Ihan mielenkiinnosta vaan... itse en syo enka kokkaa lihaa, mutta joutuisiko esim. lapseni kokkaamaan lihaa kotitalous tunnilla?
Joutuuko kasvissyoja tekemaan kaiken kotitaloustunnilla?
5
287
Vastaukset
- akka vaan
älä tee lapsia, niin ei ole moista huolta!
- ninni872
Kouluissa ja päiväkodeissa taidetaan kunnioittaa perheiden erilaisia ruokavalioita aika vaihtelevasti. Luultavasti asuinpaikkakunnalla on väliä. Helsingissä vegeperheen lapsi tuskin joutuu silmätikuksi samalla lailla kuin jossain Pohjanmaan perukoilla. Olin itse kasvissyöjä jo yläastevuosinani ja muistaakseni en joutunut kokkailemaan lihaa (kävin kouluni Tampereella). Luulisi, että kotitalousopettajatkin alkaisivat vähitellen edes suurimmissa kaupungeissa omaksua sellaisen kaikkien kannalta järkevän asennemuutoksen, että edes välillä voidaan tehdä tunnilla jotain kasvisruokaakin, että aina ei ole pakko olla pelkkää punaista lihaa. Voi tietysti olla, että olen turhan optimisti tämän suhteen.
- ostettiin ne sukset
Jos sun lapsesi ei tykkää hiihtämisestä niin joutuu hiihtämään kumminkin. Muussa tapauksessa putoaa liikunnan numero.
- Miitta.
No se hiihtäminen ei ole eettinen kysymys...
- roppuli
Mahdollisesti, mutta useimmissak ouluissa häntä ei pakotettaisi syömään sitä.
Meillä koulussa jokaisen pitää osata kypsentää lihaa, eli se on se kerta kun pyörittelet sitä lihaa siinä pannulla, ja sillä hyvä, mutta sinun ei tarvitse syödä sitä, jos et tahdo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086937- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493885- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1903479
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482532
- 131924