Oikein syöminen

läski.

Haluan siis laihtua, ja siihen olen saanut neuvoksi vain että minun pitäisi syödä oikein. Vähän hiilareita ja paljon proteiinia. Mulla ei vain ole aavistustakaan että mitä tällaiset ruoat voisi olla. Voisiko joku valaista minua, että mitä ruokia kannattaa syödä ja mitä varoa?

6

336

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sugar

2 miljardia aasialaista syö riisiä ja kasviksia ja ovat hoikkia. Hiilihydraatit eivät lihota. Valitse toki täysjyväriisi valkoisen sijaan, maistuukin paremmalta. Proteiini rasittaa munuaisia ja proteiinipitoiset ruuat - yleensä liha - sisältää paljon rasvaa ja sitä kautta kaloreita, ilman painonhallinnassa tärkeää kuitua! Lisäksi se aiheuttaa raskaan, ummettuneen olon mikä vie motivaation liikkua.

Kokoa ruokavaliosi näin:
      - hedelmät, marjat
      - quinoa, riisi, hirssi, tattari
      - juurekset kuten peruna, bataatti
      - pavut ja linssit
      - kasvikset, erityisesti vihreät lehtivihannekset
      - siemenet ja pähkinät kohtuudella, liotettuina
      - Juo vähintään 3 litraa vettä päivässä
      - Oikea ruoka tulee puusta, maasta ja pensaasta - ei tehtaasta!

• kotkotkoo

jos syö ememmän hiilihydraatteja kuin tarvii muuttuu ne rasvaksi. aasialaisten ruoka on varmaan terveellisempää kuin meidän. vaikka ne syö riisiä niin miten on kerman ja voin käyttö ? ei kuulu paljon heidän ravintoon. ja monet heistä tekee ruumillista työtä ja kuluttavat hilarinsa . heidän arjessa on liikunta vielä jäljellä eri tavoin kuin meillä.

• läski.

Kiitos vastauksista

• Ei-turistina-Aasiass

Aasialaiset pysyvät hoikkina, koska he syövät 2-3 kertaa päivässä ja useimmiten hikoilu poistaa nesteitä ja lisää aineenvaihduntaa eli Suomessa on hankalaa kun ei ole sitä yli 30 astetta. Harvalla on myöskään lihasmassaa tämän erittäin niukkaproteiinisen dieetin takia. Köyhät työskentelevät viikon jokaisena päivänä kellon ympäri, jotkut saavat ruokaa ehkä 2-3 kertaa viikossa eli slummeissa asuvat ovat lähes luurankoja. Toinen ongelma minkä huomasin omalla matkallani että useimmiten keskimääräinen eliniänodote on 40-50 vuotta, koska ruoka on köyhillä erittäin epäterveellistä -> kastikkeet/marinadit ovat täyttä suola-rasva-litkua mitä sekoitetaan valkoiseen riisiin, sitten rasvapadasta saatetaan ottaa pari ruokalusikkaa kasviksia sekaan ja lihakin on lähes täyttä ihraa/läskiä jota otetaan ehkä max 50 grammaa. Useimmiten aasialaisissa vähemmän varakkaissa (joita on varmaan 70-80% väestöstä) vain syödään, nukutaan ja tehdään TÖITÄ! Tupakkaa miehet saattavat polttaa jopa kaksikin askia päivässä ja suurin syy väestön kuolemiin ovat sydän- ja verisuonitaudit. Hygienia on myös melko huonoa, koska ruoat saattavat seisoa huoneenlämmössä jopa kaksikin päivää... Rikkaat ovat useimmiten ylipainoisia... Ero rikkaiden ja köyhien välillä useimmissa kylissä on aivan järkyttävä... Kuitenkin ihannoin heidän asennettaan elämään, he ovat tyytyneet vähään, jaksavat aina hymyillä ja kaikki kyläläiset auttavat toisiaan esim. jos naapurissa on saatu rahaa, pidetään juhlat, jonne saavat kaikki tuttavat/ystävät/sukulaiset tulla syömään vatsan täyteen ja juhlat eivät ole kuitenkaan pelkkää ruoan ahtamista vaan kaikki leikkivät/pelaavat/keskustelevat/tanssivat keskenään eli aasialaiset ovat hyvinkin sosiaalisia ja rakastan sitä hymyä, joka on lähes kaikkien kasvoilla vaikka heillä ei olisi mitään muuta kuin pahvilaatikko jossa asuvat =)

• kakka6

moi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      58
      1101
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      820
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      785
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      624
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      573
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      522
    7. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      504
    8. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      487
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      483
    10. Sinun kanssasi

Kahvilassa tapaaminen olisi jotakin niin outoa. Se ei olisi vain kavereiden tapaaminen, koska ei olla oltu oikeita kaver
      Ikävä
      36
      476
    Aihe