Siis onko todellakin näin, etteivät ihmiset oikeasti treenaa jalkojaan koskaan? Käyn salilla 3 krt viikossa. Siellä on lähes joka päivä samat kaverit. Ovat kyllä isokokoisia, viihtyvät penkin vapaiden painojen ja taljojen välittömässä läheisyydessä, mutta ketään näistä en ole koskaan nähnyt esim. kyykkäämässä tai jalkaprässissä. Onko todellakin näin, etteivät ihmiset treenaa jalkojaan?
Jalkojen treenaus oikeasti harvinaista?
43
1282
Vastaukset
- Näin se on nähty
Kyllähän se monen kohdalla noin on. Naiset on enemmän kiinnostunut jaloista mutta heistäkin valtaosa treenaa laitteilla. Miehistä jalkoja treenaavat vain lähinnä kisamielessä harjoittelevat bodarit, urheilijat jotka tarvitset suorituskykyä jalkoihin sekä tietysti voimaurheilijat kuten voimanostajat ym. Perus penkinhinaajamiehet ei pahemmin jalkojaan rasita.
- pynde1
Jonnet juo ES
- moi oon barbie
älä vitus
- feoiugh
Itseasiassa tämän seikan suhteen suuntaus on terveempäään ja parempaan päin menossa. Olisittepa olleet mukana 80- luvun alussa..
- 60-v
Jalkojen ja keskikropan arvostus.
Ikääntyessä alkaa ymmärtämään em. kehonosien kunnon tärkeyden hyvinvoinnin kannalta.
Nuorempanakin, jos yhtään ajattelee kehon suorituskykyä, on vahva keskonen ja alakerta välttämättömyys! - jalkoihin lihaa ehkä
Joka toisessa treenissä mukana kyykky ja joka toisessa suorin jaloin maastaveto. Se on helppoa tämmöisen perusvoimailijan elämä.
- Pulkan naru
Samaa kaavaa täälläkin. Joka toinen treeni kyykky/prässi&ojennus tai sjmv/koukistus/levee prässi. Hyvin on tullut lihaa reisien molemmin puolin.
- hfhcrfhtrhtr
kyllähän näitä pelkästään yläkroppaa treenaavia salilla aina näkyy. erottaa jo kaukaa naurettavan epätasapainoisen näköisestä vartalosta.
- Hempp@
Saattaa johtua myös siitä, missä sattuu treenaamaan.
Itse pyörin sellaisella salilla mikä tosiaan on sali eikä mikään fitness club.
Mutta kyllä sielläkin näkee tyyppejä joilla tavara liikkuu penkissä, mutta kun kyykkäämään ryhdytään, touhu muuttuu ihme räpellykseksi. Ja siinäpä se jalkojen treeni olikin; pari sarjaa kyykkyä paskalla formilla.
Moni mies tuntuu kokevan jalkojen treenin helvetilliseksi (ja varmaan turhaksi tjsp) mitä on tullut saunan puolella kötistyä. Itse diggaan kyykkäämisestä älyttömästi. Minulla taas se pena on niin veemäinen liike. Kaikki muut liikkeet paranee tekemällä, paitsi pena.- Pulkan naru
Ite tykkään just senkin takia treenata jalkoja, että niissä liikutellaan jo suht isoja painoja ja hiki tulee. Tuntee tekevänsä jotain.
- 69-v
Syväkyykky ja mave, raskaitahan ne ovat.
Itse kyykkään keskiviikkoisin ja teen maastavedot sunnuntaisin, kolinan vuoksi.
Muiden 4:n treenipäivän lisäksi ei ikärin palautuminen enempään riitä. - jicsde
Riippuu varmaan ihan salista, kuka treenaa mitäkin.
Täällä Balanssilla jalkoja vakavissaan treenaajia on kyllä joka päivä kun olen salilla ollut. Penkki on suosituin, kuten miehillä yleensäkin, aina siinä joku äheltää. - punttimimmiblog
Olen kans ihmetellyt samaa asiaa, mutta kai ne rintalihakset ja isot hauikset ilman ojentajia (mikä ilmeisesti kans on suosittu ilmiö???) tikkujaloilla on jonkun mieleen?
www.punttimimmi.blogspot.fi - --..--
Kyllä sitä koko kroppaa treenataan. Jalkoja olen treenannut pitkään jo muitten ohella mutta tänä vuonna aloitin vasta kyykyn ja maven.
- vcxvxcvxcvcx
Salilla, jossa minä käyn treenataan mielestäni ehkä jopa enemmän jalkoja kuin muuta kroppaa. Toki tähän vaikuttaa myös se, että salilla on paljon naisia.
- Hempp@
Tällaistakin näkee valitettavan usein:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qLiR4eo2WAc- 6+12
abckissakävelee kirjoitti:
Mikäs tuossa on vialla?
toivottavasti tämä oli sarkasmia.
6+12 kirjoitti:
toivottavasti tämä oli sarkasmia.
No ei, kyllähän noilla osakyykyilläkin voi jalkoja treenata. Tottuu samalla muu kroppa isompiin painoihin. Joskus iteki teen noita välillä.
- toimii!
No ei, kyllähän noilla osakyykyilläkin voi jalkoja treenata. Tottuu samalla muu kroppa isompiin painoihin. Joskus iteki teen noita välillä.
Juuri näin! Sen jälkeen kun on tehnyt yhden sarjan vaikka 150 kilolla puolikyykkyä niin 130 kilon syväkyykky ei tunnu enää yhtään missään. Mutta jos aloittaa suoraan 130 kilolla syväkyykyn niin se tuntuukin raskaalta! Loistava keino hämätä keskushermostoa.
- 69-v
Vetäessäni sprinttereiden ja hyppääjä / loikkaajien punttitreenit niin teetin valmistavalla kaudella noita ponnistuskulma kyykkyjä.
Parhaimmillaan alle 70-kiloinen 18v heppu tekin räjähtäviä kakkosia päkiöille saattaen 240kg:lla.
Peruskaudella pääpaino oli syväkyykyissä.Säästelimme yhden talven niitä.
Ponnistuskulmilla oli btehoa mutta ponnistuksissa petti keskikroppa koska korkeat eivät vahvistaneet keskosia ja varsinkaan pakaroita.
Itse olen aina tehnyt etu- ja takakyykyt pohjaan mutta nyt makuukuukausien jälkeen kyykkään hieman maven aloituskulmien alapuolelle koska koivet ovat liian heikot ja mave lähtee liikaa selällä.
Siis, kyykkysyvyys riippuu tavoitteesta ja tarkoituksesta.
Ellet seuraa kyseistä hlöä läpi viikon, ni ei kannata lähteä tekemään hätiköityjä johtopäätöksiä. ;)
Itse esim en treenaa jalkoja kuin vain eräällä tietyllä salilla...siitä yksinkertaisesta syystä, että useimmilla saleilla ei ole likimainkaan tarpeeksi rautaa meikäläisen jalkatreeneihin.- Treenari82
Tämä totta. Kävin myös ennen useammallakin salilla samalla viikolla juurikin varustustason ja ihan vaihtelun vuoksi. Yhdessä treenasin yläkehoa paitsi en selkää, toisessa selkää ja kolmannessa jalkoja.
- 69-v
Esiintyvyys ja havaintojen osuvuus! Alkukommenttisi on enemmän kuin paikallaan!
Kyykkään keskiviikkoisin, aamupäivällä.
Mave sunnuntai aamuisin. Pari vakiokaveria paikalla. Jos muita kiinnostaa niin voivat vannoa etten tee mavea lainkaan.
Totta kuitenkin on, että lavalla on käytännössä aina tilaa.
- dip3
Ehkä ne treenaa jalat jonain toisena päivänä, kun et itse siellä ole.
- rami129
Ei ole mitään syytä treenaja jalkoja. Huosuthan ne kuitenkin aina peittää.
- Muista jalat!
Ne ihmiset jotka laiminlyövät jalkatreenejä eivät ole useimmiten tositreenaajia. Kaikki, jotka treenaavat oikeasti ja tosissaan tietävät, että jalat kuuluvat ihmisen lihaksistoon ja niitä ei jätetä treenaamatta!
- kohtalahtee
Kaikella kunnioituksella näille jotka arvelee että sitä ei näe treenaako joku jalkoja koska on mahdollista että ne treenataan toisaalla tai jotenkin muuten piilossa. Sen nyt kuitenkin näkee pelkällä korvallakin katsottuna kuka niitä on treenannut ja kuka ei. Ei ne rimppakintut mitenkään piilossa ole vaikka yritetään piiloutua viisi numeroa liian suuriin housuihin ja kolme numeroa liian pieneen paitaan.
- kohtalahtee
kohtalahtee kirjoitti:
Kaikella kunnioituksella näille jotka arvelee että sitä ei näe treenaako joku jalkoja koska on mahdollista että ne treenataan toisaalla tai jotenkin muuten piilossa. Sen nyt kuitenkin näkee pelkällä korvallakin katsottuna kuka niitä on treenannut ja kuka ei. Ei ne rimppakintut mitenkään piilossa ole vaikka yritetään piiloutua viisi numeroa liian suuriin housuihin ja kolme numeroa liian pieneen paitaan.
Ja onhan ne aika koomisen näköisiä.. Ylärovi ko arnoldilla ja jalat kuin anoreksiaa sairastavalla mallityttösellä
kohtalahtee kirjoitti:
Ja onhan ne aika koomisen näköisiä.. Ylärovi ko arnoldilla ja jalat kuin anoreksiaa sairastavalla mallityttösellä
Ja varmasti muistat sen faktan, että lihaksen koko ei ole 1:1 voiman kanssa.
Kaikki me emme treenaa sen takia, että näyttäisimme Arnoldilta...sen enempää ylä kuin alakroppaakaan. ;)- setätuomo
TheOne kirjoitti:
Ja varmasti muistat sen faktan, että lihaksen koko ei ole 1:1 voiman kanssa.
Kaikki me emme treenaa sen takia, että näyttäisimme Arnoldilta...sen enempää ylä kuin alakroppaakaan. ;)Niin että yläkroppaan ko arskalla ja jaloissa piilolihakset.. :))) elä viitti. Jos on voimaa se näkyy. Ei välttämättä minään kehonrakentajan mittakaavassa, mutta se näkyy.
setätuomo kirjoitti:
Niin että yläkroppaan ko arskalla ja jaloissa piilolihakset.. :))) elä viitti. Jos on voimaa se näkyy. Ei välttämättä minään kehonrakentajan mittakaavassa, mutta se näkyy.
"yläkroppaan ko arskalla ja jaloissa piilolihakset."
-Kuka näin on edes väittänyt..?!
Esim meikäläisen reidenympärys on siinä 85cm, mutta se tuskin pahemmin mihinkään näkyy kun en mitään hinuri-sortseja treenatessa käytä, vaan löysiä ja mukavia verkkareita.
Tosin epäilykset yleensä karisee jos sattuu näkemään meikäläisen vetävän mavessa päälle 300kg, jalkaprässissä yli 600kg ja hackissakin menee iloisesti 400kg.. X)
Mutta en olekkaan kehonrakentaja..
Vastaavasti tiedän todella monta kehonrakentajaa, jotka ei pääse lähellekkään omia tuloksiani, mutta ovat puolta isompia. ;)- setätuomo
TheOne kirjoitti:
"yläkroppaan ko arskalla ja jaloissa piilolihakset."
-Kuka näin on edes väittänyt..?!
Esim meikäläisen reidenympärys on siinä 85cm, mutta se tuskin pahemmin mihinkään näkyy kun en mitään hinuri-sortseja treenatessa käytä, vaan löysiä ja mukavia verkkareita.
Tosin epäilykset yleensä karisee jos sattuu näkemään meikäläisen vetävän mavessa päälle 300kg, jalkaprässissä yli 600kg ja hackissakin menee iloisesti 400kg.. X)
Mutta en olekkaan kehonrakentaja..
Vastaavasti tiedän todella monta kehonrakentajaa, jotka ei pääse lähellekkään omia tuloksiani, mutta ovat puolta isompia. ;)Ei nuo tulokset kerro mulle mitään, mutta alle 0.25k kyykkäävät on neitejä ja miesten sarjaan pääsee sitten rekkapainoilla. Omaa reiden ympärystä en ole mitannut. Sopinee juurikin jollein prässissä makaaville amisteinille.. :)))
Mutta kuitenkin, riippumatta reites ympärysmitasta, niin jos sulla on voimaa se myös näkyy. Sitä ei tarvitse mittanauhan kanssa finnien puristelun ohessa miettiä. setätuomo kirjoitti:
Ei nuo tulokset kerro mulle mitään, mutta alle 0.25k kyykkäävät on neitejä ja miesten sarjaan pääsee sitten rekkapainoilla. Omaa reiden ympärystä en ole mitannut. Sopinee juurikin jollein prässissä makaaville amisteinille.. :)))
Mutta kuitenkin, riippumatta reites ympärysmitasta, niin jos sulla on voimaa se myös näkyy. Sitä ei tarvitse mittanauhan kanssa finnien puristelun ohessa miettiä.Mave tulos ei kerro sulle mitään...?! XD Luulin keskustelevani hlön kanssa joka tietää mistä puhuu...mun virhe, teikäläinen ei ole edes amatööri. Ja siten sulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun.
PS. Jos kyykkytulos kiinnostaa, ni se on 320kg...mutta en pidä sitä mitenkään erikoisena, joten jätin sen mainitsematta. Paljon kovempi tulos on kyykätä esim 150kg:lla 3x50...kokeile, suosittelen. ;D- 69-v
TheOne kirjoitti:
Mave tulos ei kerro sulle mitään...?! XD Luulin keskustelevani hlön kanssa joka tietää mistä puhuu...mun virhe, teikäläinen ei ole edes amatööri. Ja siten sulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun.
PS. Jos kyykkytulos kiinnostaa, ni se on 320kg...mutta en pidä sitä mitenkään erikoisena, joten jätin sen mainitsematta. Paljon kovempi tulos on kyykätä esim 150kg:lla 3x50...kokeile, suosittelen. ;DMave on oikeastaan ainoa joka kertoo jotain. Hallitun ylöstyönnnön ohella.
Prässeistä on turha puhuakaan. Kyykky on usein tulkinnanvarainen. Sarjakyykky varsinkin. Riippuu paljon treenitaustasta.
Mave on varsin selkeä mittari kun se on vedetty ilman mitään rannekoukkuja tms.
V-nostovyö on maksimeissa järkevä vekotin.
Mave sopii minun kaltaiselleni, sydärin läpikäyneelle, suolistosyöpäleikatulle vanhukselle koska se ei vaadi räjähtävyyttä, nopeutta, liikkuvuuta eikä kummoista kehon hallintaa. Sen kun vaan jähyää. - setätuomo
TheOne kirjoitti:
Mave tulos ei kerro sulle mitään...?! XD Luulin keskustelevani hlön kanssa joka tietää mistä puhuu...mun virhe, teikäläinen ei ole edes amatööri. Ja siten sulla ei ole mitään annettavaa tähän keskusteluun.
PS. Jos kyykkytulos kiinnostaa, ni se on 320kg...mutta en pidä sitä mitenkään erikoisena, joten jätin sen mainitsematta. Paljon kovempi tulos on kyykätä esim 150kg:lla 3x50...kokeile, suosittelen. ;DKertoo jo ihan tarpeeksi että jätit tuon kyykkytuloksen tyhjänpäiväisenä mainitsrmatta, joten voin sanoa ettei
niitä amisten pikkuniijauksia (jossan shmitissä) ei kyykyksi lasketa. Neiti mikä neiti.. - Oothan sä vaffa
TheOne kirjoitti:
PS. Jos kyykkytulos kiinnostaa, ni se on 320kg...mutta en pidä sitä mitenkään erikoisena, joten jätin sen mainitsematta. Paljon kovempi tulos on kyykätä esim 150kg:lla 3x50...kokeile, suosittelen. ;DAika harva mies tuota 150 kiloa saa ylös edes kerran joten paha mennä suosittelemaan mutta onhan se aina kiva leuhkia tuloksillaan.
- fkjhyvfh
TheOne kirjoitti:
PS. Jos kyykkytulos kiinnostaa, ni se on 320kg...mutta en pidä sitä mitenkään erikoisena, joten jätin sen mainitsematta. Paljon kovempi tulos on kyykätä esim 150kg:lla 3x50...kokeile, suosittelen. ;D" Mave tulos ei kerro sulle mitään...?! XD "
Harvalle se kertio, sillä nykyisin on jistain syystä tullut tavaksi kehuskella koukkujen kanssa painot pukkienpäällä nostoakin mavetulokseksi. Samoun kuin sitä pientä polvuen koukistusta kyykyksi. On havaittu olevan tapana juurikin niissä rimppakinttusten amisten piireissä.
"Paljon kovempi tulos on kyykätä esim 150kg:lla 3x50...kokeile, suosittelen. ;D"
heheh, harva edes kehtaa ottaa painoja niskaan ja rupeaa pyörittelemään persettä pikkuisen polvia koukistamalla.
Kyykkäävät ensin edes kerran tuo 150 siten että lantion keskikohta on polvien alapuolella ja suunittele sitten niitä 3*50 sarjoja. - 60-v
fkjhyvfh kirjoitti:
" Mave tulos ei kerro sulle mitään...?! XD "
Harvalle se kertio, sillä nykyisin on jistain syystä tullut tavaksi kehuskella koukkujen kanssa painot pukkienpäällä nostoakin mavetulokseksi. Samoun kuin sitä pientä polvuen koukistusta kyykyksi. On havaittu olevan tapana juurikin niissä rimppakinttusten amisten piireissä.
"Paljon kovempi tulos on kyykätä esim 150kg:lla 3x50...kokeile, suosittelen. ;D"
heheh, harva edes kehtaa ottaa painoja niskaan ja rupeaa pyörittelemään persettä pikkuisen polvia koukistamalla.
Kyykkäävät ensin edes kerran tuo 150 siten että lantion keskikohta on polvien alapuolella ja suunittele sitten niitä 3*50 sarjoja.Mavetulkinta! Opiskeluaikanani heikoinkin heppu 24:stä veti laajalla tulkinnalla 240kg.
Paikka oli sellutehtaan varasto 60-luvulla.
Väline oli vaaka jonka kahden puolen oli kaiteet. Kun heppu hyppäsi vaakalle niin siinä olivat jo lukemina oma paino.
Kaiteiden korkeus oli sellainen, että lyhyemmät tyypit saivat otteen laskemalla painopistettään 5 - 10cm.
Pitemmät hieman enemmän.
Siitä sitten vetämään.
Olen kerran nähnyt jonkin sortin rannekoukkujen käytön ja ymmärrän sen jonkin sortin harjoitteena mutta kiloista on turha puhua.
Pukeilta vetoa en ole kuullut kenenkään väittävän maveksi.
Käyttämälläni salilla yksi kaveri aiheuttaa pois päin hymyilyä puhuessaan mavesta kun vetää smithissä, ilman jalkakorokettakaan "maveaan".
Tunnustan itsekin huijaavani. Vedän maksimit sukkasillani, painopiste takana, tanko hipoo säärtä ja huijauksen huippu, tanko roikkuu viimeisten sorminivelieni varassa.
Kuitenkin puhun mavesta mutta koska en käytä vyötä niin olen ajatellut sen puutteen tulevan kompensoiduksi noilla "huijauksillani".
Vyötä en käytä siksi, että sen tukemat nostot pullauttavat perseeni pukamat.
Vanha ilmiö on vaan herkistynyt. - 19+8
setätuomo kirjoitti:
Ei nuo tulokset kerro mulle mitään, mutta alle 0.25k kyykkäävät on neitejä ja miesten sarjaan pääsee sitten rekkapainoilla. Omaa reiden ympärystä en ole mitannut. Sopinee juurikin jollein prässissä makaaville amisteinille.. :)))
Mutta kuitenkin, riippumatta reites ympärysmitasta, niin jos sulla on voimaa se myös näkyy. Sitä ei tarvitse mittanauhan kanssa finnien puristelun ohessa miettiä.0,25 k (kyllä, Suomessa desimaalierottimena käytetään pilkkua ja yksikkö kirjoitetaan erikseen) on niinkin paljon kuin neljänneskilo, eli 250 grammaa. Eiköhän aika moni sen verran kyykkää...
- Kun tälle linjalle..
19+8 kirjoitti:
0,25 k (kyllä, Suomessa desimaalierottimena käytetään pilkkua ja yksikkö kirjoitetaan erikseen) on niinkin paljon kuin neljänneskilo, eli 250 grammaa. Eiköhän aika moni sen verran kyykkää...
Mutta kerro toki viisaana mistä lähtien "k" eli kilo on ollut SI-standardin mukainen mittayksikkö kilogrammalle joka on "kg"?
- poopoilija
Rumaahan se on jos hartiat on kuin jääkaappi poikittain ja jalat on kuin arotuulen nussimat vinkuheinät.
Itse reenaan etureisiä (kyykky, prässi, reiden ojennus), pakaroita (sjmv, reiden koukistus), pohkeita (tanko niskan taakse) ja varpaiden pitkät ojentajalihakset hoituvat rumpuja lätkyttäessä. Komiat on erityisesti nuo viimeksi mainitut.. monella ei itseasiassa erotu pitkät ojentajalihakset juurikaan vaikka pohjetta olisikin reenattu salilla. Jos jostain olen tyytyväinen niin pohkeista ja ojentakalihaksista jotka ovat tulleet vuosien tuplabasarin lätkyttämisellä, ja nimenomaan heel-toe-tekniikalla :) - riuttala76
Niin mä en voi tajuta miksi jotkut haluavat itselleen niin epäsopusuhtaisen vartalon et yläkroppa lihaksikas ja alakroppa kuin kanankoipi. Nuorempana itse olin aika ajoin hyvinkin otettu siitä kun erilaisissa paikoissa hyvinkin yllättäen saattoi hyvinkin kaunis ja mulle täysin tuntematon nainen puristaa pakarastani, vaikka yleensä naiset eivät lähestyneet minua muualla kuin eroottisissa ravintoloissa. Tekisivät edes hieman tavallista tai smith-kyykkyä ne kaveritkin joiden hyvin tylsä ja tavanomainen kysymys on "mitä menee penkistä?"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703540Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483463Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463312- 532759
- 322016
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301942- 481676
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401665Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961625- 391390