olen uudehko ja hiukan hukassa, mutta mistä lakto-ovovegetaarinen saisi perunan ja leivän korvikkeen?
syön kasviksia, maitotuotteita ja kananmunaa, mutta leipä ja perunatuotteet tökkivät. puuroa syön aamulla, mutta jostain syystä nämä muut viljatuotteet ei mene kurkusta alas. onko mahdollisuutta korvata ne tai onko kellään mitään ehdotuksia?
apua kaipailen
3
127
Vastaukset
- Veggg
Perunaa voi maustaa helposti herkulliseksi, esim. pestokastikkeella uunissa, keitettyjä kapriksilla tai ruohosipulilla, basilikalla ja paprikajauheella.
Leipä ei olekaan viljaa paraimmassa muodossaan, puuro on ihan hyvä. Käytä lisukkeena myös riisiä, ohraa, kvinoaa, hirssiä, onhan tuolla vaihtoehtoja hyllyssä. - Sedä
Ihan perus makaronithan on toki myös hyviä, etenkin täysjyvänä, tai sit esim bataatti.
- :o)
Just pastat, riisi, muut juurekset, kurpitsa, couscous tai muut vastaavat jos niistä pidät. Pavut ovat myös hyviä. Itse kun muutin pois kotoa en syönyt vuosiin ollenkaan perunaa, olin niin kyllästynyt siihen. Leipää en syö muutenkaan. Käy tutkimassa jonkun ison kaupan hyllyjä ja katsele sellaisia mitkä miellyttävät :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212636Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292272- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532150Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211752Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2891447
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399- 1321389