pikkujoulumenu?

magpie**

Heissan.
Olemme ajatelleet kutsua mun vanhemmat sekä miehen äidin ekana adventtina pikkujouluihin meidän uuteen kotiin.
Olen miettinyt menua jo tovin, jouluhassu kun olen. Olisiko teillä vinkkejä antaa?

-keitetyt munat (mätitahnaa tms päälle)
-lämminsavulohi
-graavilohi
-punajuuri-auralaatikko
-metvurstihyytelö
-sienisalaatti
-rosolli
-keitetty peruna
-imelletty perunalaatikko
-pieni kinkku (mies vaatii..)
-itsetehty joululimppu
-glögi &piparit

9

534

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+16

Kuulostaa hyvältä :) Itse pidän kanssa vanhemmilleni ja sisarelleni pikkujoulut samoihin aikoin ja olen tehnyt aikalailla samoja ruokia kuin menussasi. Itse olen tehnyt vielä lihapullia lisäksi ja koonnut juustotarjottimelle erilaisia hyviä juustoja.

• magpie**

Olisi kauhian tärkeää että olis onnistunut setti koska anoppi on (ainakin olevinaan ;) ) oikeen kulinaristi ;)

• Stiina

Sillijäädyke sopii hyvin pikkujoulupöytään, ohjeet googlesta

• Joulun kokkailija

Jouluruoat kruunaa pierujuuren käyttö lähes ruoassa kuin ruoassa. Tuo mukavasti lisää aromia ja syvyyttä ruokaan. Esim. lämminsavuloheen ja erilaisiin lootiin on helppoa istuttaa pierujuuri.

• tarkennen äsköistä

Kuten varsinkin vanha kansa hyvin tietää, niin pierujuuren istuttaminen tapahtuu pieraisemalla ruokaan eli on melko helppoa. Mutta sen jälkeen tärkeintä onkin ruoan nopea tiiviiksi tekeminen, jotta pierujuuri ei karkaa.

• vappua

Liikaa snobailua. mämmiä anopille

• kevennettyä versiota
    • magpie**

Voi pahus kun mulla on tuo mahtava pieremistaito ihan hävinnyt karppaamisen myötä :D Kai jonkun muunkin pieru käy kuin kokin? Jos pyydän isännän pöräyttään perunamuusikattilaan, takaako se oikein imelän perunalooran? Oispa ruuanlaitto niin helppoa.

Se jää nähtäväksi millaiset kalaasit saan aikaan, luulen että lopputulema on palaneet kaupan einesloorat ja hyvä joulumieli kaikilla :)

• keittiöihme

Heissan

Ymmärsin, että teitä on kuusi ruokailijaa.
      Välttäisin ihan perinteisen joulupöydän tyylistä, koska on kyseessä pikkujoulu.
      Alkuun esim. Päärynä-punajuurisalaatti pienten paahtoleipäkolmioiden kanssa.Tai vaikkapa punajuurikeitto smetanaa.
      Pääruuaksi kalkkunaleikkeet tai kalkkunapaisti, punaviinikastike,juureskuutioita,pataattisiivu.
      Jälkkäriksi luumuhyydykekakku tai joku muu jouluinen kakku.
      Sisääntullessa kuoharit,ruuan kanssa punkku,olut,vesi

Lämpöpulloon valmiiksi glögiä, jota terästetään tai ei.

Tarjoilu tapahtuu annoksina lautasilta, jonka toteutatte miehesi kanssa yhdessä.
      Ruoka on helppo toteuttaa, koska keiton tai salaatin voi valmistaa etukäteen.
      Kalkkunapaistin voi paistaa myös aiemmin sekä kastikkeen.
      Kakku menee myös jääkaapissa hyvin yön yli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2284
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1127
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      84
      1007
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      922
    5. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      793
    9. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      769
    Aihe