Miten lisää vegaaneja?

Raastepöytä

Mä annan respectit vegeille. Se on tosi vaikee juttu. Varmaan yksi mikä ajoi ihmisiä pois kasvisten maailmasta oli salaatti ja raastekokeilut 70 ja 80 luvuilla? Ja niiden aikaansaama muisto ihmisten mielissä.

Mikä olisi paras tapa lisätä kunnollisen vegaanisen ruon tietämystä maassamme? Ja ennenkaikkea lisätä ihmisten mahdollisuutta maistaa erimaiden vegekeittiöiden tuotteita. Ja saada sitäkautta omakohtaista kokemusta siitä mistä asiassa on 2010 luvulla kysymys.

12

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Herkuttelija...

      Tuskinpa kukaan haluaa ripulia. Jos ulkomailla menee syömään raakoja vihanneksi, niin useinmiten joukkoon ilmaantuu ripuli. Siinä sitten meneekin monta lomapäivää hukkaan.

      Suomessa kasvatetaan paljon kotimaisia tuotteita. Täytyy vain muistaa katsoa suomalaisista paketeista, että niistä löytyy Hyvää Suomesta -joutsen. Jos sitä ei ole merkitty pakkaukseen, niin silloin jokin suomalainen kasvis on loppunut. Tällä hetkellä on loppunut suomalainen porkkana. Onneksi vielä saamme ostaa suomalaisia kokonaisia raakoja porkkanoita.

    • Täti T

      Esimerkkiä voi näyttää. Itse en katso tarpeelliseksi käännyttää muita vegaaneiksi, mutta moni tuttuni on vähentänyt eläinperäisen ravinnon osuutta ja lisännyt kasvisperäisen, mikä on jo edistystä

      Ainakin hyviä reseptejä kannattaa laittaa jakoon, kun sellaisen keksii. Moni sekasyöjä syö innokkaasti kasvisruokaa, kun pääsee ennakkoluuloistaan.

      Soijaan suhtaudutaan nykyään kielteisesti, mutta ainkin veljeni tykkää soijarouheesta ja pastakastikkeesta tehdystä jauhelihan tyyppisestä kastikkeesta. Jokin aika sitten tein soseutetun hernekeiton liotetuista herneistä, johon lisäsin punajuurta. Taisin käyttää maustamiseen sweet chilisoucea ym. Sekin maistui hyvin. Siis se soseutettiin vasta valmiina. Ei tunnistaisi hernekeitoksi, ja oli edullistakin.

    • kalu "kukkaroon"

      Miten lisää ? No naimalla ne muutkin ihmiset lisääntyy.

      • mutta.....

        Mutta vegaanit menettää naima halujaan kuten näet tuolta alhaalla olevasta linkistä Pleieri blogiin


    • Ei mitenkään

      Tyhmyyttä alkaa tyrkyttää kenellekään ruokavaliotaan.Jokainen syököön miten
      on tottunut ja tykkää syödä,sekä mitä sairauksiltaan ja allergioiltaan voi syödä.
      Soijaa moni välttää siitä syystä että on allerginen sille ja ettei pidä siitä.

      • Nautiskelija...

        Kanssasi samaa mieltä - jokainen syököön mitä haluaa syödä.


      • AurinkoMaa25

        Aivan. Minulla ei ole mitään sitä vastaa jos joku onkin vegaani mutta inhoan sellaisia ihmisiä jotka alkaa tuputtaa sitä omaa ruokavaliotansa.


    • seksuaalinenhalu
      • totuus5

        pleijerit on todellisuudessa häviäjii, ja muiden akkojen käyttämiä jämiä! Sääli sitä joka huolii liian käytetyn miehen aviomieheksi ja lasten isäksi.
        Toisekseen kasvisruoka edistää terveytää, vireyttä ja viriiliyttä. Miehen siittiöt pysyy terveinä luonnonmukaisella ruokavaliolla. Prosessoitu ruoka tappaa niitä.


      • sollese30%
        totuus5 kirjoitti:

        pleijerit on todellisuudessa häviäjii, ja muiden akkojen käyttämiä jämiä! Sääli sitä joka huolii liian käytetyn miehen aviomieheksi ja lasten isäksi.
        Toisekseen kasvisruoka edistää terveytää, vireyttä ja viriiliyttä. Miehen siittiöt pysyy terveinä luonnonmukaisella ruokavaliolla. Prosessoitu ruoka tappaa niitä.

        Jep. Tossahan kirjotuksessa suositellaan YLI KILO kasviksia päivässä. Eli ei ole kasviksia vastaan missään nimessä tajuatko? Edes monet vegaanit eivät syö noin paljon kasviksia päivässä. Tossa vaan oltiin sitä vastaan, että ei syödä mitään eläinkunnantuotteita. Liha/kanamunat ovat pienissä määrissä hyviä kolesterolia tarvitaan ja rasvaa siihen, että on riittävästi seksuaalisia haluja.

        Juuri luonnonmukanen ruokavalio missä ei ole prosessoitua ruokaa kyseisen linkin kirjoitus onkin.

        Ja tosta Pleieri blogin sisällöstä selkeästi et tiedä yhtään mitään kun noin hölmön kommentin laitoit.

        Siellä on hyvin rehellinen lähestymistapa, jota naiset haluavat toteuttavan.


      • Sedä

        Haha näin varmasti :D Enpä ole itse moista huomannut, mutta enpä vähärasvaisesti yritäkään elää, kuten tuossa linkissä halut poistava kasvisruokavalio määriteltiin.


    • Vegaanijonne

      Mun lempiruokaa on kik-herneillä täytetty delfiini ja soseutetut hylkeen poikaset sinimailasen versojen kera. Vegaanius on parhautta.

      Vihaan kaikkia tiedostamattomia paholaisia, jotka syövät jotain muuta kuin minä tai ajattelee eri tavalla. Paitsi tietysti jos se on niitten kulttuurii (kiinalaisii tää ei koske, ne on pahoja).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7229
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      35
      2781
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2356
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      99
      2062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      16
      1757
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1545
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1407
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1333
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe