikatyristettynä, joko älyllisi-sivistyksellisiä karensseja tai ego-ongelmia pohjalla tai mahdollisesti molempia.

      Itselleni noiden luonnottoman näköisten lihaspökkelöiden näkeminen aiheuttaa enempikin jonkin asteisia säälintunteita kuin muuta. Tietäen lisäksi miten heidän koko elämänsä pyörii poikkeuksellisen pienessä kehässä, omien lihaksien ympärillä. Ei ihme, että heillä on maineensa.

      Kaikki se aika on pois itsensä kehittämisestä, sivistämisestä ja harmaan aivomassan kehittämisestä.

      - http://www.studio55.fi/hyvaolo/artikkeli.shtml/1410430/naita-viitta-asiaa-ihmiset-katuvat-eniten-kuolinvuoteellaan

      Silloin kun liikunta ( mieluummin monipuolinen ) ja treeni on osana säännöllistä terveyden ylläpitoa elämän muiden alueiden ohella, niin se on tasapainoista.

      Sitten koko elämänsä hauiksiensa ympärille rakentavat ja keskittävät ovat toinen luku...

    • htrhrthtr

      Minusta kovin lihaksikkaat ja sen takia kookkaat miehet eivät ole kovinkaan vetäviä.

      En voisi ikinä seurustella miehen kanssa, joka käy päivittäin salilla, syö vain jotain proteiineja, pullistelee peilin edessä lihaksiaan ja vetää hormoneja.

    • hormonit vaarallisia

      Laittomista hormoneista voi saada Creutzfeldt-Jakobin taudin (hullunlehmän tauti) (ja levittääkö se niitä miehestä naiseen myös??), sydäntaudin, mielenterveysongelmia ym ym. Ne aiheuttavat väkivaltaisuutta ja kuolemia. Jos nostelee liian painavia, rikkoo luunsa ja nivelensä, repii lihaksensa. Myös lääketieteeseen valmistettuja hormoneja en suosittele, koska niitä käytetään sairauksien hoitoon eikä lihaksiin... ellei ole hyvin iäkäs ihminen joka tarvitsee lihasvoimaa. Niissä on haittoja edelleen.

      Naiset eivät kiinnostu bodareista. vaan normaaleista miehistä!! Eikö nuoria kukaan opeta ja opasta elämässä turvallisille teille. Jos ego on bodaamisesta kiinni, se on vääristynyt kehon kuva. Samoin kuin anorexia, fotorexia yms. Kumppaninhaussa en suosittele bodaamista lähtökohdaksi. Lihakset kasvavat siihen mihin ne on tarkoitettu ja voima.. Normaali mies on hyvä. Kuntosaliohjaajat antavat ohjeita mitä lihaksia voi harjoittaa, ettei tule liikaa rintalihaksia tai niskaan. Ja ravinto vaikuttaa myös lihaksiin.

      • h6tfcxzvf43

        Buahahahaaa

        "Kuntosaliohjaajat antavat ohjeita mitä lihaksia voi harjoittaa, ettei tule liikaa rintalihaksia tai niskaan."

        Kumpa ongelma todellakin olisi tuollainen, mutta viimeistään tällä viimeisellä kommentilla viet lopunkin pohjan sepustukseltasi, joka nyt muutenkin on joko a) hintelän miehen tai b) ruman naisen (johon ei kunnossaolevat miehet ole katseita luoneet, koska saavat parempaa) kirjoittama.


    • yhden sortin bodari

      Jos 2 vuotta olet kulkenut eikä tuon enempää nouse niin sinulla on paska ohjelma ja syöt ihan v*tun huonosti.

      Ruokapuoli kuntoon, enemmän protskua, ja ENEMMÄN RUOKAA. Ei ne lihakset kasva ellet syö tarpeeksi. Sitä sapukaa on syötävä sen verran paljon että ellet treenaa niin lihot. (Enkä nyt tarkoita mitään helvetin mäkkärin roskaruokabulkkia.)
      Tonnikala, raejuusto ja maitorahka ovat ihan perussapuskaa jos haluaa kehitystä. Tietysti lihasta voi ottaa sen protskun helposti, mutta ruokalasku kasvaa melko reilusti jatkuvalla fileen vetämisellä.
      Hyvää rasvaa pitää tulla paljon. Hiilarit ennen treeniä, muutoin hiilareita varovaisesti.

      Sitten treeniä, isompia painoja. Ota tavoitteeksi vaikka 3 kahdeksan toiston sarjaa, ja painoa sen verran ettet saa kuin 8, 8 ja vaikka 6 omin avuin ja 2 avustettuna. Sen jälkeen kun menee kolme kasia, niin lisää painoa.
      Jos penkkaat aina samoilla painoilla yhtä paljon toistoja, eivät sarjapainot siitä kasva.
      Itse nostin penkkituloksen reilussa vuodessa 60kg:sta vähän reiluun 100kg:n ihan ilman roinaa (eikä penkki ole mikään mittari voimasta, ja siksi itsekään en sitä edes treenannut kuin kerran viikossa juuri tuon muutaman kasin sarjan), ja samassa suhteessa kasvoivat kaikki tulokset, kyykky, prässi, ylätalja, käsipainoilla tehdyt sarjat, pystypunnerrus, maastaveto jne.

      Roinaaminen on todella yleistä, mutta en näe siinä tasan mitään järkeä ellet sitten ihan välttämättä halua varttisi valokeilassa bodauslavalla, tai vahvamieskisoissa.

      Ja unohda penkkitulos, sille on yks v*tun hailea muualla kuin teiniviiksien pöydässä esson baarissa. On niitä RPH (Rinta Penkki Hauis) miehiä nähty, jalat kuin linnulla ja kädet hyvässä treenissä.
      Sinänsä, RPH-miehet ovat ihan huvittavia näkyjä, joten hauska se on jollekkin naureskella..

      Muista tasapaino treenatessasi!

      Älä ahnehdi painojen kanssa, ja muista oikea tekniikka, muutoin rikot äkkiä paikat.

      • yhden sortin bodari

        Ja pitää muistaa se että on eri asia jos 160 senttinen ja lyhytselkäinen ja lyhytjalkainen tumppi vetää maasta 200kg, kuin että saman 200kg vetää 188 senttinen hongankolistaja, koska vipusuhteet ovat toisenlaiset.
        Ei tarvitse kovinkaan paljoa erota lihaksen kiinnityskohdan suhteellinen paikka niin toinen nostaa painoja ihan luonnostaan puolet enemmän.
        Ihmisiä on monenlaisia, toisten rakenne sopii paremmin pitkän matkan juoksuun ja toiset ovat taas parempia voimalajeissa.
        Itse kuulun jälkimmäisiin, eli olen aina ollut äärettömän huono juoksussa, mutta voimalajeissa olen luonnostani pärjännyt hyvin.

        Olen 184 senttinen ja painan 110kg.


      • kysyn-
        yhden sortin bodari kirjoitti:

        Ja pitää muistaa se että on eri asia jos 160 senttinen ja lyhytselkäinen ja lyhytjalkainen tumppi vetää maasta 200kg, kuin että saman 200kg vetää 188 senttinen hongankolistaja, koska vipusuhteet ovat toisenlaiset.
        Ei tarvitse kovinkaan paljoa erota lihaksen kiinnityskohdan suhteellinen paikka niin toinen nostaa painoja ihan luonnostaan puolet enemmän.
        Ihmisiä on monenlaisia, toisten rakenne sopii paremmin pitkän matkan juoksuun ja toiset ovat taas parempia voimalajeissa.
        Itse kuulun jälkimmäisiin, eli olen aina ollut äärettömän huono juoksussa, mutta voimalajeissa olen luonnostani pärjännyt hyvin.

        Olen 184 senttinen ja painan 110kg.

        Saanko kysyä että mitä sydän sanoo tuosta lihasmäärästä? Joutuuko pumppaamaan enemmän verta lihaksiin?


      • 68-v
        yhden sortin bodari kirjoitti:

        Ja pitää muistaa se että on eri asia jos 160 senttinen ja lyhytselkäinen ja lyhytjalkainen tumppi vetää maasta 200kg, kuin että saman 200kg vetää 188 senttinen hongankolistaja, koska vipusuhteet ovat toisenlaiset.
        Ei tarvitse kovinkaan paljoa erota lihaksen kiinnityskohdan suhteellinen paikka niin toinen nostaa painoja ihan luonnostaan puolet enemmän.
        Ihmisiä on monenlaisia, toisten rakenne sopii paremmin pitkän matkan juoksuun ja toiset ovat taas parempia voimalajeissa.
        Itse kuulun jälkimmäisiin, eli olen aina ollut äärettömän huono juoksussa, mutta voimalajeissa olen luonnostani pärjännyt hyvin.

        Olen 184 senttinen ja painan 110kg.

        Myös raajasuhteet vaikuttavat.

        Olen itse lyhytjalkainen ja pitkäkätinen.

        Sylivälini on 10cm suurempi kuin pituuteni. Ka on 1 : 1.
        Olen myös useamman kerran todennut, että jos istuessamme nuppini on samalla korkeudella toisten kanssa niin seisoman noustessa toiset jatkavat 5 - 10cm korkeammalle.

        Käytännössä tämä tarkoittaa, että saan mavessa ehkä ka. 10cm:n tai suuremmankin aloitusedun.

        Jokainen tietää mikä merkitys on jos tanko on aloituksessa 10cm:n korokkeella.
        En minä tätä häpeä koska en ole voinut itse vaikuttaa mittasuhteisiini.

        Vastaavasti, pitkät kädet ovat haittatekijä kaikissa käsllä tehtävissä nostoissa, varsinkin pystyssä, punnerruksissa ja työnnössä.

        Jos joku epäilee tuon 10cm:n merkitystä niin kokeilemallahan se selviää.

        176cm, 90kg, rasva 15%, ikä 68v 10kk.


      • 6thrxcv
        kysyn- kirjoitti:

        Saanko kysyä että mitä sydän sanoo tuosta lihasmäärästä? Joutuuko pumppaamaan enemmän verta lihaksiin?

        Tietysti, mutta on myös yleensä paremmassa kunnossa.

        Jos nyt siis puhutaan terveellisesti reenanneista.


    • teenari 88.

      Ite nostin 2.. vuodessa 40 kilon penkistä 105 kilon penkkiin. Ei tarvinnut horkata, mutta paljon vinkkejä piti kysyä ja lisäravinteita syödä. Lahjaton testo vammanen kun olen.

      Osaamista se vaatii. 150 kiloa kun liikkuu sarjana niin se vaatii monesti jo horkkaa

    • Nipa.

      Joo, tutut voimailijat sanovat ihan järkiään että 200kg penkistä ei nouse ilman dopingia ja kuitenkin kun he itse nostavat jotkut pitkästi yli 200 kiloa. Eli mitä se sitten tarkoittaa?!

    • rawpower43vluomu

      tarkeimmät asiat sali treeneissä ja muutenkin on kunnon yö unet. lepo. ja oikeallainen ruokavalio. ja ku muistat syödä 2-3 tunnin välein. ja jaksat odottaa niin kyllä niitä tuloksia sopivia tuloksia tulee ilman hormoonejakin.. ja en suosittele käyttämään hormooneja laisinkaan.. voi hajota pää. ja sisus kalut ei kestä pitkässä käytössä.. eli terveys menee.. sulla on vielä aikaa treenata.. itellä tuntu silloin ku aloitin sali treenaamisen että en koskaan saa esim 140kg vaikka sen 3-4 toistoa.. mutta ku jaksaa vaan treenata, ja muistaa käydä hieronnassa.. niin kyl se siitä sitten... ja ei nosta missää liian isoilla painoilla mitä ei saa kunnolla. eli ei sitten hajoa paikat. itellä nyt olkapää paskana. ja levossa särkee hitosti.. oma vika ku tehnyt väärin ja liian isoilla.. itellä kesti saada tuolla 140kg sarjoja noin 8 vuotta treenata. ku sain oikeanlaisen ohjelman. tämä on vain penkki. ja kyykky ja mave ohjelmat kanssa jne...

      • hartiapankki

        huomasin itsekin joku aika sitten kuinka v-mäinen tuo olkapääkipu voi olla. Mulla meni koko käsi pois pelistä viikoksi, en pystynyt edes hampaita harjaamaan sillä vaan piti yrittää vasurilla, heh.
        Ennen kivun alkua kokeilin uutta hartiatreeniä ja laitoin tietysti tyhmyyttäni kaikki heti peliin. Uutta liikettä pitäisi aina lähestyä varovasti ja ajan kanssa.


      • warhammer

        Ja Ap:lle..M.O.T(Mikä oli todistettava)..8 vuotta
        Ja 140 kg puhtailla.


    • Sampo

      Joka salilta varmasti löytyy ainakin jonkinlaisia hemohessuja, jotka tulee kaupittelemaan tai ainakin suosittelemaan jotakin. Mullekin on yritetty myydä jotain ihmebuustereita, vaikka miten olen pieni (153 cm 57 kg), ja vakuuttanut liikkuvani vaan ilokseni. No nyt on tosin Prismasta ostamani HERA 80 (vihreä pussi 800 g) mennyt jo toista vuotta, ja tuloksiakin on syntynyt. Heraproteiini (=maitoproteiini kuten maidossa, rahkassa, viilissä, raejuustossa, maustamattomassa ym jogurtissa...) on parasta, jos haluaa olla ihan ilman kepulikonsteja.

      • jeygfb

        "Joka salilta varmasti löytyy ainakin jonkinlaisia hemohessuja, jotka tulee kaupittelemaan tai ainakin suosittelemaan jotakin. Mullekin on yritetty myydä jotain ihmebuustereita"

        Vaivauduitko ottamaan selvää oliko kyse oikeasta roinaamisesta vai jostain muusta?

        Katsos kun kaikenlaisia buustereita saa ihan suomalaisistakin ravinnekaupoista ja ihan laillisesti. Ja Suomen ylitiukat viranomaiset tietäen täällä kaupassa myytävä kama on 100% turvallista ja siten myös melko tehotonta.

        Joo, itsekin ostelin aikanaan noita 800g pusseja ja sitten ymmärsin ottaa asian perusteellisemmin. Jos todella tulet toimeen noilla 800g pusseilla, käyt salilla vain lämmittelemässä.
        Alle 3kg annoksia kun ei ole mitään järkeä ostaa, jos tosissaan reenaa ja tavaraa palaa (tämä noin aloittajalle vinkkinä, salille lehtiä lukemaan menevät voivat ostella pikkupusseja kaikessa rauhassa).


    • faniarska

      Kyllä käyttävät hormoneja.

      • warhammer

        Koitappa saada nää uskomaan =D


    • oon luomu

      harrastus tää vaan on

    • Jackichan

      Tässä on tullut paljon hyviä vastauksia, niin treenistä, levosta, ravinnosta yms. Joku mainitsikin tuossa siitä ettei lihasmassan kasvattamista ja "huippukuntoon* laittamista kannata ottaa liian tosissaan. Pääpointti kannattaa muistaa, treenaaminen on mukavaa ja terveellistä! Tavotteiden luominen kuintenkin on tärkeää motivaation kannalta. Tosin, ei sillä oikeasti ole niin väliä meneekö penkistä 100kg vai 150kg. Vai onko? Suurella osalla porukasta on tavoitteena ulkonäön kohentaminen ja tätä kautta itsetunnon kohentaminen. Tässä lajissa on vain se huono puoli että mitä enemmän treenaat, sitä parempaan kuntoon haluat. Aina tuntuu ettei koskaan ole tarpeeksi tikissä. Aina näkee paremmassa kunnossa olevia ja heijastaa sen sitten itseensä, ja itsetunto laskee. Se ei kannata olla treenaamisen tarkotus. Tällöin tyydyt vähempään ja huomaat oikeasti että olet hyvässä kunnossa. Treenaaminen yleensä kaiken päälle vielä loppuu kokonaan, jos sen ottaa liian vakavasti. Ja hormonit: unohtakaa ne! On helppo elää vain tätä päivää ja olla välittämättä tulevasta. Joskus tulee se aika kun elämää osaa ajatella päivää pidemmälle ja silloin voi alkaa harmittamaan että tuli riskeerattua oma terveys. Sekä mielenterveys että fyysinen terveys. Joitakin asioita ei saa peruutettua vaikka haluaisi. Hormooneilla treenatut lihakset sitäpaitsi tuppaa lähtemään aika tosi nopeaa pois aineiden käytön lopetettua. Tiedän kymmeniä entisiä huippukunnossa olleita, jotka näin 10 vuotta myöhemmin on aivan kura kunnossa. Ylipainoa 30kg ja treenaaminen loppunut ajat sitten. Paikat rikki, viina maistuu ja mielenterveysongelmat painaa päälle. Kannattaa myös muistaa että treenaminen vie elämästä aika hiton paljon aikaa jos sen ottaa liian vakavasti. Kohtuus riittää hyvin ja hyvään kuntoon. Ja pojat ja miehet, naisa niillä hirmu lihaksilla ei saada :) Kysykääpä itse tytöiltä...:) Fiksu, sporttinen, hyvällä itsetunnolla varustettu oma itsesi on parasta mitä voit naiselle tarjota. Ei suuret lihakset! Nauttikaa treenailusta ja treenatkaa mutta kohtuudella ja oikeista syistä!

    • 15+15

      Täällähän ne suomi24:sen ''bodarit'' kokoontuu. Ettei vain suurin osa teistäkin olisi näppis-sotureita?

      Joku kysyi jotain tuosta Driven sportsin crazesta. Itse olen kyseistä tuotetta käyttänyt, mutta omasta mielestäni se ei anna samanlaista pumppia kuin esim. jokin tuote joka sisältää beta-alaniinia. Siis tämähän on vain treeni-boosteri, ei se mitään maailmaa mullistavaa ole.

      Sitten nuo hormonit. Tottahan se on, että niistä tulee paljon huonoja sivuvaikutuksia, niin anabolisia kuin androgeenisiakin. Yleensähän hormoneja käyttävät juuri henkilöt, jotka ovat siinä pisteessä, että ilman hormoneja kehitystä ei tule. Mutta hormonit eivät helpota ketään, ne vain antavat mahdollisuuden jatkaa kehitystä rajojen ulkopuolelle, millä tietenkin on ennenpitkää hintansa... Kovalla työllä ne lihakset kumminkin kasvavat.

    • täällä on näköjään paljon asiantuntioita joukossa ja hyviä vihjeitä/apua saa monesta paikasta. itse olen 178cm 90kg kaveri, painoin noin 70kiloa kun aloin reenailee salilla ja silloin penkistä meni noin kerran painoni verran, siitä lähin sit reenailee (ihan silleen 2-3 kertaa viikossa ja joskus jäi joku viikko väliin esim.töiden tai sairastelun takia) ja ensimmäisen vuoden aikana nousi 90 kiloa penkistä ja oma paino nousi noin reilun 10kiloa ja sit lähti hidastumaan (erityisesti kyykäys ja penkki tökki), sain "isoilta pojilta" neuvoja ja huomasin että mulla oli käytännössä kaikki pielessä (ihan tekniikasta alkaen aina ruokavalioon ja sarjoihin) seuraavana vuonna tulokset ohenivat hitaasti kun treenasin uusia liikeratoja ja tekniikoita ja opettelin täysin uudella tavalla reenaamaan, kun noi perusasiat sai kuntoon niin tulokset lähti todella nopeasti taas kasvuun ja noin 3 vuotta tuosta alun penkki tuloksesta (muistaakseni) 70kg, tulos nousi tuonne 130kiloon vaikka siis välillä oli taukoja jne... en usko että ryynejä popsimalla ilman tekniikkamuutoksia/ruokavalio muutoksia ois ees päässyt läheskään samaan... joten malttia vaan äläkä lataa liikaa paineita itelle, kysy neuvoa noilta pitkänlinjan ukoilta (niin teen itsekkin) ja kyllä se siitä sitten!

      • warhammer

        Piikillä se lähtee.


    • Classicbody

      Monesti treeni ja voimatuloskeskustelua seuranneena huomaan ajattelevani että ihmiset tuntuvat sekoittavan lajit keskenään:

      Halutaanko isot raudat ylös penkkipunnerruksessa,kyykyssä ja maastavedossa
      ( voimanosto)
      vai halutaanko kehonrakentajan lihaskoko
      vai halutaanko kehonrakentajan kilpakauden lihaserottuvuus.
      Normi-sali jampat pyrkii kaikkeen yhtä aikaa

      Ensin pitää päättää mitä edellämainituista haluaa ja ruveta tekemään töitä sen eteen.
      kaikkia saa yht aikaa jonkun verran ja jonkun aikaa tietyin varauksin ( myös ilman että tarttee täydentää lääkekappia mustanpörssin myrkyillä)

      Mikäli on saanut muodostettua itselleen kuvan tavoitteesta ja jos se tavoite on veistoksellinen ,luonnollinen,miehekäs,lihaksikas,terve,toimiva,vahva,linjakas etc vartalo se onnistuu ilman kehon ulkopuolisia hormooneitakin.

      Siitä on todisteena esim. suomesssa usea SM kultamitalisti lajina Classic Body Building

      • warhammer

        Ne vasta vetääkin


      • classicbody
        warhammer kirjoitti:

        Ne vasta vetääkin

        classic Bodybuilding on laji jossa kilpailijat ovat allekirjoittaneet suostumuksen milloin tahansa ,siis kilpailuissa tai harjoituskaudella,otettavaan Doping näytteeseen.
        Suurin osa lajin harrastajista ( nimenomaan kilpailutasolla ) ovat vannoutuneita natu treenaajia.

        laji on tehty nimenomaan niille jotka haluavat kisata body kisoissa ILMAN lääkkeitä

        Ja kyllä, mikäli lajia yhtään tuntee tai on seurannut viimeisen 10 vuoden aikana niin oppii näkemään kropasta merkit mitä on käytetty.
        On pikkasen katsokaas eri näköstä tuo horkka liha verrattuna vaikka nyt sitte sellaiseen cbb kilpailijan ei niin paineiseen,mutta kivisempään ,luonnollisempaan ja EROTTUVANPAAN lihaan !

        Cbb kilpailijan erona usein myös se että ottaa 5-10 vuotta treeniä ennenkuin omaa riittävän lihaksiston kilpaillakseen lajissa siinä mitä tiedän ns.horkka puolella eli Kehonrakennuspuolella niin jopa vajaalla kahdenvuoden treenillä
        ( ja säkillisellä lääkkeitä ) on kavuttu kilpalavoille !


      • classicdouping
        classicbody kirjoitti:

        classic Bodybuilding on laji jossa kilpailijat ovat allekirjoittaneet suostumuksen milloin tahansa ,siis kilpailuissa tai harjoituskaudella,otettavaan Doping näytteeseen.
        Suurin osa lajin harrastajista ( nimenomaan kilpailutasolla ) ovat vannoutuneita natu treenaajia.

        laji on tehty nimenomaan niille jotka haluavat kisata body kisoissa ILMAN lääkkeitä

        Ja kyllä, mikäli lajia yhtään tuntee tai on seurannut viimeisen 10 vuoden aikana niin oppii näkemään kropasta merkit mitä on käytetty.
        On pikkasen katsokaas eri näköstä tuo horkka liha verrattuna vaikka nyt sitte sellaiseen cbb kilpailijan ei niin paineiseen,mutta kivisempään ,luonnollisempaan ja EROTTUVANPAAN lihaan !

        Cbb kilpailijan erona usein myös se että ottaa 5-10 vuotta treeniä ennenkuin omaa riittävän lihaksiston kilpaillakseen lajissa siinä mitä tiedän ns.horkka puolella eli Kehonrakennuspuolella niin jopa vajaalla kahdenvuoden treenillä
        ( ja säkillisellä lääkkeitä ) on kavuttu kilpalavoille !

        Voi hitto repesin! =)

        Milloin bodareita on mukamas testattu?

        Jos ADT:n listalla olisivat, niin silloin varmaan testattaisiin joskus.

        Nää kehareiden testit ja paperit on luotu median höynäyttämiseksi.

        Vitja mitä potaskaa tuo allekirjoittaneet suostumuksen jne hah hah hah!


    • warhammer

      Jokanen ihminen joka näyttää joltain vetää hormooneja!

      Iltalehti listasi yleisimmät ammattikunnat ja yllätysyllätys:

      -poliisit
      -strippair
      -ovimikot
      -palomiehet
      -vartijat
      -23-28 vuotiaat naisopiskelijat

      Jokainen joka näyttää liian hyvältä ollaakseen totta,
      on hormoonien käyttäjä.Tulokset saa aikaan 8 kuukaudessa kun siihen
      menee 8 vuotta normaalilla ihmisellä. Kaikki eivät hae lihasta
      ja ulkonäköä vaan jaksamista. Pienillä yö-unilla maximi tehot. Työt,opiskelut,biletys samaan vuorokauteen...Normaali hormoonin käyttäjää ei edes tunnista.Toddella moni fitnes hyypiö käyttää,
      aina kun joku kuva tekee vaikutukset "haluaisin näyttää tuolta"
      niin se on hormooneilla hankittua.

      Kyllä sen hippaa kun nostaa 6 päivää viikos punttia
      18 vuotta ja kroppa on kiintee, muttei lihakset pahemmin
      näy niin se on normaalia. Se jolla jokaikinen lihas on näkyvillä,
      vatsa, hauis, selkä etc..On hormooni sika...
      Tai no joku vastaava hormooni vertaus naisista.
      Lähes jokainen fitnes hypiö käyttää eli noin 91%

      Parhaiten sen tuntee niistä jotka blogeissaan hekuttavat wadan väreissä.
      Hormoonin vetelijä kiistää aina käytön ja kiukustuu pirusti,
      kun joku sitä epäilee.Voisin nimetä loputtoman määrän ihan
      sm- tasollakin olevia, mutta se ei ole minun tehtäväni..
      Jos testattaisiin kaikki niin täällä ei olis mitään kisoja
      koska jokainen vetää.

      • mugbwrge

        Ahaa, lähteenäsi oli aina erehtymätön laadukkaan journalismin perikuva keltainen lehdistö.

        Se veikin sitten pohjan koko muulta kirjoitukseltasi.

        Edustan yhtä noista mainituista ryhmistä ja roina on täällä samanlainen poikkeus kuin se tuntuu olevan muuallakin. Ei ole kertaakaan tullut vastaan.


    • pyllistelijä

      Mies 41v 27v kuntosaliharjoittelua takanapäin ja toivottvasti vielä toiset 27v edessäpäin. koko ns. puntinnosto urani olen treenannut ns. kaurapuuro ja ruisleipä treeniä eli ei koskaan mitään kiellettyjä aineita eikä edes luontaistuotekaupoissa myytäviä lisäravinteita. fakta numero 1. kaikki hormonien käyttäjät ovat raukkamaisia paskahousu huijareita. ja heidän tekemänsä tulokset ovat feikkituloksia. tässä teille joitain saavuttamania ns. kaurapuuro tuloksia: pituus 193 cm paino 115 kg jalkakyykky smith-laitteessa 1x250kg jalkaprässi pohjilta 8x550kg penkkipunnerrus jalat ilmassa eli ns. sotilaspenkki 8x130kg (kahteen kertaan leikatut olkapäät verottavat penkkitulosta). hauiskääntö suoralla levytangolla seisten 8x85kg. maastaveto 1x260kg. kulmasoutu tangonpäässä 10x120kg sekä levytangolla 8x130kg. hauiskääntö ns. vasaraotteella vuorotahtiin penkillä istuen 8x41kg jne. ja vielä kun ottaa huomioon että olen aina treenannut päin persettä niin siinä mielessä aika hyviä tuloksia, eikö vaan?

    • KKHS

      Ei se voi välttämättä hormooneista kieli. 100 kg kymppin toistoina on melkein kaikkien normaalikokoisten tavoitettavissa. Vaatii kärsivällisyyttä, jaksamista ja syömistä kovan treenin lisäksi.

      Mutta hormoonit ovat yleisempiä kuin keskimäärin luullaan. Ne eivät ainatee iso ja vahvaa, koska jotkut käyttävät niitä hyvän treenin ja elämäntavan korvikkeena. Joku jo mainitsikin niitä tuntomerkkejä, kuten raskauarvet (muualla kuin mahassa, niitä kun on voinut saada lihavuuttaan aikanaan) huono iho (eli aikuisella miehellä pientä finniä ym) ja useamminkuin tunnustetaan, mielenterveysongelmia (itsehillinnän puutetta, vainoharhaisuutta ym)

      Salitreeniä pitääkin alkaa harrastamaan analyyttisesti ja kriittisesti sekä omin ehdoin. Jos muiden aktiiviharrastajien mukaan tekee, päätyy taikauskoiseksi rammaksi nistiksi.

      • miksikä ei

        K.Pietiläinen väittää kirjassaan tehneensä

        "useita satoja" tai noin "400 kpl" / päivä

        Permantopunnerusta päivässä..?

        Jossain kohtaa hän toteaa nostavansa penkiltä useita
        kertoja 150 kg.Tuskin oli sen duunipaikassa hormooneita,
        tosin oli se kohtalainen roikale sitten mieheksikin 18? cm
        ja hartioissa leveyttä. Joten siihen nähden tuo 150 kg on
        normaalin kuolevaisen rajoissa.En itse usko. että tulen ikinä nostaamaan yli 100 kg:n 110 kg on vielä mahdollisuuksien rajoissa, mutta sen jälkeen asettaa luonto rajoitukset...Jokanen osaa oman kokonsa ynnätä siihen mikä nousee.


    • luolamies78

      Korvien välistä riippuu paljon ja on paljon hyviä kirjoja, missä neuvotaan ruat,reenit levot jne. Nousujohteisuus avain kehittymiseen, käytät horkkua tai et

      • kfburhou

        Nousujohteisuus eli progressiivisuus on ehkä tärkein muistettava fakta koko treenihommassa. On käsittämätöntä, kuinka monet unohtavat tämän ja treenaavat vuodesta toiseen samoilla painoilla(itsekin tuhlasin vuosia tähän). Teit minkälaista ohjelmaa tahansa ja vaikka nostaisit vain 500 tai 100 grammaa enemmän kuin edellisellä kerralla, treenaat progressiivisesti.

        Toinen juttu mikä voimanhankinnassa kannattaa muistaa, on se että intensiteetti(ainakin minulle) ei ole sitä että näet tähtiä sarjan jälkeen tai treenin jälkeen yrjöät pitkin pukuhuoneen lattiaa. Intensiteetti on nostetut kilot/sekunti. Ja sen nostoon on vain kaksi tapaa: painojen lisääminen tai nostonopeuden lisääminen.
        Toistojen lisäys ei nosta intensiteettiä yksittäisissä toistoissa lainkaan. Kuten ei myöskään sarjojen lisäys tai taukojen lyhentäminen.

        Maksimivoiman lisäys on enemmänkin hermostollista ja sen treenaus pitää olla sen mukaista.


    • Gunderas

      Käyttää.

    • ota iisisti

      Ilma hormoneja 15 toistoa 115 kilolla penkistä x 5 x 2 päivässä ... kunnes omapaino nousi yli 100 kilon. Oli epämukavaa olla niin painava, normaalipainoni ollessa 75 kiloa. Paitoja piti ostaa uusia mutta housut kävivät edelleen. Pudotin painon takaisin normaaliin vuodessa hissunkissun.

      Edelleen nousee tuo sama satsi muuten mutta vain kerran päivässä ja kolmasti viikossa.

      Eipä ollut mitenkään huomattavan isot lihakset mutta en niitä hakenutkaan vaan voimaa.

      Ihan hauska harraste mutta ei kannata niin vakavasti ottaa, että sortuu myrkyillä itseään pullistamaan. Tuskin edes kovin terveellistä on se ja saattaapi kroppa vanhemmiten muistuttaa nahistuneita palleja :))

    • Näin se on.
      • classicbody

        Tuosta naisesta en usko että olis hormooneita käyttänyt.

        Mikään ei viittaa / näytä siltä että olis vedetty

        ja jos on otettu ni kovin on laihoiksi jääneet tulokset

        Toisaalta HYVÄ sillä myös ihon ja hiusten kunto sekä naisellisuus on saatu pidettyä HYVÄNÄ :)


      • Niinpää niin
        classicbody kirjoitti:

        Tuosta naisesta en usko että olis hormooneita käyttänyt.

        Mikään ei viittaa / näytä siltä että olis vedetty

        ja jos on otettu ni kovin on laihoiksi jääneet tulokset

        Toisaalta HYVÄ sillä myös ihon ja hiusten kunto sekä naisellisuus on saatu pidettyä HYVÄNÄ :)

        Niinhän lupasin,ettei hormoonihiirtä tunnista.
        Voi jeesus..Tulokset ovat loistavat..Hän sai sitä mitä
        halusikin hormooneista.

        Jos lukisit ekaks niistä vähän mitä ne tekee ja
        mikä niissä on ajatus,ja sitten puhuttais uudestaan? =)
        Koko pointti nyky hormooni siassa on polttaa rasvaa
        ihan toisessa pontensissa mihin normaali ihmien pystyy.


    • Liikkuvamies84

      Sä teet jotain todella väärin jos 70 kilon penkki tuntuu sulle raskaalta.
      Itse olen 28v mies, aloitin käymään salilla maaliskuussa 2012, olen siis nyt käyny n.7-8kk salilla- Oon käynyt kerran viikossa salilla ja saan jo pian 100kg penkistä ylös. Tällä hetkellä maksimi 90kg. Ehkä jopa enemmänkin, en ole pariin kuukauteen testannut.
      Mutta teen sarjoja 70-85kg:llä. Teet jotain TODELLA väärin jos tosiaan oot 2v käyny vieläkin tuntuu 70kg raskaalta. Syötkö ollenkaan? Pidätkö lepopäiviä?

      Mitään hormoneja en käytä. Ihan vaan normaalia ruokaa. Syön jopa huonosti.
      Irvistätkö yhtään ku teet?

    • 68-v

      Enemmistö ei käytä.

      En oikein tiedä mihin ryhmään lukisin itseni.
      Vuorokausiannoksellani, 50mg, ei ole anabolista vaikutusta mutta palautumiseen se vaikuttaa.

      Noin 64:na, käydessäni salilla 6krt / viikko, totesin kyykky- ja mavepäivien jälkeen hiivatinmoista väsymystä, seuraava päivä olisi täytynyt levätä eikä kotonakaan kulkenut oikein hyvin.

      Testotasoni oli 12 joten tk-lekuri ei antanut testoreseptiä koska alaraja olisi ollut 8.
      Reseptin sain urheilulekurilta. 50mg on mitätön annos enkä ole havainnut mitään muuta vaikutusta kuin tuo palautuminen ja se, että virtaa riittää useampaankin tarkoitukseen.

      Tuolla miniannoksella testoni on 24 luokkaa.
      Kuukauden käyttötauon jälkeen omakin tuotanto oli 22 joten ei tuo pieni täydennys ole häirinnyt omaa, pikemminkin päin vastoin.

      Eläkeläisenä saan testoni Espanjassa maksutta ja halutessani olisin voinut vaihtaa topakampaankin mutta tämä miniannos riittää minun tavoitteisiini.

      Joten, olenko uljas roinari vai hiirimäinen natu?
      Tulokset eivät päätä huimaa mutta pidän tasoa ikäluokkaani nähden riittävinä.

    • Sopivasti bodia ihminen kauneimmillaan. Ei mikään lihaskimppu

    • LB

      Tervehdys.
      Ensimmäiseksi haluan sanoa että on aivan loistavaa että nuori mies on innostunut punttisalitreenaamisesta siinä määrin että jopa hieman ajattelee sitä! :)
      Mutta sitten siihen asiaan, HERÄÄ PAHVI!! Mene kysymään mitä ne isot miehet itse painavat ja miten kauan he ovat treenanneet punttisali ja voimalajeja. Kahdessa vuodessa on täysi mahdottomuus saada mitään salin ennätystuloksia aikaan. Lihastenkasvattaminen on hyvin aikaavievää touhua ja vaatii muutakin kuin penkki ja olkapää treeniä.
      Joten oma vihjeeni on, että kysy kokeneemmilta rohkeasti neuvoja ja mielipiteitä kuitenkaan omia jo oppimiasi asioita unohtamatta. Treenaa kovempaa ja enemmän, syö enemmän ja paremmin ja muista nukkua riittävästi.

      Lisä huomiona vielä, että olet melko hintelä kaveri noin paino-pituus suhdetta kun katselen, ja ikää. On hyvä verrata itseään parempiin jotta on tavoitteita, mutta realistisesti et voi olettaa olevasi samalla tasolla kuin itseäsi 20 kiloa painavampi mies joka on treenannut pidempään kuin sinä.

    • Miss0987654321

      Pyh, teikä on vielä niin nuori ja kasvava että kannattaako kauheasti rasittaa itseään? Monipuolinen treeni ja ravinto on kaiken a ja o. Täytyy kyllä sanoa ettei todellakaan sellaiset raivopunttikallet kiinnosta kun ne vaan ajattelevat itseään ja omia pöksyjään.

    • päänvaiva

      ite reenasin todella kovaa useita vuosia ja saman huomaa tyhmempiki.aineilla lihakset saa kasvaan optimaalisella reenilla ja oikeella ruoka valiolla ihminen voi maksimisaan saada 2kg lihasmasaa vuodessa ja seki on todella paljon ja yleensä nämä hormoni kääpiöt eivät tiedä mitään voimailusta tai kehonrakentamisesta.jos ne tietäs niin ne oikeesti kasvas muutaki ko neste pöhöä.hormoneilla tuloksia saa paranettua paljo 100kilosen miehen normi tuloksien pitää olla penkki 150-200 kyykky 220 330 ja alle 270 vetoja ei ees lasketa jos näihin ei hormoneilla pääse ei kannata pilata kehoaan niveliään maksaansa joka vaihdetaan ammattilaisille parin vuoen välein jos löytyy esim vähemmän puhuttua arnoldilla on menossa 4 maksa onneks on paalua millä niitä vaihdella se alotti raakan teston vetämisen 16vuotiaana

    • x6

      Pellet bodaa, kovilla jätkillä on rahaa ja upea auto.

    • nainen vastaa

      "Ovatko hormoonit terveellisiä?" Hei ihan oikeesti! Jos haluat psyykevammoja, surkastuneet kivekset ja erittää maitoa tisseistä, niin go a head.

      • 68-v

        Riippuu annostuksesta.

        Urheilulääkäriltä saamani reseptin mukainen 50mg:n täydennys on hyvin terveellinen lisäys omaan tuotantoon.

        64v oli testolukemani 12. Minimi viitearvo 8.
        50mg:n täydennyksellä lukema nousi 24:ään.
        Palautuminen nopeutui. Aerobiset jumputukset menevät paremmin. Virtaa riittää salille 6krt / viikko sekä kotiinkin.

        Tuo pienilisäys on ilmeisesti stimuloinut myös omaa tuotantoa koska kuukauden käyttötauon jälkeen taso oli vielä 22.

        Anabolista tai massaa lisäävää vaikutusta tällä miniannoksella ei ole.
        Ilmeisesti se pitäisi olla 50 - 100 kertainen.

        Ovat siis terveellisiä. Ei surkastu kivekset eikä maitoa erity.

        No, täällä tarkoitetaan aivan toisen luokan annoksia.

        Ps. EU-eläkeläisenä saan testoni Espanjasta maksutta paitsi muutaman euron vero joka tuli voimaan elo- tai syyskuun alussa.


    • normi tavis

      Vain hormoonipellet pystyvät kasvattamaan lihaksia luonnottoman äkkiä. Sitten vielä selitellään että kyllä ne on tullut vaan kovalla treenilla ja ei hormoonit oikeastaan paljoakaan mihinkän vaikuta. Itseänsä pettäviä urpoja jotka haluavat ehdottomasti pilata terveytensä.

    • Analytico

      Kyllä! Kaikki käyttävät hormoneja.
      Jokainen jopa itse tuottaa niitä!
      Et eläisi päivääkää ilman hormoneja!
      Kyse onkin mitä hormoneja ja kuinka paljon.
      Miksi sinun pitäisi olla jokin lihaskimppu?
      Eikö hyvässä kunnossa oleminen riitä?
      Tarvitset kyllä - kuten jokainen meistä - RAVIINTOainetta.
      Niitä ovat vitamiinit, kivennäiset, valkuaiset ja rasvat.
      Nykyravinnosta et saa niitä kaikkia! Valitettavasti.
      Sen sijaan saat aineita ruasta, joita sinun ei pitäisi saada.
      Niitä ovat vieraat aineet, esim pakokaasuista, ilmastosaasteista, vedestä, ym päästoista tulleet aineet. Niitä ovat myös Lisäaineet, joita tarkoituksellisesti lisätään ruokaasi. Niillä korjataan esim ruuan väriä, makua, kiinteyttä, tms.
      Pysyäksesi kunnossa ja parantaaksesi suorituksiasi, suositus esim urheilijoille on lisätä hyvälaauisia vitamiineja, proteiinia, kivennäis- ja fytoaineita! Niin tekevät terveet urheilijat ja muut kunnossa pysyjät.

    • qwertyzxcvbn

      Jos haluat lisää voimaa ja nostella raskaampia rautoja, ja siinä ohella toki saada isommat lihakset :), niin tiedän luultavasti syyn siihen, miksi et tunne eteneväs kunnolla projektissa.

      Se ei oo se, ettetkö treenaisi. Kyse on siitä, että et syö tarpeeksi.

      Syö, syö, syö. Koita lisätä ainakin kolmanneksella nykyistä energiansaantias, oli se sit mitä hyvänsä. Sillain, et alkaa jo läskiä kertymään. Käytä lisäravinteita (protsku/hiilarijauheet) lisänä, koska välttämättä et jaksa enää mättää ruokaa naamaan niin isoja määriä kuin pitäis.

      Oon melko varma, et monet pitkäänkin salilla käyneet tekee nimenomaan sen virheen, että ne syö liian vähän. Osataan treenata, tehdään johdonmukaisia treeniohjelmia ja nukutaan hyvin, salille jaksetaan lähteä usein jne. Mutta syödään liian vähän.

      Mittaa painos viikottain. Jollei nouse, SYÖ LISÄÄ!!

      • kunnon ruokaa

        Varsinkin jos ruumiinrakenne on laiha, niin pitäisi syödä kunnolla lisää. Lisäravinteet ovat pääasiallisesti niille jotka eivät osaa/viitsi kokata. Läskiä ei kannata hankkia jos sitä ei ole, mutta kyllä sen peilistä näkee jos sitä alkaa kertymään. Myöhemmin läskista eroonpääsy voi tuottaa ongelmia ja vaikka siitä pääsisi eroon se tulee helpommin takaisin kun kerran on ollut lihava. Ei ruualaitto ole mitään rakettitiedettä ja joka päivä ei suinkaan tarvi vetää samoja pakkopullalle maistuvia ruokia mitä yleensä moni puoliammattilainen vetää.


    • treenaa treenaa

      Aloittaessani punttitreenaamisen 70-luvun alussa sain kolmen vuoden treenin jälkeen 17 vuotiaana penkiltä 90 kiloa, hiukan yli oman painoni (hontelo). Veljeni sai 15 kg kevyempänä 2 vuoden treenaamisen jälkeen 16 vuotiaana 120 kg penkiltä ja 210 kg pystysyväkyykystä. Itse jatkoin puurtamista ja lihasmassaa alkoi kertyä kunnolla vasta 5 vuoden treenin jälkeen ja himmeitä mitaleita 10 vuoden treenin ja kirkkaampia mitaleita 12 - 15 vuoden treenin jälkeen (penkkisarjat 7 x 200 kg, kyykky 6 x 300 kg kummatkin ilman trikoita). Nyt ikämiehenä olen alkanut uudestaan treenaamaan ja 7 vuoden puurtamisen jälkeen menee vanhasta muistista 7 x 130 kg, 7 vuoden comeback treenaamisen jälkeen.
      Toiset kehittyvät nopeammin kuin toiset, itse kehityn hitaasti, Siinä aloittajalle miettimistä ja uskoa seuraavalle 5-vuotistreenikaudelle.

      • joskus treenannut

        Ihmisellä on muutenkin lähes aina joku heikompi osa-alue ja taas vahvuuksia jossain muussa. Joku kehittyy penkissä puolet nopeammin kuin toinen, mutta sama tyyppi ei sitten jääkin kakkoseksi jalkakyykyssä. Lisäksi lihaksen koko ei korreloi voiman kanssa ja kaikilla eivät lihakset kasva kokoa niin näkyvästi kuin toisella.


      • treeni ei riitä

        Toisin sanoen huomasit vasta viiden vuoden jälkeen että ilman steroideja et tule kehittymään ja kasvamaan joten teit niin kuin moni muukin oivallettuaan saman asian?


    • fbi24

      Jos lihaksikkaan vartalon sais ilman horppaa niin kyllä "bodareita" kävelis enempi vastaan esim. kaupungilla, kyllä niin moni ihminen käy salilla lihasten kasvatus mielessä, mutta niiku katu kuvassa näkyy ja kaupungilla niin harvemminpa nuita vastaan kävelee ja ei ne aina sielä salilla ja kotonaan voi olla...

    • bvcbcvccbvc

      Hormoonit ovat nopeampi tie hyviin tuloksiin ja kantavat pidemmälle, mutta normaalille treenaajalle aivan järjetön vaihtoehto.

      En oiken ymmärrä miten tuollainen tuntuu sinusta mahdottomalta. Treenipainosi ovat kuitenkin nousseet, joten miksi ne eivät nousisi jatkossakin? Jos voimaa haluat niin treenaa sen mukaisesti. Eli vähän toistoja ja paljon painoja. Et sinä jatkuvasti pitkiä sarjoja pumppaamalla kehitä voimaasi optimaalisesti. Samoin painoja lisää tankoon aina kun siihen on mahdollisuus, mutta kuitenkin maltillisesti. Ei kannata hypätä kymmentä kiloa eteenpäin suoraa, vaan ota se 5 kiloa tai vähemmän ensin lisää.

      Ehdottomasti vaikeinta treenaamisessa on motivaation ylläpito. Jos siinä onnistuu niin loppu menee itsestään.

    • hiihiihih
    • Olkapäärikkoinen

      Sanoisinpa sen verta vaan että eipä tuo hyvä penkkitulos vielä paljoakaan kerro, sillä sekin on niin paljon tekniikka laji. Jos haluaa kehitystä rintalihaksiin ETENKIN visuaalisesti niin suosittelisin kyllä vastaavaa liikettä käsipainoilla!!!!

    • rtdsffsfds

      Vaikka tuohon tulokseen pääseekin helposti ilman "kiellettyjä aineita" niin kyllä niitä käytetään yhä enenevässä määrin. Kuntosaliharjoittelu on muuttunut suositummaksi harrastuksena, mutta ei ihmisistä ole tullut yhtään sen kurinalaisempia. Oikotietä haetaan niinkuin kaikessa muussakin tekemisessä.

    • Still alive

      10% salila kävijöistä käyttäää hormooneja
      Jos väität muuta et tiedä puoliakaaan...

    • tyttöystävä87

      poikaystäväni käytti viikon d-anaboleita ja muuttui niin aggressiiviseksi että jätin hänet. Ei pystynyt enää hillitsemään kiukkuaan, mitä ennen pystyi ja raivostui mitättömän pienistä asioista 10-20 krt jokaininen päivä.
      Poikaystävä lopetti nuo viikon jälkeen ja palautui ennalleen.
      Rintalihakset kasvoivat huomattavasti lyhyessä aikavälissä ja kroppa hoikkeni.
      Ei se ollut kuitenkaan sen arvoista, että karkotti läheiset ihmiset luotaan raivoamisella. (söi rauhoittavia mutta eivät ne lieventäneet kiukkua).
      Ollaan nyt taas yhdessä sillä ehdolla, että poik-yst. pitää näppinsä erossa noista aineista

      Loppu hyvin. :)

    • Natuna ilmaan

      Itse olen natu ja saan just ja just penkistä 150 kiloo. Tämä ilman mitään jousipaitoja sun muita pellepukuja. Olen aika perus kokonen mies 178 cm tällä hetkellä noin 85 kilonen. Mutta moniko testä roinareista pystyy tempasemaan 20 kilon tangon, jossa kummallakin puolella 10 kiloa lisäpainoa = 40 kiloa pään päälle käsi suoraksi toistuvati 3 kertaa. Tämä siis kolme kertaa peräkkäin ilman taukoa ja pompautusta.

      • WTF?

        Ompa "tosi" vaikeaa!


    • Natuna ilmaan

      Monesti nää hormooni pellet on niitä joilla ei oo mitään refleksejä, minkä takia pikku paini näitä vastaan on helppoa lämmittelyä. Miettikää jos vaikka Tero Pitkämäki osaa yhtään tapella tai omaa mitään itsepuolustus taustaa, kuinka kova vastus se olis. Tero otti joskus etukyykystä 165 kiloo! Nykyää varmaan enemmän. Joustavuus, nopeus, räjähtävyys = käytännön voimaa joten tehkää erilaisia nosto variaatioita ja treenatkaa kuntoanne monin eri tavoin. Penkki on epäkäytännöllinen arkipäivän jutuissa jos et omaa yhtään kuntoa ja joustavuutta. Hyvänä esimerkkinä Pessinen painaa jotaa 75 kiloo ja kaatelee traktoreita.

    • (WT ÄHVÄLLE)

      Kuules WTF teen sen YHDELLÄ kädellä enkä pompauta/tauota. Eihän tähän tietysti rautakanget pysty ha ha ha hhhaaaaaaaa!!!

    • Nyk kynis

      Kuka nämä hormoni miehet kuntouttaa .tulee enää siittimestä kuumaa Ilmaa.käytin Joskus liikaa ja nyt en voi enää Mennä ulos,koska häpeän.

    • Anonyymi

      Sarjakestävyys ja maksimiykkönen ovat hieman eri asioita.
      Aloin opettaa painia ja nykkeilyä harrastaneelle junnulleni olympianostojen tekniikkaa ja treenejä.
      Aloitti 15v ikäisenä. Parin kuukauden kuluttua heppu pyysi penkkitreeniä.
      Kerroin kyllä sen olevan kutakuinkin hyödytöntä mutta otetaan mukaan. Tekniikan perusteiden oppimisen jälkeen heppu punnersi 85kg. Oma paino oli 74kg.
      Kahden kuukauden jälkeen meni 120kg ykkösenä.
      Treenasimme vaihdellen tasavitosia, kapeaa pyramidia ja maksimivoimaa.
      Kaikki suoritukset maksiminopeudella. Apinan raivolla.
      Tuon jälkeen arvelin 120kg riittävän hänen kavereilleen ja jatkoimme oikeita punttitreenejä.
      Kaksi kundin kaveria kävi katsomassa puhuttiinko potaskaa.
      Silloin oli menossa kyykkytreeni syville kuomille. Kolmosia 150kg tangossa.
      Kavereilla ei ollut mitään käsitystä painoista ja he halusivat kokeilla.
      Opastin tyhjällä tangolla. Kun jotain tolkkua näytti olevan ja pojat vaativat tankoon levyjä niin minun varmistessani poikien kyykkymaksimi oli 50kg.

      Pitkät sarjat sopivat voimakestävyyden ja -nopeuden harjoitteluun.
      Itseään jäykistävät ja hidastavat öhkärit hankkivat näyttelymassaa.

    • Anonyymi

      Yleisesti ottaen isot lihakset tulee dopingilla. Ei nettivalmennuksilla tai lisäravinteilla.

      • Anonyymi

        Totta. Mie roinaan ja vedän neuvvolan helistimillä 53 x 86kiloo kehdosta. Tosta vaan.
        Oottakee kun täytän 5v, Svartseniggerikin kalapenee.

        T: Aapo-Inkeri, 1v6kk, Terskantyvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Mie roinaan ja vedän neuvvolan helistimillä 53 x 86kiloo kehdosta. Tosta vaan.
        Oottakee kun täytän 5v, Svartseniggerikin kalapenee.

        T: Aapo-Inkeri, 1v6kk, Terskantyvi.

        Myytkö myös lisäravinteita ja nettivalmennuksia?


      • Anonyymi

        Kyllä isot lihakset saa ilman dopingia mutta se vaatii tietotaitoa ja kovia treenejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä isot lihakset saa ilman dopingia mutta se vaatii tietotaitoa ja kovia treenejä.

        Höhhöh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höhhöh!

        Löytyykö joku perustelu miksi muka natuna ei saisi isoja lihaksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löytyykö joku perustelu miksi muka natuna ei saisi isoja lihaksia?

        Hormoni- ja yms-tasot ei riitä. Tietenkin aina löytyy joku geneettinen friikki joka pystyy kasvattamaan enemmän lihasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hormoni- ja yms-tasot ei riitä. Tietenkin aina löytyy joku geneettinen friikki joka pystyy kasvattamaan enemmän lihasta.

        Niihin tasoihin pystyy luontaisesti vaikuttamaan monella tavalla, sen sijaan roinatessa tulee monella rajat vastaan yleensä jo muutaman vuoden kuluttua ja homma alkaa junnaamaan paikoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niihin tasoihin pystyy luontaisesti vaikuttamaan monella tavalla, sen sijaan roinatessa tulee monella rajat vastaan yleensä jo muutaman vuoden kuluttua ja homma alkaa junnaamaan paikoillaan.

        Testosteronitasoja ei pysty perustasolta moninkertaistamaan ilman dopingia. Muutaman kymmenen prosentin parannus testosteronitasoihin ei tuo lisää lihasta koska myostatiini rajoittaa lihasten kasvua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testosteronitasoja ei pysty perustasolta moninkertaistamaan ilman dopingia. Muutaman kymmenen prosentin parannus testosteronitasoihin ei tuo lisää lihasta koska myostatiini rajoittaa lihasten kasvua.

        Testotasoihin pystyy paljonkin vaikuttamaan luontaisin keinoin siksi steroidien käyttö on turhaa jos löytyy tietotaitoa natutreenauksesta ja ravinnosta + ravinteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testotasoihin pystyy paljonkin vaikuttamaan luontaisin keinoin siksi steroidien käyttö on turhaa jos löytyy tietotaitoa natutreenauksesta ja ravinnosta ravinteista.

        Hehheh. Testotasoja ei voi moninkertaistaa perustasosta ilman dopingia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehheh. Testotasoja ei voi moninkertaistaa perustasosta ilman dopingia.

        En tiedä moninkertaiseksiko nousevat, mutta 300 kilon penkki natulla ja yli 400 kiloa maastavedosta tai kyykystä kertoo, että natuna pystyy eri hormonitasoihin paljonkin vaikuttamaan. Tuota faktaa ei kukaan pysty kiistämään.


    • Anonyymi

      1935 syntynyt veljeni oli luonnostaan isoluinen ja kehittyi varsin lihaksikkaaksi vaikka mistään kehonrakennuksesta ei ollu hajua varsinkaa syrjäkylällä.
      Heppu oli miesten voimistelun voittaneessa Suomen mestaruusjoukkueessa 1952 ja esiintyi joukkueen mukana Helsingin olympialaisten avajaisissa 1952.
      Parin kympin pinnassa oli kropaltaan kuin silloin jenkki-idoli Stewe Reeves.
      Heppu poimittiin uimarannalta mukaan elokuvaan Kesäyön Unelma tai jotai sinne päin.
      Mistään proteiineista ei ollut tietoakaan. Äijä oli raksalla töissä 15v alkaen ja söi jumalattoman paljon tavallista työläisperheen ruokaa. Ruokatuntievääksi meni likimain puoli kotona leivottua ruisleipää ja rutkasti maitoa.
      Muutenkin hän oli varsinainen rohmukuoriainen.
      Töistä kotiin. Safkat naamaan. Tunnin, parin kuluttua fillarilla10:n kilsan päähän punttitreeneihin. Olympianostoharkkoja. Kotiin ja leipää naamaan.
      Isoluinen äijä joka hahmo on vieläkin vakuuttava. Pituus oli aikanaan hieman alle 180cm. Jokainen kutistuu.

    • Anonyymi

      Sorry, olen hetero.

    • Anonyymi

      En minä mutta äitini käyttää.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      2993
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2868
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      94
      2136
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1838
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1751
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1662
    Aihe