Kongressimies: ”Evoluutio on valhe helvetistä”

Jenkkilän oma Reinikainen, lääkäri ja kongressin edustajainhuoneen jäsen Paul Broun, kertoo tulikiven katkuisen näkemyksensä tieteestä netissä julkaistulla videolla.

Hulluinta asiassa on, että Broun istuu itse edustajainhuoneen tiede- ja teknologiavaliokunnan jäsenä.

"God’s word is true," Broun said, according to a video posted on the church’s website. "I’ve come to understand that. All that stuff I was taught about evolution and embryology and Big Bang theory, all that is lies straight from the pit of hell. And it’s lies to try to keep me and all the folks who are taught that from understanding that they need a savior."

"Broun also said that he believes the Earth is about 9,000 years old and that it was made in six days"

http://bostonherald.com/news/us_politics/view/20121006congressman_calls_evolution_lie_from__pit_of_hell

Vetää aika hiljaiseksi. No, tässä kuitenkin tämä herran "vaalimainos", millä hän kalastelee fundamentalisti konservatiivien tukea jatkolleen edustajainhuoneessa.

http://www.youtube.com/watch?v=ZBy3MbP4WDo.

32

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?!23

      Mistä sen edes tietää onko tuokaan oikeasti kreationisti, Amerikassa varmasti ihan hyvä bisnes jos on korkeasti koulutettu ja alkaa paasaamaan evoluutioteorian vastaisesti fundamentalisteille, tässä tapauksessa ehkä motiivina säilyttää työpaikka.

      • Voi olla noin tai voi olla olematta.


      • Liuhtas Kuikelious
        solon1 kirjoitti:

        Voi olla noin tai voi olla olematta.

        Kuka muistaa millä Obama sai Nobelin rauhanpalkintonsa ;

        Valehtelemalla vaalipuheissaan!
        So What?


      • Liuhtas Kuikelious kirjoitti:

        Kuka muistaa millä Obama sai Nobelin rauhanpalkintonsa ;

        Valehtelemalla vaalipuheissaan!
        So What?

        Ottamatta itse kantaa Obaman rauhanpalkinnon perusteisiin, niin sinä ilmeisesti kuitenkin myönnät Paul Brounin valehtelevan?


      • älä luistele!
        solon1 kirjoitti:

        Ottamatta itse kantaa Obaman rauhanpalkinnon perusteisiin, niin sinä ilmeisesti kuitenkin myönnät Paul Brounin valehtelevan?

        Kumpi enemmän ja raskaamman jälkeen?


      • älä revi persett
        solon1 kirjoitti:

        Ottamatta itse kantaa Obaman rauhanpalkinnon perusteisiin, niin sinä ilmeisesti kuitenkin myönnät Paul Brounin valehtelevan?

        Yhysvalloilla on velkaa 23x enemmän per kapita kuin Reikalla!


      • älä luistele! kirjoitti:

        Kumpi enemmän ja raskaamman jälkeen?

        Mitä sillä on tekemistä kreationismin kanssa, onko Obama saanut pidettyä vaalilupauksiaan vai ei?

        Avaus koski hämmästelyä siitä, että USA:ssa istuu nuoren Maan kreationisti tiede- ja teknologiavaliokunnassa. Miten hän edistää tiedettä ja teknologiaa, jos hän ei nähtävästi usko siihen alkuunkaan?

        "Kumpi enemmän ja raskaamman jälkeen?"

        Paul Broun, koska hän denialistina kiistää näemmä luonnontieteiden perustoja.


      • solon1
        älä revi persett kirjoitti:

        Yhysvalloilla on velkaa 23x enemmän per kapita kuin Reikalla!

        Ja tämä liittyy kreationismiin ja avaukseen miten?


      • tieteenharrastaja
        solon1 kirjoitti:

        Ottamatta itse kantaa Obaman rauhanpalkinnon perusteisiin, niin sinä ilmeisesti kuitenkin myönnät Paul Brounin valehtelevan?

        Saattaa olla pahemminkin. Siis että hän itse tosissaan uskoo kaiken puhumansa,


      • mites luulit?
        solon1 kirjoitti:

        Ja tämä liittyy kreationismiin ja avaukseen miten?

        Ohjaako älykäs voima kehitystä vai... onko Raamatun kuvaus maailmasta ja sen menosta virheellistä?

        Kreationismiin kuuluu kaikki mitä luojanluomassa maailmassa tapahtuu!
        Politiikkakin!


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Saattaa olla pahemminkin. Siis että hän itse tosissaan uskoo kaiken puhumansa,

        Minä vähän pelkään, että hän todellakin uskoo kaiken puhumansa.


      • solon1 kirjoitti:

        Ja tämä liittyy kreationismiin ja avaukseen miten?

        Miten tämän apinatrollin kommentit on yleensäkään koskaan liittyneet mihinkään? Hirveä surina vain käy sen päässä ja on ihan pakko taas kirjoittaa.


      • asasdasdfasdfg
        solon1 kirjoitti:

        Minä vähän pelkään, että hän todellakin uskoo kaiken puhumansa.

        Mikään jota pelkäät ei sen vuoksi ole totta sinulle ?

        Hassun logiikkaa.


      • hämmästynny
        solon1 kirjoitti:

        Minä vähän pelkään, että hän todellakin uskoo kaiken puhumansa.

        Mitä pahaa ja epäoikeudenmukaista siinä näet että kukin saa pitää kaiken elämänsä aikana hankkimansa kuolemansa jälkeenkin niistä säädetyllä tavalla?
        Lopussahan vain lasketaan pointsit yhteen!


      • asasdasdfasdfg kirjoitti:

        Mikään jota pelkäät ei sen vuoksi ole totta sinulle ?

        Hassun logiikkaa.

        Huoh...opetteleppa semantiikka hiukan ja yritä uudelleen.


      • hämmästynny kirjoitti:

        Mitä pahaa ja epäoikeudenmukaista siinä näet että kukin saa pitää kaiken elämänsä aikana hankkimansa kuolemansa jälkeenkin niistä säädetyllä tavalla?
        Lopussahan vain lasketaan pointsit yhteen!

        En minä Jumalaan uskomista sinänsä pidä pahana asiana, muttta tieteen kehittymisen estämistä denialismin vuoksi kylläkin.


      • *
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Miten tämän apinatrollin kommentit on yleensäkään koskaan liittyneet mihinkään? Hirveä surina vain käy sen päässä ja on ihan pakko taas kirjoittaa.

        RepeRuutikallo
        11.10.2012 19:40
        Miten tämän apinatrollin kommentit on yleensäkään koskaan liittyneet mihinkään? Hirveä surina vain käy sen päässä ja on ihan pakko taas kirjoittaa./ Älä kiipee ylemmäs, se puusi on yhtä laho latvastaan kuin pääsi.


    • mitä merkitsee?
      • Sepä Se

      • Sepä Se kirjoitti:

        Jenkkilähän on suorastaan maanpäällinen paratiisi.

        http://www.youtube.com/watch?v=8y4vIzEkd6s

        Mutta onhan tuo tiedossa. Epätäydellisessä maailmassa elämme.

        "Epätäydellisessä maailmassa elämme."

        Niin elämmekin, varsinkin niin kauan kuin Paul Brounin kaltaisia idiootteja on päättämässä maiden asioista.


      • Ehkö epäterveellinen ruoka sekoittaa aivot.


      • Kapi Vainen
        solon1 kirjoitti:

        "Epätäydellisessä maailmassa elämme."

        Niin elämmekin, varsinkin niin kauan kuin Paul Brounin kaltaisia idiootteja on päättämässä maiden asioista.

        Kuka hyvänsä kunhan eivät teikälääset!


      • Sepä Se
        solon1 kirjoitti:

        "Epätäydellisessä maailmassa elämme."

        Niin elämmekin, varsinkin niin kauan kuin Paul Brounin kaltaisia idiootteja on päättämässä maiden asioista.

        "Niin elämmekin, varsinkin niin kauan kuin Paul Brounin kaltaisia idiootteja on päättämässä maiden asioista. "

        Buahhha, jaaha, taas asioista mitään tietämätön tollo kuvittelee häikäisseensä kuulijaksa viisaudellaan. Kuka uskaltaa kertoa hänelle totuuden?


      • Sepä Se kirjoitti:

        "Niin elämmekin, varsinkin niin kauan kuin Paul Brounin kaltaisia idiootteja on päättämässä maiden asioista. "

        Buahhha, jaaha, taas asioista mitään tietämätön tollo kuvittelee häikäisseensä kuulijaksa viisaudellaan. Kuka uskaltaa kertoa hänelle totuuden?

        Kerro toki, tietämätön tollo kuuntelee.


      • Kapi Vainen kirjoitti:

        Kuka hyvänsä kunhan eivät teikälääset!

        Mitä pahaa tieteen edistämisessä on?


    • hiljentykäämme
      • Sepä Se

      • Sepä Se kirjoitti:

        Rationaalisuuswiki, tuo tietämättömyyden mekka. Ei mikään ihme että ole asioista niin pihalla kuin huru-ukko :D

        Eipä tuo ainoa lähteeni onneksi ole, mutta sieltäkin kyllä selviää, että minkälainen sivusto on kyseessä.


      • *
        solon1 kirjoitti:

        Eipä tuo ainoa lähteeni onneksi ole, mutta sieltäkin kyllä selviää, että minkälainen sivusto on kyseessä.

        Tarkistitko jatkolinkit?
        Menivät arvovaltaisten yliopistojen tutkimustuloksiinkin.


    • M@k3

      Politiikassa kalastellaan aina ääniä, tässä tapuksessa kyseinen henkilö kalastelee oppimattomien typerysten ääniä, joita on ilmeisesti amerikassa huomattavat määrät. Ihan nomaalia ja kannattavaa toimintaa.

    • Ehkä tuokin uskovainen on kokemusperäisesti tutustunut hellvetin olosuhteisiin kin tuntuu olevan niistä niin hyvin perillä.

      Hellvetissä siis sieluja kidutetaan vanhojen tuttujen hehkuvien rautojen ja kiehuvien patojen lisäksi ainakin evoluutioteorialla, embryologialla ja alkuräjähdysteorialla.

      Hui kauheaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe