Olen käynyt kuntosalilla reilun vuoden ja nyt hiljattain päätin alkaa tehdä vuorokerroin ylä- ja alakroppaa. Tämä tuntuu sopivan mulle muuten hyvin, mutta nyt on alkanut olla polvien kanssa vähän ongelmia. Sali on aika pieni eikä jaloille ole paljon laitteita. Jalkaprässi olen joutunut jättämään kokonaan pois, koska polvet ei siitä tykkää. Olen sitten laitteiden loputtua tehnyt lisäksi jonkun näköistä jumppaa, mutta monet liikkeet käyvät polvien päälle, mitkään kyykyt eivät esimerkiksi sovi. Kuitenkin lihaksiin pitäisi saada voimaa, koska juuri se helpottaa polvikipuja.
Osaisiko joku neuvoa jaloille pari sellaista liikettä, jotka säästäisivät polvia? Salilla on kyllä ristikkäistalja jolla voisi varmaan tehdä kaikenäköistä, mutta kun en oiken tiedä mitä. Tämä laitteessa kaapelien lähtöpaikkaa voi säätää.
Jalkoihin lihaksia polviystävällisesti
27
5013
Vastaukset
- 69-v
Aloitin kuntouttamaan leikattua polveani potkukoneella ( reispenkki?).
Pienillä vastuksilla pitkiä sarjoja.
Aloittaessani 6-kymppisenä pääsin pystyyn vain leikkaamattoman koipeni varassa.
Muutaman kuukauden kuluttua aloitin varovaisesti maven.
Vuoden kuluttua uskalsin käynnistää pienillä painoilla etukyykyn, ensin puolikyykkynä, sitten syvään ja lopulta pohjaan.
3:n vuoden kuluttua vedin maasta 2 x oma paino ja syvä etukyykky 1,3 x oma paino.
En väitä yleispäteväksi terapiaksi mutta minulla tehosi.
Silti käytän vieläkin ko. polvessa instrun polvitukea ha:n sisärenkaan rillukalla vahvistettuna.
Joskus kyykkytreenin jälkeen jomottelee.- vkyfbklh
Minä pyytäisin jonkun katsastamaan kyykkytekniikan. jos tekniikka on kunnossa (ja polviin sattuu) niin ei kyykkää pohjasta,pitkiä sarjoja vaan 1-4 toistoja ja 6-12 sarjat siten että jalat on n90 asteen kulmassa ja painoa riittävästi.
Tekniikassa oleelista pitää huoli että jalkaterät osoittaa samaan suuntaaan kuin polvet.
Muita liikkeitä joilla korvata laitteet on askelkyykky ja penkillenousu. Molemmat etenkin tangon kanssa tehtynä, ei siis käsipainoilla. - 69-v
vkyfbklh kirjoitti:
Minä pyytäisin jonkun katsastamaan kyykkytekniikan. jos tekniikka on kunnossa (ja polviin sattuu) niin ei kyykkää pohjasta,pitkiä sarjoja vaan 1-4 toistoja ja 6-12 sarjat siten että jalat on n90 asteen kulmassa ja painoa riittävästi.
Tekniikassa oleelista pitää huoli että jalkaterät osoittaa samaan suuntaaan kuin polvet.
Muita liikkeitä joilla korvata laitteet on askelkyykky ja penkillenousu. Molemmat etenkin tangon kanssa tehtynä, ei siis käsipainoilla.Mielikuvittelisin kysyjän olevan perillä perustekniikasta?!
Mutta oikeassa olet. Apu löytyy salilta eikä tältä palstalta.
Kun polveni oli paskana niin siinä ei auttanut tekniikan hallintakaan vaan varovainen alareiden vahvistaminen. - tghsrhetshges
69-v kirjoitti:
Mielikuvittelisin kysyjän olevan perillä perustekniikasta?!
Mutta oikeassa olet. Apu löytyy salilta eikä tältä palstalta.
Kun polveni oli paskana niin siinä ei auttanut tekniikan hallintakaan vaan varovainen alareiden vahvistaminen.yllättävän paljon näkyy saleilla ihan järkyttävän huonoa kyykkäystä, tekniikat ihan miten sattuu.
miksi muuten askelkyykyt ja penkillenousut olisi jotenkin parempia tehdä tangon kuin käsipainojen kanssa?
- polvivaiva
Vanha kunnon polvet ja varpaat samaan suuntaan- mantra on iskostunut päähän jo yläasteen liikuntatunneilta lähtien. Vahingossakaan en tekisi toisin. Kuntosali jossa käyn on kaupungin liikuntapaikkoja, ei siis varsinaisesti mikään täyden palvelun paikka ja vinkkejä saa korkeintaan muilta jumppaajilta. Niiden taso onkin sitten mitä sattuu. Tällä hetkellä varallisuustaso ei mahdollista muiden salien käyttöä.
Reisipenkki (sikäli kuin puhumme samsta laitteesta) salilta löytyy, mutta tietysti haluaisin vähän monipuolisempaa treeniä. Kaikki kyykyt, pienetkin, on tosi pahoja. Ilman mitään lisäpainoja sujuu juuri ja juuri.- ghoo
tee reisien levitystä ja lähennystä kuntosalilaitteessa ja jalkakoukistusta ja ojennusta (jos polvet kestää). Levitys ja lähennys ei rasita polvia.
- vkkfgkl
Käynti lääkärissä olisi paikallaan. Kyykyt oikein tehtynä ei aiheuta polvivaivoja, mutta saattaa ilmoittaa jos polvessa on vikaa tai häikkää.
Juoksetko paljon, miten venyttelyn laita? Helsingissä ainakin kaupungin lliikuntapaikoilla esim. Myllypuron liikuntamylly ja Kisahalli ovat todella edullisia paikkoja. Sieltä jos missä käy jumppailijoita miehiä naisia......joiden taso ei ole ihan mitä sattuu todellakaan kaikilla! Tuttuja kasvoja esim. Suomen parhaimmistosta eri lajien edustajistakin vilahtelee.
Eli autuaaksi ei tee kalliit hienot salit jumppaajineen/jumppareineen.....
Kerran Helsingissä kysyin eräältä liikunnanohjaaja mieheltä että miksi hän ohjauksessaan opettaa tietynlaisia liikkeitä ohjattavilleen kun nopein ja helpoin tapa olisi perusliikket pohjalle.....Hän vastasi: Koska naiset eivät halua kyykätä ja penkata esim......hän opettaa sen mitä naiset haluavat tehdä.
Sama on täällä Kanariallakin mitä naisille ohjaajat neuvovat ja mitä he sitten jumppailevat.
Ja onhan tuo miestenkin jumppailut vähän sitä sun tätä useammilla.....yläkroppa tärkein ja oioi ne kintut kuin on jäljessä.....
Perdon..perdon...kirjoittelin ohi aiheestakin....
Jos polvellesi ei oikein sovi mitkään liikkeet saleilla niin onnea polvesi kuntoutukselle.....vedessä tehty kuntoutus on myös tehokasta alkuun.- 69-v
sishill kirjoitti:
Helsingissä ainakin kaupungin lliikuntapaikoilla esim. Myllypuron liikuntamylly ja Kisahalli ovat todella edullisia paikkoja. Sieltä jos missä käy jumppailijoita miehiä naisia......joiden taso ei ole ihan mitä sattuu todellakaan kaikilla! Tuttuja kasvoja esim. Suomen parhaimmistosta eri lajien edustajistakin vilahtelee.
Eli autuaaksi ei tee kalliit hienot salit jumppaajineen/jumppareineen.....
Kerran Helsingissä kysyin eräältä liikunnanohjaaja mieheltä että miksi hän ohjauksessaan opettaa tietynlaisia liikkeitä ohjattavilleen kun nopein ja helpoin tapa olisi perusliikket pohjalle.....Hän vastasi: Koska naiset eivät halua kyykätä ja penkata esim......hän opettaa sen mitä naiset haluavat tehdä.
Sama on täällä Kanariallakin mitä naisille ohjaajat neuvovat ja mitä he sitten jumppailevat.
Ja onhan tuo miestenkin jumppailut vähän sitä sun tätä useammilla.....yläkroppa tärkein ja oioi ne kintut kuin on jäljessä.....
Perdon..perdon...kirjoittelin ohi aiheestakin....
Jos polvellesi ei oikein sovi mitkään liikkeet saleilla niin onnea polvesi kuntoutukselle.....vedessä tehty kuntoutus on myös tehokasta alkuun.Myös Espanjan mantereella, ainakin läheisellä Golden Gym:llä painopiste on estetiikassa. Liikkuvuus ja teho ovat toisarvoisia.
Meteli on hirveä ja samat tyypit hinkkaavat habaa ja ojentajaa ihaillen itseään peilistä.
Vaikka lavaa ei olekaan niin taatusti hallittavilla painoilla olen kyykännyt, vetänyt rinnalle, tehnyt maastavetoa ja pystyssä punnerruksia, vauhtipunnerruksia ja raakoja työntöjä.
Tyypit tuijottavat peilien kautta ja muuta utelian tulee kyykkyyn ttuijottamaan jonkun metrin päähän.
Antaa poikien tuijottaa.
Kuvaavaa pelin hengelle on tilanne jossa hevosen puolikkaan kokoinen ukko poikkeuksellisesti mavea.
Sillä oli ranteissa jotkut hiivatin koukut ja äijä päätyi maksimissaan 140:een kiloon.
Oli jopa aidon näköistä.
Sitä en tiedä josko heppu olisi ollut selkävaivainen tai muuten toipilas mutta tiukoilla oli.
Ohjailuista en tiedä koska minulla on vieläkin saamatta korttiini kuuluva alkuopastus!
Tosin saliyrittäjä joka toimii myös P-T:na tuntee minut vuosikymmenten takaa. Mutta kuitenkin.
Tulin juuri mave keikalta. Teen jonkin aikaa perusvoimatason ykkösiä 5:n sarjoina.
Sunnuntaisin koska arkisin ei saa kolista.
Pystynostoissa en enää yritä todellisia maksimeja vaan teen varman päälle.
Tempaukseni loppuivat muutaman vuoden takaiseen olkaleikkaukseen.
Goldeni kertamaksu on 8,50€. 1,5€ lisää niin olisi käytettävissä saunaksi kutsuttu lämpökaappi jossa on oikea, mutta hiivatin pieni kiuas mutta koko pesupuolella ei ole edes lusikkaa veden heittämistä varten.
- moö
tee reisien levitystä ja lähennystä kuntosalilaitteessa ja jalkakoukistusta ja ojennusta (jos polvet kestää). Levitys ja lähennys ei rasita polvia.
- 4+6
miten olisi lääkärissä käynti? tosin jos polviongelmat on alkanu vasta nyt, kun oot alkanu enemmän treenaa jalkoja, niin kuulostaa vähän siltä että tekniikka mättää.
- ssooppii
https://www.youtube.com/watch?v=aPyJlF_MAww
Minulla on ollut polvissa kierukkaongelmia. Olen tehnyt näitä kahta liikettä päivittäin.
Uskon että nuo "ilmansuunnat" tasapainottavat polven lähellä olevia lihaksia. Se antaa polvelle monipuolista harjoitusta.
Tämä toinen on koko etummaisen lihasketjun venytys ja tuntuu hyvältä, kun se alkaa aueta. Vaikka polvessa tuntuu, niin sitähän ei aina tiedä missä se varsinainen ongelmakohta on. Se voi olla vaikka lantion alueella.
https://www.youtube.com/watch?v=IBg6-5Tsli4 - trtrtrttrtttt
Ainakin oman kokemukseni mukaan nimenomaan laitteissa tulee polvet kipeiksi. Kyykyssä ja SJMV:ssa ei tule ainakaan itselläni ollenkaan.
- polvivaiva
Voiko noissa kyykyissä pieleen mennä joku muu kuin kuin se että polvi ja varpaat samaan suuntaan? En juokse lainkaan mutta kävelen jonkun verran. Ja poljen pyörällä työmatkat, kymmenisen kilometriä päivässä, joskus enemmänkin jos on jotain muuta menoa. Pyöräily ei ole toistaiseksi tehnyt pahaa polville, paitsi kuntosalilla. Ilmeisesti kuntopyörä on vähän erityyppinen kuin oma pyörä. Soutulaite ei myöskään sovi. Venyttelen aina salin päätteeksi, muutenkin tietysti voisi. Venyttelen etu-, taka- ja sisäreidet, pakarat ja pohkeet.
Reisien lähennykseen ja loitonnukseen salilla ei ole laitetta. Se on tosiaan aika minimalistinen sali. Mahtaisiko korvata jos makaisin kyljellään ja nostaisi päällimmäistä jalkaa? Muistan josku nähneeni jossain salin nurkassa sellaisen painon jonka saa nilkan ympärille.
Pyrin tässä pudottamaan vähän painoa, vaikka ylimääräistä ei ole kuin pari-kolme kiloa. Lääkärihän kuitenkin käskee heti kättelyssä pudottamaan sen viisi kiloa, joten kannattanee hypätä sen osan yli.- ssooppii
Nuo venyttelyt ovat hyviä. Tärkein vain unohtui, ja se on lonkankoukistaja. Onneksi siellä on takareisi.
Jalkojen nosto kylkiasennossa on ihan hyvä idea.
En usko että nyt kannattaa etsiä jotain auktoriteettiä itsensä ulkopuolelta. Opettele kuuntelemaan itseäsi. Ehkä tuo polvikipu on vain viesti siitä, että asiat ovat menossa väärään suuntaan. Yhtä hyvin se olisi voinut olla selkäkipu.
Aavistelen ettet ole aivan nuori enää. Ikääntyneellä liikkuvuusharjoitukset ovat sitä tärkeintä harjoitusta. Opettele nauttimaan niistä. Joka aamu 10 minuuttia. Tai sitten illalla, tai vaikka aamuin illoin. Laatu paranee tekemällä. Todella rohkea temppu olisi mennä muijien jumppaan, venyttelyjumppa, pilates, jooga. Sielta saisi kasvatettua liikevarastoa noihin päivittäisiin liikkuvuusharjoituksiin.
Kuulostaa vähän siltä ettei tuo kuntosaliharjoittelu tee oikein onnelliseksi, ainakaan tuolla tavalla tehtynä ja noissa olosuhteissa. Mitä jos korvaisit sen vaikka hiihdolla, perinteisen hiihto. Sinullahan on hyvä pohja syntynyt sille pyöräilyn, kävelyn ja kuntosalin kautta.
Uinti voisi olla myös mainio laji, jos siihen löytyisi mahdollisuuksia.
Sitten joskus myöhemmin: Jos haluaa jatkaa voimailua, niin kahvakuula olisi kokonaisvaltainen, hieno laji. Mutta siinä on nieltävä koko paketti: nivelten pyörittelyä, mobbausta, monipuolista lämmittelyä, tekniikan opettelua ym. Netistä saa hyviä ohjeita, ja siihen kahvakuulaankin on olemassa kursseja, mikä helpottaa huomattavasti aloittamista. - vujxfhkj
Niin edelleen supsittelen lääkäriä. Pyöräilessä ajat tietenkin ilman lukkopolkimia ja mahdollisimman raskaalla vastuksella? Silloin tulee vääntöä polviin eikä siitä seuraa hyvää.
Monesti näkee salilla kun kyykätään syvään mentävän alas vauhdilla ja pompulla ylös. Se vauhti tulee tuolloin polvien siteistä eikä tee sekään gutaa. - vkjfghj
vujxfhkj kirjoitti:
Niin edelleen supsittelen lääkäriä. Pyöräilessä ajat tietenkin ilman lukkopolkimia ja mahdollisimman raskaalla vastuksella? Silloin tulee vääntöä polviin eikä siitä seuraa hyvää.
Monesti näkee salilla kun kyykätään syvään mentävän alas vauhdilla ja pompulla ylös. Se vauhti tulee tuolloin polvien siteistä eikä tee sekään gutaa.Ja pyöräilyssä se ajoasento, siis satulan paikka polkimiin nähden vaikuttaa selän lisäksi polviin...
- polvivaiva
vujxfhkj kirjoitti:
Monesti näkee salilla kun kyykätään syvään mentävän alas vauhdilla ja pompulla ylös. Se vauhti tulee tuolloin polvien siteistä eikä tee sekään gutaa.Polkimissa (kuntosalilla) menee semmoinen remmi jalan yli mutta vastukset on tietysti mahdollisimman kovat, kärsimätön kun on ja syke täytyisi saada heti pilviin... Omassa pyörässä ei ole edes vaihteita ja asentokin on aika pysty, semmonen mummopyörä. Pyöräily itsessään ei kai ole polvelle haitallista silloin kun se ei satu?
- polvivaiva
ssooppii kirjoitti:
Nuo venyttelyt ovat hyviä. Tärkein vain unohtui, ja se on lonkankoukistaja. Onneksi siellä on takareisi.
Jalkojen nosto kylkiasennossa on ihan hyvä idea.
En usko että nyt kannattaa etsiä jotain auktoriteettiä itsensä ulkopuolelta. Opettele kuuntelemaan itseäsi. Ehkä tuo polvikipu on vain viesti siitä, että asiat ovat menossa väärään suuntaan. Yhtä hyvin se olisi voinut olla selkäkipu.
Aavistelen ettet ole aivan nuori enää. Ikääntyneellä liikkuvuusharjoitukset ovat sitä tärkeintä harjoitusta. Opettele nauttimaan niistä. Joka aamu 10 minuuttia. Tai sitten illalla, tai vaikka aamuin illoin. Laatu paranee tekemällä. Todella rohkea temppu olisi mennä muijien jumppaan, venyttelyjumppa, pilates, jooga. Sielta saisi kasvatettua liikevarastoa noihin päivittäisiin liikkuvuusharjoituksiin.
Kuulostaa vähän siltä ettei tuo kuntosaliharjoittelu tee oikein onnelliseksi, ainakaan tuolla tavalla tehtynä ja noissa olosuhteissa. Mitä jos korvaisit sen vaikka hiihdolla, perinteisen hiihto. Sinullahan on hyvä pohja syntynyt sille pyöräilyn, kävelyn ja kuntosalin kautta.
Uinti voisi olla myös mainio laji, jos siihen löytyisi mahdollisuuksia.
Sitten joskus myöhemmin: Jos haluaa jatkaa voimailua, niin kahvakuula olisi kokonaisvaltainen, hieno laji. Mutta siinä on nieltävä koko paketti: nivelten pyörittelyä, mobbausta, monipuolista lämmittelyä, tekniikan opettelua ym. Netistä saa hyviä ohjeita, ja siihen kahvakuulaankin on olemassa kursseja, mikä helpottaa huomattavasti aloittamista.Olen ilmeisesti antanut itsestäni hieman väärän kuvan jos pidät minua ikääntyneenä mieshenkilönä, sillä olen 26-vuotias nainen :D Titysti liikkuvuusharjoittelu tekee hyvää kaikenikäisille ja olen joskus käynytkin pilateksessa, mutta motivaatio loppui lyhyeen. Pidän enemmän vauhdikkaista lajeista ja kovasta pusertamisesta, kuin rauhallisesta ja kehoa kuuntelevasta liikunnasta. Aikamoisen pakotuksen takana on sekin että sain itseni ottamaan venyttelyn ohjelmaan, kun senkin ajan voisi kuitenkin paina hiki päässä vaikka crosstrainerillä. Hiihtoa en ole uskaltanut tänä vuonna edes kokeilla. Uinti voisi käydä, uimahallilla tämä kuntosalikin itseasiassa sijaitsee.
- ssooppii
polvivaiva kirjoitti:
Olen ilmeisesti antanut itsestäni hieman väärän kuvan jos pidät minua ikääntyneenä mieshenkilönä, sillä olen 26-vuotias nainen :D Titysti liikkuvuusharjoittelu tekee hyvää kaikenikäisille ja olen joskus käynytkin pilateksessa, mutta motivaatio loppui lyhyeen. Pidän enemmän vauhdikkaista lajeista ja kovasta pusertamisesta, kuin rauhallisesta ja kehoa kuuntelevasta liikunnasta. Aikamoisen pakotuksen takana on sekin että sain itseni ottamaan venyttelyn ohjelmaan, kun senkin ajan voisi kuitenkin paina hiki päässä vaikka crosstrainerillä. Hiihtoa en ole uskaltanut tänä vuonna edes kokeilla. Uinti voisi käydä, uimahallilla tämä kuntosalikin itseasiassa sijaitsee.
Heh, hyvinpä meni arvaus. Olin varma että olet pyöreämahainen, keski-ikäinen mies, jolla on kireä takareisi eikä lonkankoukistajan venytyksestä tietoakaan.
- kcgukbgh
polvivaiva kirjoitti:
Polkimissa (kuntosalilla) menee semmoinen remmi jalan yli mutta vastukset on tietysti mahdollisimman kovat, kärsimätön kun on ja syke täytyisi saada heti pilviin... Omassa pyörässä ei ole edes vaihteita ja asentokin on aika pysty, semmonen mummopyörä. Pyöräily itsessään ei kai ole polvelle haitallista silloin kun se ei satu?
Ei pyöräily sinänsä ole polville vaarallista, mutta huono asento ja raskaalla välityksellä ajaessa polviin kohdistuva vääbtö hajoittaa polven jos ajaa pitkiä lenkkejä tai muuten paljon. Mummunpyörässä tuskin sellaista voimaa pystyy käyttämään. Kuntopyörällä hmm no periaatteessa kyllä, mutta luulen että sulla kaikki nämä yhdesdä on saanut polven tulehtumaan. Käynti lääkärissä ja pieni lääkekuuri jos tarpeen ja lepoa. Joskus polven joutuu puhdistamaan tai poistamaan kierukan jos se on antanut periksi
- polvivaiva
ssooppii kirjoitti:
Heh, hyvinpä meni arvaus. Olin varma että olet pyöreämahainen, keski-ikäinen mies, jolla on kireä takareisi eikä lonkankoukistajan venytyksestä tietoakaan.
Kireä takareisi meni kyllä ihan nappii, varpaat on sormien ulottumattomissa, mutta näin se on mulla aina ollut. Jo muksuna urheilukoulussa sai hävetä kun muut taipui kaksinkerron ja itte ylettyi juuri ja juuri polvia rapsuttelemaan. Ja sen perhanan lonkankoukistajan kiroa suohon!
- punttimimmi2
lämmitteletkö kunnolla ennen kyykkyjä? miten monta lämmittelysarjaa? tai oletko aloittanut tekemään liian isoilla painoilla?
teetkö etu- vai takakyykkyä? mulla ei oo ollu polvien kanssa ongelmia, mutta eräs treenikaveri pääsi polviongelmistaan, kun vaihtoi takakyykyn etukyykkyyn. kannattaa myös kokeilla pitää jalkoja eri leveyksillä, sekin voi auttaa.
toki paras olisi, jos joku asiasta jotain tietävä katsoisi tekniikan kuntoon. jos rahasta on pulaa, niin suosittelen seuraavalla kerralla vaikka kysymään joltain salilla treenaavalta, jonka jalat näyttää siltä että niihin on massaa saatu:D
ymmärtääkseni tuo kuvailemasi liike on kylkilihaksiin kohdistuva? en ole varma, mutta joka tapauksessa tuollaisten nilkkapainojen kanssa treenailu on aika turhaa. ne kun taitaa olla maksimissa kilon tai pari painoisia. - casalli
Osta 5 tai 10 kg:n painoliivi ja ala tehdä soutulaitteella harjoituksia painoliivi päälläsi. Soutu on polville ystävällistä ja samalla saat myös aerobista harjoitusta. Bonuksena yläkroppa ja vatsalihakset hoituu siinä sivussa.
- Kffigl
Ajele kuntopyörällä ja tee polven ojennusta reisipenkissä kohtuullisella painolla jännittäen polvet ojennettuna muutama sekuntti..
- voimaseonmikäkäskee
Lopettakaa nyt tuo neitimeininki. Jalkoihin ei voimaa kuntopyörällä tai reidenojennuksella saa kuin leikkauksesta toipuvat tai muuten alikehittyneet neidit, kuten penkki-hauis pellet.
Tuolla tulikin ohjeita hoidattaa mahdollinen tulehdus pois alta. Se tarkoittaa pientä lepoa, jonka aikana kannattaa lukea vähän kyykystä. Ap:n kannattanee aloittaa tuosta > http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit?a=viewArticle&article_id=1382
- jcbsgehf
Sanosin jotta erilaisia osittaisia (ei siis syvä-) kyykkyjä pienillä painoilla. Esim askelkyykkyjä käsipainojen kanssa. Tai ihan normi takakyykky levytangon kans. Menee niin alas ku pystyy. Reidenojennuspenkki on kans ihan hyvä eristävä liike etureisille. Sissikyykky vois toimia kans.
Pahoin pelkään, että vaikia on reenata niin ettei polvet ota osumaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302508Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231909En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101650- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231405- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101358