Kysymys.

Aihetta varmasti on sivuttu palstalle ennenkin. Mutta haluaisin saadan tyhjentävän vastauksen Kreationisteilta Nooan aikaa koskien.

Ymmärsin että kaikkia lajeja arkkiin otettiin kaksi paria. Leijonia, tiikereitä jne.

Ongelma nyt vain mielestäni syntyy siinä miten Dinosauruksille kävi. Eivätö ne mahtuneet arkkiin ja hukkuivat. Jolloin Raamattu on valehtelee.

Vai rappeutuivatko dinot kuten T. rex. Arkin säilymisen jälkeen. Ja jos näin. Miksi dinot saivat suuremman rapputumisen hartijoilleen kuin muut elävät.
Tekivätkö ne enemmän syntiä kuin muut eläimet?

29

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Jolloin Raamattu valehtelee."

      Pahoittelen kirjoitusvirheitäni.

    • cymppi

      Synti on tottelemattomuutta. Ei hiiren syöminen ole kissalle syntiä.
      Synti lähtee ajattelukyvystä ja tietoisesta tottelemattomuudesta jolla tekijä haluaa saada itselleen näennäistä etua joka ei hänelle kuulu.

      • "Synti lähtee ajattelukyvystä ja tietoisesta tottelemattomuudesta jolla tekijä haluaa saada itselleen näennäistä etua joka ei hänelle kuulu."


        Johtuiko siis dinojen kuten T. Rexin pois kuoleminen siitä, että se halusi itselleen enemmän kuin mitä ansaitsi?


      • Sepä Se
        atac kirjoitti:

        "Synti lähtee ajattelukyvystä ja tietoisesta tottelemattomuudesta jolla tekijä haluaa saada itselleen näennäistä etua joka ei hänelle kuulu."


        Johtuiko siis dinojen kuten T. Rexin pois kuoleminen siitä, että se halusi itselleen enemmän kuin mitä ansaitsi?

        "Johtuiko siis dinojen kuten T. Rexin pois kuoleminen siitä, että se halusi itselleen enemmän kuin mitä ansaitsi? "

        Dinot olivat kuitenkin eläimiä. Dinot ja monet muutkin kärsivät ihmisten syntien vuoksi.


      • Sepä Se kirjoitti:

        "Johtuiko siis dinojen kuten T. Rexin pois kuoleminen siitä, että se halusi itselleen enemmän kuin mitä ansaitsi? "

        Dinot olivat kuitenkin eläimiä. Dinot ja monet muutkin kärsivät ihmisten syntien vuoksi.

        Kysymys kuuluikin. Miksi dinot rapputuivat ennemmin pois kuin muut?

        Olivatko ne enemmän syntisiä kuin muut?


      • Sepä Se kirjoitti:

        "Johtuiko siis dinojen kuten T. Rexin pois kuoleminen siitä, että se halusi itselleen enemmän kuin mitä ansaitsi? "

        Dinot olivat kuitenkin eläimiä. Dinot ja monet muutkin kärsivät ihmisten syntien vuoksi.

        Näkeekö ihmissyntinen potentiaaliseen hellvettiin mennessään siellä hurjasti kirkuvia tyrannosauruksia jättiläismäisissä padoissa?

        Miksi ihmeessä sitten helluntalaiset näkijämme eivät ole tällaisia viestejä tutustumisretkiltään hellvettiin matkaansaattaneet?


      • ptähh?
        atac kirjoitti:

        Kysymys kuuluikin. Miksi dinot rapputuivat ennemmin pois kuin muut?

        Olivatko ne enemmän syntisiä kuin muut?

        Mitä eroa yksilön kannalta on kuoleeko vain itse vaiko koko laji?
        Kaikki kuitenkin kuolevat joskus.
        Tämä maailma loppuu kuitenkin aikanaan kaikillta lajeilta.


      • ptähh? kirjoitti:

        Mitä eroa yksilön kannalta on kuoleeko vain itse vaiko koko laji?
        Kaikki kuitenkin kuolevat joskus.
        Tämä maailma loppuu kuitenkin aikanaan kaikillta lajeilta.

        Totta. Mutta haluankin ottaa selville. Tämän Kristityille niin faktana olevan asian. Että Nooan arkki olisi totta. Mutta mitä tässä olen asiasta ottanut selville olen törmännyt tähän ylitsepääsemättömään ja vastausta vailla olevaan kysymykseen. Mitä dinoille oikeastaan tapahtui.


      • ..,,
        atac kirjoitti:

        Totta. Mutta haluankin ottaa selville. Tämän Kristityille niin faktana olevan asian. Että Nooan arkki olisi totta. Mutta mitä tässä olen asiasta ottanut selville olen törmännyt tähän ylitsepääsemättömään ja vastausta vailla olevaan kysymykseen. Mitä dinoille oikeastaan tapahtui.

        Nytkin taphtuu koko ajan asioita joiden merkitystä evokit tulkitsevat täysin väärin.
        Monia asioita he eivät viitsi tai edes kykene arvioimaan.
        Vastaavien asioiden esittely menneisyydestä ei toisi mitään kun nykyisyydessäkään evokit eivät niitä ymmärrä.
        Evokkius tarkloittaa tilannesokeutta.


      • wingrafter
        kekek-kekek kirjoitti:

        Näkeekö ihmissyntinen potentiaaliseen hellvettiin mennessään siellä hurjasti kirkuvia tyrannosauruksia jättiläismäisissä padoissa?

        Miksi ihmeessä sitten helluntalaiset näkijämme eivät ole tällaisia viestejä tutustumisretkiltään hellvettiin matkaansaattaneet?

        Tuollaiselle ajatusperustalle ei voi mitään tärkeää perustaa.


      • ..,, kirjoitti:

        Nytkin taphtuu koko ajan asioita joiden merkitystä evokit tulkitsevat täysin väärin.
        Monia asioita he eivät viitsi tai edes kykene arvioimaan.
        Vastaavien asioiden esittely menneisyydestä ei toisi mitään kun nykyisyydessäkään evokit eivät niitä ymmärrä.
        Evokkius tarkloittaa tilannesokeutta.

        Eihän sinua voi oikein vakavissaan ottaa, mutta kerro toki lisää. Mistä me "evokit" emme ymmärrä mitään?


    • Sepä Se

      "Ongelma nyt vain mielestäni syntyy siinä miten Dinosauruksille kävi. Eivätö ne mahtuneet arkkiin ja hukkuivat."

      T-ressukat mahtuivat aivan varmasti ihan hyvin sisään arkkiin. Monet luultavasti kuolivat sukupuuttoon syntiinlangenneessa maailmassa tulleiden sateiden takia. Vain ne dinot jotka kykenivät piiloutumaan sateilta, selvisivät, kuten nykyisetkin Komodon varaanit.

      T-Rex sen sijaan luhistuisi luultavasti auttamattomasti sateen tullessa maahan.

      • Tässä vain on nyt ongelma sitten se, että kaikkia otuksia otettiin arkkiin kaksi paria. Rexitkin olivat siis mukana? - Vai eikö?


      • jookos
        atac kirjoitti:

        Tässä vain on nyt ongelma sitten se, että kaikkia otuksia otettiin arkkiin kaksi paria. Rexitkin olivat siis mukana? - Vai eikö?

        Kaikilla on ongelmia. Pidä sinä dino-ongelma ihan ikiomanasi.


      • jookos kirjoitti:

        Kaikilla on ongelmia. Pidä sinä dino-ongelma ihan ikiomanasi.

        Olenkin sen pitänyt siihenasti kunnes se alkoi kaivertamaan minua. Siksi kysynkin palstalaisilta. Mitä hellä on sille tarjottavanaan. Yhtään tyhjentävää vastausta ei ole vielä kukaan pystynyt antamaan. Vaikka periaatteessa kysymykseni pitäisi olla hyvin yksinkertainen. Kerta kaikki olennot mahtuivat arkkiin.


      • tieteenharjoittaja
        atac kirjoitti:

        Tässä vain on nyt ongelma sitten se, että kaikkia otuksia otettiin arkkiin kaksi paria. Rexitkin olivat siis mukana? - Vai eikö?

        Tieteellinen vastaus kysymykseesi on, ettei arkkia ja vedenpaisumusta ollutkaan.

        Uskonnollisen vastauksen voit vapaasti valita itse, koska uskolle ei ole mikään mahdotonta. Raamatussa ei dinoista kerrota.


      • V.Loco
        atac kirjoitti:

        Olenkin sen pitänyt siihenasti kunnes se alkoi kaivertamaan minua. Siksi kysynkin palstalaisilta. Mitä hellä on sille tarjottavanaan. Yhtään tyhjentävää vastausta ei ole vielä kukaan pystynyt antamaan. Vaikka periaatteessa kysymykseni pitäisi olla hyvin yksinkertainen. Kerta kaikki olennot mahtuivat arkkiin.

        Arkissa vain muutamia eläimiä, kretatio-tieteen mukaan loput eläimet ajelehtivat rojulautoilla.."Rojulauttateoria" sitä tämän palstan retardit syötttävät ja siihen, tuota-uskovat.

        Pakanalle asia voi olla vaikea ymmärtää, laitan kuvamateriaalia että asia menisi latvaan asti:

        http://www.google.fi/imgres?q=nooan arkki&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1024&bih=623&tbm=isch&tbnid=KcB7Yhcsh2bD6M:&imgrefurl=http://www.godlyplay.fi/english.html&docid=H7C0iDY-UajNrM&imgurl=http://www.godlyplay.fi/images/NooanArkki_pieni.jpg&w=548&h=326&ei=7c6MUIuIIcvS4QSu4oGYAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=427&vpy=313&dur=2282&hovh=173&hovw=291&tx=113&ty=198&sig=116637743246082324927&page=2&tbnh=104&tbnw=174&start=16&ndsp=20&ved=1t:429,r:7,s:16,i:174


      • tieteenharjoittaja kirjoitti:

        Tieteellinen vastaus kysymykseesi on, ettei arkkia ja vedenpaisumusta ollutkaan.

        Uskonnollisen vastauksen voit vapaasti valita itse, koska uskolle ei ole mikään mahdotonta. Raamatussa ei dinoista kerrota.

        Kaippa atacci tuon tietää, mutta joskus kai se on itseä viihdyttäen hauska kysyä vähän pöhköjäkin :D

        Nopealla vilkaisulla näytti palstalla olevan "jänniä" kysymyksiä genetiikasta ja muistakin aiheista, niin pitää katella, jos ehtii höpistä, ku aikaa on noin puoleenpäivään. Taidatte kyllä olla jo ehtinyt vastata kaikkeen.


      • huutia...
        tieteenharjoittaja kirjoitti:

        Tieteellinen vastaus kysymykseesi on, ettei arkkia ja vedenpaisumusta ollutkaan.

        Uskonnollisen vastauksen voit vapaasti valita itse, koska uskolle ei ole mikään mahdotonta. Raamatussa ei dinoista kerrota.

        ""Uskonnollisen vastauksen voit vapaasti valita itse, koska uskolle ei ole mikään mahdotonta. Raamatussa ei dinoista kerrota. ""

        Dinosaurus nimitys tuli elokuvabisneksen kautta ja nimitys on 60 vuoden ikänen.
        Eihän neanderdalilaisen nimen ikäkään ole satoja vuosia vanha.
        Neanderdalilaisia ei ole elänyt koskaan.
        Siitäs sait.
        Tiedemiesten arvostus on teennäinen ja kotitekoista.
        Minä en heille juurikaan arvoa anna. Niitä on ollut suvussani muutamia. Varsin keskinkertaisia ihmisinä , ja sekin yläkanttiin sanottu. Me 60-lukulaiset ei juuri patsaita kumarrella.


      • huutia... kirjoitti:

        ""Uskonnollisen vastauksen voit vapaasti valita itse, koska uskolle ei ole mikään mahdotonta. Raamatussa ei dinoista kerrota. ""

        Dinosaurus nimitys tuli elokuvabisneksen kautta ja nimitys on 60 vuoden ikänen.
        Eihän neanderdalilaisen nimen ikäkään ole satoja vuosia vanha.
        Neanderdalilaisia ei ole elänyt koskaan.
        Siitäs sait.
        Tiedemiesten arvostus on teennäinen ja kotitekoista.
        Minä en heille juurikaan arvoa anna. Niitä on ollut suvussani muutamia. Varsin keskinkertaisia ihmisinä , ja sekin yläkanttiin sanottu. Me 60-lukulaiset ei juuri patsaita kumarrella.

        "Neanderdalilaisia ei ole elänyt koskaan.
        Siitäs sait."

        Eihän sinua todellisuus kiinnosta.

        http://www.sciencemag.org/content/328/5979/710.full

        Ja toisista serkuista meillä on enemmä tietoa, kuin mistään muista.

        http://news.sciencemag.org/sciencenow/2012/08/genome-brings-ancient-girl-to-li.html


      • Apo-Calypso
        huutia... kirjoitti:

        ""Uskonnollisen vastauksen voit vapaasti valita itse, koska uskolle ei ole mikään mahdotonta. Raamatussa ei dinoista kerrota. ""

        Dinosaurus nimitys tuli elokuvabisneksen kautta ja nimitys on 60 vuoden ikänen.
        Eihän neanderdalilaisen nimen ikäkään ole satoja vuosia vanha.
        Neanderdalilaisia ei ole elänyt koskaan.
        Siitäs sait.
        Tiedemiesten arvostus on teennäinen ja kotitekoista.
        Minä en heille juurikaan arvoa anna. Niitä on ollut suvussani muutamia. Varsin keskinkertaisia ihmisinä , ja sekin yläkanttiin sanottu. Me 60-lukulaiset ei juuri patsaita kumarrella.

        "Dinosaurus nimitys tuli elokuvabisneksen kautta ja nimitys on 60 vuoden ikänen."

        Roskaa, kuten loputkin aivottomasta viestistäsi.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Dinosaur

        Lainaa:
        " Etymology

        The taxon Dinosauria was formally named in 1842 by paleontologist Sir Richard Owen, who used it to refer to the "distinct tribe or sub-order of Saurian Reptiles" that were then being recognized in England and around the world.[7]:103 The term is derived from the Greek words δεινός (deinos, meaning "terrible," "potent," or "fearfully great") and σαῦρος (sauros, meaning "lizard" or "reptile").[7]:103[8] Though the taxonomic name has often been interpreted as a reference to dinosaurs' teeth, claws, and other fearsome characteristics, Owen intended it merely to evoke their size and majesty.[9]"

        Ettekö te kretaleet koskaan opi mitään?


      • tieteenharrastaja
        solon1 kirjoitti:

        Kaippa atacci tuon tietää, mutta joskus kai se on itseä viihdyttäen hauska kysyä vähän pöhköjäkin :D

        Nopealla vilkaisulla näytti palstalla olevan "jänniä" kysymyksiä genetiikasta ja muistakin aiheista, niin pitää katella, jos ehtii höpistä, ku aikaa on noin puoleenpäivään. Taidatte kyllä olla jo ehtinyt vastata kaikkeen.

        No kullekin makunsa mukaan:

        "..joskus kai se on itseä viihdyttäen hauska kysyä vähän pöhköjäkin :D"

        Minusta täällä on BB-tyyppistä länkytystä jo pitkälle yli suurenkin tarpeen.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        No kullekin makunsa mukaan:

        "..joskus kai se on itseä viihdyttäen hauska kysyä vähän pöhköjäkin :D"

        Minusta täällä on BB-tyyppistä länkytystä jo pitkälle yli suurenkin tarpeen.

        "Minusta täällä on BB-tyyppistä länkytystä jo pitkälle yli suurenkin tarpeen."


        Totta tuokin. Joskus on hyvä kuitenkin sohaista ampiaispesää. Ja katsoa miten homma etenee. Voihan olla että joku loppujenlopuksi voi saada epäilyjä onkeensa.


      • huutia....

      • atac ei kirj.
        V.Loco kirjoitti:

        Arkissa vain muutamia eläimiä, kretatio-tieteen mukaan loput eläimet ajelehtivat rojulautoilla.."Rojulauttateoria" sitä tämän palstan retardit syötttävät ja siihen, tuota-uskovat.

        Pakanalle asia voi olla vaikea ymmärtää, laitan kuvamateriaalia että asia menisi latvaan asti:

        http://www.google.fi/imgres?q=nooan arkki&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1024&bih=623&tbm=isch&tbnid=KcB7Yhcsh2bD6M:&imgrefurl=http://www.godlyplay.fi/english.html&docid=H7C0iDY-UajNrM&imgurl=http://www.godlyplay.fi/images/NooanArkki_pieni.jpg&w=548&h=326&ei=7c6MUIuIIcvS4QSu4oGYAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=427&vpy=313&dur=2282&hovh=173&hovw=291&tx=113&ty=198&sig=116637743246082324927&page=2&tbnh=104&tbnw=174&start=16&ndsp=20&ved=1t:429,r:7,s:16,i:174

        Tässä nyt on sitten se huonopuoli, että miten tarkka Raamatun kuvaus tilanteesta sitten oli. Kertooko Nooan tarina että eläimiä kellui tavaralautoilla?

        Ja jos ei. Onko tämä sitten taas Raamatun tulkintaa. Muttei vältämättä totta.


      • >Vain ne dinot jotka kykenivät piiloutumaan sateilta, selvisivät, kuten nykyisetkin Komodon varaanit.

        Komodonvaraani ei ole mikään dino, voi herranjestas sentään.


    • V.Loco

      "T-ressukat mahtuivat aivan varmasti ihan hyvin sisään arkkiin. Monet luultavasti kuolivat sukupuuttoon syntiinlangenneessa maailmassa tulleiden sateiden takia. Vain ne dinot jotka kykenivät piiloutumaan sateilta, selvisivät, kuten nykyisetkin Komodon varaanit"

      Eiih..Hah hah! Hienoa päättekykyä!

      • Sydämen Usko

        Arkis oli poroi,gepardei,hirvii,lintui,paukaijoi,dalitinttei,leppäkerttui ja kaikenlaisii hyänteisii.

        Kaloja ei tarvinu ottaa arkiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe