Tuli talvi eteläänkin :))

:))

11

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • buis

      yäk

    • Eteläsuomi kiittää.

      Onneksi tuli laakista lumet, ei tipottain, ei loskana, ei räntänä.

      • :))

        Eikös viime talvenakin tullut talvi kerralla...
        Lunta oli paljon ja nuoskakelejä odotin...
        Toivottavasti ei enää tule uuutta myrskyä...siiis tälle vuodelle...


    • ääääääh

      Mä vihaan talvea!!! Lunta ja jäätä joka prkleen paikassa. Kylmä koko ajan, ihmiset on miseliini-ukon näköisiä räkätippa nenän päässä ja posket epäterveen punaisina. Vaatetta saa rustata päälle kilotolkulla jos koiran meinaa kusettaa!! Kassajonossa ei kuule omia ajatuksiaan toppavaatteiden kahinalta! Sormet jäässä saa autoa putsata s..TANA! Pyyhkijät jäässä koko ajan ja renkaita saa olla alvariinsa vaihtamassa. Katsastusmies v.ttuilee kun nastoja puuttuu ja prkleen lumiklöntit on rikkoneet pakoputkenkin!!! Vesiputket jäätyy ettei aamukahvia saa keitettyä ja sulatuksesta saa maksaa niin v.tusti, sitten kun se prkeleen putkimies keväällä ehtii asialle!!! Ai PRKele että mä vihaan tätä talvea!!!

    • ei ole

      huonoja kelejä, on vain vääriä varusteita :)

      • :))

        Kyllä on suomessa saatavilla näitä äly asuja jos ei tavalliset riitä...


    • Pakkasta enää vain noi 5 miinus... Tuuli ulisee suden tavoin, lumi riehuu ilmassa lennellen salaman tavoin kovissa tuulenpuuskissa. Tuulee noin 11 m/s.

      Vielä eilen oli pakkasta yli 10 astetta. Paljaat puunoksat oli valkoisia kylmästä huurteesta ja lumesta, oli kuin olisi ollut satujen maailmassa valkoisessa. Nyt paljaat puunoksat mustina törröttää, heiluen rankasti tuulessa rankassa, on kuin suoja olisi. Mutta ei, pakkasta on.

      Etelää tämäkin on, Tukholmaa, Epätavallinen talven alku. Ensilumi ei sulanutkaan pois, alkoi heti pitää kovia pakkasia, 15 miinus astetta taisi olla se kylmin päivä täällä päin. Kyllä riitti, kylmää oli, kylmää mutta erikoisen raikasta lmaa...

      • :))

        Lunta tuli sentti lisää pakkasta 18 astetta...
        viikonlopuksi lupasi lauhtuvaa...
        Lapin mailla tuuli ulvoo ja pakkasta on paljon vaan siihen tottuu:)
        Neljäkymmentä ei ole siellä paljon...
        Revontulet loiskaa ja tähtitaivas ai kuinka kaunis on pakkas ilma lapissa.
        Täällä etelässä tähdetkin on himmeitä :))


    • ingalina

      Pakkanen paukkuu.-26 astetta mittarissa nyt.Siinä se jojoilee,väliin lauhtuu ja taas pakastuu.Ei tiedä enää onko seuraavana päivänä lauhaa vai pakkasta.
      Ennenvanhaan oli monta viikkoakin kova pakkanen eikä välttämättä välillä lauhtunut.
      Kyllä lintujakin nyt palelee.

    • :))

      Höyhenpeitto lintusilla suojana ja johonkin tuulen ja kylmänsuojaan osaavat mennä...
      ruokitaan talilla josko rasvakerros kasvaa suojaksi...

    • Ihmettelijä.

      Miten pakkasta voi olla kaksikymmentä miinusta?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe