Huono tallin ilmapiiri! Mielipiteitä.

kokenut15v

Tosiaan mitä olette mieltä huonoista tallien ilmapiireistä tai ylipäätään ilkeistä ihmisistä ja huonosta tallin ylläpidosta?? En yleistä kaikkia talleja enkä ihmisiä jotka tällaisista paikoista pitävät mutta haluaisin vaan nostaa asian esille. :) Eli siis en myöskään viitsi kertoa tallin nimeä jos joku tykkää tästä paikasta ettei pahoittaisi mieltään. anteeksi höpötykseni.. ASIAAN! Siis vuokraan yhtä ja koulutan toista ponia yhteensä n. 6 - 7 kertaa viikossa eräällä tallilla jonka ilmapiiristä tykkään koska ihmiset ovat kilttejä toisilleen ja avuliaita ja paikka on pieni ja ei niin hirveän siivo että jos lattialle jää ämpäri sillä välin kun vie hepan tarhaan niin siitä nostetaan hirveä haloo. Paikka ja hevoset ja ihmiset ovat siis mukavia :) kuitenkin tämä talli sijaitsee alueella missä on lähellä myös paljon muitakin talleja (ravi, ratsu ja ratsastuskoulu talleja) Kavereita on muiltakin talleilta mutta kerran kun kävin sillä ratsastuskoululla niin en sen jälkeen siellä enää viitsinyt käydä.. Paikan omistaja valittaa kaikesta oppilaille ja tallitytöille ja vetää hirveän shown jos kakka kikkareita ei ole siivottu pois alle sekunnissa (tiedän tämä kuulostaa hirveän pikkumaiselta ja töykeältä mutta jos käytävälle jää lannat sen ajaksi että hakee talikon ulkoseinältä niin pitäjä tulee huutamaan) . Hevosia on vähän tuntilaisiin nähden ja ne voivat vetää jopa 4 tunnin päiviä ja ovat siksi väsyneitä. Olen monesti nähnyt omistajan ja tallityttöjen lyövän hevosia (kyllä itsekkin olen läpsäyttänyt hevosta hieman ja torunut jos se puree tai potkii mutta omistaja kerran otti oikein raipan käteen ja läimäytti sillä hevosta suoraan naamalle niin että heppa kavahti pystyyn). Tunnille kun menee niin tallin omistaja vetää niitäkin. Ei siinä mitään mutta en kyllä mene hänen tunnille uudelleen.. Koko tunti oli vaan sitä että opettaja huusi ja pilkkasi ratsastajia jos he eivät saaneet hevosta kulkemaan vaikka peräänannossa. Minusta opettaja vooi olla tiukka mutta hänen tulee myös opettaa asioissa eteenpäin. Jos joku ei saanut heti ensimmäisellä yrityksellä nostettua laukkaa niin opettaja: "Typerys!! kyllä sinun pitäisi osata nyt laukka nostaa!! Miksi tulet tällaiselle tunnille jos et osaa!!??" Minusta se on aika ilkeää. Tuon kerran jälkeen en tuolla tallilla ole käynyt. Mutta tuon tallin maneesi sijaitsee ratsastuskentän rinnalla jossa ratsastelen nykyisillä vuokriksillani niin joskus kun maneesissa on tunti meneillään niin kuuluu hirveä paasaaminen ja huuto sinne ulos kentän toiselle puolelle asti. Inhottavaa kuunnella tuollaista.. Myöhemmi lehdessäkin oli tallista valituksia. Miltä tämä teistä kuulostaa? Kertokaa ihmeessä omia kokemuksianne huonosta ilmapiiristä ja tästä tekstistä! :D KIITOS SUURESTI JOS JAKSOIT LUKEA LOPPUUN ASTI!!

5

1505

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiva talli.com

      Itse en menisi tuollaiselle tallille edes yhdeksi irtotunniksi. Onneksi ei ole ollut ihan vastaavaa.

      • kokenut15v

        Jep silloin kun menin ekan kerran, en vielä tiennyt huonosta maineesta mutta nyt tiedän : /


    • Tallityyppi

      Kuulostaapa aika hirveältä tallilta. Onkohan edes SRL hyväksymä? Minusta jonkun pitäisi käydä puhumassa opettajalle, ettei tallin ratsastus toimintaa lopeteta. Käyn itsekkin tallilla jossa joskus ratsastustunnin aikana ope kiroilee ja huutaa jos kukaan ei kuuntele ohjeita, olen kerran nähnyt hänen läimäyttävän hevosta raipalla poskelle, mutta muuten tallissa kun hän ei ole pahalla päällä opettaja on ihan ok. Se talli on SRL hyväksymä harrastetalli vaikka pitäisi olla ratsastuskoulu.

      • Anonyymi

        SRL ei valvo ratsastuskouluja lainkaan. Pedofiili pyörii talleilla, hevoset sairaita ja hakattuja, nälissään ja janoissaan. Ovat ulkona ilman nukkumapaikkoja myös talvella, onnettomuuksista ei ilmoiteta...


    • Anonyymi

      Hyi mikä talli!
      No, minun entisellä tallilla oli vähän huono ilmapiiri, mutta ei nyt todellakaan ihan tuollainen. Tallilla oli sellaisia "tallityttöjä", jotka koko ajan vain tuputtivat "apuaan", enkö näin ollen saanut itse lähes koskaan hoitaa hevostani pois tunnilta tms. Opetus oli aika huonoa (!mutta ei tuollaista!), maneesi oli pieni ja ryhmäkoko iso ja eri tasoinen. Ja ne tytöt siellä tallilla olivat vähän outoja ja tylyjä, kerran yksi (tai muutamakin) eivät vastanneet, kun sanoin heille moi, kun tulivat minun tuntiratsuni luo. Tuijottivat vain, ihan idiootteja... :(( Ja ei niillä hevosillakaan siellä mitkään parhaimmat olotkaan ole, mutta ei ihan huonoimmatkaan, paljon hevosia, mutta tarhat ja talli pikkiriikkiset ja tarhat ja talli kauhean epäsiistejä ja rumia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe