Kokeeko henkilö, jonka ÄO on 150 normaaliälyisen (ÄO 100) yhtä vähäjärkisenä, kuin normaaliälyisen ihmisen, jonka ÄO on 50?
Onko asia näin?
11
1094
Vastaukset
- Gagagag
Ei se nyt ihan niin mustavalkoista ole, että sen pelkällä äo-vähennyslaskulla voisi selvittää, millaisena ihminen kokee toisen ihmisen.
Kun mulla on äo 180, koenko keskivertoälyisen kuten hän kokee äo 20 -henkilön, eli vähintään dementoituneen? Useimmissa asioissa en varmasti, ehkä joissakin poikkeuksellista älyä vaativissa tehtävissä - kyllä.
Periaatteessa huippuälykäs voi kokea samoja tuntemuksia normaaliälyisten kanssa kuin normaaliälyinen debiilien kehitysvammaisten kanssa, mutta paljon se riippuu myös kummankin ihmisen muista ominaisuuksista. - -O-
Luulatavasti äo 50 henkilö kokee äo 100 henkilön viisaana ja äo 150 henkilön paskantyhmänä.
- -O-
50, 100, ja 150 äo henkiköt voivat kaikki pitää toisiaan paskantyhminä. Tunnen erään varmaan äo 50 henkilön jota kiinnostavat autot ja mopot ja niistä lähtevä kova ääni ja hän kertoo aina juttuja niistä ja ihmettelee jos muita ei kiinnosta pätkääkäänn ja pitää muita tyhminä.
Äo 150 henkilöä kiinnostaa shakki ja kirjallisuus eikä hän tajua miksi äo 50 henkilö on niin kahjo ettei tajua niistä mitään.
Äo 100 henkilöä kiinnostaa politiikka ja kesämökki ja työelämä ja hän pitää molempia kahjoina. - AEE
-O- kirjoitti:
50, 100, ja 150 äo henkiköt voivat kaikki pitää toisiaan paskantyhminä. Tunnen erään varmaan äo 50 henkilön jota kiinnostavat autot ja mopot ja niistä lähtevä kova ääni ja hän kertoo aina juttuja niistä ja ihmettelee jos muita ei kiinnosta pätkääkäänn ja pitää muita tyhminä.
Äo 150 henkilöä kiinnostaa shakki ja kirjallisuus eikä hän tajua miksi äo 50 henkilö on niin kahjo ettei tajua niistä mitään.
Äo 100 henkilöä kiinnostaa politiikka ja kesämökki ja työelämä ja hän pitää molempia kahjoina.Kaikkilla joilla on ÄO, ymmärtävät tämän.
ÄÖ voidaan määrittää monella tavalla. Jos esim. kokeilen jotain netin testejä, jotka vaikka mittaavat loogista päättelyä, saan melko hyvät tulokset. Jos taas kokeiltas mun kielellistä lahjakkuutta, niin se varmaan olisi ala-arvoinen.
MINÄ uskon siihen, et taitoja on monia. - Hulk
AEE kirjoitti:
Kaikkilla joilla on ÄO, ymmärtävät tämän.
ÄÖ voidaan määrittää monella tavalla. Jos esim. kokeilen jotain netin testejä, jotka vaikka mittaavat loogista päättelyä, saan melko hyvät tulokset. Jos taas kokeiltas mun kielellistä lahjakkuutta, niin se varmaan olisi ala-arvoinen.
MINÄ uskon siihen, et taitoja on monia.Niin. Taitoja on monia. Ja yksi niistä on älykkyys. Toinen on kielellinen lahjakkuus.
- Hmm...
AEE kirjoitti:
Kaikkilla joilla on ÄO, ymmärtävät tämän.
ÄÖ voidaan määrittää monella tavalla. Jos esim. kokeilen jotain netin testejä, jotka vaikka mittaavat loogista päättelyä, saan melko hyvät tulokset. Jos taas kokeiltas mun kielellistä lahjakkuutta, niin se varmaan olisi ala-arvoinen.
MINÄ uskon siihen, et taitoja on monia.On useita.
Ja taidot voi jakaa mm. älykkyyteen ja lahjakkuuksiin, jotka ovat eri asioita.
Kannattaa tutustua.
- sitten
Käykö sitten niin, että henkilö, jonka ÄO on 201 kokee normaaliälyisen, kuten normaaliälyinen ihmisen, jonka ÄO on ... -1?
- Hmm...
Ei noin yksinkertaistaen, mutta kyllä näin periaatteessa.
Mutta se äo -1 taitaa vastata suurin piirtein aivokuollutta. - Tätä miettinyt
Hmm... kirjoitti:
Ei noin yksinkertaistaen, mutta kyllä näin periaatteessa.
Mutta se äo -1 taitaa vastata suurin piirtein aivokuollutta.jolla huomaa vaikkapa keskustelukumppaninsa olevan älykkäämpi/vähemmän älykäs kuin itse. Mielestäni se on noin neljä (siis esim. äo 118 -äo 122), jolloin alkaa huomata toisen ajattelussa virheitä, puutteita tai ei löydy yhteistä "aaltopituutta". Onkohan huomioni paikkansapitävä?
- Masa
Tätä miettinyt kirjoitti:
jolla huomaa vaikkapa keskustelukumppaninsa olevan älykkäämpi/vähemmän älykäs kuin itse. Mielestäni se on noin neljä (siis esim. äo 118 -äo 122), jolloin alkaa huomata toisen ajattelussa virheitä, puutteita tai ei löydy yhteistä "aaltopituutta". Onkohan huomioni paikkansapitävä?
..osataksni tuohon vastata. 10 pisteen ero on jo aivan selvä, sen oon joutunut käytännössä huomaamaan.
- Masa
Tätä miettinyt kirjoitti:
jolla huomaa vaikkapa keskustelukumppaninsa olevan älykkäämpi/vähemmän älykäs kuin itse. Mielestäni se on noin neljä (siis esim. äo 118 -äo 122), jolloin alkaa huomata toisen ajattelussa virheitä, puutteita tai ei löydy yhteistä "aaltopituutta". Onkohan huomioni paikkansapitävä?
Mikä on oikea tapa vertailla tätä asiaa, prosentuaalisestiko vai absoluuttisesti? äo 118 -äo 122 suhteellinen ero olisi täysin olematon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674