Haluaisin kuulla mielipiteenne tyttäreni seurustelusuhteesta. Hän on vasta 21 ja seurustelee 32 vuotiaan miehen kanssa. Voiko tuollainen suhde olla terve ja tasa-arvoinen? Eikös juuri tyttäreni iässä ihminen muutu radikaalisti ja jopa muutama vuosi merkitsee todella paljon? Pelkään, että tuollainen suhde ei ole hyväksi 21 vuotiaalle nuorelle.
Paikalla lasten- ja nuorten terapeuttia tai psykologia??
5
103
Vastaukset
- ........
21 vuotias on aikuinen.
- yksi tapaus
Siskoni alkoi seurustelemaan 16-vutoiaana itseään melkein 16 vuotta vanhemman miehen kanssa. Menivät naimisiin ja ovat oleet yhdessä jo yli 30 vuotta ja onnellisia ovat.
- ei se ikä vaan...
Tyttäresi ei tarvitse ikänsä puolesta lasten- eikä nuorten terapeuttia. Pelkkä ikä ei kerro mitään yksilöistä ja heidän suhteestaan, mutta jos pelkkä ikä on mielestäsi ainoa ongelma tässä kyseisessä suhteessa niin silloin todellista ongelmaa ei oikeasti ole. Tuo ikäero ei ole edes mitenkään järkyttävän suuri ottaen huomioon, että molemmat osapuolet ovat laillisesti täysi-ikäisiä aikuisia. Naiset voivat olla kypsempiäkin ikäänsä nähden kuin miehet, ainakin vielä kasvuiässä. Kasvuahan tapahtuu läpi elämän. Ehkä äitinä nyt vähän ylireagoit ja huolehdit liikaa. Anna tyttäresi elää omaa elämäänsä. Eikö pääasia ole, että jos hän on onnellinen?
Rakkaus ei katso ikää
- oman kokemukseni
mukaan suhde voi todellakin onnistua aivan mainiosti tuolla ikäerolla, kunhan molemmilla vain on ymmärrystä ja halua tehdä myös kompromisseja. Aloitin oman suhteeni 13 vuotta vanhempaan mieheen 18-vuotiaan. Kuuden vuoden seurustelun, 5 avoliitossa vietetyn vuoden jälkeen olemme hyvinkin onnellisia ja mahdolliset vaikeudet ovat johtuneet ihan suhteen ulkopuolisista asioista. Niin ja onhan se totta, että ihmiset muuttuvat radikaalista, mutta yhtä lailla kaikenikäiset tekevät elämässään sekä oikeita, että vääriä päätöksiä. Jokaisen on itse ne elettävä ja koettava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61957- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77871EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101818Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684