Neuroosi ruuan suhteen?

Aargh!

Tiedän vegaanin joka menee täysin pois tolaltaan jos saa kuulla, että hänen kasvisruuassaan onkin ollut esim. maitoa tai kananmunaa. Saattaa saada raivarit niinkuin joku anorektikko joka on erehtynyt syömään palan suklaata ja kokea huonoa omatuntoa. Ei vaikuta enää lifestyleltä vaan osittain neuroosilta! Miten voin auttaa tuttuani?

6

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OmaanTunnon

      Jättämällä eläinperäiset tuotteet pois tarjoilemistasi eineksistä. Kyse ei ole neuroosista vaan vakaumuksesta kuten esimerkiksi uskonto tai ateismi on ja sitä tulee kunnioittaa. Pelkistä kasviperäisistä aineksistä on myös mahdollista saada aidosti hyvää aikaan, joten yritä vähän enemmän. Tosin jotkut veget ovat vain huomionkipeitä itsekeskeisiä per*eleitä ja niistä ei pidäkään välittää. Toivottavasti ystäväsi ei kuulu heihin.

    • Sedä

      Kyllähän toi vähän neuroottiselta kuulostaa, mutta jokaisella on oma suhtautumisensa ruokaa ja jollekin nimenomaan se täydellisyys kuuluu asiaan, ja sallittakoon se.

      Itse taas voin esim syödä maidollisen tai munallisen leivonnaisen siinä vaiheessa jos kaveri olisi jo heittämässä sitä roskiin. Siinä vaiheessa kun se syöminen ei enää tue ketään, vaan pikemminkin vähentää yleistä kärsimystä pikkiriikkisen, kun mun ei enää itse tarvitse vääntää vegepullaa, jonka tuottamisessa kuolee pikkueläimiä väkisinkin :D

    • anoreksia nervosa
    • On kohteliasta syödä sitä, mitä isäntäväki tarjoaa. Vakaumuksiin ja uskomuksia voi sitten harrastaa yksinään kotona. Ehdottomuus ruokavaliossa on neuroottisuutta, ellei dieetteihin liity pätevää lääketieteellistä syytä.

      • Sedä

        Mun mielestä on ihan pätevä lääketieteellinen syy, että esim. lehmä ei pysty toteuttamaan luonnollista käyttäytymistään parressa. Jos juo maitoa => lehmä kärsii. Jos maitoallerginen juo maitoa => maitoallerginen kärsii. Mitä eroa? Mun mielestä on kohteliasta ymmärtää toisten vakaumuksia. Kohtelias vegaani ottaa omat eväät jos kutsuja ei tahdo tarjota vegaaniruokaa :)


    • pakkomielle3

      Kuulostaa hyvin paljon ortoreksialle. Syömishäiriö. Pikkutarkka syömisen suhteen. Omatuntonsa kärsii jos ei ole noudattanut omaa hyvin tiukkaa ruokavaliota. Pakkomielteinenkin omaan ruokavalioon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe