Olen valmistumassa oleva sosiologi,
Ajattelin hakea KELA:lle tai TE/TYP:ppiin.
Kummassa maksetaan parempaa palkkaa Jos ajatellaan koulutussosiologian ja -politiikan maisteriohjelman vaativuustason tehtevää?
Käsittääkseni alle 4000 eur/kk ei kannata ottaa koska sosiaalityönpuolella tienaa silloin enemmän
Kummassa parempi palkka? KELA vai TE
2
629
Vastaukset
- Ihan äidillisesti
Oletkohan ihan tosissasi? Jos olet, niin hukkaan on koulutus mennyt, vai sanoisiko, että työmarkkinatuntemus jäänyt vajaaksi.
Hommin yleensä pyritään, kun joku paikka on auki, ei kävellä. Palkan kai nuo laitokset kertovat hakuilmoituksessaan. Voihan siitä neuvotella, mutta vastavalmistuneen tinkivara lienee kapea. Sosiologin maisterikoulutus vastavalmistuneellla ei oikeastaan työmarkkinoilla pätevöidä mihinkään, hyvä sivuainevalikoima lienee ratkaisevaa. - YTM-sosiologi
Jos aloittaja on aivan tosissaan palkan suhteen, ihmetellä täytyy. TYP:in virkailijoilla (kokemuslisineen) palkka jää alle kolmentuhannen euron kuussa. Kelan palkat ovat vielä pienemmät. Yli kolmetuhatta euroa kuussa saatat saada esim. kunnallisella sektorilla jonkin tasoisena päällikkönä, mutta siihen vaaditaan luonnollisesti esimies-ja/tai johtamiskokemusta. Jos mielit ansaita yli neljätuhatta euroa kuussa mainitsemissasi organisaatioissa, sinun on työskenneltävä johtaja-tasolla. Ylipäätään jokaista vapaata paikkaa kohti on ainakin suuremmissa kaupungeissa kymmenittäin hakijoita, ja silloin kokeneet menevät vastavalmistuneen edelle.
Tässä siis hieman realismia, ensimmäisen paikan suhteen ei kannata liian suuria toiveita rakentaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1274255
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233012Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132534- 462111
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2561699Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt461626- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201436- 281430
- 951211