Minä olen ainakin tottunut oikean kanelin makuun enkä tahdo syödä myrkyllistä kassiaa. Mutta mistä tuota oikeaa kanelia saisi Turun seudulla?
"...Elintarviketurvallisuusvirasto Evira teki muutama vuosi sitten riskiarvioinnin maustekanelin sisältämästä kumariinista. Suomeen on elintarviketurvallisuusliitto ETL:n mukaan tuotu vuosikymmeniä pääasiassa kassiakanelilajiketta (Cinnamomum cassia), joka sisältää kumariinia 2 000-3 000 mg/kg, mutta joskus jopa 5 000-7 000 mg/kg.
Vain yksi lajike ceyloninkaneli (Cinnamomun zeylanicum) on luontaisesti kumariinitonta. Mausteyhtiöt ovat tietoisia eri kanelilajikkeiden kumariinipitoisuuksista, mutta ceyloninkanelia saa Suomessa lähinnä joistain luontaistuotekaupoista. Suuret mausteen maahantuojat eivät tätä lajiketta Suomeen tuo."
http://yle.fi/uutiset/myrkyton_kaneli_on_mauton_kaneli/5470213
Missä myydään oikeaa (ceylonin) kanelia?
4
791
Vastaukset
- voi herranisä
Ja ilmassa on myrkkyä vesi on täynnä raskasmetalleja tehtaat syöksevät tuutin täydeltä mykkyjä ilmaan joista voi saada syövän joka pienentää otsoni kerrosta autoista tulee pakokaasuja jotka ovat hengenvaarallisia. Ja sinä poraat kanelista ei herranen aika mitä touhua
Hei!
Turun keskustassa, postia (20100) vastapäätä, Eerikinkadulla on luomukauppa, joka myy Ceylonilaista kanelia. Kaneli on vaaleampaa ja maultaan miedompaa, mutta sisätlää vain vähän kumariinia, jos olen oikein ymmärtänyt.- kumariinitonta totta
http://yle.fi/uutiset/myrkyton_kaneli_on_mauton_kaneli/5470213
- sokerihiirulainen
Ceyloninkaneli on aromiltaan vivahteikkaampi ja hienostuneempi kuin kassiakaneli, mutta jos on kassiakanelilla suun ja nenän turruttanut, niin tottahan se mauttomalta voi tuntua.
Kassiakanelia käytetään ensisijaisesti siksi, että se on halvempaa ja vahvemman maun takia sitä tarvitaan vähemmän. ahneutta siis.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532434Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖291817Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt731511Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2661420- 1381230
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11983vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23978- 65965
- 68953