pikkujoulumenu?

magpie**

Heissan.
Olemme ajatelleet kutsua mun vanhemmat sekä miehen äidin ekana adventtina pikkujouluihin meidän uuteen kotiin.
Olen miettinyt menua jo tovin, jouluhassu kun olen. Olisiko teillä vinkkejä antaa?

-keitetyt munat (mätitahnaa tms päälle)
-lämminsavulohi
-graavilohi
-punajuuri-auralaatikko
-metvurstihyytelö
-sienisalaatti
-rosolli
-keitetty peruna
-imelletty perunalaatikko
-pieni kinkku (mies vaatii..)
-itsetehty joululimppu
-glögi &piparit

9

582

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+16

Kuulostaa hyvältä :) Itse pidän kanssa vanhemmilleni ja sisarelleni pikkujoulut samoihin aikoin ja olen tehnyt aikalailla samoja ruokia kuin menussasi. Itse olen tehnyt vielä lihapullia lisäksi ja koonnut juustotarjottimelle erilaisia hyviä juustoja.

• magpie**

Olisi kauhian tärkeää että olis onnistunut setti koska anoppi on (ainakin olevinaan ;) ) oikeen kulinaristi ;)

• Stiina

Sillijäädyke sopii hyvin pikkujoulupöytään, ohjeet googlesta

• Joulun kokkailija

Jouluruoat kruunaa pierujuuren käyttö lähes ruoassa kuin ruoassa. Tuo mukavasti lisää aromia ja syvyyttä ruokaan. Esim. lämminsavuloheen ja erilaisiin lootiin on helppoa istuttaa pierujuuri.

• tarkennen äsköistä

Kuten varsinkin vanha kansa hyvin tietää, niin pierujuuren istuttaminen tapahtuu pieraisemalla ruokaan eli on melko helppoa. Mutta sen jälkeen tärkeintä onkin ruoan nopea tiiviiksi tekeminen, jotta pierujuuri ei karkaa.

• vappua

Liikaa snobailua. mämmiä anopille

• kevennettyä versiota
    • magpie**

Voi pahus kun mulla on tuo mahtava pieremistaito ihan hävinnyt karppaamisen myötä :D Kai jonkun muunkin pieru käy kuin kokin? Jos pyydän isännän pöräyttään perunamuusikattilaan, takaako se oikein imelän perunalooran? Oispa ruuanlaitto niin helppoa.

Se jää nähtäväksi millaiset kalaasit saan aikaan, luulen että lopputulema on palaneet kaupan einesloorat ja hyvä joulumieli kaikilla :)

• keittiöihme

Heissan

Ymmärsin, että teitä on kuusi ruokailijaa.
      Välttäisin ihan perinteisen joulupöydän tyylistä, koska on kyseessä pikkujoulu.
      Alkuun esim. Päärynä-punajuurisalaatti pienten paahtoleipäkolmioiden kanssa.Tai vaikkapa punajuurikeitto smetanaa.
      Pääruuaksi kalkkunaleikkeet tai kalkkunapaisti, punaviinikastike,juureskuutioita,pataattisiivu.
      Jälkkäriksi luumuhyydykekakku tai joku muu jouluinen kakku.
      Sisääntullessa kuoharit,ruuan kanssa punkku,olut,vesi

Lämpöpulloon valmiiksi glögiä, jota terästetään tai ei.

Tarjoilu tapahtuu annoksina lautasilta, jonka toteutatte miehesi kanssa yhdessä.
      Ruoka on helppo toteuttaa, koska keiton tai salaatin voi valmistaa etukäteen.
      Kalkkunapaistin voi paistaa myös aiemmin sekä kastikkeen.
      Kakku menee myös jääkaapissa hyvin yön yli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      100
      1753
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1150
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      440
      1117
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1043
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      821
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      130
      804
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      753
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      47
      741
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      708
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      671
    Aihe