Ehdollinen tuomio kolarista

Tredonius

11

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuplahuuli
    • Hanurista poikittain

      Perseestähän tuommonen pään silittely on. Kohta varmaan maksetaan vielä kipurahoja kuskille.

    • Hyvin kohtuullinen tuomio pienestä ylinopeudesta. Jos ostaa 20v vanhan auton ilmeisesti alkuperäisillä renkailla ja istuttaa seuraavana päivänä kuskiksi juuri kortin saaneen, voi odottaa onnettomuutta keskimääräisästä suuremmalla todennäköisyydellä. Kun lisätään tähän sulloutuminen matkustajaksi ilman turvavyötä, voidaan odottaa keskimääräistä vakampia vammoja. Kuljettaja on vastuussa, mutta joku raja silläkin.

    • Linnaan vaan

      Ihan liian heppoinen tuomio. Taajama-alueella 20km/h ylinopeus on mielestäni paljon. Ei muka törkeää liikenteen vaarantamista, ja pah! Jos olisi ollu suominuori ratissa, tuomio olisi ollut kovempi.

      • Näin on

        Somali,tuo kunniakansalainen pääsi päänsilittelyllä.


      • KOTIUTTAJA
        Näin on kirjoitti:

        Somali,tuo kunniakansalainen pääsi päänsilittelyllä.

        Onko värillä väliä
        29.1.2013 09:14
        6
        Tällä sivulla on Korkeimman oikeuden päätös maahanmuuttajan laittomasta maahantulosta, siellä myös julkaistiin hänen saamansa tuet vuosilta 2000-2002. Lisäksi tätä toimintaa on saanut jatkaa tähän astikin, sillä hänet todettiin syyttömäksi!



        Hänen saamansa tuet lyhyesti:

        Helsingin kaupungilta
        * 3.4.2000 - 31.1.2002 toimeentulotukea yhteensä 36 872,27 euroa.
        Siis 22kk. 36 872,27e / 22kk. = 1676e/kk

        Kansaneläkelaitokselta
        * 1.4.2000 - 31.8.2002 lapsilisää yhteensä 7 488,75 euroa
        Siis 29kk. 7 488,75 / 29kk. = 258e/kk
        * 3.4.2000 - 3.1.2002 lasten kotihoidon tukea yhteensä 8 708,10 euroa
        Siis 22kk. 8 708,10e / 22kk. = 296e/kk
        * 20.2.2001 - 3.1.2002 äitiys- ja vanhempainrahaa yhteensä 2 654 euroa
        Siis vajaa 11kk. 2 654e / 11kk = 241e/kk

        Asumistuki on eri tukimuoto, eikä sitä käsitelty korkeimmassa oikeudessa. Ennen toimeentulotuen myöntämistä rahantarvitsija ohjataan hakemaan kaikki muut mahdolliset lakisääteiset etuudet.
        3-lapsinen perhe sai kaupungilta asunnoksi 4 huonetta ja keittiön. Asunnon vuokra Itä-Helsingissä on 1100-1300 euroa. Tällaiseen asuntoon saa Kelalta asumistukea 695 euroa.


        YHT.SUMMA
        1676e/kk 258e/kk 296e/kk 241e/kk 695e/kk= 3166e/kk




        PS. Lisäksi KKO:n jutussa mainitsemat A ja B ovat olleet vuodesta 2002 erossa. Tämä tarkoittaa että molemmat ovat saameet siitä lähtien omat tuet. Myös mm. asumistuki on myönnetty molemmille erikseen...

        Voisin vain todeta, että hyvän koulutuksen saaneena, 34 vuotta töitä tehneenä, en voi millään hyväksyä sitä, että joku voi saada työttömänä noin kaksi kertaa enemmän tukea kuin minä saan palkkaa. (Tässä on siis puhuttu kokoajan netottavista summista mikä tekee tilanteesta entistä käsittämättömämmän.)


    • Todella surullista

      Miten ja kuka sen 20 km:n ylinopeuden on määritellyt? Jotenkin tuntuu, että nopeutta olisi ollut enemmän ja joka tapauksessa törkeä liikenteen vaarantaminen kyseessä.

      Pitääkö uutistieto paikkaansa, että kuollut äiti olisi syntynyt vuonna 1997, siis kuollessaan 15-vuotias ja hänellä 2-vuotias lapsi?

    • ggnnnn

      Kuski ajanut ylinopeutta -> kertoo piittaamattomuudesta. Tien pinta oli ollut märkä ja silti ajellut reilusti -> huolimattomuutta/piittaamattomuutta/tyhmyyttä. Kuski on myös vastuussa ajamastaan autosta - jos esimerkiksi poliisi olisi renkaat ratsannut niin auton _kuljettaja_ olisi saanut sakot.

      Käytännössä kuskille ei tullut mitään sanktioita jos on vuoden kiltisti. Epistä.

    • Linnaan vaan

      Harkitsee valittamista hovioikeuteen. Ajaja siis. Huh huh. Toivottavasti siellä herätään teon vaarallisuuteen ja annetaan kunnon tuomio, niinkuin tuossa tilanteessa olisi pitänyt antaa.

      • Todellakin huh huh

        Minusta on ihmeellistä, jos syyttäjä ei valita!

        Niin ja kuka maksaa ajajan oikeudenkäyntikulut?


      • kovia työmiehiä
        Todellakin huh huh kirjoitti:

        Minusta on ihmeellistä, jos syyttäjä ei valita!

        Niin ja kuka maksaa ajajan oikeudenkäyntikulut?

        Parta-ankkurisomali maksaa itte työtienoillaan.

        en ossaa laittaa hymiöitä........


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      67
      4961
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      72
      3536
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      104
      3132
    4. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      2831
    5. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      173
      2665
    6. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      114
      1875
    7. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      618
      1768
    8. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      150
      1600
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1324
    10. Ihanaa Juhannusviikkoa kaikille

      Erityisesti eräälle erityiselle Pupuselle🥹😍🐇🌿🌼 Tämä varmaan taas poistetaan kuitenkin, mutta kokeilen onneani✌🏻
      Sinkut
      142
      1217
    Aihe