Alle 1000 kaloria/päivä

laihduttaja94

Olen nyt kolmatta päivää syönyt päivässä siinä 800-900 kalorin paikkeilla ja pudottanut kilon. Syön kyllä mielestäni monipuolisesti mutta niukasti. Esim. aamulla muki maitoa ja rahka, päivällä pieni salaatti, iltapäivällä kolme kalapuikkoa ja viisi lohkoperunaa, illalla rahka/jugurtti. Pyrin syömään hitaasti ja juomaan noin 3 litraa vettä päivässä. Lisäksi syön monivitamiini-kivennäisaine-mineraali pillerin (kaikki vitamiinit, kaikki mineraalit ja kivennäisaineet paitsi rauta).

En urheile kovin paljoa tällä hetkellä, kahdesti viikossa käyn bodypumpissa ja sitten salilla noin kerran kaksi viikossa. Painan nyt 69 kiloa, olen 163 cm pitkä ja 18 vuotias.

En ole suunnitellut jatkavani tätä kauaa, vain viikon verran. Onko tästä kauheasti haittaa? Mieluiten omia kokemuksia, ei vaan "toi on hirveen vaarallista"-libalaabaa.

26

6392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KesäKiristäjä

      No ei ole vaarallista jos se on sen 1-2 viikkoo. Ihmisiä on joutunut eristyksiin sortuneisiin rakennuksiin, lumivyöryihin, merihätään, yms. paikkoihin ja joutuneet olemaan vielä paljon vähemmillä syömisillä tai jopa täysin ilman minkäänlaista syötävää viikkojakin. Eikä silti ole mitään peruuttamatonta vahinkoa tapahtunut.

    • hmm..

      No ei tuossa periaattessa mitään pahaa ole, mutta et sinä kyllä sillä pysyvästikkään laihdu jos palaat samantien vanhaan ruokavalioon...

      • laihduttaja94

        Joo, siis en ole ajatellut palata takasin huonoihin tottumuksiin, vaan jatkaa noin 1400 kalorin diettiä. Nyt on paino junnannut paikallaan noin kuukauden ja sentakia yritän tämmöstä shokki-herätystä :)


      • Hilja hyvää tulee
        laihduttaja94 kirjoitti:

        Joo, siis en ole ajatellut palata takasin huonoihin tottumuksiin, vaan jatkaa noin 1400 kalorin diettiä. Nyt on paino junnannut paikallaan noin kuukauden ja sentakia yritän tämmöstä shokki-herätystä :)

        Hei!

        Hyvä, ettet kauan aio olla noin niukalla ravinnolla - siitä ei nimittäin seuraisi mitään hyvää. Tuo ajattelemasi 1400 kcal/vrk kuulostaa järkevämmältä. Tosin se saisi olla vielä jonkin verran suurempi (1500-1600 kcal), koska sen verran suunnilleen sinun ikäiselläsi on perusaineenvaihdunta (= elimistön tarvitsema päiväittäinen energiamäärä elintoiminnoiden ylläpitämseen ja solujen aineenvaihduntaan).

        Lisäksi jos aiot kuntoilla ja tavoitteenasi on saada rasvakudoksen tilalle lihaskudosta, niin on hyvä, ettei vie kalorimäärä liian alas. Muuten elimistö rupeaa ottamaan energiaa lihaksista.

        Mukavaa syksyä!


    • 8+14

      Sulle hyvä paino vois olla pituuteesi nähden 53-60kg. Sun kannattais harrastaa liikuntaa enemmänkin, tarkoitan pääasiassa useammin, eli joka viikko ja monta kertaa. Muuten voit laihtuu lihasta ja muuttuu ns. laihaläskiksi, eli kevyeksi, mutta löysäksi. Tee paljon myös ruokaisia salaatteja. Semmoisia, mihin tulee vaikka tomaattii, salaatinlehteä, kinkkuu, papuu, maissi, kevytjuustopaloi tms. Semmosta saa jo puolikkaan isoo lautasta vain 200-300 kcal. Se täyttää vaikka pienet kalorit.

      • kalorilaskuohje

        Kalorit omatekoisesta salaatista lasketaan näin:

        Sulla pitää olla ruokavaaka.

        Ensin punnaat salaattikipon tyhjänä. Tulis joku 100g.

        esim.

        Salaatti (voit jättää laskematta, koska niin vähän kaloreita)
        kinkkupussi 250kcal
        maissipurkki 200 kcal
        Tomaatti (voit jättää laskematta, koska niin vähän kaloreita)
        Juustopalapurkki 200 kcal

        sitten ynnäät eli 250 200 200 = 650 kcal

        Sen jälkeen punnaat ruokavaalla sen koko salaattikipon salaatteineen. sitten tulis joku 1300 grammaa. Sit vähennät sen 1300g - tyhjäkippo 100g = 1200g.

        Sitten lasket 650 kcal jaettuna 1200g = 0,54.

        Nyt tiiät, että 1g tota salaattii on 0,54 kcal.

        Sitten punnaat sitä valmista salaattii ruokalautaselle sen määrän mitä syöt. esim. jos otat sitä 300g. 300g x 0,54 = 162,5 kcal. Eli tosi kevyttä!


    • laihduttaja94

      Hei kiitti tosta salaatti vinkistä, pitää varmaan kokeilla joskus :) Tällä hetkellä vaan rahat tosi vähässä niin voi olla että joutuu odottaa tota hiukan.

      Sulle 8 14, urheilen aikapitkälti fiiliksen mukaan eli mun salilla käynti vaihtelee joka kuukausi. Tällä hetkellä inspiroi toi pumppi ja nyt yritän alkaa lenkeilyn (vaikka kyseistä lajia vihaan). Parhaimpina jaksoina siellä salilla tuli vietettyä joka päivä 1½ tuntia. Pyrin nyt että ma,ti, la olisi sali-päivä, ke ja pe olisi pumppipäivä ja sitten lenkille noin 3-4 kertaa viikossa.

      Ja tähtään aluksi noin 65 kiloon (painavimmillani painoin 76) ja sitten olisi tavoitteina 5-aluinen luku :) kevyimmilläni olin noin kuukausi sitten jolloin painoin 68 mutta sitten lipsui takaisin tohon 70. Nyt kolmessa päivässä tullut alas tohon 69, eli oon ihan tyytyväinen :)

    • sopryj 0w4o5j yw´09

      No en varoittele, että on vaarallista, mutta tuhon liikuntamäärään nähden luulisin, että aika rankkaa keholle. Voipi olla, että se pistää kaikki säästökeinonsa nyt peliin: rasvat ovat sen henkivakuutus, ja kun on fyysisesti vaativaa ja nälänhätädieetti (tuo on suunnilleen saman verran kuin Leningradin piiritetyt maksimissaan saivat), niin otetaan energiat sitten lihaksista. Kannattaako pumppia ja kuntosaliharjoittelua yhdistää? Pumpissakin treenataan lihaksia? Käy mieluummin nuo kolme kertaa salilla ja 2-3 lenkillä, pari palauttavaa kävelyä lisäksi. Etsi vaihteleva juoksuohjelma, niin se on hauskempaa kuin iänkuinen tasavauhtinen hölkkä. HIIT (eli tehokkaat intervallitreenit) laihduttaa tehokkaasti. Todennäköisesti painosi junnaa runsaahkon lihaskuntoharjoittelun takia.

    • johan09

      tyttöystäväni yritti epätoivoisesti laihduttaa ja kokeili vaika mitä ihme dieettejä mutta kertaakaan ei paino pudonnut. tai jos putosi niin ne tuli takaisin muutamien viikkojen kuluessa.

      • niinsevaanon

        Ikävä kuulla tyttöystävästäsi mutta se on vaan mielenheikkoutta jos ei pysty kontroloimaan omaa syöntiään ja liikumistaan


      • 1234321
        niinsevaanon kirjoitti:

        Ikävä kuulla tyttöystävästäsi mutta se on vaan mielenheikkoutta jos ei pysty kontroloimaan omaa syöntiään ja liikumistaan

        Kyllähän jokainen itse päättää mitä suuhunsa laittaa. On painonpudottajia ja laihduttajia. Ja jokaisen lähtökohdat ovat eri toisilla ylipainoa 30 kiloa ja toinen haluaa pudottaa 3 kiloa.


    • ei-idiootti

      Mistä teitä idiootteja sikiää?

      Viikon verran nyt voi täysin haitatta olla vaikka pelkän veden varassa. Ja jos kuvittelet laihtuvasi viikon aikana syömällä kalapuikkoja ja lohkoperunoita niin hoh, hoijaa....

      • BWL

        Mun mielestä tossa kalorimäärässä ei ole mitään vikaa, vaikka liikkuisikin paljon, mutta juuri sen liikkumisen takia kannattaisi syödä paljon proteiinia - se täyttää vatsaa ja tekee hyvää lihaksille. Kalapuikot ja lohkoperunat voisi jättää kokonaan pois ja ottaa tilalle vaikka just jotain ruokaisaa salaattia, jota voi syödä määrällisesti enemmän, ja joka on taatusti terveellisempää. Eihän se painon putoaminen mitään merkitse, jos lähteneet kilot onkin lihasta eikä läskiä. Hyvä keino seurata omaa hoikkenemistaan on mitata ympärysmitat esim. rintojen, lantion ja vyötärön kohdalta, voi mitata käsivarret ja reidetkin, riippuu missä ne oman kehon kilot piileskelee. Tai ei piileskele, kyllähän jokainen itse tietää missä kohtaa itsessään on ylimääräistä. :)

        Itse oon laihtunut tänä vuonna reilut 20 kiloa: vyötärö kaventunut noin 27 senttiä, ja rinnoistakin (päältä ja alta) lähtenyt kaksinumeroinen senttimäärä. Lihas on kumminkin sen verran tiheämpää kuin läski, että mittaamalla huomaa todellisen muutoksen.


    • tsemppiä2012

      Vaikka olisit kuukauden niin no hätä. Syöt vaan proteiinia tarpeeksi esim. tonnikala ja raejuusto hyviä lähteitä ja vähän kaloreita...

      • ha haaaaaaa

        Flunssa iskee,
        hiukset lähtee
        silmistä sammuu tuike
        iho on harmaa
        palelee jatkuvasti
        mielialat heittelee
        masentaa
        uni on huonolaatuista
        aamulla on "kohmelo"


    • Whattt

      Toi kalorimäärä on oikeastaan aika paljon... liikun itse joka päivä 2-3h ja syön 700-900 kcal/päivä.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Jätä peruna ja kalapuikot pois. Kauheasti kaloreita ja höoöhöpö ruokaa ovat. Minun ei tarvitse tässä saarnata sen enempää kun netistä löydät taulukot josta näet miten uskomattoman paljon niissä on kaloreita. Viikon verran olen syönyt noin 800-900 kaloria. Tänään meni ekan kerran varmaan 1200. Painoa tippunut 1,5 kg. Lenkkeilen 10km päivässä. Paino saatava itselle normaaliin eli 50kg. Pääsi pumpsahtamaan jopa 58. Ihmettelin kun on aletti luulla huomattavasti vanhemmaksi kuin aikaisemmin. Pituutta on 169, mutta olen ollut aina tosi kevyt ja 58 kiloisena näytän melkoiselta jättiläiseltä. Häpeän. Mutta muutos tulossa. Virtaa on. En tee pakkomielteisesti tätä vaan voin paremmin kuin aikoihin.

    • Anonyymi

      Mistä näitä löytyy jotka uskovat kaloruteorian toimivan ihmisen kohdalla. Suomi täytyy olla maailman suurin kaloriukovaisten maa. THL ja "ravintoasiantuntijat" ovat onnistuneet luomaan kirkon jossa jäseniä kuseteaan viimeisen päälle. Voittajia ovat loppupäässä lääketehtäät.

      • Anonyymi

        Kun olet noin "viisas", niin kerro millä olet itse lihonut? Tuskin ainakaan perunalla, ruisleivällä ja kaurapuurolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun olet noin "viisas", niin kerro millä olet itse lihonut? Tuskin ainakaan perunalla, ruisleivällä ja kaurapuurolla.

        Eiköhän veku lihonut rasvalla ja alkoholilla. Päivittäinen energiantarve tulee 5.5 kilosta perunaa, nämä vekut ovat kylläkin syöneet potut läskisoosin kanssa silloin kun "elivät" suositusten mukaan.

        Hankalahan se on tietysti elää suositusten mukaan kun ei niitä edes tiedä.


    • Anonyymi

      hpv ja anonyymi

      eikö naurettavuudellanne ole mitään rajaa??

      • Anonyymi

        Toisilla ne lehmät lentää eikä ole mitään järkevää sanottavaa.

        Näkyykö lehmien ohella pikku-ukkoja?


    • Anonyymi

      Aloitan toteamalla, että kärsin itse syömishäiriöistä, ja söin hyvin kauan 350kcal päivässä, ja muuten mennyt 700kcal päivässä. Olen todella pieni ja kulutukseni n. 1300kcal päivässä. Sanoisin että riippuu ihan ihmisestä, mikä on peruskulutus ja siitä miinus 500-1000kcal riippuen taas kaikesta. Mutta se mistä nuo kalorit otat onkin sitten se ratkaiseva asia, tuo luettelemasi päivän syömiset kuulostavat hyvin ravinneköyhiltä... 800-900kcal saa mahdutettua niin paljon!

      Aamupala:

      Munakas 3x valkuainen pinaatilla, sipulilla ja herkkusienillä = n. 80kcal
      Omena 1kpl = n. 60kcal
      Yhteensä = n. 140kcal / 14g prot

      Kaurapuuro (1dl kaurahiutale, vesi, suola) ja sekaan 2x kananmunan valkuainen mustikoita 50g rahkaa = n. 240kcal/20g prot

      Kasviksia voi mättää päivässä sen kilonkin helposti, yleensä ovat siinä 30kcal/100g joten puoli kiloa kasviksia on 150kcal. Tähän ei lukeudu peruna tai bataatti, jossa kaloreita huomattavasti enempi. Kokeile esim tehdä lantusta ranskalaisia, kukkakaalista muusia, tai kesäkurpitsasta ”spagettia”.
      Huom! Vihreissä tuppaa olemaan 15kcal/100g (paitsi parsakaali), eli niitä saakin sit ahtaa melkein surutta.

      Eli jos nyt ottaa aamupalaksikin vaikka tuon puuron josta löytyy kuitua, protskua, vitamiineja, yms. 240kcal puoli kiloa kasviksia jaettuna kahdelle aterialle niin ollaan vasta 390kcal.

      Sitten lisätään protskut lounaaseen ja illalliseen; kalkkuna ja kananrinta about 110kcal/100g. Katkarapu 70-80kcal. Tonnikala vedessä 120kcal. Voit syödä noitakin enempi kuin 400g päivässä, mutta yleensä annoskoko 100-150g. Sanotaan että vedät vaikka ton 150g per annos, yhdessä tonnikalaa (purkillinen), ja toisessa kalkkunaleikkeitä. Tulee yhteensä 330kcal.

      Tässä vaiheessa sulla on siis jo kolme semi isoa ateriaa täynnä protskua ja tärkeitä aineita, ja kalorit edelleen vain 720kcal. Eli nyt loput 80-180kcal voidaan vetäistä iltapalasta/snackseistä. Voi vaikka vetäistä 3 omenaa ja silti edelleen kalorit rajoissa.

      Päivän aikana syöt tällä ruokaa yhteensä n. 1,6kg ja enemmänkin voi helposti saada.

      Ihmiset, lopettakaa se kituutus ja syökää fiksusti.

    • Anonyymi

      Ja sen pituinen se kaloriuskovainen nääntymisruokavalio-sepustus.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      138
      5095
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2242
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1688
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1574
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      322
      1561
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1541
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      22
      1501
    8. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      131
      1326
    9. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1299
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      47
      1177
    Aihe