Koska korppujauhot joululaatikon päälle?

Helle

Terve!

Jos paistan porkkana- ja lanttulaatikot huomenna ja lämmitän uudestaan aattona niin laitanko korppujauhot ja voinokareet paistokierroksella jo pintaan vaiko vasta lämmittäessä?

Kiitos paljon avusta - ensimmäistä kertaa laatikoiden teossa!

12

1443

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osta kaupasta

      Ai lanttulaatikon päälle korppujauhoa? Enpä ole kuullutkaan.

      • laatikonpaistaja

        Minä laitan korppujauhot ja voinokareet jo paistokierroksella, sitten lämmittäessä lorauttelen hieman kevytruokakermaa kumpiinkin. Ja kyllä, olen laittanut aina myös lanttulaatikon päälle korppujauhoja eikä sitä ole kukaan kummeksunut, hyvin on aina kaikille maistunut.


      • turistiii

        öööh? kuuluu lanttulaatikkoon korppujauhot.


    • Helle

      Kiitos paljon neuvosta laatikonpaistaja! :)

      • keittiöihme

        Moikka
        On myös ihan ok tehdä laatikot tänään paistovalmiiksi ja laittaa ne aattona uuniin tuoksumaan pari tuntia ennen ruokailuaikaa.


      • sama kuin edellä
        keittiöihme kirjoitti:

        Moikka
        On myös ihan ok tehdä laatikot tänään paistovalmiiksi ja laittaa ne aattona uuniin tuoksumaan pari tuntia ennen ruokailuaikaa.

        Niin ja tottakai korppujauhoa päälle, tässä tapauksessa se siis tehdään aattona, ennen paistoa,korppujauhon päälle myös voinokareet,pinta tulee tosi rapea.Uunin voi säätää n 125 C,pari tuntia voit paistella ja lopussa nostaa lämmön korkeammaksi n. 15 minuutiksi 200 C, niin saat värin ja pinnan rapeaksi.


    • Helle

      Kiitos paljon neuvoista keittiöihme!

      Mitä suosittelette lämpötilaksi ja -ajaksi, jos laatikot ovat jo paistettuja ja ne vain lämmittää pöytään? Tulisiko suojata foliolta, ettei tule liian tumma/rapea? Molemmat laatikot ovat aika isoja (2kg juureksia molemmissa) ja keraamisissa astioissa.

      • keittiöihme

        Ilman muuta siinä tapauksessa alufolio päälle ja lämmitys 175 C. Siis nopeahko lämmitys, etteivät kuivu. max. 30-40 min. ja laita uunipannulle vettä,jotta uuni on kostea,( ei välttämättä)
        Jos ovat jo valmiiksi päässeet kuivahtamaan, lorauta ruokakermaa ja koeta vähän tökkiä sitä laatikon sisälle.


    • Ei oo totta???

      No voi hyvä ihme, syöttekö te tosiaan joulupöydässä LÄMMITETTYÄ ruokaa? Laatikothan voi ihan hyvin paistaa vasta aattonakin. Koska ne tehdään kypsästä soseesta, ne paistuu tosi nopeasti, n. 30 minuutissa.

      Sen nyt ymmärtää jos joku lämittää kaupan laatikot, mutta jos siis itse tekee laatikot, niin ei niitä kannata paistaa etukäteen ja sitten lämmittää uudestaan ja lutrata kermojen kanssa ja varoo ettei kuivu ja mitä vielä ... vaan paistaa kerralla vaan valmiiksi.

    • Anonyymi

      Ei pysty paistaa kaikkia aattona porukkaa 20 henkeen liian pieni uuni

      • Anonyymi

        Siinä saa kyllä olla aika iso uuni ja paljon työtäkin, jos vasta aattona laatikot paistaa. Kyllä minulla on ollut jo viikkoja laatikot pakkaseen tehtynä paistettuna. Aattona sitten uunissa lämmitän kinkun kuorruttamisen jälkeen.


    • Anonyymi

      En koskaan laita voita laatikoihin. Korppujahot pintaan laitan ennen paistamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe